ροή ειδήσεων

Η αύξηση των τελών κυκλοφορίας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην κοινωνία και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων

Εισήγηση της Επιμελητηριακής Ενότητας, που κατατέθηκε απο το σύμβουλο του επιμελητηρίου στο Τμήμα Μεταταποίησης κο. Κάλλιστο Διακογεωργίου με θέμα...


«Η αύξηση των τελών κυκλοφορίας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην κοινωνία και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου καλείται να αντιμετωπίσει τις συνέπειες και να στηρίξει τις επιχειρήσεις»

Δεν μιλάμε απλά για αύξηση των τελών κυκλοφορίας, αλλά για δραματική μείωση εσόδων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, για κοινωνική αναταραχή, για υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας. Είναι τόσο απλό και καταστροφικό το μέτρο.

Το μέτρο ήλθε να κλείσει τη δυσάρεστη χρονιά του 2011 και έγινε η αιτία να ξεχυλίσει το ποτήρι της υπομονής, αντοχής και ανοχής. Οι Έλληνες έσπευσαν να καταθέσουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους χωρίς δεύτερη σκέψη.

Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου οφείλει να σταθεί με ευθύνη απέναντι στο θέμα που έχει αλυσιδωτές συνέπειες στις επιχειρήσεις μέλη του. Το θέμα αφορά α)την επίδραση στην αγορά από την απόκτηση ενός αυτοκινήτου και από τη διατήρησή του και β)τις δραματικές συνέπειες από την αύξηση των τελών κυκλοφορίας.

Η απόκτηση ενός αυτοκινήτου πέρα από τη διακίνηση χρήματος στην αγορά, είναι πόρος εσόδων για το κράτος. Το αυτοκίνητο, συντηρεί τις ασφαλιστικές εταιρείες και το προσωπικό τους, τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και δίνει έσοδα στο κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας και έμμεσα από τις εμπλεκόμενες εταιρείες.

Στη συνέχεια, οι μπαταρίες, τα ανταλλακτικά, το service και αργότερα τα επαγγέλματα αυτοκινήτου που ανήκουν στον κλάδο μεταποίησης όπως φανοποιοί, μηχανικοί, ελαστικά, ηλεκτρολόγοι, αντιπροσωπείες ανταλλακτικών κλπ συντηρούνται από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν.

Η αύξηση των τελών κυκλοφορίας σε συνδιασμό με την αύξηση της βενζίνης, δημιουργεί περιορισμούς στη χρήση, αδυναμία για συντήρηση και τέλος, ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Αυτό περιορίζει τα μέσα μεταφοράς ανά οικογένεια, επηρεάζει την ποιότητα ζωής και δημιουργεί πρακτικά προβλήματα όπως το να πάει κάποιος στην εργασία του, το παιδί του στο σχολείο ή αλλού αλλά και έμμεσα προβλήματα γιατί καταδικάζει τους ανωτέρω επαγγελματίες να μειώσουν τις δραστηριότητές τους, να μειώσουν προσωπικό, να αφήσουν απλήρωτες υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία και το κράτος, να κλείσουν στη χειρότερη περίπτωση την επιχείρηση.

Χαμένοι όλοι λοιπόν από την ασυλόγιστη αύξηση των τελών κυκλοφορίας αλλά πιο ζημιωμένοτο κράτος αφ’ ενός γιατί θα χάσει άμεσα και έμμεσα έσοδα από τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων και τις επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες που αφορούν το αυτοκίνητο, αφ’ ετέρου γιατί αυξάνεται η ανεργία, η ανέχια, τα κοινωνικά προβλήματα. Αν ακολουθούσε το κράτος τη σοφή παροιμία «κάλιο 5 και στο χέρι παρά 10 και καρτέρει», θα μείωνε τα τέλη κυκλοφορίας για να συγκεντρώσει χρήματα, ο κόσμος θα πλήρωνε και οι αγορά θα συνέχιζε να λειτουργεί.

Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου πρέπει να ενεργοποιήσει τα μέλη του τμήματος μεταποίησης, να συγκαλέσει συζήτηση για το θέμα και στη συνέχει να συμμετάσχει σε έκτακτη γενική συνέλευση του κεντρικού Επιμελητηρίου Ελλάδος με αντίστοιχη συνάντηση των τμημάτων μεταποίησης. Να αναλάβει σε συνεργασία ίσως με το Οικονομικο επιμελητήριο και τον εμπορικό σύλλογο έρευνα και μελέτη των αυξήσεων που προσδοκά το κράτος από την αύξηση τελών κυκλοφορίας και της πραγματικής μείωσης λόγω της διακοπής κυκλοφορίας περίπου 500.000 αυτοκινήτων στη χώρα. Στη συνέχεια να υπολογισθούν οι καταστροφικές συνέπειες του μέτρου στις συναφείς επιχειρήσεις της μεταποίησης και του εμπορίου τόσο σε επίπεδο δραστηριότητας όσο και στο επίπεδο μείωσης των εισφορών. Στη συνέχεια να γίνει πίεση στο κράτος για συνετή αντιμετώπιση της πραγματικής κρίσης και διατήρησης της αγοραστικής δυναμικότητας και της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας μας.

Σχόλια

  1. Ανώνυμος2/2/12 20:49

    μηπως την ψαχνει για απαλλαγη στη μερσεντες ο Κάλιστος ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *