ροή ειδήσεων

ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑΤΑ ΔΩΔ/ΣΑ ΣΕ ΤΡΟΧΑΙΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ

Την πρώτη θέση μεταξύ όλων των Νομών της Ελλάδας σε αριθμό τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, αναλογικά με τον πληθυσμό τους κατέκτησαν τα Δωδεκάνησα για το έτος 2010!...

Το παραπάνω αποτελεί διαπίστωση της ετήσιας εκτίμησης επικινδυνότητας των Νομών της Ελλάδας, αυτή τη φορά με βάση τα τροχαία ατυχήματα του 2010.

Τα στοιχεία προκύπτουν από μελέτη του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Η έρευνα έγινε από τον διευθυντή του Εργαστηρίου, καθηγητή Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη, τον διδάκτορα του Πολυτεχνείου Κρήτης, Μιχάλη Νικολαράκη και τον επίκουρο καθηγητή Μιχάλη Δούμπο.

Η έρευνα παρουσιάστηκε στην Κρήτη προχθές και πρόκειται να δοθεί στη δημοσιότητα ολόκληρη τις προσεχείς ημέρες.

Σημειώνεται ότι το έτος 2009 ο νομός Δωδεκανήσου βρισκόταν στην 20η θέση στην ίδια λίστα. Στη δεύτερη θέση επανήλθε ο Νομός Φθιώτιδας και στην τρίτη ο Νομός Αρκαδίας. Ακολουθούν η Καρδίτσα, η Αθήνα και το υπόλοιπο Αττικής, η Ευβοια, η Αργολίδα, η Μεσσηνία, η Πιερία, η Θεσπρωτία, η Βοιωτία, η Κορινθία, η Χαλκιδική, η Λακωνία, η Ηλεία, η Ζάκυνθος και η Καβάλα.

Οι 17 νομοί που προαναφέραμε είναι σύμφωνα με τη μελέτη νομοί υψηλής επικινδυνότητας από άποψη τροχαίων ατυχημάτων.

Οπως επισημαίνεται στη μελέτη ο Νομός Δωδεκανήσου παρουσίασε σοβαρότατες αυξήσεις, με 38 νεκρούς (αύξηση 19%), 71 σοβαρά τραυματίες (αύξηση 77%) και 314 ελαφρά τραυματίες (αύξηση 68%).

Σύμφωνα με τους καθηγητές:

"Ο Νομός χρειάζεται περισσότερη μελέτη λόγω της νησιωτικής μορφολογίας του για να διαπιστωθεί σε ποιο νησί υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα, ώστε να ληφθούν μέτρα άμεσης προτεραιότητας.

Επίσης πρέπει να μελετηθεί ποια χρονική περίοδο γίνονται τα ατυχήματα, αν πρόκειται για την καλοκαιρινή περίοδο να προβλεφθεί ενημέρωση για τους κινδύνους που διατρέχουν οι επισκέπτες - παραθεριστές".

Γενικότερα, όπως σημειώνουν, το 2010 καταγράφηκε μείωση μόνο στα θανατηφόρα ατυχήματα και στους νεκρούς.

Στις υπόλοιπες κατηγορίες υπήρξαν αυξήσεις με την μεγαλύτερη 5,1% στους σοβαρά τραυματίες. Συνολικά έγιναν 297 περισσότερα ατυχήματα και οι παθόντες αυξήθηκαν κατά 244 άτομα σε σχέση με το 2009.

Οι νεκροί μειώθηκαν κατά 182 (1.281 από 1.463) επιτυγχάνοντας το βραχυπρόθεσμο στόχο που είχε τεθεί από την αρχή του έτους για μείωσή τους κατά 100 άτομα, αλλά μένοντας μακριά από τον μακροπρόθεσμο στόχο του «καθ' οδόν 2006 - 2010» των 1.010 νεκρών για το 2010 με απόκλιση 271 ατόμων. Με λίγη ακόμα προσπάθεια, όμως, μπορεί να επιτευχθεί το 2011 αυτός ο στόχος, ώστε η χώρα μας να υπολείπεται κατά ένα μόνο έτος των υπολοίπων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Οι μειώσεις δεν ήταν ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος καθώς σε 12 νομούς διαπιστώθηκε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες ατυχημάτων και παθόντων.

Συμπερασματικά, αναφέρουν:

«- Το 2010 οι επιδόσεις της χώρας μας συνολικά στην οδική ασφάλεια κρίνονται αρνητικές. Αναμενόταν καλύτερα αποτελέσματα, δεδομένης της μείωσης των οχηματοχιλιομέτρων κατά 10%. Δεν καρποφόρησαν οι πρωτοβουλίες που ξεκίνησαν στην αρχή της χρονιάς και εγκαταλείφθηκαν ημιτελείς. Δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα κάποια σημαντική πρωτοβουλία που θα ανακινήσει το ενδιαφέρον για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

- Για να επιτευχθεί τόσο ο στόχος της σημαντικής μείωσης των νεκρών κάτω των 1000 ατόμων αλλά και των ατυχημάτων γενικότερα, θα πρέπει να εκπονηθεί και εφαρμοσθεί συγκεκριμένο σχέδιο που θα προβλέπει ανά περιοχή και κατηγορία ατυχήματος τις μειώσεις που πρέπει να γίνουν και τους επιμέρους στόχους.

- Το μέτρο της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων για την ανανέωση του στόλου και την κυκλοφορία ασφαλέστερων οχημάτων θα βοηθήσει πολύ.

- Πρέπει να ληφθούν δραστικότερα μέτρα αστυνόμευσης γιατί και αύξηση της αστυνομικής παρουσίας σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα.

- Πρέπει να οργανωθεί και να υλοποιηθεί (σε κεντρικό επίπεδο) μια εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής.

- Κάποιοι νομοί χρειάζονται έκτακτα μέτρα γιατί παρουσιάζουν χρόνιο πρόβλημα. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέοι Καλλικρατικοί Δήμοι μπορούν να αναλάβουν δράση για την περιοχή ευθύνης τους, εφόσον ανήκει στις επικίνδυνες περιοχές.

- Οι ασφαλιστικές εταιρείες εξακολουθούν να μην συμμετέχουν ενεργά στις προσπάθειες μείωσης των ατυχημάτων και γενικότερα της πρόληψης. Η δραστηριοποίησή τους προς την κατεύθυνση αυτή θα βοηθούσε σημαντικά, τόσο το κοινωνικό σύνολο, αλλά και τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες».

efthita-rodos.blogspot.com

Σχόλια

  1. Ανώνυμος19/3/11 22:19

    δεν εχουν ολοι οι νομοι ρε φιλε "ροδου-λινδου"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος19/3/11 22:48

    KAI TI KANEI H TROXAIA???
    TIPOTA OPOS PANTA .ARAXTH KAI LAIT

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος19/3/11 23:40

    Τι να κάνει η τροχαία όταν έχει να κάνει με ζώα που έχουν κάνει σπόρ την παραβίαση προτεραιότητας και ειδικά αγνοούν παντελώς τα μηχανάκια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος20/3/11 00:09

    SOPA FILE KAI POU EIDES ESY TROXAIA?/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος20/3/11 00:11

    Γιατι πρεπει να δεις τι τροχαια για να κανεις τα αυτονοητα???Η' πρεπει να εχεις ενα αστυνομικο απο πισω σου προκειμενου να μην παραβιαζεις τα ορια ταχυτητας,κοκκινο φαναρι κ.ο.κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *