ροή ειδήσεων

ΡΩΤΗΣΑΜΕ ΤΟΥΣ υπ. ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ

Η ανάγκη
Βλέποντας το επουσιώδες και πραγματιστικό να λείπει από τις περισσότερες εμφανίσεις και συνεντεύξεις υποψηφίων, όχι μόνο στις απαντήσεις και μεταξύ των αντιλογίες, αλλά και στις τιθέμενες ερωτήσεις, νιώσαμε εμείς του eyetv.gr και εκείνοι της σελίδας στο FB ‘Παράπονα Ρόδου’ να καλέσουμε τους εξασκούντες τον κοινό νου συμπολίτες μας...


να θέσουν τις δικές τους ερωτήσεις στους υποψήφιους δημάρχους του νησιού.


Η οργάνωση
Δημοσιεύσαμε λοιπόν την πρόσκληση και περιμέναμε. Είχαμε πάνω από 100 εμαιλ σε 48 ώρες. Ούτε αιτήσεις για δημόσιο τέτοια κινητοποίηση.

Τώρα έπρεπε να τις ταξινομήσουμε και κάπως να τις ενσωματώσουμε σε ερωτήσεις που μπορούσαν να απαντηθούν (πολλές από τις ερωτήσεις αναγνωστών αποτελούσαν από μόνες τους αποκλειστικές παραπολιτικές ειδήσεις).

Αφού στύψαμε λοιπόν τα μυαλουδάκια μας συνθέσαμε τις παρακάτω ενότητες –

Αυτοδιοίκηση – Καλλικράτης:
Ενόψει των σύνθετων οργανωτικών και οικονοµικών προβληµάτων που δημιουργεί αυτή η µεγάλη διοικητική μεταρρύθμιση να µου πείτε αν έχετε επεξεργαστεί ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο πρόγραμμα αντιµετώπισης:

Α) Διοικητικών προβλημάτων (προσωπικό, χωρικές αρµοδιότητες αποκέντρωσης)

Β) Οικονοµικών προβληµάτων (µειωµένοι πόροι σε αυξηµένες αρµοδιότητες)

Γ) Πολιτικών προβληµάτων που αναφέρονται στην λιγότερο/περισσότερο προνομιακή σχέση σας µε την κυβέρνηση σε σύγκριση με την υποψηφιότητα του κ. …

Πόσο κοντά είμαστε στην υλοποίηση της µεταρρύθµισης;

Σε τί θα δίνατε προτεραιότητα και ποιο είναι το σχετικό σας χρονοδιάγραμμα;

Οικονοµία:
Τοµείς που µπορούν να εξοικονοµηθούν περισσότερα χρήµατα.

Υπάρχει περίπτωση να χρειαστούν επώδυνα µέτρα µε δραστικές περικοπές δαπανών ή ακόµα και απολύσεις όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη;

Ο δανεισµός για όλους τους δήµους δυσκολεύει. Πώς επηρεάζει αυτό τις προτεραιότητες και τις δυνατότητες µιας νέας δηµοτικής αρχής;

Περιβάλλον:
Άµεση – µακροπρόθεσµη λύση για τη διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων.

Προσανατολισµός ΧΥΤΑ ή ενεργειακή αξιοποίηση (καύση, αεριοποίηση, πυρόλυση);

Ανακύκλωση; Διαλογή στην πηγή ή κεντρικά; Tι κάνουµε την παραγόµενη πρώτη ύλη;

Ανάπτυξη – Τουρισµός:
Στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος υπάρχει ουσία και περιτύλιγμα. Τι κάνουµε για την ουσία και τι πιστεύουμε ως στρατηγικά αποδοτικότερο για το περιτύλιγµα;

Πόσο πιστεύετε θα ωφελήσει η ενίσχυση της οικονοµικής ανεξαρτησίας του ΠΡΟΤΟΥΡ την αποτελεσματικότητα του; Εξετάζονται άλλες επιλογές προβολής;

Πως εννοείται την στήριξη του πρωτογενή και δευτερογενή τοµέα; Επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές;

Η πρόσκληση
Καλέσαμε λοιπόν κάθε υποψήφιο με τους ότι τρόπους επικοινωνίας είχαμε στη διάθεση μας και αναμέναμε. Τους εξηγούσαμε πως εκπροσωπούσαμε τους αναγνώστες μας, ότι εκείνοι είχαν ανταποκριθεί στο κάλεσμα για ερωτήσεις, ότι αυτές θα ήταν κοινές ή προσαρμοσμένες στον κάθε υποψήφιο και ότι ο χρόνος για κάθε ενότητα θα ήταν περίπου 7λεπτά ώστε η κάθε συνέντευξη να μην ξεπερνούσε τα 30λεπτά.

Οι ερωτήσεις θα δίνονταν εκ των προτέρων ώστε οι υποψήφιοι να προετοιμαστούν και όλες μαζί θα δημοσιεύονταν στις δύο ιστοσελίδες την ίδια μέρα. Αυτό που δεν τους είπαμε ήταν ότι ένας απόφοιτος του καλύτερου ΜΜΕ ΑΕΙ στη χώρα και ένας άλλος μέλος του μακροβιότερου ινστιτούτου δημοσιογράφων στον κόσμο θα είχαν κάτι ψιλά σε follow up υπο-ερωτήματα να κάνουν.


Η ανταπόκριση
Επαφή επιδιώχθηκε και με τους τέσσερις υποψήφιους Δημάρχους. Ανταποκρίθηκαν μονάχα οι κκ Γιώργος Χατζημάρκος και Στάθης Κουσουρνάς.

Η αλήθεια, ακόμα περιμένουμε να απαντήσουν οι κκ Δημήτρης Γάκης και Τάκης Πότσος.

Η αναμονή
Περιμέναμε λοιπόν και εμείς, δύο εβδομάδες πριν τις εκλογές, επάνω από ένα τηλέφωνο και ένα inbox τα ραντεβού για να διεξάγουμε τηλεοπτικά τις συνεντεύξεις. Και περιμέναμε ακόμα λίγο περισσότερο. Μέχρι που αρχίσαμε να γινόμαστε ενοχλητικοί. Σε σημείο που μία εβδομάδα πριν τις εκλογές και μία εβδομάδα μετά την υποβολή των ερωτήσεων ακούμε έκπληκτοι το επιτελείο του κ. Κουσουρνά να λέει ότι λόγω καθυστέρησης της έγκρισης από το Υπ. Εσωτερικών για την συνέντευξη στο ‘μέσο’ μας, αυτή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί και ότι αντί αυτού θα μπορούσαν να απαντηθούν εγγράφως 4-5 συμπτυγμένες ερωτήσεις.

Το επιτελείο του κ. Χατζημάρκου από την άλλη μάλλον λόγω ολιγωρίας, δεν κατόρθωσε να τις προωθήσει εκεί που έπρεπε με αποτέλεσμα ελλείψει χρόνου και με μόνο 6 μέρες πριν τις εκλογές ο κ. Χατζημάρκος να μπορεί μόνο να απαντήσει εγγράφως και αυτός σε 4-5 μόνο ερωτήσεις.

Η παράφραση
Ξανά-μανά λοιπόν βαλθήκαμε να συμπτύσσουμε καταλήγοντας σε 5 ερωτήσεις. Θα παρατηρήσετε πως δίνουμε έμφαση στο ‘πόσο’/‘πότε’ και βεβαίως το επίμαχο ‘πως’ στον θαυμαστό κόσμο του Καλλικράτη.

Η απογοήτευση
Οι απαντήσεις του κ. Κουσουρνά δεν μας ενθουσίασαν, όχι γιατί δεν λέει κάτι ουσιαστικό. Αλλά επειδή δεν ξεφεύγει από το ευαγγέλιο του προγράμματος του για να μας αιφνιδιάσει με συγκεκριμένες απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα.

