ροή ειδήσεων

Τα νησιά ενός κατώτερου θεού ζουν στην εγκατάλειψη

Κραυγή αγωνίας και απόγνωσης εκπέμπουν οι δήμαρχοι αρκετών ελληνικών νησιών λόγω των σοβαρότατων προβλημάτων ακτοπλοϊκής διασύνδεσης και των τραγικών αποτελεσμάτων κοινωνικής και οικονομικής ασφυξίας που προκύπτουν από την απομόνωσή τους. Το τελευταίο περιστατικό...
που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει ήταν ο θάνατος ενός 55χρονου υπαλλήλου των ΕΛ.ΤΑ. στο Αγαθονήσι, που αν και έχρηζε άμεσης περίθαλψης, δυστυχώς ξεψύχησε αφού δεν βρέθηκε μέσο να μεταφερθεί στη Σάμο. Η «Espresso της Κυριακής» καταγράφει τη θλιβερή πραγματικότητα των καθημερινών προβλημάτων που ταλαιπωρούν τους νησιώτες.

Δρομολόγια που γίνονται στη χάση και τη φέξη (αφού οι ακτοπλόοι δεν ενδιαφέρονται για τις άγονες γραμμές), δυσβάσταχτες τιμές εισιτηρίων, τεράστιες ελλείψεις γιατρών και δημοτικών υπαλλήλων και διασπορά δημοσίων υπηρεσιών συνθέτουν την εικόνα της ελληνικής νησιωτικής επαρχίας. Η οργή και η δυσφορία των κατοίκων των ακριτικών νησιών είναι καζάνι που βράζει, όπως σημειώνουν οι τοπικοί άρχοντες των νησιών μας. Από την άλλη μεριά πολλοί είναι αυτοί που σημειώνουν ότι δεν υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ, αφού ούτε οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας έχουν διάθεση να επενδύσουν σε αρκετές από τις νησιωτικές γραμμές ούτε το κράτος φαίνεται διατεθειμένο να προχωρήσει σε προσλήψεις για να στελεχώσει τις υπηρεσίες υγείας.

ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ - Βαγγέλης Κόττορος: «Είμαι μόνος χωρίς υπάλληλο»

Από τα μέσα Φεβρουαρίου το νησί εξυπηρετείται περιστασιακά και ευκαιριακά με δύο εσωτερικά δρομολόγια της άγονης γραμμής, αφού και τα δύο πλοία που πραγματοποιούσαν τα τακτικά δρομολόγια βγήκαν σε ακινησία το ίδιο χρονικό διάστημα για ετήσια επιθεώρηση χωρίς να έχει προβλεφθεί η αντικατάστασή τους. «Μας άφησαν ξεκρέμαστους. Εκανα διάφορα διαβήματα προς τα αρμόδια υπουργεία αλλά δεν αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα. Για να αντιληφθείτε το μέγεθος του παραλογισμού που βιώνουμε, αρκεί να σας πω ότι όλες οι δημόσιες υπηρεσίες είναι διασκορπισμένες σε διαφορετικά νησιά. Εμείς πατάμε σε πολλές βάρκες και τούτο διότι οι λιμενικές, οι αστυνομικές και οι θρησκευτικές αρχές βρίσκονται στην Πάτμο. Η Εφορία και το ΙΚΑ είναι στη Λέρο, η Πολεοδομία και οι τεχνικές υπηρεσίες είναι στην Κάλυμνο, η Πυροσβεστική στην Κω και η Περιφέρεια στην Ρόδο. Επίσης, για ψώνια, τραπεζικές συναλλαγές και γιατρούς πάμε στη Σάμο και η σύνδεση αυτή κόπηκε. Τι άλλο πρέπει να σας πω;» τονίζει ο δήμαρχος Βαγγέλης Κόττορος και προσθέτει: «Μέχρι πρότινος είχαμε και προβλήματα εφοδιασμού. Πολλές φορές μείναμε από φάρμακα και έφευγε ο κόσμος με ψαροκάικα στην Πάτμο και τη Σάμο για να βρει φάρμακα. Το θέμα είναι πως και οι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν ότι οι επιδοτήσεις δεν αρκούν ούτε για τα καύσιμά τους και δεν υπάρχει ενδιαφέρον να έρθουν εδώ».

Γιατρός υπάρχει μόνον ένας αγροτικός για τις πρώτες βοήθειες, γεγονός που επιβεβαιώθηκε με τον πιο θλιβερό τρόπο μετά τον θάνατο του 55χρονου ταχυδρομικού, ενώ ενδεικτικό του γραφειοκρατικού παραλογισμού είναι ότι ο δήμος έχει έναν μόνο διοικητικό υπάλληλο. «Είπαμε να κάνουμε μια συνάντηση στην Πάτμο όλοι οι δήμαρχοι των νησιών για να δούμε τι θα κάνουμε και δεν μπορώ να φύγω από τον δήμο γιατί δεν έχω κάποιον να αφήσω στο πόδι μου. Είχα δύο διοικητικούς και ο ένας βγήκε στη σύνταξη. Τώρα δεν μου επιτρέπουν να κάνω πρόσληψη. Ελεος, δεν πάει άλλο. Ομως εγώ δεν το βάζω κάτω, δεν θα με νικήσει η γραφειοκρατία».

ΣΥΜΗ - Λευτέρης Παπακαλοδούκας: «Οι διακομιδές ασθενών γίνονται με ένα πλωτό 40 ετών»

«Το πλοίο που συνέδεε τη γραμμή με τον Πειραιά σταμάτησε γιατί δεν συμφέρει τους πλοιοκτήτες παρά τη μικρή αύξηση που έγινε. Από 31.000 ευρώ το δρομολόγιο πήγε στις 40.000 και πάλι η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται. Εχουμε πάνω από δύο εβδομάδες χωρίς πλοίο και δεν ξέρουμε αν θα βρεθεί κάποια λύση» λέει εξοργισμένος στην «Espresso της Κυριακής» ο δήμαρχος της Σύμης Λευτέρης Παπακαλοδούκας. «Επίσης, και το δεύτερο πλοίο που συνέδεε το νησί μας με την Κω σταμάτησε γιατί το κράτος χρωστάει έξι μήνες στους ιδιοκτήτες, με αποτέλεσμα και αυτοί με τη σειρά τους να χρωστάνε στο προσωπικό, οπότε έχει δημιουργηθεί ένας φαύλος κύκλος. Δεν έχουν λεφτά ούτε για καύσιμα ούτε για να καταβάλλουν το ΦΠΑ, ούτε να πληρώσουν το ΝΑΤ. Ας κάνει το κράτος συμψηφισμούς με τα χρέη της εταιρείας, ας βρουν μια λύση επιτέλους». Η μόνη σύνδεση της Σύμης είναι με τη Ρόδο, αλλά και προκαλεί ταλαιπωρία: «Για να πας Ρόδο υπάρχει δρομολόγιο μόνο κάθε Παρασκευή βράδυ και έχει επιστροφή το πρωί του Σαββάτου, που σημαίνει ότι δεν προλαβαίνεις να πας σε κάποια δημόσια υπηρεσία. Εκτός αν επιλέξεις να πας Ρόδο τη Δευτέρα με καταμαράν, όμως θα μείνεις μέχρι την Παρασκευή, αφού ενδιάμεσα δεν υπάρχει άλλο δρομολόγιο».

Οπως αποκαλύπτει ο κ. Παπακαλοδούκας, ξεπερνάει τα όρια κάθε φαντασίας το γεγονός ότι για 3.500 κατοίκους υπάρχουν μόνο δύο γιατροί, ενώ το νησί είναι χωρίς ακτινολόγο εδώ και ενάμιση χρόνο! «Για μια απλή ακτινογραφία πρέπει κάποιος να ταξιδέψει τη Δευτέρα στη Ρόδο και να γυρίσει Παρασκευή. Αν κάποιος ασθενήσει και χρειαστεί μεταφορά, υπάρχει ένα πλωτό του Λιμενικού σαράντα ετών, το οποίο ταξιδεύει μέχρι 6 Μποφόρ. Εν ολίγοις το κράτος εμφανίζει εικόνα διάλυσης και ο κόσμος είναι εξοργισμένος. Δεν πάει άλλο η κατάσταση, είναι τριτοκοσμική και μετά αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχουμε τουρισμό. Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε τόσο ντόρο για να πει ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας ότι το Καστελόριζο είναι ελληνικό και εμείς να μην κάνουμε τίποτε για να κρατήσουμε τα νησιά μας. Οι άνθρωποι που ζούμε σε αυτά τα νησιά υποφέρουμε. Είναι παράλογα αυτά που συμβαίνουν. Οταν εσείς στην Αθήνα πληρώνετε την ντομάτα ένα ευρώ, εμείς για να έρθει εδώ την πληρώνουμε δυόμισι ευρώ».

Οσο για τους διοικητικούς υπαλλήλους, εκεί η κατάσταση είναι ακόμη πιο απογοητευτική: «Είχα επτά υπαλλήλους και συνταξιοδοτήθηκαν οι δύο, που σημαίνει ότι πρέπει να περιμένω να φύγουν άλλοι τρεις για να πάρω έναν. Είναι δυνατόν; Δεν αντιλαμβάνονται οι διοικούντες ότι υπάρχουν και μικρά νησιά που λειτουργούν με τρεις και τέσσερις υπαλλήλους;».

ΛΕΡΟΣ - Μιχάλης Κοντραφούρης: «Πονεμένη ιστορία το θέμα των γιατρών στο νησί»

Μόλις πριν από δέκα ημέρες, κάτοικοι και φορείς του νησιού έκλεισαν τις δημόσιες υπηρεσίες διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις ιατρικού προσωπικού: «Εχουμε 12.000 κατοίκους της Λέρου και των γύρω νησιών και 500 τρόφιμους του ψυχιατρείου και λείπουν βασικές ειδικότητες. Μας καλύπτουν με αποσπάσεις από άλλα νησιά για δέκα και δεκαπέντε ημέρες. Είναι μια πονεμένη ιστορία και να φανταστείτε πως εμείς δεν είμαστε άγονη γραμμή, ούτε κανένα μικρό νησάκι». Οσο για τις μετακινήσεις, όπως λέει ο δημοτικός σύμβουλος Μιχάλης Κοντραφούρης, που έχει διατελέσει και δήμαρχος του νησιού στο παρελθόν, τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια έχουν πέσει σε δύο με τρία την εβδομάδα.

ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ - Παύλος Πανηγύρης: «Δέκα ημέρες αποκομμένοι για άλλη μία φορά»

Η απομόνωση του Καστελόριζου από την υπόλοιπη Ελλάδα είναι ένα σύνηθες φαινόμενο που πολλές φορές οδηγεί τους κατοίκους του νησιού να περνάνε απέναντι στα παράλια της Τουρκίας και να ψωνίζουν από τις λαϊκές αγορές της γείτονος. Λόγω των πρόσφατων δυσμενών καιρικών συνθηκών το Καστελόριζο έμεινε για άλλη μία φορά χωρίς πλοίο για δέκα ολόκληρες ημέρες. «Στο διάστημα αυτό αντιμετωπίσαμε και πρόβλημα εφοδιασμού τόσο σε αναλώσιμα τρόφιμα όσο και σε φάρμακα» λέει ο δήμαρχος Παύλος Πανηγύρης. «Μέχρι πρότινος υπήρχε ένα καράβι που εκτελούσε τοπική ενδο-δωδεκανησιακή διαδρομή και ερχόταν δύο φορές την εβδομάδα. Ομως, σταμάτησε λόγω οικονομικών προβλημάτων, δεν είχε να πληρώσει τους υπαλλήλους και δεν υπάρχει λύση. Τώρα πια εξυπηρετούμαστε με ένα πλοίο που έρχεται μόνο μία φορά την εβδομάδα. Για τις διακομιδές έχουμε ένα μικρό αεροδρόμιο, στο οποίο όμως προσγειώνονται μικρά αεροπλάνα και ελικόπτερα όταν το επιτρέπει ο καιρός».

ΛΕΙΨΟΙ - Μπενέτος Σπύρου: «Η επόμενη λύση είναι να κινηθούμε εναντίον του ελληνικού Δημοσίου»

Η επικοινωνία των Λειψών με τον υπόλοιπο κόσμο γίνεται μόνο με τα δύο δρομολόγια του καταμαράν προς Ρόδο, αφού το ένα πλοίο βγήκε για ετήσια επιθεώρηση και το δεύτερο κόπηκε διότι αρνείται η εταιρεία να επιδείξει ενδιαφέρον λόγω χαμηλού τιμήματος. «Η αθηνοκεντρική πολιτική έχει απαξιώσει τα νησιά μας. Η συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό και μας το στερούν» τονίζει ο δήμαρχος του νησιού Μπενέτος Σπύρου και συμπληρώνει: «Ο Αθηναίος πολίτης θέλει πέντε ευρώ για να κινηθεί με το τρένο και το λεωφορείο και εγώ για να κινηθώ στα όρια της διοικητικής περιφέρειάς μου και να πάω σε μια δημόσια υπηρεσία στη Ρόδο θέλω συνολικά τρεις ημέρες και τριακόσια ευρώ έξοδα πηγαινέλα. Για μια απλή πράξη που πολλές φορές με υποχρεώνει η Πολιτεία να την κάνω. Αν δεν βρεθεί λύση, θα προσφύγω εναντίον του ελληνικού Δημοσίου στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο».

ΝΑΞΟΣ - Δημήτρης Λιανός:«Χωρίς προδιαγραφές το αεροδρόμιο του νησιού»

Αν και τα εσωτερικά, ενδο-κυκλαδικά δρομολόγια φαίνεται να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων, ωστόσο είναι μεγάλη ανάγκη να μπορέσει να συνδεθεί το νησί με τη Ρόδο και την Κρήτη, δεδομένου ότι υπάρχουν μεγάλες εμπορικές δραστηριότητες προς αυτούς τους προορισμούς. Οπως υποστηρίζει ο αντιδήμαρχος κ. Δημήτρης Λιανός, σοβαρό πρόβλημα υπάρχει με τη στελέχωση του νοσοκομείου της Νάξου και με τη λειτουργία του αεροδρομίου, το οποίο δεν πληροί τις διεθνείς προδιαγραφές και χρησιμοποιείται μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις ως ελικοδρόμιο.

ellhnikhaktofylakh.blogspot.com

Σχόλια

  1. Ανώνυμος21/3/11 17:47

    αφού ψηφίζουν ΠΑΣΟΚ και Μαχαιρίδη καλά να πάθουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *