ροή ειδήσεων

Προτάσεις και ιδέες με φαντασία και όραμα...

Η Παιδεία των Ελλήνων χρειάζεται περισσότερο από ποτέ, σήμερα, μία τονωτική ένεση νέων προτάσεων και ιδεών με φαντασία και όραμα, που θα καταφέρουν να αντιστρέψουν την μοίρα της...


Τα Ελληνικά Α.Ε.Ι καλούνται να παίξουν σημαντικό και πρωταρχικό ρόλο. Η διοικητική αυτοτέλεια των ΑΕΙ, ο "διαχωρισμός" του Διοικητικού προσωπικού των ΑΕΙ από τις υπόλοιπες Δημόσιες υπηρεσίες, η πλήρη οικονομική και διοικητική "ανεξαρτησία" των ΑΕΙ, η δυνατότητα λήψης αποφάσεων για την αξιοιποίηση της περιουσίας, κατέχουν ξεχωριστή θέση στην ατζέντα ενός δημόσιου διαλόγου, που πρέπει να λάβει χώρα...

Η διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των ΑΕΙ θεωρείται προϋπόθεση της ακαδημαϊκής τους λειτουργίας, αποτελούν δε όρους αναγκαίους προκειμένου τα ιδρύματα αυτά να μπορούν να λειτουργούν Ανεξάρτητα μέσα στα Ακαδημαϊκά πρότυπα και να υπηρετούν τον σκοπό τους.
Ήρθε η ώρα για ριζοσπαστικές προτάσεις:

Γι αυτό εμείς προτείνουμε:
1. Κατοχύρωση με διάταξη Νόμου, της διοικητικής αυτοτέλειας των ΑΕΙ

2. Αποτελεσματική αξιοποίηση της πανεπιστημιακής περιουσίας από τα αρμόδια όργανα των ΑΕΙ. Απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών. Βελτίωση της υποδομής και ανάπτυξη της έρευνας.

3. Αύξηση των δαπανών για την Δημόσια παιδεία.

4. Άμεση σύνδεση των Πανεπιστημίων με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την αγορά εργασίας Εξάλειψη γραφειοκρατικών διαδικασιών στην χρηματοδότηση της έρευνας και άλλων επιστημονικών-επιμορφωτικών προγραμμάτων.

5. Ενίσχυση του θεσμού του Δημοσίου ΑΕΙ.

6. Άμεση κατάργηση των Πανελλήνιων Εισαγωγικών εξετάσεων για την πρόσβαση των αποφοίτων των Λυκείων στα ΑΕΙ, σύμφωνα με το Γαλλικό πρότυπο.

7. Όλα τα κόμματα, πέρα και πάνω από ιδεολογίες και διαφορές, πρέπει να καταλάβουν ότι έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για να διεξαχθεί δημόσιος διάλογος, με θέμα την ποιοτική "Αναγέννηση" της Παιδείας των Ελλήνων, με την Εκπαιδευτική Κοινότητα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Κοινωνία και τους Κοινωνικούς Εταίρους.

8. Πλήρης διαφάνεια σε όλα τα πεδία της πανεπιστημιακής ζωής.

* Γράφει ο Ιωάννης Γλαρός
Υπεύθυνος Τομέα Παιδείας Ν.Δ. Ρόδου, Εκπαιδευτικός, πρώην Αναπληρωτής Διευθυντής ΙΕΚ Ρόδου


parapona-rodou.blogspot.com

Σχόλια

  1. Ανώνυμος20/10/12 21:36

    Κύριε Γλαρέ, συμφωνώ ότι πρέπει να γίνει αναδιάρθρωση και αναβάθμιση της παιδείας μας, αλλά αυτά που γράφεις είναι λίγο ουτοπιστικά και αναφέρονται στο "ιδεώδες" κράτος. Ξεχνάς φαίνεται ότι είμαστε ένα ακρως σάπιο και διαβρωμένο κράτος όπου η "μίζα" και το "λάδωμα" είναι σήμα κατατεθέν σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων μας. Για να αλλάξουμε νοοτροπία και να φτάσουμε το "σημερινό" επίπεδο "της Γαλλίας" την οποία αναφέρεις, θα πρέπει να περάσουν 2-4 γενιές ακόμα και πάντα θα είμαστε ουραγοί, διότι ακόμα και σήμερα είναι μέσα στο DNA μας ο "επαναστάτης" που δεν συμβιβάζεται με νόμους και διατάξεις. Σαν εκπαιδευτικός θα γνωρίζεις ασφαλώς την ιστορία μας. Από το 21 αντί να πολεμάμε τους εχθρούς μας, αλληλοσφαζόμασταν για την εξουσία και το χρήμα (να σου θυμίσω τι έγινε όταν στείλαμε επιτροπή για να ζητήσουμε το πρώτο δάνειο από την Ευρώπη τότε), στο 40 κάναμε "αντάρτικο" στην Μ. Ανατολή αντί να πολεμάμε τον άξονα, με την απελευθέρωση αλληλοσφαχτήκαμε ξανά και κάναμε τόσα εγκλήματα μεταξύ μας που ούτε οι Γερμανοί δεν τα έκαναν (παιδομάζομα 30.000 παιδιά στάλθηκαν με το ζόρι στο ανατολικό μπλοκ). Ασε λοιπόν κατά μέρος την πλήρη ελευθερία των ΑΕΙ και ΤΕΙ γιατί θα γίνει το.... οποιος δίνει περισσότερα μπένει στην σχολή....... Ορφανίδης Δημήτριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος20/10/12 23:46

