ροή ειδήσεων

Blue Star Πάτμος: Πώς αποφύγαμε ένα νέο Σάμινα



Μνήμες από το ναυάγιο του Σάμινα -που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 81 ανθρώπων-ξύπνησε το ατυχές συμβάν που καταγράφηκε τα ξημερώματα Τρίτης προς Τετάρτη με το Blue Star Patmos. Το πλοίο, προσεγγίζοντας την Ίο και ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο από Πειραιά προς Σύρο, Πάρο, Νάξο, Ίο, Σαντορίνη και Ανάφη, προσέκρουσε στον ανατολικό κάβο, κατά τη στροφή του προς τα ανατολικά προκειμένου να εισέλθει στο λιμάνι. Σύμφωνα με κάποιες πρώτες πληροφορίες η ταχύτητά του ήταν περί τους 15 με 17 κόμβους.

Το χρονικό της ναυτικής τραγωδίας του Σάμινα, ξεκίνησε το βράδυ της 26ης Σεπτεμβρίου του 2000, όταν το «Εξπρές Σάμινα» -δύο μίλια ανοικτά της Πάρου- προσέκρουσε με ταχύτητα 18 κόμβων στις νησίδες «Πόρτες», με συνέπεια το πλοίο να υποστεί ρήγμα στα δεξιά ύφαλά του και το νερό να κατακλύσει το μηχανοστάσιο του πλοίου, παίρνοντας γρήγορα κλίση προς τα δεξιά, με αποτέλεσμα το πλοίο μέσα σε 25 λεπτά να βυθιστεί.
Πως αποφεύχθηκε μια νέα ναυτική τραγωδία;

Σύμφωνα με πληροφορίες -που δεν έχουν επιβεβαιωθεί ακόμη- το ρήγμα ήταν το διπλάσιο από το αντίστοιχο που προκάλεσε το ναυάγιο και τη ναυτική τραγωδία του Σάμινα, κάτι ωστόσο που ευτυχώς δε συνέβη με το Patmos, γεγονός που έδωσε τον απαραίτητο χρόνο ώστε 206 επιβάτες και 44 από τα 87 μέλη του πληρώματος (όλοι καλά στην υγεία τους) να μετεπιβαστούν δύο ώρες μετά την προσάραξη στο ταχύπλοο «Super Jet” της εταιρείας Seajets που έσπευσε επιτόπου καθώς και στο τουριστικό σκάφος «Βασίλειος” και στη συνέχεια να μεταφερθούν ασφαλείς στο λιμάνι της Ίου. Συνολικά στην περιοχή έσπευσαν άμεσα 6 αλιευτικά, 3 τουρισιτκά, 3 ταχύπλοα και 1 περιπολικό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο καπετάνιος του Blue Star Patmos είναι έμπειρος, γεγονός που οδηγεί σε ένα πρώτο συμπέρασμα ότι είτε υπήρξε κάποια δυσλειτουργία που δεν επέτρεψε να γίνουν οι σωστοί χειρισμοί ή ότι έγινε λάθος εκτίμηση.

Σε ό,τι αφορά την οικονομική ζημιά να σημειωθεί ότι αυτή θα καλυφθεί από την ασφαλιστική εταιρεία, κλιμάκιο της οποίας επίσης αναμένεται στην περιοχή για την αξιολόγηση των δεδομένων.

Παρά την αποφυγή μιας χειρότερης έκβασης των πραγμάτων, στο προσκήνιο επανέρχονται ζητήματα ασφάλειας στις λιμενικές υποδομές των ελληνικών νησιών καθώς και τήρησης των κανονισμών και των ορίων ταχυτήτων κατά τον κατάπλου και τον απόπλου των πλοίων. Να αναφερθεί μάλιστα, ότι κάποιες πληροφορίες θέλουν το Patmos να έχει προσαράξει μετά από ελιγμό προς αποφυγή άλλου εξερχόμενου ιδιωτικού σκάφους. Σύμφωνα με τους ισχύοντες γενικούς κανονισμούς οι ταχύτητες δεν πρέπει να ξεπερνούν εντός των ορίων του λιμανιού τους πέντε κόμβους, εκτός εάν ορίζεται άλλο όριο από το λιμάνι. Το σημείο πρόσκρουσης πάντως στην περίπτωση της Ίου βρίσκεται εκτός των τυπικών ορίων του λιμανιού, στην είσοδο του φυσικού λιμένα.

Ωστόσο, σε επίσημο επίπεδο δεν υπάρχουν τραυματισμοί επιβατών, ούτε έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, ενώ στην περιοχή βρίσκονται ήδη δύο ρυμουλκά καθώς και άλλα μέσα αντιμετώπισης ενδεχόμενης ρύπανσης. Το πλοίο δεν μπορεί να ρυμουλκηθεί προτού γίνουν εργασίες συγκόλλησης στο πλοίο που ναυπηγήθηκε στην Κορέα, έχει μήκος 145 μέτρα, πλάτος 23,2 μέτρα διαθέτει 90 καμπίνες και δυναμικότητα μεταφοράς 2 χιλιάδων επιβατών, σύμφωνα με πληροφορίες.

Καταλήγοντας, είναι σημαντικό να επισημανθεί πως οι επιβάτες προωθήθηκαν στους προορισμούς τους με μέριμνα της εταιρείας. Ωστόσο στο πλοίο παραμένουν τα οχήματα τα 21 οχήματα και τα 12 φορτηγά τα οποία μετέφεραν μεταξύ άλλων προμήθειες για την τροφοδοσία του νησιού.

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *