ροή ειδήσεων

Φορητές μονάδες αφαλάτωσης για τα άνυδρα νησιά του Αιγαίου



Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της λειψυδρίας, με ταυτόχρονη μείωση του δημοσιονομικού κόστους, ο υφυπουργός Ναυτιλίας κατέθεσε σχετική τροπολογία στη Βουλή

Τη δυνατότητα εγκατάστασης και λειτουργίας φορητών μονάδων αφαλάτωσης που θα λύσουν το πρόβλημα λειψυδρίας των νησιών του Αιγαίου με ταυτόχρονη μείωση του δημοσιονομικού κόστους δίνει η τροπολογία που παρουσίασε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.

Οπως υποστήριξε, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα εγκατάστασης μέχρι το τέλος του 2020 προσωρινών μονάδων αφαλάτωσης με ταυτόχρονη θεσμοθέτηση μιας συνεκτικής γραφειοκρατικής διαδικασίας, η οποία διασφαλίζει πλήρως τον σεβασμό προς την κείμενη νομοθεσία, ιδίως εκείνη που σχετίζεται με τον σεβασμό στο περιβάλλον.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση, εξήγησε, είναι μια συνέχεια της προσπάθειας ώστε μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν εγκατασταθεί σε όλα τα άνυδρα νησιά μονάδες αφαλάτωσης, ενώ πρόσθεσε πως βρήκαν μονάδες αφαλάτωσης που είχε προμηθευτεί η Γενική Γραμματεία Αιγαίου το 2013 (π.χ. στην Κίμωλο και τους Λειψούς) οι οποίες όμως δεν εγκαταστάθηκαν ποτέ και επανέλαβε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να σταματήσουν να κυκλοφορούν καραβάκια που μεταφέρουν με νερό στο Αιγαίο.

Σημειώνεται ότι στις αρχές Ιουλίου ξεκίνησαν τη λειτουργία τους οι μονάδες αφαλάτωσης (Μ.Α.) σε Πάτμο και Αρκιούς δίνοντας λύση σ' ένα χρόνιο και σοβαρό πρόβλημα, καθώς τα δύο αυτά νησιά του Αιγαίου όπως και αρκετά άλλα αναγκάζονται να υδροδοτούνται από υδροφόρα πλοία.

Πρόσφατα άλλα τρία νησιά, η Ψέριμος, η Τέλενδος και η Λέρος, απέκτησαν δικό τους πόσιμο νερό, ενώ σε λίγο καιρό ξεκινούν τα έργα για εγκατάσταση μονάδων αφαλάτωσης σε Καστελόριζο, Λειψούς, Κατάπολα Αμοργού, Κίμωλο, Ηρακλειά και Μαράθι.

Το έργο της τοποθέτησης και λειτουργίας των μονάδων αφαλάτωσης στην Πάτμο και τους Αρκιούς, τις οποίες είχε προμηθευτεί το Ελληνικό Δημόσιο από το 2012, αλλά για πολλά χρόνια παρέμεναν ανενεργές -του ταχυδιυλιστηρίου και όλων των συνοδών έργων-, ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2016 και ολοκληρώθηκε στις αρχές Ιουνίου του 2017.

Σχόλια

loading...
Εγγραφείτε τώρα!