Ο κ. Χατζημάρκος (ή καλύτερα το επιτελείο του) πρωτοτύπησε με το να απαντήσει μόνο στις δύο (2) πρώτες ερωτήσεις. Δεν τις δημοσιεύουμε εδώ γιατί δεν θα πρωτοτυπούσαμε σε κάτι, ήταν και οι δύο ένα απλό copy-paste του προγράμματος του.

Το αποτέλεσμα
Το αποτέλεσμα ήταν να απαντηθούν ερωτήσεις με τον πιο ασφαλή τρόπο, δηλαδή χωρίς δεσμεύσεις σε χρονοδιαγράμματα, κόστη, λεπτομέρειες συγκεκριμένων έργων και κάθε στοιχείο που ενδεχόμενος αποτελούσε τεκμήριο επαφής με την πραγματικότητα ή αντεπιχείρημα στα χέρια αντιπολίτευσης.

Εμείς όμως δεν ζητήσαμε κάτι τέτοιο. Μιλήσαμε για τηλεοπτικές εμφανίσεις και τελικά πήραμε τηλεγραφικές και ανελλιπείς απαντήσεις.

Ιδανικά, θα τους είχαμε και τους 4 απέναντι σας και μέσα στα σπίτια σας μέσω διαδικτύου να απαντάνε ζωντανά στα ερωτήματα σας. Εκεί όμως πέρα από τεχνολογία, θα χρειαζόμασταν και την απαιτούμενη κατάρτιση πολιτικού πολιτισμού.

Δεν θα σχολιάσουμε παραπέρα γιατί ίσως κινδυνεύσουμε να γίνουμε γραφικοί και ίσως για κάποιους υποκειμενικοί.

Σας παραθέτουμε λοιπόν τις παρακάτω απαντήσεις του κ. Στάθη Κουσουρνά που βρήκε τον χρόνο να απαντήσει ο ίδιος στα ερωτήματα μας, ή έστω να αναθέσει στο επιτελείο του, ακόμα και αν ήταν πολύ λιγότερα από τα αρχικά ακόμα και αν ήταν εγγράφως και όχι τηλεοπτικά.

Τέλος, να ευχηθούμε στους μεν κάθε καλή τύχη απέναντι στις ερωτήσεις που προκύπτουν αμέσως μετά τις εκλογές και τους υπόλοιπους εμάς την περίσκεψη και διαύγεια των επιλογών μας.

Εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ και να ρωτάμε, μέχρι να λάβουμε απαντήσεις, μέχρι να δούμε έργα..

—————————————————————————————————————————————————

Απαντήσεις 

κ. Στάθη Κουσουρνά στο τελευταίο σετ των 5 ερωτήσεων:

1. Η δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας είναι γνωστή. Η μείωση των δαπανών φαίνεται να είναι προτεραιότητα καθώς είναι ο τομέας όπου η αποτελεσματικότητα των λαμβανόμενων μέτρων είναι σαφώς προβλέψιμη. Ταυτόχρονα επιχειρείται μια μεγάλης έκτασης διοικητική αναδιάρθρωση, η οποία αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, προς αυτή την κατεύθυνση. Οι συγχωνεύσεις ή ακόμα και καταργήσεις οργανισμών είναι αναμενόμενες. Όσον αφορά λοιπόν στο δήμο της Ρόδου, ποιοί πιστεύετε ότι είναι οι τομείς που μπορούν να εξοικονομηθούν τα περισσότερα χρήματα? Πόσα θα είναι αυτά? Αν υποθέσουμε ότι αναλαμβάνετε την 1η Ιανουαρίου ποιό είναι το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των αλλαγών και πόσο σύντομα μπορούμε να περιμένουμε αποτελέσματα? Παρακαλώ ενσωματώστε τις απαντήσεις σας σε δύο παραδείγματα. Τις δύο περιπτώσεις που θα αποδώσουν τα περισσότερα.

Δύο ενδεικτικά παραδείγματα θα σας φέρω.

Μέχρι σήμερα στους ΟΤΑ υπάρχει ένα άναρχο σύστημα που αφορά τις προμήθειες, χωρίς ουσιαστικό προγραμματισμό. Σε μια μόνο χρονιά μπορούν να γίνουν πολλαπλές διαδικασίες προμηθειών. Μια υπηρεσία, οργανισμός ή δημοτική επιχείρηση διενεργεί διαγωνισμούς ή αναθέτει προμήθειες με δική του πρωτοβουλία και χωρίς κεντρικό σχεδιασμό. Αυτό σημαίνει σπατάλη, διασπορά πόρων, κακοδιαχείριση πολλές φορές.

Δεσμευόμαστε να εφαρμόσουμε ένα Ενιαίο Σύστημα Προμηθειών. Κάθε υπηρεσία θα καθορίζει τις ανάγκες της και η διαδικασία θα γίνεται μια φορά το χρόνο.

Οι διαγωνισμοί, οι προμήθειες θα αναρτώνται στο διαδίκτυο, προσβάσιμοι σε κάθε πολίτη. Πιστεύω ότι θα εξοικονομηθούν πολύτιμοι πόροι με αυτό το σύστημα και παράλληλα θα κυριαρχήσει η διαφάνεια, θα εξαλειφθεί η σπατάλη και η κακοδιαχείριση.

Ένα άλλο παράδειγμα αφορά υπηρεσίες και δομές που έχουν το ίδιο αντικείμενο.

Στο νέο δήμο Ρόδου ο Πολιτισμός και οι δράσεις που τον αφορούν θα εποπτεύονται από θεματικό Αντιδήμαρχο, με κεντρικό προγραμματισμό.

2. Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που καλείται να λύσει κάθε δημοτική αρχή είναι αυτό των σκουπιδιών, και ειδικά της διάθεσης των αστικών στερεών αποβλήτων που είναι και τα περισσότερα. Η Ρόδος παράγει περίπου 75.000 τόνους ετησίως. Αυτή τη στιγμή διατίθενται σε ΧΥΤΑ. Δεν είναι όμως προφανώς μια μακροχρόνια βιώσιμη λύση. Ποιός είναι ο δικός σας προσανατολισμός για την διαχείρισή τους? Ανακύκλωση ή ενεργειακή αξιοποίηση (καύση-αεριοποίηση-πυρόλυση)? Και τα δύο προϋποθέτουν την δημιουργία εργοστασίου. Έχετε προτάσεις για την χωροθέτηση μιας τέτοιας μονάδας και ποιό πιστεύετε ότι είναι ένα εύλογο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή της? Αν προκρίνετε τη λύση της ανακύκλωσης ποιά είναι η πρόταση σας για την αξιοποίηση της παραγόμενης πρώτης ύλης (αλουμίνιο, πλαστικό κτλ) καθώς αυτό θα επηρεάσει την τελική τιμή της διαχείρισης ανά τόνο?

Νομίζω ότι όλοι πλέον έχουν αντιληφθεί ότι οι ΧΥΤΑ εξάντλησαν τα όριά τους, δεν αποτελούν βιώσιμες και αποδεκτές περιβαλλοντικά λύσεις.

Η Ρόδος μπορεί να γίνει νησί – πρότυπο στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και την ανακύκλωση. Ο συνδυασμός πράσινης διαχείρισης και ανακύκλωσης αποτελεί τη μόνη βιώσιμη λύση.

Το μοντέλο ενεργειακής αξιοποίησης θα το επιλέξουμε μετά από ανοικτό και δημόσιο διάλογο. Με προσεκτική ανάλυση όλων των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων, επιδιώκουμε βιώσιμες λύσεις με σεβασμό στο περιβάλλον.

3. Κατά καιρούς έχουν παρατηρηθεί εξόφθαλμες πολεοδομικές παραβάσεις στην παραθαλάσσια περιοχή του Έλλη και σωρεία καταγγελιών και δικαστικών αποφάσεων που αιωρούνται γύρω από τους εμπλεκόμενους. Τι σκοπεύετε να κάνετε και σε ποιο χρονικό πλαίσιο ώστε να επιταχυνθούν οι νομικές διαδικασίες και να εφαρμοστεί ο νόμος;

Ο ΠΡΟ.ΤΟΥ.Ρ. δεν είναι όργανο των ξενοδόχων. Το μοντέλο λειτουργίας του στηρίζεται στη συμμετοχή όλων των φορέων του νησιού. Εμείς θα δώσουμε μεγαλύτερη συλλογικότητα και συμμετοχή σε αυτό το μοντέλο, θα δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων μέσα από τον ΠΡΟ.ΤΟΥ.Ρ. και θα μεριμνήσουμε για τη μετεξέλιξη του σε ένα δυναμικό και εξωστρεφή οργανισμό. Για εμάς η προβολή και η προώθηση του τουρισμού μας είναι ζήτημα συλλογικής προσπάθειας.

Σίγουρα θα χρησιμοποιήσουμε το διαδίκτυο για την προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος με τη δημιουργία και λειτουργία τουριστικού Portal.

4. Στις προγραμματικές σας δηλώσεις προβάλετε τον ρόλο του PROTOUR και υποστηρίζετε την οικονομική του ενίσχυση. Πως μπορεί ένα όργανο στην επιρροή της Ένωσης Ξενοδόχων να συνδράμει στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος μακριά από τις ομολογούμενες επιπτώσεις του all-inclusive στην τουριστική αγορά του νησιού τα τελευταία χρόνια; Γιατί δεν προωθείται ένα μοντέλο προβολής μέσω της λειτουργίας δυναμικού portal, όπως γίνεται σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό της Μάλτας, ώστε η προβολή της κάθε τουριστικής επιχείρησης να γίνεται χωρίς μεσολαβητές; Είναι τόσο απαιτητική η διαχείριση των διαφημιστικών αναγκών και η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις που να δικαιολογεί την περαιτέρω ενίσχυση του PROTOUR, αφού μία εταιρία PR θα μπορούσε για πολύ χαμηλότερο κόστος να αναλάβει δυναμικά τη διεθνή προβολή του νησιού;

Κανένας δεν είναι υπεράνω του νόμου. Η Διεύθυνση Πολεοδομίας και Χωροταξίας του δήμου θα έχει πλέον αυξημένες αρμοδιότητες, προσωπικό και υποδομές για να τις ασκήσει.

Θα τηρηθεί και θα εφαρμοστεί η νομιμότητα. Τέλος στην αυθαιρεσία, τέλος στην ανοχή.

5. Γνωρίζετε για την δράση της σελίδας στο Facebook «Παράπονα Ρόδος» ; Με ποιους τρόπους θα μπορούσε να μία τέτοια αυθόρμητη και ηχηρή παρουσία ενεργών πολιτών να ωφελήσει τη δημοτική αρχή στα νέα δεδομένα αυτοδιοίκησης;

Οι προτάσεις, οι ιδέες, οι παρατηρήσεις και τα παράπονα των πολιτών αποτελούν για μένα πολύτιμα στοιχεία. Συμβάλλον στο να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα, να δώσουμε λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας.

Προγραμματική μας δέσμευση είναι η λειτουργία call center αλλά και ειδικής ενότητας στο portalτου Δήμου. Εκεί οι πολίτες θα μπορούν να καταγγέλλουν, να προτείνουν, να επισημαίνουν, να ζητούν τη συνδρομή των υπηρεσιών του Δήμου. Όλα αυτά θα καταγράφονται και οι υπηρεσίες θα είναι υποχρεωμένες, να επικοινωνήσουν με τον πολίτη και να τον ενημερώσουν.

Οι ενεργοί και ευαισθητοποιημένοι αυτοί πολίτες μπορούν να δραστηριοποιηθούν και στο κομμάτι του εθελοντισμού, στο οποίο θα δώσουμε ιδιαίτερο βάρος και έμφαση.

Πιστεύουμε στον άνθρωπο.

ΠΗΓΗ

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *