ροή ειδήσεων

Η ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΞΕΝΑΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Παρελθόν λαμπρό – Παρόν προβληματικό – Μέλλον αβέβαιο

Με ποιες μεθοδεύσεις επιχειρείται συστηματικά η πλήρης απαξίωση και εντέλει η κατάργηση...
της υποδειγματικής κρατικής επαγγελματικής εκπαίδευσης του ξεναγού της Ελλάδας?

Ποιοί άραγε στο όνομα της «αναβάθμισης» της εκπαίδευσης του ξεναγού είναι έτοιμοι να μειώσουν την διάρκεια σπουδών και την ποιότητα των Σχολών Ξεναγών, αντί να κάνουν πραγματικές περικοπές στις δαπάνες του προϋπολογισμού των Σχολών του Υπουργείου Τουρισμού?

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών (ΠΟΞΕΝ) διαμαρτύρεται εδώ και καιρό και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την τουριστική διπλωματία της χώρας μας.

Ιστορικό-Λειτουργία Σχολών Ξεναγών

Οι Σχολές Ξεναγών είναι κρατικές σχολές που λειτουργούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε μόνιμη βάση και σε ιδιόκτητα κτίρια και ενίοτε σε Ηράκλειο, Μυτιλήνη, Κέρκυρα και Ρόδο, ανάλογα με τις ανάγκες της τουριστικής αγοράς.

Υπάγονταν παλαιότερα στον ΕΟΤ, στη συνέχεια στις Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΣΤΕ) και στον Οργανισμό Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΤΕΚ) που καταργήθηκε πρόσφατα, οπότε πέρασαν απευθείας στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Τουρισμού. Είναι επαγγελματικές σχολές, δηλαδή είναι άμεσα συνδεδεμένες με το επάγγελμα του ξεναγού, την αγορά εργασίας και τις ανάγκες της.

Η διάρκεια σπουδών είναι 5 εξάμηνα (1.090 ώρες), ενώ οι σπουδαστές εισάγονται αφού περάσουν επιτυχώς τις εξετάσεις επάρκειας στην ξένη ή τις ξένες γλώσσες τους τις οποίες πρέπει να μιλούν από πριν. Μετά από την επιτυχή τους εξέταση στις ξένες γλώσσες, οι υποψήφιοι εξετάζονται στην Ιστορία, την Έκθεση και τη Γεωγραφία. Οι πτυχιούχοι ΑΕΙ τμημάτων Ιστορίας & Αρχαιολογίας εισάγονται χωρίς εξετάσεις στην Ιστορία και την Έκθεση και έχουν και κάποιες απαλλαγές από την παρακολούθηση των μαθημάτων που ενδεχομένως έχουν διδαχθεί στο Πανεπιστήμιο. Τελευταίως γίνονται δεκτά για τις ξένες γλώσσες και τα πτυχία των ινστιτούτων καθώς και τα πτυχία των ξένων φιλολογιών, χωρίς

εξέταση του μελλοντικού ξεναγού, με αποτέλεσμα να έχει πέσει το επίπεδο των ξένων γλωσσών που μιλούν οι ξεναγοί.

Όλοι ανεξαιρέτως οι σπουδαστές πρέπει να παρακολουθήσουν τα μαθήματα και τις εκπαιδευτικές εκδρομές των Σχολών Ξεναγών και να δώσουν γραπτές εξετάσεις επάρκειας σε κάθε εξάμηνο και τις τελικές διπλωματικές εξετάσεις που είναι προφορικές. Με την επιτυχή φοίτηση στην σχολή ο απόφοιτος λαμβάνει το δίπλωμά του και την επαγγελματική ταυτότητα του ξεναγού για την Ελλάδα από το Υπουργείο Τουρισμού.

Τα μαθήματα δεν περιλαμβάνουν μόνο ιστορία και αρχαιολογία της Ελλάδας όλων των εποχών, αλλά και την απαραίτητη τεχνική ξενάγησης καθώς και σύγχρονα θέματα, όπως ιστορία της τέχνης, γεωγραφία, οικονομία, παραδόσεις, εθνικά θέματα, θρησκειολογία, χλωρίδα και πανίδα, κλπ. Στόχος είναι ο ξεναγός να μπορεί να παρουσιάσει συνολικά τον Ελληνικό πολιτισμό και τη χώρα μας, να απαντάει σε συχνά ερωτήματα των επισκεπτών μας, να αντιμετωπίσει απρόβλεπτες καταστάσεις σε ένα ταξίδι και να επηρεάσει θετικά τους επισκέπτες μας στον τρόπο που αντιμετωπίζουν την Ελλάδα.



Οι σχολές λειτουργούν βάσει ενός Κανονισμού που ισχύει ως σήμερα όπως τροποποιήθηκε το 2002 (ΦΕΚ 1375/25.10.2002).

Δοκιμασμένα παραδείγματα

Τα μοντέλα λειτουργίας που εφαρμόστηκαν χωρίς προβλήματα στο παρελθόν, επί ΕΟΤ και ΣΤΕ στις Σχολές Ξεναγών:

1) Σχολές Ξεναγών πριν από το 1978

Οι σπουδαστές πλήρωναν όλα τα έξοδά τους στις εκπαιδευτικές εκδρομές, εκτός από το μεταφορικό μέσο. Αρχικά έκλεινε η γραμματεία της κάθε Σχολής (που υπαγόταν στον ΕΟΤ) τα δωμάτια στα κρατικά ξενοδοχεία Αμαλία και Ξενία, όπου αυτά υπήρχαν, ενώ μετά οι σπουδαστές ζήτησαν να υπάρχει η επιλογή και ενός δεύτερου φτηνότερου ξενοδοχείου. Για το φαγητό δεν υπήρχε καμία επιχορήγηση από τις Σχολές (κράτος). Η σχολή λειτουργούσε κάθε απόγευμα και έτσι κάποιοι από τους σπουδαστές μπορούσαν να δουλεύουν κιόλας.

2) Σχολές Ξεναγών μεταξύ 1986-1992:

Μια επιτροπή της τάξης από τους ίδιους τους σπουδαστές αναλάμβανε τις κρατήσεις των δωματίων τους. Στις τιμές των ξενοδοχείων που ήταν 3*, 4* και σπανίως 5* υπήρχε ένα ανώτατο όριο επιχορήγησης την ημέρα για το ξενοδοχείο, με απόφαση του ΕΟΤ, το οποίο εάν έπρεπε αναγκαστικά να ξεπεραστεί, π.χ. λόγω έλλειψης ξενοδοχείων στην περιοχή, τότε συμπληρωνόταν από τους ίδιους τους σπουδαστές το υπόλοιπο του ποσού.

Ούτε σε εκείνη την περίοδο γινόταν κράτηση εστιατορίων από τουριστικό πρακτορείο για το μεσημεριανό και βραδινό γεύμα και δεν προσφέρονταν δωρεάν γεύματα στους σπουδαστές.

3) Σχολές Ξεναγών από το 1992 έως το 2002:

Οι σπουδαστές λάμβαναν ένα επίδομα 10.000 δραχμών την ημέρα για κάθε μέρα εκδρομής και με αυτά πλήρωναν όλα τους τα έξοδα, εκτός από το λεωφορείο που το πλήρωνε απ’ ευθείας η Σχολή, αλλά το έκλειναν οι ίδιοι οι σπουδαστές. Κάθε σπουδαστής αναλάμβανε να βρει και να κλείσει ξενοδοχεία και λεωφορείο για μια συγκεκριμένη εκπαιδευτική εκδρομή και αυτό αποτελούσε και πολύτιμη πρακτική εμπειρία για αυτόν. Τα ξενοδοχεία ήταν συνήθως 3* και τα γεύματα ήταν κατά βούληση, χωρίς να πληρώνονται από το κράτος. Συνήθως το ποσό που δινόταν ήταν αρκετό για να καλύψει τα έξοδα και όλα γίνονταν με το μικρότερο δυνατό κόστος, αλλά με αξιοπρεπείς συνθήκες, όπως άρμοζε σε μια εκπαιδευτική εκδρομή.

Οι εκπαιδευτικές εκδρομές πραγματοποιούνταν συνήθως από τον Οκτώβριο μέχρι τέλος Απριλίου κάθε έτους.

Με λίγα λόγια, δεν υπήρχε η μετά το 2002 – οπότε και τροποποιήθηκε ο Κανονισμός της Σχολής Ξεναγών- και μέχρι σήμερα εργολαβία όλων των υπηρεσιών από ένα και μόνο τουριστικό πρακτορείο με υπερκοστολογήσεις και η σπατάλη με την υπερβολική κατανάλωση γευμάτων τρεις φορές την ημέρα, όλων πληρωμένων από το κράτος. Έτσι παλαιότερα γίνονταν ειδικές προσφορές από τα ξενοδοχεία προς τους σπουδαστές και μεγάλη οικονομία στα έξοδα, με οργάνωση από τους ίδιους.

Η δε ασφάλεια αστικής ευθύνης που είναι υποχρεωτική στις εκδρομές για όλους τους ταξιδιώτες, γίνεται κάλλιστα για τους σπουδαστές Σχολών Ξεναγών από το γραφείο ιδιοκτησίας του εκάστοτε λεωφορείου.

Λύσεις – Προτάσεις από την ΠΟΞΕΝ

► Για τα θέματα του προγράμματος σπουδών προτείνουμε να επανέλθει η προ του 2002 Επιστημονική Επιτροπή Σχολών Ξεναγών, η οποία ήταν 5μελής, απαρτιζόταν μόνο από Καθηγητές-μέλη ΔΕΠ ειδικούς στα αντικείμενα που κυρίως διδάσκονταν και ουσιαστικά ήταν αυτή που διοικούσε τις Σχολές σε ότι αφορούσε στα εκπαιδευτικά θέματα.

Με τον Κανονισμό του 2002 συστάθηκε η δύσκαμπτη 11μελής επιτροπή, η οποία ως πρόσφατα είχε συμβουλευτικό ρόλο προς το ΔΣ του ΟΤΕΚ και στην οποία είναι μέλη και διοικητικοί παράγοντες.

► Λόγω της υποχρεωτικής παρακολούθησης των μαθημάτων και του υψηλού κόστους τους κυρίως λόγω των απαραίτητων εκπαιδευτικών εκδρομών, είναι πολύ σημαντικό να μην ανοίγουν και λειτουργούν ταυτόχρονα 3-4 Σχολές, αλλά η έναρξη της κάθε Σχολής Ξεναγών να γίνεται κυλιόμενα, με διαφορά ενός έτους σε διαφορετική περιοχή της χώρας, όπως συνέβαινε και παλαιότερα (πριν το 2002). Τα τελευταία χρόνια γίνεται εισαγωγή σπουδαστών σε 4 σχολές ξεναγών ταυτόχρονα, και μόνο αφού τελειώσει ο κάθε κύκλος σπουδών, δηλαδή τα 5 εξάμηνα, τότε προκηρύσσονται ξανά εξετάσεις για εισαγωγή νέων σπουδαστών.

Με την πρότασή μας για επαναφορά στο παλαιότερο καθεστώς κυλιόμενης λειτουργίας επιτυγχάνουμε:

α) Να έχουν τη δυνατότητα οι ενδιαφερόμενοι που δεν προλαβαίνουν να κάνουν αίτηση ή να δώσουν εξετάσεις ή να περάσουν τις εξετάσεις σε μία σχολή να το κάνουν την επόμενη χρονιά σε άλλη σχολή, ενώ αλλιώς δεν έχουν αυτή την ευκαιρία για τρία χρόνια, μέχρι να αποφοιτήσουν οι προηγούμενοι,

β) Να μπορούν οι αλλοδαποί αιτούντες ξεναγοί από χώρες-μέλη της Ε.Ε. να δώσουν εξετάσεις επάρκειας ή να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικές εκδρομές για την αναγνώριση προσόντων τους στην Ελλάδα σε τακτά χρονικά διαστήματα και όχι μόνον ανά τρία χρόνια, όπως άλλωστε ορίζει και η Οδηγία ΕΚ/2005/36 και είναι υποχρέωση του κράτους μας, ώστε να μην υπάρχει το κενό που παρατηρείται κάθε φορά που τελειώνει ο ένας κύκλος και μέχρι την έναρξη του επόμενου.

γ) Για την ομαλότερη απορρόφηση των νέων ξεναγών και την κάλυψη των αναγκών της τουριστικής αγοράς είναι σκόπιμο αυτοί να αποφοιτούν από σχολή ξεναγών σε διαφορετική περιοχή της χώρας κάθε χρόνο.

δ) Γίνεται μεγαλύτερη οικονομία πόρων και ευκολότερη διαχείριση των διοικητικών και εκπαιδευτικών ζητημάτων που προκύπτουν.

► Στα πλαίσια των σπουδών τους οι υποψήφιοι ξεναγοί έχουν την ευκαιρία από το πρόγραμμα σπουδών τους να επισκεφθούν σχεδόν όλους τους τόπους αρχαιολογικού, ιστορικού, οικολογικού ή άλλου ενδιαφέροντος σε 110 ημέρες υποχρεωτικών εκπαιδευτικών εκδρομών, το κόστος των οποίων καλύπτεται τα τελευταία χρόνια από το κράτος, χωρίς όμως αυτό να είναι απαραίτητο. Το κόστος των εκδρομών αυτών είναι φυσικό να αποτελεί και το μεγαλύτερο έξοδο για τις Σχολές Ξεναγών. Για να μετριαστούν σημαντικά τα έξοδα του κράτους για τις εκπαιδευτικές εκδρομές των Σχολών Ξεναγών, αλλά και γενικά να μειωθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών προτείνει:

1) Οι ίδιοι οι σπουδαστές, με τη βοήθεια των σωματείων ξεναγών-μελών της ΠΟΞΕΝ, να αναλαμβάνουν τις κρατήσεις για το λεωφορείο και τα δωμάτια ξενοδοχείων για όλες τις εκδρομές. Το Υπουργείο Τουρισμού θα επιχορηγεί τον κάθε σπουδαστή ΜΟΝΟΝ με την χορήγηση του απαραίτητου κάθε φορά ποσού του μεταφορικού μέσου (κυρίως λεωφορείου και πλοίου, σπανίως δε αεροπλάνου) για όλες τις εκπαιδευτικές εκδρομές όλων των εξαμήνων, ενώ τα υπόλοιπα έξοδα (διανυκτέρευσης και γευμάτων) θα καλύπτονται από τους ίδιους τους σπουδαστές, όπως συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου, όπου οι μελλοντικοί ξεναγοί πληρώνουν αδρά δίδακτρα, είτε φοιτούν σε κρατική, είτε σε ιδιωτική σχολή ξεναγών.

2) Οι εκδρομές να πραγματοποιούνται από 1 Οκτωβρίου ως 30 Απριλίου κάθε έτους καθώς το κόστος των ξενοδοχείων είναι χαμηλότερο αυτή την εποχή απ’ ό,τι στην υψηλή σεζόν και υπάρχουν βέβαια συνεχείς προσφορές από ξενοδοχεία, εισιτήρια πλοίων και αεροπλάνων σε όλη την Ελλάδα.

3) Η Επιστημονική Επιτροπή των Σχολών Ξεναγών να αποφασίζει για τις σημειώσεις των καθηγητών ή τα βιβλία ή τις φωτοτυπίες που θα δίδονται στους σπουδαστές. Αν ο κάθε διδάσκων καθηγητής εκδίδει κάθε φορά για κάθε σχολή τις δικές του σημειώσεις, τις οποίες οι Σχολές θα πρέπει να διανέμουν δωρεάν ανεβαίνει κατά πολύ το κόστος λειτουργίας. Οι σημειώσεις να είναι κοινές και να διανέμονται ηλεκτρονικά στους σπουδαστές, όπως πια συνηθίζεται σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα παγκοσμίως.

► Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών έχει ετοιμάσει για το Υπουργείο Τουρισμού αναλυτικό προϋπολογισμό με το κόστος των Σχολών σημαντικά μειωμένο σε σύγκριση με τα προηγούμενα 12 χρόνια, ώστε βήμα-βήμα να περικοπούν οι άσκοπες δαπάνες από το κράτος. Υπάρχει τρόπος, αντί να καταργηθούν ώρες μαθημάτων και ημέρες εκπαιδευτικών εκδρομών όπως είναι φανερό ότι σκοπεύει να κάνει το Υπουργείο Τουρισμού, να μειωθεί το κόστος των σπουδών του ξεναγού της Ελλάδας, κρατώντας όμως την υψηλή ποιότητα τους. Το πιο σημαντικό και απαραίτητο μέρος της εκπαίδευσης του ξεναγού είναι οι εκπαιδευτικές εκδρομές και η πρακτική άσκηση. Είναι αυτό που πρέπει να διατηρηθεί πάση θυσία χωρίς περικοπές στη διάρκεια και το περιεχόμενο, παρά μόνο με οικονομία στα έξοδα του κράτους και επιβάρυνση των σπουδαστών με μέρος του κόστους, χωρίς να υπάρχει κανένα νομικό κώλυμα.

► Αυτονόητο είναι ότι στους αλλοδαπούς ξεναγούς-πολίτες της Ε.Ε., οι οποίοι παρακολουθούν τις εκπαιδευτικές εκδρομές των Σχολών Ξεναγών της Ελλάδας ως αντισταθμιστικά μέτρα για την αναγνώριση

των επαγγελματικών τους προσόντων τη χώρα μας, όπως ορίζει η Οδηγία 2005/36/ΕΚκαι η ελληνική νομοθεσία, οι Σχολές Ξεναγών δεν έχουν καμία υποχρέωση να πληρώσουν τα έξοδα των εκδρομών, όπως άλλωστε και οι υπόλοιπες χώρες-μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν πληρώσει έξοδα ξεναγών της Ελλάδας για να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικές εκδρομές για πρακτική άσκηση στο εξωτερικό. Αρκεί και μόνο η παραχώρηση εκ μέρους του Υπουργείου Τουρισμού να δέχεται στις Σχολές Ξεναγών τους αιτούντες αλλοδαπούς ξεναγούς για πρακτική άσκηση, όπως άλλωστε ορίζει ο Νόμος, χωρίς καμία άλλη οικονομική επιβάρυνση του προϋπολογισμού των σχολών. Εξάλλου σε όλες τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. οι Σχολές Ξεναγών έχουν υψηλότατα δίδακτρα για το σύνολο της φοίτησής τους και όλοι οι αλλοδαποί το γνωρίζουν πολύ καλά.



Συμπληρωματικά με τα προηγούμενα θέματα, η τοποθέτηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξεναγών είναι ότι:

► Οι Σχολές Ξεναγών πρέπει να παραμείνουν κρατικές και να λειτουργούν το απόγευμα, με διάρκεια σπουδών τουλάχιστον 4 εξάμηνα.

► Για την εισαγωγή των σπουδαστών πρέπει να γίνονται εξετάσεις αυστηρές από τα αντίστοιχα ξένα ινστιτούτα (βρετανικό, γαλλικό, γερμανικό, ισπανικό, ιταλικό, ρωσικό ή από τις πρεσβείες για τις σπάνιες ξένες γλώσσες) με βάση το 16/20, όπως ίσχυε πάντοτε, ώστε εκείνοι που επιτυγχάνουν να μιλούν άπταιστα τις ξένες γλώσσες. Ας μην ξεχνάμε ότι το ζητούμενο δεν είναι να έχει κάποιος ως τυπικό προσόν ένα πτυχίο ή δίπλωμα γλώσσας, αλλά να την κατέχει ουσιαστικά άριστα και να μπορεί να τη χειριστεί τέλεια. Άρα δεν πρέπει να αρκούν τα διπλώματα, αφού αυτά δεν πιστοποιούν τον προφορικό χειρισμό μιας γλώσσας. Η δοκιμασία πρέπει να γίνεται πρωτίστως στα προφορικά που είναι περισσότερο σημαντικά για την εργασία του ξεναγού, αλλά και στα γραπτά.

► Οι Σχολές Ξεναγών πρέπει να διοικούνται όπως παλαιότερα από την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Τουρισμού, αλλά με αποφασιστικό και δεσμευτικό ρόλο της Επιστημονικής Επιτροπής, η οποία πρέπει να αποτελείται μόνο από Καθηγητές Πανεπιστημίου και όχι από υπηρεσιακούς παράγοντες.

► Για την ελάχιστη προτεινόμενη εκπαίδευση του ξεναγού σε όλη της Ευρώπη έχει καταρτιστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης (CEN) το ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ15565:2008 και θα πρέπει το πρόγραμμα σπουδών των Σχολών Ξεναγών να προσαρμοστεί σε αυτό το πρότυπο με την προσθήκη κάποιων νέων κοινών ευρωπαϊκών θεωρητικών μαθημάτων και πρακτικής άσκησης επί τόπου των σπουδαστών. Αναλυτικές προτάσεις με το προτεινόμενο πρόγραμμα ωρών και την ύλη των μαθημάτων και την αναδιάρθρωση των εκπαιδευτικών εκδρομών για επικαιροποίηση του συνολικού προγράμματος και οικονομία των

κρατικών πόρων υπάρχει στο πρόσφατο πόρισμα της Επιστημονικής Επιτροπής Σχολών Ξεναγών προς την Υπουργό Τουρισμού, φαίνεται όμως να αγνοείται τεχνηέντως.

► Η πρόσληψη των καθηγητών που θα διδάσκουν δεν πρέπει να γίνεται με προκήρυξη βασισμένη μόνο σε τυπικά προσόντα, αλλά να προσκαλούνται καταξιωμένοι καθηγητές των ΑΕΙ, που θα πληρώνονται ως ωρομίσθιοι. Με την τακτική των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ τελικά αποκλείονται όλοι οι σπουδαίοι καθηγητές και καταλήξαμε σε απλούς κατόχους διδακτορικών που δεν έχουν καμία πείρα σε διδασκαλία, δεν έχουν επισκεφθεί συχνά ούτε οι ίδιοι τους χώρους και τα μνημεία που καλούνται να διδάξουν και δεν εμπνέουν τον απαραίτητο σεβασμό στους σπουδαστές. Οι δε σπουδαστές των Σχολών Ξεναγών συχνά είναι ήδη πτυχιούχοι τμημάτων Ιστορίας & Αρχαιολογίας με μεταπτυχιακούς τίτλους, άρα συχνά με περισσότερα προσόντα από τους διδάσκοντες. Στο παρελθόν έχουν διδάξει στις Σχολές Ξεναγών όλοι οι μεγάλοι ιστορικοί και αρχαιολόγοι (Ανδρόνικος, Ζίας, Παντερμαλής, Σταμπολίδης, Ντούμας, Θέμελης) οι οποίοι έχουν σταθεί παραδείγματα προς μίμηση για τους ξεναγούς της χώρας, χωρίς η αμοιβή τους να επιβαρύνει περισσότερο τον προϋπολογισμό των σχολών ξεναγών.

► Πρέπει να τροποποιηθεί ο υπάρχων Κανονισμός Λειτουργίας των Σχολών Ξεναγών, όπως επανειλημμένα έχει προτείνει στο Υπουργείο Τουρισμού η ΠΟΞΕΝ. Με τον προηγούμενο κανονισμό οι Σχολές Ξεναγών της Ελλάδας κρίθηκαν από τον CEDEFOP ως η καλύτερη εκπαίδευση ξεναγών στην Ευρώπη το 1996, με κατάλληλη τεχνογνωσία για εξαγωγή σε άλλες χώρες.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι Σχολές Ξεναγών δημιουργούν τους ανθρώπους που κατ’ εξοχήν έρχονται σε επαφή με τους επισκέπτες μας και πρέπει να είναι εμπνευσμένοι για να μπορέσουν να εμπνεύσουν και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη. Πρέπει να αντιμετωπιστούν με σοβαρότητα ανάλογη με αυτή των Σχολών Διπλωματικών Ακολούθων και να παραμείνουν στο κράτος, ώστε να διατηρηθεί το επίπεδό τους.

► Τέλος, επανερχόμαστε στο πολύ σοβαρό ζήτημα των εκπαιδευτικών εκδρομών της Σχολής Ξεναγών που αποτελούν και το βασικό και αναντικατάστατο μέρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης του ξεναγού. Αυτές πρέπει να διατηρηθούν ως έχουν (100 μέρες ανά την Ελλάδα είναι η νέα πρόταση με αναδιάρθρωση και επικαιροποίηση του προγράμματος εκδρομών από την Επιστημονική Επιτροπή των Σχολών Ξεναγών) και με συμμετοχή των σπουδαστών στα έξοδα. Αποτελούν απαραίτητο εφόδιο για τους μελλοντικούς ξεναγούς και ελκύουν σπουδαστές υψηλού επιπέδου, κατατάσσοντας τις Σχολές Ξεναγών μεταξύ των καλύτερων επαγγελματικών σχολών του τουριστικού τομέα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η ΠΟΞΕΝ θεωρεί πως η εκπαίδευση των ξεναγών αποτελεί μέρος της τουριστικής πολιτικής της χώρας μας και γι αυτό υποστηρίζει το δημόσιο και επαγγελματικό χαρακτήρα της, ώστε να διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο και να υπηρετεί τους στόχους της πολιτείας για τον τουρισμό.

Γι αυτό πρέπει το πρόγραμμα σπουδών των Σχολών Ξεναγών να περιέχει απαραιτήτως επισκέψεις σε όλους τους τόπους τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, στα μνημεία της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς μας.

Η παράδοση της εκπαίδευσης των ξεναγών σε ιδιώτες που θα εφαρμόζουν ένα εύκολο, ανέξοδο, αλλά και ανεξέλεγκτο θεωρητικό απλά και μόνο πρόγραμμα σπουδών, όπως τα συνήθη προγράμματα των ΙΕΚ, ΤΕΙ και ΑΕΙ, θα οδηγήσει σταδιακά στην κατάργηση του επαγγέλματος του ξεναγού της Ελλάδας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι οι Σχολές Ξεναγών πρέπει να παραμείνουν κρατικές, υπό το Υπουργείο Τουρισμού και ο Κανονισμός Λειτουργίας τους να τροποποιηθεί όπως προτείνει το φετινό πόρισμα της Επιστημονικής Επιτροπής προς την Υπουργό Τουρισμού. Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να συνεργαστεί μαζί μας για την εκπόνηση του προγράμματος και του νέου προϋπολογισμού των σχολών ξεναγών, αποδεδειγμένα κατά πολύ μειωμένου από ό,τι τις προηγούμενες χρονιές.

Για την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών

Πρόεδρος Δ.Σ.– Ευρυδίκη Βλάσση

Γεν. Γραμματέας Δ.Σ.– Ελένη Δημητρακοπούλου

SBBCNEWS.COM



Parapona-Rodou

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *