Νομοθετήθηκε η ρύθμιση για δημιουργία και λειτουργία υδατοδρομίων
Νόμος του κράτους είναι πλέον από χθες η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, που ανοίγει τον δρόμο.... για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα. Με καθυστέρηση δέκα ολόκληρων χρόνων το θεσμικό πλαίσιο για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στη χώρα μας ολοκληρώθηκε χθες, γεγονός που θα επιτρέψει την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων από εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες.
Η επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα ενισχύσει τον τουρισμό και θα απαλλάξει τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες της χώρας από τεράστια και χρόνια προβλήματα, «εμπεδώνοντας το αίσθημα της ασφάλειας και της κρατικής μέριμνας στους κατοίκους των πολύπαθων αυτών περιοχών».
Σύμφωνα με τον νέο νόμο, ιδιώτες, εταιρείες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το Δημόσιο θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Ορίζεται μια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών ως η μόνη αρμόδια να παραλαμβάνει τις αιτήσεις (κάθε αίτηση θα συνοδεύεται από παράβολο 2.500 ευρώ) και τον τεχνικό φάκελο κάθε ενδιαφερομένου να δημιουργήσει - λειτουργήσει υδατοδρόμια. Αυτή θα είναι η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων (ΔΠΣΑΑΑ), η οποία θα υποχρεούται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να λαμβάνει τις απαραίτητες εγκρίσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Η άδεια. Ειδικότερα, η ΔΠΣΑΑΑ μέσα σε 5 ημέρες θα προωθεί τον τεχνικό φάκελο στις συναρμόδιες υπηρεσίες, ενώ εντός 25 εργάσιμων ημερών οι υπηρεσίες θα πρέπει να έχουν εγκρίνει ή απορρίψει τον φάκελο, ώστε, σε περίπτωση έγκρισης, να μπορέσει μετά να προχωρήσει η επιθεώρηση του υδατοδρομίου. Μέσα σε 20 ημέρες από τη στιγμή που ο επενδυτής θα ενημερώνει ότι είναι έτοιμος να λειτουργήσει, ειδική πενταμελής επιτροπή από εκπροσώπους των συναρμόδιων φορέων θα επιθεωρεί το υδατοδρόμιο.
Εφόσον τελικά όλα «βαίνουν καλώς» (κυρίως ως προς την τήρηση των κανόνων ασφαλείας κ.λπ.), τότε σε 5 ημέρες θα εκδίδεται η άδεια λειτουργίας και θα ξεκινούν οι πτήσεις. Η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου θα χορηγείται με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης - Μεταφορών και Ναυτιλίας, ενώ όταν θα αφορά υδατοδρόμιο σε λίμνη, η άδεια θα δίδεται μόνο από τον πρώτο.
Τα υδατοδρόμια θα μπορούν να κατασκευάζονται ακόμη και με ΣΔΙΤ ή με Fast Track, ενώ θεσπίζεται η χρήση των «υδάτινων πεδίων» (δεν θα απαιτείται άδεια) για τις έκτακτες - τουριστικές πτήσεις εκτός υδατοδρομίων. Στην περίπτωση αυτή, την απόλυτη ευθύνη για την επιλογή του καταλληλότερου - ασφαλέστερου σημείου προσθαλάσσωσης θα έχει πλέον ο πιλότος του υδροπλάνου σε συνεργασία με τις κατά τόπους λιμενικές Αρχές. Ο Φορέας Λειτουργίας Υδατοδρομίου θα καθορίζει τα τιμολόγια των παρεχόμενων από αυτόν υπηρεσιών. Για κάθε αναχωρούντα επιβάτη θα καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου τέλος ίσο με 5% του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Στα υδατοδρόμια των μικρών νησιών, με μικρή επιβατική κίνηση, οι έλεγχοι ασφαλείας (επιβατών και αποσκευών) θα διενεργούνται και από το προσωπικό του υδατοδρομίου, το οποίο θα ολοκληρώσει σχετική εκπαίδευση στην ΥΠΑ. Στα μεγάλα υδατοδρόμια, ελέγχους θα μπορούν να κάνουν και εξωτερικοί αδειοδοτημένοι συνεργάτες.
Στο Ιόνιο. Επικεφαλής στο σημείο εκκίνησης για τις νέες αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων βρίσκονται τα νησιά του Ιονίου, ενώ ενδιαφέρον για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα υπάρχει από καναδούς και έλληνες επενδυτές, καθώς και από αντίστοιχες εταιρείες από το Ντουμπάι και τις Μαλδίβες.
Ηδη, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ) ανέθεσε στην εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια το έργο της αδειοδότησης νέων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, στους Οθωνούς, στην Ερεικούσσα και στους Παξούς, τα οποία θα ανήκουν στην ιδιοκτησία του ΟΛΚΕ ΑΕ.
