ροή ειδήσεων

«Δίκτυο αυτόνομο, ασφαλές και ελκυστικά επωφελές»



Την πρότασή τους, για την ενίσχυση και ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο Νότιο Αιγαίο, καταθέτουν και γνωστοποιούν οι Περιφερειακοί Σύμβουλου Νοτίου Αιγαίου, κ.κ. Κουνάκης Παναγιώτης και Ανανίας Άγγελος, σε επιστολή προς τις διοικήσεις των ενδιαφερόμενων Δήμων.

Με επιστολή τους προς τους δημάρχους Ρόδου, Σαντορίνης, Μυκόνου, Πάτμου, Κω, Καρπάθου, Σύμης, Πάρου, Μήλου και Νάξου, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κ. Παναγιώτης Κουνάκης και Άγγελος Ανανίας, προτείνουν τη σύσταση ενός συμβουλίου, το οποίο θα απαρτίζεται από εκπροσώπους όλων των Λιμενικών Ταμείων του Ν. Αιγαίου, που έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην κρουαζιέρα και θα αφορά στη χάραξη στρατηγικής για την κρουαζιέρα.

Μέσω αυτού του οργάνου, όπως επισημαίνεται στην πρόταση, θα δοθεί η δυνατότητα για συνεργασία, μεταξύ των νησιών, με στόχο τη διαμόρφωση ελκυστικών συνδυαστικών «πακέτων» παροχών, που θα προσελκύουν το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας.

Εντύπωση προκαλεί, πως ανάμεσα στους νησιωτικούς προορισμούς που θεωρείται, βάσει των παραληπτών της πρότασης, ότι παίζουν «δυνατά» στην αγορά κρουαζιέρας στο Νότιο Αιγαίο, βρίσκονται νησιά όπως η Μήλος ή η Νάξος, αλλά απουσιάζει η πρωτεύουσα των Κυκλάδων, η Σύρος, η οποία διαθέτει ένα από τα ασφαλέστερα λιμάνια και κάποιες από τις περισσότερο ενδεδειγμένες λιμενικές υποδομές στις Κυκλάδες.

Δήμοι χωρίς προσωπικό και τεχνογνωσία για σύγχρονη & εξωστρεφή λιμενική πολιτική

Όπως αναφέρεται αναλυτικά στο σκεπτικό της πρότασης των δύο Περιφερειακών Συμβούλων, «ο θαλάσσιος τουρισμός και ειδικά η κρουαζιέρα φθίνει με πολύ γοργούς ρυθμούς. Αυτές οι μορφές τουρισμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την επιχειρηματικότητα και το λιανεμπόριο των νησιών, που περνάει και θα περάσει ακόμα μεγαλύτερη κρίση».

«Η Τουρκία δυστυχώς δεν θεωρείται ακόμα ασφαλής προορισμός και η Ανατολική λεκάνη της Μεσογείου ακόμα δεν έχει σταθεροποιηθεί ώστε να αποτελέσουμε ένα ενιαίο δρομολόγιο», σημειώνεται.

Επιπλέον, «τα Λιμενικά Ταμεία ανήκουν στους Δήμους και παρόλο που διεκδικήθηκε η εποπτεία τους από την Περιφέρεια, αυτή η ιδέα δεν προκρίθηκε από κανέναν, επομένως ο θαλάσσιος τουρισμός και τα λιμάνια παρέμειναν αποκλειστικά και μόνο ευθύνη των Δήμων, που συνήθως ούτε την τεχνογνωσία, ούτε το προσωπικό έχουν για να τα λειτουργήσουν με σύγχρονες μεθόδους και εξωστρέφεια», αναφέρουν οι κ.κ. Κουνάκης και Ανανίας.

Υπό την καθοδήγηση των τεχνοκρατών

Προχωρώντας στην πρόταση καθαυτή, σημειώνεται πως αυτή έχει ήδη «πέσει» στο τραπέζι, ήδη από το 2015, ωστόσο δεν έτυχε αποδοχής.

Όπως υποστηρίζεται, προτείνεται «να συσταθεί ένα Περιφερειακό Συμβούλιο Κρουαζιέρας (South Aegean Cruise Cluster), το οποίο να απαρτίζεται από τα Λιμενικά Ταμεία των νησιών που έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και των νησιών αυτών που θα ήθελαν να ξεκινήσουν να δημιουργούν τις προϋποθέσεις να έχουν προσεγγίσεις».

«Οι Δήμοι Σαντορίνης, Μυκόνου, Ρόδου, Πάτμου, Κω, Σύμης, Καρπάθου, Μήλου και άλλων νησιών θα μπορούσαν», σύμφωνα με την πρόταση, «να συνάψουν ένα σύμφωνο συνεργασίας, κατά το οποίο να μπορούν να δημιουργήσουν ένα πακέτο παροχών, ώστε να καταστήσουν το προϊόν της κρουαζιέρας στο Αιγαίο αυτόνομο και οικονομικά ελκυστικό». Ως ενδεικτικά και όχι περιοριστικά παραδείγματα για τα παραπάνω, σημειώνεται, ότι «τα λιμενικά τέλη μπορούν να βελτιωθούν σε μεγάλο βαθμό για όλα τα λιμάνια που συμμετέχουν στο cluster, ή η τιμή του νερού να είναι μειωμένη κατά 50%, αλλά και να υπάρξουν κοινές δράσεις προβολής και επικοινωνίας, με τις εταιρείες κρουαζιέρας και αλλά πολλά». Όπως υποστηρίζεται, «δεν πρέπει να ανακαλύπτουμε τον τροχό ξανά και ξανά αλλά να ακολουθούμε επιτυχημένα παραδείγματα άλλων περιοχών όπως το παράδειγμα του French Riviera Cruise Club».

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, προτείνουν μάλιστα, την «αξιοποίηση όλων αυτών των πόρων που κάθε προορισμός έχει, σε ένα μεγάλο σχηματισμό συνεργασίας, υπό την καθοδήγηση ενός τεχνοκράτη, ώστε να παρουσιαστεί ένα πακέτο συγκροτημένο και όχι διασπασμένο. Να αφουγκράζεται μέσω των επιχειρηματιών του χώρου όλες τις ανάγκες και τις νέες τάσεις», όπως επίσης και «να εξοπλιστούμε με αξιοπιστία και βήματα τέτοια, ώστε σε μια πενταετία από τώρα, να θεωρείται το δίκτυο που θα δημιουργηθεί αυτόνομο από άλλους, μη ελληνικούς προορισμούς, ασφαλές και ελκυστικά επωφελές από τις εταιρείες τις κρουαζιέρας».

Απευθυνόμενοι προς τους Δημάρχους, αποδέκτες της πρότασης, οι κ.κ. Κουνάκης και Ανανίας, επισημαίνουν, πως «τεχνοκράτες με γνώσεις της Ελληνικής πραγματικότητας, εμπειρία και διασυνδέσεις πάνω στο αντικείμενο, που έχουν δώσει τα διαπιστευτήρια τους, υπάρχουν διαθέσιμοι, η διάθεση σας να συνεργαστείτε χρειάζεται και η αρωγή από όλους τους παραγωγικούς φορείς και την αγορά που είμαστε σίγουροι πως θα έχετε», για να καταλήξουν, πως «ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ένας άξονας τουρισμού που ποτέ στην Ελλάδα δεν αξιοποιήθηκε σοβαρά, στο χέρι σας είναι να βάλετε ένα μικρό λιθαράκι ώστε με ευελιξία να ξεπεράσετε τις αγκυλώσεις του κεντρικού κράτους και να χαράξετε επιτυχημένη στρατηγική».

koinignomi

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *