Νέες μεθόδους για να κλέβουν στην αντλία, έχουν καθιερώσει κάποιοι επιτήδειοι πρατηριούχοι σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Ανάπτυξης.
Καταρχήν, η νέα “μόδα” ονομάζεται πρόσμιξη της βενζίνης με αιθανόλη... η οποία χρησιμοποιείται ευρέως στη βιομηχανία χημικών και χρωμάτων. Όπως αναφέρει το energypress.gr η μέθοδος αυτή είναι αρκετά διαδεδομένη και προτιμάται ακριβώς γιατί η αιθανόλη είναι φθηνή αφού δεν φορολογείται με ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ), επομένως το κόστος για τον πρατηριούχο είναι χαμηλό. Έτσι ο οδηγός πληρώνει βενζίνη αλλά αγοράζει μαζί και αιθανόλη, με άγνωστες συνέπειες για τον κινητήρα του.
Οσο για τις υπόλοιπες τρεις πρακτικές, αφορούν στις πειραγμένες αντλίες με τηλεχειριστήρια, στις πειραγμένες αντλίες με ειδικά τσίπ που τοποθετούνται στο λογισμικό τους (πλακέτες), και τέλος στη θέρμανση του καυσίμου εντός δεξαμενής με μια ειδική “σερπαντίνα ζεστού νερού” - όπως ονομάζεται- η οποία και αυξάνει τον όγκο του. Έτσι, αμέσως μετά την είσοδό του στο ρεζερβουάρ, ο δείκτης της βενζίνης ανεβαίνει πολύ, για να υποχωρήσει λίγα λεπτά μετά, όταν ξεκινήσει το όχημα. Ενας άλλος τρόπος αύξησης του όγκου του καυσίμου, είναι με τη χρήση ειδικής “ταμπλέτας”. Τοποθετείται μέσα στο καύσιμο και διογκώνει τον όγκο του.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η πρόσμειξη αιθανόλης στη βενζίνη μπορεί να προκαλέσει ζημιές στον κινητήρα, εφόσον γίνει σε υψηλό ποσοστό. Όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να "κάψουν" χωρίς πρόβλημα αμόλυβδη βενζίνη, που περιέχει βιοαιθανόλη σε ποσοστό έως 5%, ενώ περίπου το 90% των Ι.Χ. ανταποκρίνεται άριστα ακόμη και όταν αυξηθεί το ποσοστό της αιθανόλης στο 10%. Σε πολλά μάλιστα σύγχρονα μοντέλα με καταλύτη είναι δυνατή η χρήση καυσίμου με 75% βενζίνη και 25% αιθανόλη, καθώς αναλαμβάνει τον έλεγχο και τη ρύθμιση της ανάφλεξης ο αισθητήρας λάμδα.
Αν ωστόσο νοθευτεί η βενζίνη με υψηλότερο ποσοστό αιθανόλης ή δεν διαθέτει ο κινητήρας ανάλογες προδιαγραφές, τότε αυτός θα αρχίσει να λειτουργεί ακανόνιστα και ενδεχομένως να πάθουν μεγάλη βλάβη το καπάκι, τα έμβολα, οι βαλβίδες, η αντλία και τα σωληνάκια βενζίνης. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι η πρόσμειψη αιθανόλης στη βενζίνη αυξάνει θεαματικά την κατανάλωση έως και 30%, ταυτόχρονα όμως αυξάνεται και η ισχύς του κινητήρα.
Καταρχήν, η νέα “μόδα” ονομάζεται πρόσμιξη της βενζίνης με αιθανόλη... η οποία χρησιμοποιείται ευρέως στη βιομηχανία χημικών και χρωμάτων. Όπως αναφέρει το energypress.gr η μέθοδος αυτή είναι αρκετά διαδεδομένη και προτιμάται ακριβώς γιατί η αιθανόλη είναι φθηνή αφού δεν φορολογείται με ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ), επομένως το κόστος για τον πρατηριούχο είναι χαμηλό. Έτσι ο οδηγός πληρώνει βενζίνη αλλά αγοράζει μαζί και αιθανόλη, με άγνωστες συνέπειες για τον κινητήρα του.
Οσο για τις υπόλοιπες τρεις πρακτικές, αφορούν στις πειραγμένες αντλίες με τηλεχειριστήρια, στις πειραγμένες αντλίες με ειδικά τσίπ που τοποθετούνται στο λογισμικό τους (πλακέτες), και τέλος στη θέρμανση του καυσίμου εντός δεξαμενής με μια ειδική “σερπαντίνα ζεστού νερού” - όπως ονομάζεται- η οποία και αυξάνει τον όγκο του. Έτσι, αμέσως μετά την είσοδό του στο ρεζερβουάρ, ο δείκτης της βενζίνης ανεβαίνει πολύ, για να υποχωρήσει λίγα λεπτά μετά, όταν ξεκινήσει το όχημα. Ενας άλλος τρόπος αύξησης του όγκου του καυσίμου, είναι με τη χρήση ειδικής “ταμπλέτας”. Τοποθετείται μέσα στο καύσιμο και διογκώνει τον όγκο του.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η πρόσμειξη αιθανόλης στη βενζίνη μπορεί να προκαλέσει ζημιές στον κινητήρα, εφόσον γίνει σε υψηλό ποσοστό. Όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να "κάψουν" χωρίς πρόβλημα αμόλυβδη βενζίνη, που περιέχει βιοαιθανόλη σε ποσοστό έως 5%, ενώ περίπου το 90% των Ι.Χ. ανταποκρίνεται άριστα ακόμη και όταν αυξηθεί το ποσοστό της αιθανόλης στο 10%. Σε πολλά μάλιστα σύγχρονα μοντέλα με καταλύτη είναι δυνατή η χρήση καυσίμου με 75% βενζίνη και 25% αιθανόλη, καθώς αναλαμβάνει τον έλεγχο και τη ρύθμιση της ανάφλεξης ο αισθητήρας λάμδα.
Αν ωστόσο νοθευτεί η βενζίνη με υψηλότερο ποσοστό αιθανόλης ή δεν διαθέτει ο κινητήρας ανάλογες προδιαγραφές, τότε αυτός θα αρχίσει να λειτουργεί ακανόνιστα και ενδεχομένως να πάθουν μεγάλη βλάβη το καπάκι, τα έμβολα, οι βαλβίδες, η αντλία και τα σωληνάκια βενζίνης. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι η πρόσμειψη αιθανόλης στη βενζίνη αυξάνει θεαματικά την κατανάλωση έως και 30%, ταυτόχρονα όμως αυξάνεται και η ισχύς του κινητήρα.
http://www.24h.gr
Για υγραέριο τίποτα εεε???
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλο μαλακίες λένε...καταρχάς η αιθανόλη στοιχίζει περίπου 3-4 ευρώ το λίτρο αγορά λιανικής, άρα πως ισχυρίζονται ότι είναι ποιο φτηνό καύσιμο από την βενζίνη???
ΑπάντησηΔιαγραφήεπίσης η αιθανόλη χρησιμοποιείτε για την κατασκευή βιοντίζελ κάτι το οποιο είναι αναγνωρισμένο από τις εξελιγμένες χώρες!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι αν ισχύουν τελικά όλα αυτά,εμείς πως μπορούμε να τα γνωρίζουμε και να προφυλακτούμε????
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι η βενζίνη την τιμή της αιθανόλης πλησιάζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Βραζιλία το κύριο καύσιμο των αυτοκινήτων ειναι η αιθανόλη προέλευσης ομως απο ...... τις κοτσιλιές απο τα δισεκατομμύρια(σχήμα λόγου), κοτόπουλα που εκτρέφουν σε πτηνοτροφεία εκεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ειναι κακό ως καύσιμο και φτηνό μόνο αν το παράγεις μεσα στην χώρα σου και το έχεις σε πάρα πολύ χαμηλή φορολόγηση.