Σε απόγνωση βρίσκονται χιλιάδες εκπαιδευτικοί, καθώς έχουν «γονατίσει» από τις περικοπές των μισθών, τα χαράτσια και τη λαίλαπα των μέτρων. Ειδικά οι πρωτοδιόριστοι είναι στα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης, αφού καλούνται να...
ζήσουν με 570 ευρώ το μήνα, υπηρετώντας στις εσχατιές της Ελλάδας.
Μάλιστα, σε μία περίοδο κατά την οποία η ανεργία καλπάζει, αρκετοί αναπληρωτές σκέφτονται να μην αποδεχτούν ενδεχόμενη πρόσληψη σε περιοχή μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους.
«Με τα 600-700 ευρώ θα πληρώσω το ενοίκιο, το ρεύμα, το φαγητό ή τη βενζίνη για να πάω στο σχολείο;». Το ερώτημα αυτό ενός δασκάλου αποτυπώνει την αγωνία χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών, που βλέπουν τη φτώχεια να τους χτυπάει την πόρτα. Η «καρατόμηση» των μισθών πλήττει κυρίως τους νεοδιόριστους, που παίρνουν στα χέρια τους 570 ευρώ «καθαρά», ενώ με το προηγούμενο μισθολόγιο αμείβονταν με περισσότερα από 1.000 ευρώ το μήνα, σύμφωνα με εκπροσώπους της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας.
«Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι ο νέος εκπαιδευτικός δε μένει στην πόλη του, αλλά διορίζεται κυρίως σε νησιά, δηλαδή σε τουριστικές περιοχές, όπου το κόστος ζωής είναι υψηλό. Μόνο με το ενοίκιο και τα πάγια έξοδα εξαντλείται ο μισθός», ανέφερε στον «Α» το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Δασκάλων-Νηπιαγωγών Θεσσαλονίκης, «Μ. Αλέξανδρος», Θανάσης Αγαπητός. Μάλιστα, για να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους αρκετοί νεοδιόριστοι, αναγκάζονται να ζητήσουν βοήθεια από τους γονείς τους. «Γνωρίζω περίπτωση συναδέλφου, η οικογένεια του οποίου στέλνει κάθε μήνα 300 ευρώ για να μπορέσει να ζήσει», τόνισε ο κ. Αγαπητός.
Δύσκολη η επιβίωση
Μεσούσης της κρίσης και ενώ οι θέσεις εργασίας είναι δυσεύρετες, αρκετοί νέοι εκπαιδευτικοί σκέφονται να γυρίσουν την ... πλάτη σε ενδεχόμενη πρόσληψη σε περιοχή μακριά από το σπίτι τους και την οικογένειά τους, καθώς αντιλαμβάνονται ότι δε θα μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα.
Πέρυσι, όπως είπε ο κ. Αγαπητός, 500 αναπληρωτές δεν αποδέχτηκαν την πρόσληψή τους, ενώ 150 πήγαν αρχικά στα σχολεία και στη συνέχεια εγκατέλειψαν τις θέσεις τους. Σημαντικό ρόλο παίζει, εξάλλου, και η δραματική μείωση των μόνιμων διορισμών, που δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για ταχεία απορρόφηση των αδιορίστων από τα δημόσια σχολεία.
«Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα έχουμε φέτος 200 διορισμούς στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση», επισήμανε ο γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), Νίκος Φασφαλής, εξηγώντας ότι την τελευταία διετία έχουν αποχωρήσει στη σύνταξη 4.000 εκπαιδευτικοί και δεν έχουν διοριστεί ούτε 300 στην πρωτοβάθμια.
Οικονομικό αδιέξοδο
Ομως, το «ψαλίδισμα» των μισθών οδηγεί σε οικονομικό αδιέξοδο όχι μόνο τους νέους, αλλά και τους εκπαιδευτικούς με αρκετά χρόνια υπηρεσίας, καθώς με τους φόρους και τα «χαράτσια» τα εισοδήματά τους συρρικνώνονται, χωρίς να δίνεται ελπίδα εξόδου από την κρίση.
«Είμαστε οι χαμηλότερα αμειβόμενοι εκπαιδευτικοί στην Ευρωπαϊκή Ενωση», παρατήρησε ο κ. Αγαπητός εξηγώντας πως με το νέο μισθολόγιο ένας εκπαιδευτικός με 15 χρόνια υπηρεσίας, που αμειβόταν με 1.300 ευρώ, βρέθηκε να παίρνει 800-850 ευρώ. «Εγώ έχω 31 χρόνια υπηρεσίας και παίρνω 1.300 ευρώ. Πέρα από αυτό, όμως, υπάρχουν και όλες οι άλλες επιβαρύνσεις», πρόσθεσε ο κ. Αγαπητός.
Για το ίδιο θέμα, ο κ. Φασφαλής υποστήριξε ότι οι μισθοί μειώνονται, αλλά δε συμβαίνει το ίδιο με το κόστος ζωής. «Ειδικά, οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, αλλά ζουν μόνο από το μισθό τους», πρόσθεσε ο κ. Φασφαλής.
Απεργία μετά το πρώτο κουδούνι
Η διοίκηση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας εξήγγειλε 24ωρη απεργία για την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου, δηλαδή μία μέρα μετά τον αγιασμό, προτάσσοντας ως κυρίαρχο θέμα «την οικονομική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, και ιδιαίτερα των νέων, οι οποίοι υποχρεώνονται να ζήσουν κάτω από τα όρια της στοιχειώδους διαβίωσης με μισθούς πείνας των 640 ευρώ». Παράλληλα, διαμαρτύρονται για τον αριθμό των μόνιμων διορισμών και τις ελάχιστες πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών.
Μετά τον αγιασμό, την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου, οι δάσκαλοι προγραμματίζουν συμβολικό δίωρο αποκλεισμό (12 μ. - 2 μ.μ.) των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, η ΟΛΜΕ, σε υπόμνημά της προς τον υπουργό Παιδείας ζητά, μεταξύ άλλων, να προβλέπονται έξοδα εγκατάστασης στον πρώτο διορισμό των εκπαιδευτικών. «Πώς είναι δυνατόν να ζήσει ένας νέος εκπαιδευτικός με 640 ευρώ και μάλιστα με την τιμωρητική διάταξη για τη διετή υποχρεωτική παραμονή στον πρώτο διορισμό;», σημείωσαν οι εκπρόσωποι των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διεκδικώντας την άμεση κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης.
agelioforos.gr
ζήσουν με 570 ευρώ το μήνα, υπηρετώντας στις εσχατιές της Ελλάδας.
Μάλιστα, σε μία περίοδο κατά την οποία η ανεργία καλπάζει, αρκετοί αναπληρωτές σκέφτονται να μην αποδεχτούν ενδεχόμενη πρόσληψη σε περιοχή μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους.
«Με τα 600-700 ευρώ θα πληρώσω το ενοίκιο, το ρεύμα, το φαγητό ή τη βενζίνη για να πάω στο σχολείο;». Το ερώτημα αυτό ενός δασκάλου αποτυπώνει την αγωνία χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών, που βλέπουν τη φτώχεια να τους χτυπάει την πόρτα. Η «καρατόμηση» των μισθών πλήττει κυρίως τους νεοδιόριστους, που παίρνουν στα χέρια τους 570 ευρώ «καθαρά», ενώ με το προηγούμενο μισθολόγιο αμείβονταν με περισσότερα από 1.000 ευρώ το μήνα, σύμφωνα με εκπροσώπους της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας.
«Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι ο νέος εκπαιδευτικός δε μένει στην πόλη του, αλλά διορίζεται κυρίως σε νησιά, δηλαδή σε τουριστικές περιοχές, όπου το κόστος ζωής είναι υψηλό. Μόνο με το ενοίκιο και τα πάγια έξοδα εξαντλείται ο μισθός», ανέφερε στον «Α» το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Δασκάλων-Νηπιαγωγών Θεσσαλονίκης, «Μ. Αλέξανδρος», Θανάσης Αγαπητός. Μάλιστα, για να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους αρκετοί νεοδιόριστοι, αναγκάζονται να ζητήσουν βοήθεια από τους γονείς τους. «Γνωρίζω περίπτωση συναδέλφου, η οικογένεια του οποίου στέλνει κάθε μήνα 300 ευρώ για να μπορέσει να ζήσει», τόνισε ο κ. Αγαπητός.
Δύσκολη η επιβίωση
Μεσούσης της κρίσης και ενώ οι θέσεις εργασίας είναι δυσεύρετες, αρκετοί νέοι εκπαιδευτικοί σκέφονται να γυρίσουν την ... πλάτη σε ενδεχόμενη πρόσληψη σε περιοχή μακριά από το σπίτι τους και την οικογένειά τους, καθώς αντιλαμβάνονται ότι δε θα μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα.
Πέρυσι, όπως είπε ο κ. Αγαπητός, 500 αναπληρωτές δεν αποδέχτηκαν την πρόσληψή τους, ενώ 150 πήγαν αρχικά στα σχολεία και στη συνέχεια εγκατέλειψαν τις θέσεις τους. Σημαντικό ρόλο παίζει, εξάλλου, και η δραματική μείωση των μόνιμων διορισμών, που δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για ταχεία απορρόφηση των αδιορίστων από τα δημόσια σχολεία.
«Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα έχουμε φέτος 200 διορισμούς στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση», επισήμανε ο γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), Νίκος Φασφαλής, εξηγώντας ότι την τελευταία διετία έχουν αποχωρήσει στη σύνταξη 4.000 εκπαιδευτικοί και δεν έχουν διοριστεί ούτε 300 στην πρωτοβάθμια.
Οικονομικό αδιέξοδο
Ομως, το «ψαλίδισμα» των μισθών οδηγεί σε οικονομικό αδιέξοδο όχι μόνο τους νέους, αλλά και τους εκπαιδευτικούς με αρκετά χρόνια υπηρεσίας, καθώς με τους φόρους και τα «χαράτσια» τα εισοδήματά τους συρρικνώνονται, χωρίς να δίνεται ελπίδα εξόδου από την κρίση.
«Είμαστε οι χαμηλότερα αμειβόμενοι εκπαιδευτικοί στην Ευρωπαϊκή Ενωση», παρατήρησε ο κ. Αγαπητός εξηγώντας πως με το νέο μισθολόγιο ένας εκπαιδευτικός με 15 χρόνια υπηρεσίας, που αμειβόταν με 1.300 ευρώ, βρέθηκε να παίρνει 800-850 ευρώ. «Εγώ έχω 31 χρόνια υπηρεσίας και παίρνω 1.300 ευρώ. Πέρα από αυτό, όμως, υπάρχουν και όλες οι άλλες επιβαρύνσεις», πρόσθεσε ο κ. Αγαπητός.
Για το ίδιο θέμα, ο κ. Φασφαλής υποστήριξε ότι οι μισθοί μειώνονται, αλλά δε συμβαίνει το ίδιο με το κόστος ζωής. «Ειδικά, οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, αλλά ζουν μόνο από το μισθό τους», πρόσθεσε ο κ. Φασφαλής.
Απεργία μετά το πρώτο κουδούνι
Η διοίκηση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας εξήγγειλε 24ωρη απεργία για την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου, δηλαδή μία μέρα μετά τον αγιασμό, προτάσσοντας ως κυρίαρχο θέμα «την οικονομική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, και ιδιαίτερα των νέων, οι οποίοι υποχρεώνονται να ζήσουν κάτω από τα όρια της στοιχειώδους διαβίωσης με μισθούς πείνας των 640 ευρώ». Παράλληλα, διαμαρτύρονται για τον αριθμό των μόνιμων διορισμών και τις ελάχιστες πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών.
Μετά τον αγιασμό, την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου, οι δάσκαλοι προγραμματίζουν συμβολικό δίωρο αποκλεισμό (12 μ. - 2 μ.μ.) των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, η ΟΛΜΕ, σε υπόμνημά της προς τον υπουργό Παιδείας ζητά, μεταξύ άλλων, να προβλέπονται έξοδα εγκατάστασης στον πρώτο διορισμό των εκπαιδευτικών. «Πώς είναι δυνατόν να ζήσει ένας νέος εκπαιδευτικός με 640 ευρώ και μάλιστα με την τιμωρητική διάταξη για τη διετή υποχρεωτική παραμονή στον πρώτο διορισμό;», σημείωσαν οι εκπρόσωποι των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διεκδικώντας την άμεση κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης.
agelioforos.gr
Και παρα πολλα ειναι για 8μηνες εργασια.Ολο το καλοκαιρι καθισιο 15 μερες χριστουγεννα 15 μερες το Πασχα συν και τις αργιες.Μηπως να πουμε για τους δασκαλους στα ολοημερα που πιανουν δουλεια απο τις12:00 εως 15:00. Εμεις περιμενουμε απο τους δασκαλους των παιδιων μας να φτιαξουν μια καινουργια γενια καλυτερη,και εκεινοι γεμιζουν καθε πρωι τις καφετεριες της ροδου(αραγε ποτε δουλευουν? και τι κανουν οι διευθυντες τους?) Ας ρωτησουν ποσα πληρωνουν στον ιδιωτικο τομεα στους πτυχιουχους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάφρε!
ΔιαγραφήΤα κόμπλεξ σου δεν εχουν ¨ορια.
ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ 570 ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ, ΕΜΕΙΣ ΔΗΛΑΔΗ ΠΩΣ ΖΟΥΜΕ????ΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΠΟΙΟΣ ΤΟΥΣ ΡΩΤΗΣΕ ΠΩΣ ΠΕΡΝΟΥΝ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ???ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ.ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΣΠΟΥΔΑΣΑΜΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΛΟΓΙΣΤΗΣ Η ΔΑΣΚΑΛΟΣ????
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ολόκληρο το δυτικό κόσμο οι εκπαιδευτικοί έχουν περισσότερες μέρες άδεια από τους υπολοιπους υπαλλήλους. Μάλιστα στην Ευρωζώνη (με βάση τα στοιχεία του δικτύου Ευριδίκη) οι Ελληνες Εκπαιδευτικοί ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ περισσότερες διακοπές από το το μέσο όρο της Ευρωζώνης. Οι δε μισθοί είναι πλέον οι χαμηλότεροι. Ηταν που ήταν χαμηλοί τώρα έπεσαν ακόμα παραπάνω
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρκετά με τον κοινωνικό αυτοματισμό! Ο ένας εργαζόμενος να στρέφεται ενάντια στον άλλο.
Δεν καταλαβαίνετε ότι αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντα της μειοψηφίας που κυβερνά και μας έχει από κάτω;;; Εκτός και αν ανήκετε σε αυτή τη μειοψηφία....
Γιώργος Τζωρτζακάκης
Κύριε Τζωρτζάκάκη οι δάσκαλοι στον δυτικό κόσμο που αναφέρεστε τόσα χρόνια που ο μισθός σας δεν ήταν 570 ευρώ έκαναν την δουλειά τους ΣΩΣΤΑ. Στην Ελλάδα δυστυχώς το ενδιαφέρον ήταν να βρείτε κανένα ιδιαίτερο για το σπίτι και στο σχολείο ΤΙΠΟΤΑ. Σίγουρα δεν είναι τρόπος σωστός να είναι ο ένας εργαζόμενος ενάντια στον άλλο αλλά άμα όλοι κάνουμε ένα πισωγύρισμα θα δούμε και τις δικές μας ευθύνες για εκεί που φτάσαμε. Καλές οι διαμαρτυρίες για τον μισθό αλλά κάντε (δεν αναφέρομε σε εσάς προσωπικά δεν σας γνωρίζω) μια αξιολόγηση του έργου σας και Ναι άμα το έργο σας είναι για περισσότερα να τα πάρετε. Δέστε τα σχολεία της Γερμανίας, της Γαλλίας για την Φιλανδία να μην πω είναι όνειρο και πέστε μου μετά τι να κάνουν οι γονείς; Δεν είδαμε όμως πολλά χρόνια τώρα να βγείτε στους δρόμους και να ζητάτε καλύτερες υποδομές, εξοπλισμούς , υλικό εκπαιδευτικό και όποτε το κάνατε αποτελούσε "τσόντα" στην αύξηση τους μισθού σας. Μακάρι μέσα απο αυτήν την κρίση που καταστρέφει όλους μας να μας κάνει ικανούς να δούμε και τα λάθη μας.
ΔιαγραφήΜπαδάνης Κώστας
Κύριε Μπαδάνη οι δάσκαλοι στην πρωτοβάθμια (σε αυτούς αναφέρεται το άρθρο αν προσέξατε) δεν έχουν και πολλά ιδιαίτερα εως καθόλου. Μάλλον μας μπερδεύετε με τη δευτεροβάθμια. Κάνετε λάθος στο τελευταίο μέρος του κείμένου σας ότι δε μας είδατε να ζητάμε υποδομές τόσα χρόνια. Υποθέτω ότι δεν παρακολουθείτε τα αιτήματα μας. Αν θέλετε μπορώ να σας στείλω το πλαίσιο αιτημάτων προηγούμενων απεργιών.
ΔιαγραφήΟποτε τα σχολεία εξοπλίζονται δεν είναι απλά συνέπεια φιλανθρωπίας του κράτους αλλά αποτέλεσμα δικών μας αγώνων για να μπορέσουμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας καλύτερη εκπαίδευση. Ειδικά εδώ στη Ρόδο κάναμε πρόσφατα αρκετούς αγώνες προκεμένου ο δήμαρχος και η σχολική επιτροπή να αποδεσμέυσουν τα χρήματα που παρακρατούσαν ( με αστείες δικαιολογίες) για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Προφανως ούτε αυτό το προσέξατε.
Με το κείμενο σας υπονοείτε ότι έχετε κάνει αξιολόγηση του έργου μας και τα χρήματα που παίρνουμε είναι περίπου αρκετά. Μάλιστα. Πως ακριβώς το κάνατε αυτό; Με ποιο εργαλείο αξιολόγησης; Βασιζόμενος στα επιχειρήματα της εκάστοτε κυβέρνησης και αναπαράγοντας την λογική των ΜΜΕ που βάζει τον ένα εργαζόμενο ενάντια στον άλλο; Εχετε μελετήσει το αξιολογικό σύστημα της Φινλανδίας;
Η δουλειά του εκπαιδευτικού είναι εξαιρετικά επίπονη και ιδιαίτερη. Αυτό το αντιλαμβάνεται όποιος έχει κάνει έστω μια μέρα μάθημα (για να μην πω μια ώρα). Στη Φινλανδία που αναφέρετε τα χρήματα που δίνονται στην εκπαίδευση είναι πολύ υψηλότερο ως ποσοστό του ΑΕΠ από αυτά που δίνονται εδώ (τριπλάσιο). Οπως καταλαβαίνετε με τα χρήματα αυτά μπορούν να φτιαχτούν σχολεία και υποδομές που ντρέπεσαι να μπεις μέσα. Επίσης υπάρχουν αρκετές δομές υποστηριξης (ακόμα και δεύτερος δάσκαλος μες στην τάξη σε αρκετές περιπτώσεις, επιμορφώσεις κλπ κλπ)
Καλό θα είναι ως γονιός (που υποθετω ότι είστε) να συμπαραταχτείτε με τους δασκάλους των παιδιών σας διεκδικώντας καλύτερη παιδεία. Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων και αξιοπρεπείς μισθούς για τους εργαζόμενους. Εξάλλου λάβετε υπόψιν ότι οποιαδήποτε νίκη κλάδου εργαζομένων απέναντι στα μνημόνια είναι καλό μήνυμα και για τους υπολοιπους εργαζόμενους
Η κρίση, την οποία βλεπετε με τα μάτια των κυβερνώντων, θα σαρώσει ότιδήποτε δημόσιο και θα αφήσει υπηρεσίες μόνο για όσους μπορούν να πληρώσουν (π.χ. υγεία).
Γιώργος Τζωρτζακάκης
Κύριε Μπαδάνη,
ΔιαγραφήΣέβομαι ως δάσκαλος ΑΠΟΛΥΤΑ τον προβληματισμό σας. Μπορώ να πιστέψω ότι είστε γονέας που πραγματικά ενδιαφέρεται για τα παιδιά του και την παιδεία τους.
Απλά, θέλω να ρωτήσω: μήπως μαζί με τα σχολεία της Γερμανίας, Γαλλίας, Φινλανδίας κλπ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΑΥΤΕΣ; Να δούμε πώς συμπεριφέρονται σε θέματα παιδείας;
Στα χρόνια που δουλεύω έχω δει μαθητές (καλούς και κακούς) που δεν κάνουν ιδιαίτερα και άλλους που κάνουν (πάλι καλούς ή κακούς).
Με προβληματίζει όταν ακούω ότι κάποιοι μαθητές μου κάνουν ιδιαίτερα. Ιδίως όταν ξέρω ότι άλλοι μαθητές μου χωρίς ιδιαίτερα έχουν καλές επιδόσεις.
Μπορώ να σας πω ότι αρκετές φορές τα παιδιά που κάνουν ιδιαίτερα είναι παιδιά που στην τάξη μέσα δεν προσέχουν, κάνουν φασαρία και δημιουργούν προβλήματα.
Οι γονείς λοιπόν σκέφονται "αφού το παιδί στο σχολείο δεν τα μαθαίνει ας κάνει ιδιαίτερο"
Μήπως λοιπόν οι γονείς να προσπαθήσουν να συνετίσουν τα παιδιά τους,
να τους μάθουν να πειθαρχούν λίγο, πριν καταλήξουν στη λύση του ιδιαίτερου. Να τους πουν δηλαδή, "παιδί μου ή θα προσέξεις στο μάθημα ή δεν έχει playstation".
Και πιο φθηνά θα τους έρθει και πιο πολύ θα βοηθήσουν το παιδί τους.
Πριν ρωτήσετε αν φταίω εγώ που τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν, απλά ξαναλέω ότι άλλα παιδιά χωρίς ιδιαίτερα, έχουν καλές επιδόσεις. Προσέχουν στο μάθημα, καταλαβαίνουν και μαθαίνουν.
Σίγουρα δεν είμαι τέλειος. Δεν υπάρχουν τέλειοι εκπαιδευτικοί. Υπάρχουν συνειδητοποιημένοι και ανεύθυνοι.
Γι' αυτό συμφωνώ ΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του εκπαιδευτικού έργου. Αρκεί να είναι έγκυρη, σφαιρική και αντικειμενική.
Τέλος για το μισθό, να πω ότι η ανάρτηση τα λέει όλα.
ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΝ PARKING ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΝΑ ΔΙΟΡΘΏΣΕΙ ΟΤΙ ΟΦΕΙΛΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΝΕΙΣ.ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΣΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΟ ΡΕΚΟΡ ΤΩΝ 10 ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ ΑΝΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΖΗΤΑΝΕ ΤΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥΣ.
ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 38 ΕΤΩΝ
@ Ανώνυμος13/8/12 12:12 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν χαίρομαι που παίρνεις 570 ευρώ στο ξεκίνημά σου εσύ ο μη εκπαιδευτικός οπως μας λές.
Υπάρχει ομως μία ειδοποιός διαφορά.
Εσύ ξεκινάς να πρωτοεργάζεσε οπου εχεις επιλέξει.
Ακόμα και απέναντι απο την είσοδο του σπιτιού σου.
Και κουτσά στραβά μπορείς να την ψευτοπαλέψεις την κατάσταση μέχρι να ορθοποδήσεις.
Και το μόνο που τυχόν θα έχεις θα ειναι η συνήθης γκρίνια για το ενα για το αλλο των γονιών σου ,και αυτό λόγο του..... χάσματος γενεών.
Ο πρωτοδιόριστος δάσκαλος ομως?
Ο στρατιωτικός? , ο αστυνομικός?
Που αυτοί πάνε οπου τους πούνε να πάνε και άρνηση δεν επιτρέπεται.
Που καλούνται η διατάσσονται να πάνε στην κάθε Ελληνική εσχατιά.
Και εκεί οπου πάνε οι ντόπιοι τους βλέπουν σαν "καλώς ορισες ευρώ".
Αυτή λοιπόν ειναι η ειδοποιός διαφορά μεταξύ του εκπαιδευτικού και εσένα του ελέυθερου πρωτοεισερχόμενου στην αγορά εργασίας.
ΜΠΟΡΕΊΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΊΤΕ ΕΜΈΝΑ ΤΟΥ ΓΟΝΈΑ, ΑΝ ΚΆΝΑΤΕ ΌΠΩς ΛΈΤΕ ΚΑΛΆ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΆ ΣΑΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΡΏΤΗ ΤΆΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΎ ΚΑΙ ΕΝΤΕΎΘΕΝ ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ??? ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΑΡΩΤΗΣΕ ΞΑΝΑ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΝΑ ΤΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΗΤΑΝ.... "ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ".... ΓΙΑΤΙ ΑΡΝΕΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ? ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ? ΕΓΩ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΔΟΥΛΕΥΩ ΩΣ ΚΑΙ 12 ΩΡΕς ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΜΑΙ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ, ΟΤΑΝ ΕΣΕΙΣ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ 5ΩΡΑ Ή 6ΩΡΑ ΜΕ 45 ΛΕΠΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ 15 ΛΕΠΤΑ ΔΙΑΛΕΙΜΑ? ΑΝΑΡΩΤΗΘΗΚΑΤΕ ΠΟΤΕ ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΙ ΔΙΕΘΝΩΣ ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ? ΕΙΤΕ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, ΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΙΔΕΚΤΑ ΜΑΘΗΣΕΩΣ ΜΕ ΣΑΣ (ΑΛΛΑ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ), ΕΙΤΕ ΕΜΕΊΣ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΟΧΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΒΛΑΚΕΣ ΠΟΥ ΕΝΩ ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΕΞΥΠΝΑ, ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΣΤΕΛΛΟΥΜΕ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ, ΕΙΤΕ ΕΣΕΙΣ ΕΧΕΤΕ ΣΤΗΣΕΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΚΟΜΠΙΝΑ "ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ" ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΊΡΝΕΤΕ ΜΑΥΡΑ, ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΚΑΙ ΜΑΥΡΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΑ ΕΓΩ Ο "ΜΑΖΟΧΙΣΤΗΣ". ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΚΑΙ ΠΑΡΤΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς κρινετε το ωραριο των εκπαιδευτικων χωρις να εχετε βιωσει μια ωρα διδασκαλιας μεσα σε μια ταξη με 25 εξάχρονα ή 32 16χρονα; Εμεις παντως βλεπουμε τα αποτελεσματα των δικων σας προσπαθειων στα παιδια σας, εξαλλου ειναι ο δικος σας καθρεφτης.Γονεις σαν και εσας που εκφραζεστε με αυτον τον τροπο αν σας βασταει ελατε να δοκιμασετε. Στα λογια ολοι καλοι ειμαστε. Εδω δεν μπορειτε να διαπαιδαγωγησετε το δικο σας, ενα παιδί, κρινετε τους εκπαιδευτικους που προσπαθουν; (ξερετε υπαρχουν και αυτοι, και ειναι πολλοι). Τι αλλο να πω απο το γιατρεια δεν υπαρχει δυστυχως...
ΔιαγραφήΚαταρχήν γιατί γράφετε κεφαλαία; Θέλετε να φωνάξετε; Ολο το κείμενο σας είναι στα κεφαλαία. Πολλά από αυτά που γράφετε δεν ισχύουν και ούτε και μπαίνετε στον κόπο να τα τεκμηριώσετε. Απλά σας αρκεί να αναπαράγετε τα επιχειρήματα των Μ ΜΕ και των κυβερνώντων που βάζουν τον ένα εργαζόμενο να στραφεί ενάντια στον άλλο. Αυτό φυσικά δεν έχει τελειωμό όπως ήδη γίνεται αντιληπτό. Οι μόνοι που εξαιρούνται είναι οι κυβερνώντες και ένα μικρό κομμάτι πολύ πλούσιων. Μου φαίνεται απίστευτο πως τα ΜΜΕ έχουν πείσει τους πιο αδύναμους εργαζόμενους ότι για την κρίση φταίνε οι άλλοι εργαζόμενοι που παίρνουν λίγο περισσότερα από αυτούς! Οταν αυριο μεθαυριο το παιδία σας θα σας ρωτησει γιατί δεν υπάρχουν δουλειές, γιατί όσες υπάρχουν είναι κακοπληρωμένες κλπ τι θα του πείτε; Φταίνε οι εκπαιδευτικοί γιατί έκαναν ιδιαίτερα; Ή γιατί έπαιρναν υψηλούς μισθούς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης και εσείς, σκόπιμα πιστεύω, συγχέετε την πρωτοβάθμια με τη δευτεροβάθμια.
Πείτε μας καθαρά σε ποια φροντιστήρια πήγε το παιδί σας όταν ήταν στο δημοτικό; Εκανε ιδιαίτερα ήδη από το δημοτικό υπονοείτε; Από ποια τάξη; Είναι τόσα πολλά τα παιδιά που κάνουν ιδιαίτερα στο δημοτικό;
Επίσης θα βοηθούσε αν μας λέγατε και το όνομα σας γιατί κρυβόμενος πίσω από την ανωνυμία σας μπορεί να λέτε ότι θέλετε. Προτιμούμε γενικά να συζητάμε σοβαρά επώνυμα.
Ενα σοβαρό μειονέκτημα της συζήτησης σε αυτό το χώρο είναι η ανωνυμία που σπάνια επιτρέπει να γίνονται σοβαρές συζητήσεις.
Τέλος μου προκαλεί θλίψη ότι επειδή εσείς είστε (πιθανότατα) σε κάποιο εργασιακό χωρο του ιδιωτικού τομέα και έχετε αποδεχτεί το να εργάζεστε με απλήρωτες υπερωρίες, θέλετε στη συνέχεια να το επιβάλλετε και στους υπόλοιπους εργαζόμενους αυτό! Σε τι άραγε θα βοηθήσει τη δική σας κατάσταση; Μια παραλαγή της λογικής να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα;;
Γιώργος Τζωρτζακάκης
Πρέπει επιτέλους οι γονείς να καταλάβουν ότι στέλνουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο ΟΧΙ για να καταλάβουν το μάθημα, αλλά για να έχουν περισσότερες πιθανότητες να περάσουν στις Πανελλήνιες. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Εάν η πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ ήταν ελεύθερη, τότε ΚΑΝΕΙΣ δε θα πήγαινε φροντιστήριο.
ΑπάντησηΔιαγραφή