Στο Business Plan που έχει εκπονηθεί για τον ΟΛΚΕ προβλέπεται η σύνδεση της Κέρκυρας αρχικά με τους Παξούς, την Ερεικούσσα και τους Οθωνούς και στη συνέχεια με την Ιθάκη και τα άλλα νησιά του Ιονίου που θα αποκτούν υδατοδρόμιο, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιούνται και περιηγητικές πτήσεις - shiteseeing, charter, νοσοκομειακές κ.λπ., λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, Τάσος Γκόβας.
Σε αντίστοιχη διαδικασία για τη δημιουργία υδατοδρομίου βρίσκεται και ο Δήμος Ιθάκης. Η Ιθάκη θα ακολουθήσει την Κέρκυρα στην αδειοδότηση του υδατοδρομίου της, ενώ θα προηγηθεί από τα εναπομείναντα νησιά του Ιονίου.
Μελέτη για την Κρήτη
Την ίδια στιγμή η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει ξεκινήσει την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων και στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης.
Στη συγκεκριμένη μελέτη σκοπιμότητας αποτυπώνεται ήδη σημαντικό ενδιαφέρον για τη συνέργεια που μπορούν να έχουν τα υδροπλάνα με την κρουαζιέρα στην Κρήτη (περιηγητικές πτήσεις).
tanea.gr
Parapona-Rodou
Νόμος του κράτους είναι πλέον από χθες η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, που ανοίγει τον δρόμο.... για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα. Με καθυστέρηση δέκα ολόκληρων χρόνων το θεσμικό πλαίσιο για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στη χώρα μας ολοκληρώθηκε χθες, γεγονός που θα επιτρέψει την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων από εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες.
Η επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα ενισχύσει τον τουρισμό και θα απαλλάξει τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες της χώρας από τεράστια και χρόνια προβλήματα, «εμπεδώνοντας το αίσθημα της ασφάλειας και της κρατικής μέριμνας στους κατοίκους των πολύπαθων αυτών περιοχών».
Σύμφωνα με τον νέο νόμο, ιδιώτες, εταιρείες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το Δημόσιο θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Ορίζεται μια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών ως η μόνη αρμόδια να παραλαμβάνει τις αιτήσεις (κάθε αίτηση θα συνοδεύεται από παράβολο 2.500 ευρώ) και τον τεχνικό φάκελο κάθε ενδιαφερομένου να δημιουργήσει - λειτουργήσει υδατοδρόμια. Αυτή θα είναι η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων (ΔΠΣΑΑΑ), η οποία θα υποχρεούται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να λαμβάνει τις απαραίτητες εγκρίσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Η άδεια. Ειδικότερα, η ΔΠΣΑΑΑ μέσα σε 5 ημέρες θα προωθεί τον τεχνικό φάκελο στις συναρμόδιες υπηρεσίες, ενώ εντός 25 εργάσιμων ημερών οι υπηρεσίες θα πρέπει να έχουν εγκρίνει ή απορρίψει τον φάκελο, ώστε, σε περίπτωση έγκρισης, να μπορέσει μετά να προχωρήσει η επιθεώρηση του υδατοδρομίου. Μέσα σε 20 ημέρες από τη στιγμή που ο επενδυτής θα ενημερώνει ότι είναι έτοιμος να λειτουργήσει, ειδική πενταμελής επιτροπή από εκπροσώπους των συναρμόδιων φορέων θα επιθεωρεί το υδατοδρόμιο.
Εφόσον τελικά όλα «βαίνουν καλώς» (κυρίως ως προς την τήρηση των κανόνων ασφαλείας κ.λπ.), τότε σε 5 ημέρες θα εκδίδεται η άδεια λειτουργίας και θα ξεκινούν οι πτήσεις. Η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου θα χορηγείται με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης - Μεταφορών και Ναυτιλίας, ενώ όταν θα αφορά υδατοδρόμιο σε λίμνη, η άδεια θα δίδεται μόνο από τον πρώτο.
Τα υδατοδρόμια θα μπορούν να κατασκευάζονται ακόμη και με ΣΔΙΤ ή με Fast Track, ενώ θεσπίζεται η χρήση των «υδάτινων πεδίων» (δεν θα απαιτείται άδεια) για τις έκτακτες - τουριστικές πτήσεις εκτός υδατοδρομίων. Στην περίπτωση αυτή, την απόλυτη ευθύνη για την επιλογή του καταλληλότερου - ασφαλέστερου σημείου προσθαλάσσωσης θα έχει πλέον ο πιλότος του υδροπλάνου σε συνεργασία με τις κατά τόπους λιμενικές Αρχές. Ο Φορέας Λειτουργίας Υδατοδρομίου θα καθορίζει τα τιμολόγια των παρεχόμενων από αυτόν υπηρεσιών. Για κάθε αναχωρούντα επιβάτη θα καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου τέλος ίσο με 5% του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Στα υδατοδρόμια των μικρών νησιών, με μικρή επιβατική κίνηση, οι έλεγχοι ασφαλείας (επιβατών και αποσκευών) θα διενεργούνται και από το προσωπικό του υδατοδρομίου, το οποίο θα ολοκληρώσει σχετική εκπαίδευση στην ΥΠΑ. Στα μεγάλα υδατοδρόμια, ελέγχους θα μπορούν να κάνουν και εξωτερικοί αδειοδοτημένοι συνεργάτες.
Στο Ιόνιο. Επικεφαλής στο σημείο εκκίνησης για τις νέες αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων βρίσκονται τα νησιά του Ιονίου, ενώ ενδιαφέρον για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα υπάρχει από καναδούς και έλληνες επενδυτές, καθώς και από αντίστοιχες εταιρείες από το Ντουμπάι και τις Μαλδίβες.
Ηδη, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ) ανέθεσε στην εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια το έργο της αδειοδότησης νέων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, στους Οθωνούς, στην Ερεικούσσα και στους Παξούς, τα οποία θα ανήκουν στην ιδιοκτησία του ΟΛΚΕ ΑΕ.
Στο Business Plan που έχει εκπονηθεί για τον ΟΛΚΕ προβλέπεται η σύνδεση της Κέρκυρας αρχικά με τους Παξούς, την Ερεικούσσα και τους Οθωνούς και στη συνέχεια με την Ιθάκη και τα άλλα νησιά του Ιονίου που θα αποκτούν υδατοδρόμιο, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιούνται και περιηγητικές πτήσεις - shiteseeing, charter, νοσοκομειακές κ.λπ., λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, Τάσος Γκόβας.
Σε αντίστοιχη διαδικασία για τη δημιουργία υδατοδρομίου βρίσκεται και ο Δήμος Ιθάκης. Η Ιθάκη θα ακολουθήσει την Κέρκυρα στην αδειοδότηση του υδατοδρομίου της, ενώ θα προηγηθεί από τα εναπομείναντα νησιά του Ιονίου.
Μελέτη για την Κρήτη
Την ίδια στιγμή η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει ξεκινήσει την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων και στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης.
Στη συγκεκριμένη μελέτη σκοπιμότητας αποτυπώνεται ήδη σημαντικό ενδιαφέρον για τη συνέργεια που μπορούν να έχουν τα υδροπλάνα με την κρουαζιέρα στην Κρήτη (περιηγητικές πτήσεις).
tanea.gr
Parapona-Rodou
Να και ένα πολύ θετικό νέο μέσα στη μιζέρια του μνημονίου.ειδικά για την ρόδο όπου εκατό χρόνια πριν πετούσαν υδροπλανα....ένα μόνο σημείο δεν είναι ξεκαθαρισμένο.εάν ένας από τους πέντε ελεγκτικούς φορείς κατά την διαδικασία δεν συμφωνεί σε κάτι με την πρόταση του ιδιώτη επενδυτή,τι γίνετε;υπερισχύουν οι τέσσερις;σταματά η διαδικασία;σταματά με ειδοποίηση στον ενδιαφερόμενο να διορθώσει κάτι;πρέπει να ξαναπληρωθει, το παράβολο;
ΑπάντησηΔιαγραφήνεες καταγγελιες και χαστουκια απο τον Σπανο που θα του τρωνε την δουλεια.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Ελλάδα υπάρχουν 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Από το σύνολο αυτών των νησιών μόνον τα 117 κατοικούνται. Δεν είμαστε μια χωρα που έχει μονο ξηρά, είμαστε μια χωρα που επιβάλλεται να υπάρχουν υδροπλάνα. Δεν είναι μονο το μετρό τα τραμ ο ηλεκτρικός, δεν είναι μονο οι πρωτευουσιάνοι που έχουν ανάγκη τα MMM, περισσότερο ανάγκη τα έχουμε και εμείς οι νησιώτες μιας και είμαστε όμηροι των μεγάλων εταιριών με τα πλοία και τα αεροπλάνα με τις εξωφρενικές τιμές τους. Εύχομαι μονο να δημουργήσουν κάτι σαν airtaxi όπως κάνουν και σε άλλες χώρες με πολλά νησιά με πολλούς ανταγωνιστές για να μην έχουμε το φαινόμενο της αισχροκερδειας που θα αφορά μονο τους λίγους και τους VIP.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=L2qXWFq3kXk
https://www.youtube.com/watch?v=__XflBfmVs4