    Σε ποιον ακριβώς τα προτείνετε αυτά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος21/10/12 10:26

    Αγαπητέ Δημήτρη...Συμφωνούμε...Με την ευκαιρία σε ευχαριστούμε για το σχολιό σου...Πιστεύουμε όμως ότι έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για "αλλαγές"...για το καλό των παιδιών μας και της Πατρίδας....
    Γλαρός Ιωάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος22/10/12 15:19

    Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ "δημιουργήσατε" ένα μόρφωμα έκτρωμα (αντι)παιδείας τύπου υποσαχάριας Αφρικανικής χώρας και εσείς τα στελέχη της, εν μέσω ξένης κατοχής, προτείνετε μεταρρυθμίσεις παιδείας "Γαλλικού" λέει "Τύπου"; Μήπως 3 χρόνια μετά εξακολουθείτε να αγνοείτε πως το πολιτικό προσωπικό του ολιγαρχικού μεταπολιτευτικού πολίτευματος και των εκφραστών του (στους μηχανισμούς των οποίων δηλώνετε ενταγμένος) υπέγραψαν την παραίτηση της εθνικής κυριαρχίας της Πατρίδας μας και την έχουν εκχωρήσει σε ένα μάτσο δευτεροκλασσάτα διοικητικά απολοιφάδια της Ε.Ε. με ό,τι αυτό συνεπάγεται; Αλήθεια, σε ποιας νοητικής και ηθικής στάθμης ανθρώπους απευθύνεστε θα ήθελα να ήξερα...
    Πάνος Σοροπίδης - Ρόδος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος1/11/12 21:57

    1. Δεν "δήλωσα" και δεν είμαι ενταγμένος σε..."μηχανισμούς"
    2. Καταθέτω με πάθος και τόλμη την άποψη μου
    3. Οι ανωτέρω προτάσεις, όπως και ο τίτλος αναφέρει, χαρακτηρίζονται από φαντασία και όραμα...
    4. Ανήκω στο "στρατόπεδο" των ρομαντικών ενεργών πολιτών
    5. Με την ευκαιρία, μου επιτρέπετε να θυμίσω τα εξής :

    Ο μεγαλύτερος ιδεολογικός εκφραστής του κοινωνικού φιλελευθερισμού, ο Τόμας Γκριν, έθεσε τέσσερις αρχές για την επιτυχία του φιλελευθερισμού:
    Η πρώτη είναι το κοινό καλό. Η αγορά πρέπει να είναι ελεύθερη για να διασφαλίζει στον πολίτη αγαθά και υπηρεσίες καλύτερης ποιότητας σε χαμηλότερες τιμές, και για κανέναν άλλο λόγο. Η ελευθερία της αγοράς υπάρχει μόνο για το καλό του πολίτη και πρέπει να αναστέλλεται όταν αντιβαίνει στα συμφέροντα του.
    Η δεύτερη αρχή είναι η θετική θεώρηση της ελευθερίας. Το κράτος δεν πρέπει μόνο να μη στέκεται εμπόδιο στους στόχους των πολιτών, αλλά και να τους βοηθά να τους πραγματοποιούν.
    Η τρίτη αρχή είναι η ισότητα των ευκαιριών σε πλούσιους και φτωχούς. Δηλαδή, η αξιοκρατία. Το κράτος οφείλει να παρέχει ευκαιρίες ανέλιξης σε όλους, ανεξάρτητα από το που προέρχονται. Δεν οφείλει να εγγυάται σε όλους ότι θα τα καταφέρουν, είναι όμως εγκληματικό να μην δώσει σε όλους την ευκαιρία να προσπαθήσουν.
    Η τέταρτη και τελευταία αρχή του Γκριν είναι η δυνατότητα του κράτους να παρεμβαίνει υπέρ των μη προνομιούχων. Το κράτος οφείλει να προστατεύει τους πολίτες που το χρειάζονται. Η ανταγωνιστικότητα και η αξιοκρατία σμιλεύουν πετυχημένους πολίτες, αλλά αυτό δε σημαίνει πως η επιτυχία αυτών θα ορίζεται εις βάρος των μη προνομιούχων. Αυτές οι αρχές, αποτελούν το χάρτη μας στο ταξίδι για ένα δίκαιο, ανταγωνιστικό αλλά προπάντων ανθρώπινο κράτος. Στην εποχή της σύγχυσης και της αβεβαιότητας που διανύουμε, δεν πρέπει να είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε την ελευθερία μας. Η ελευθερία δεν είναι μόνο προνόμιο. Είναι κοινωνική ανάγκη για ένα καλύτερο μέλλον.

    Γλαρός Ιωάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *