Η ΤΟΠΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ
ΕΝΑΣ ΓΟΝΙΜΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΓΥΡΩ ΜΑΣ...
Η Ιερά Μητρόπολις Κώου και Νισύρου λειτουργεί ¨κατηχητικά¨ σχολεία διά τους μαθητάς δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων. Μικρός ο αριθμός των παιδιών.
Κάθε Τετάρτη 5-6 μμ και 6-7 μμ, εις την αίθουσαν της Πνευματικής Εστίας, γίνονται συναντήσεις ἐνηλίκων, νέων και ζευγαριών, με τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην κκ Ναθαναήλ . Κατά τις συναντήσεις αυτές και μετά την σύντομη εισήγησιν του Σεβασμιωτάτου, διεξάγεται συζήτησις και γόνιμος διάλογος επί θεμάτων πνευματικής ζωής. Σχετικός αριθμός παρακολουθεί ανελλιπώς τις συναντήσεις αυτές.
Οι εκκλησιαζόμενοι διαπιστώνουν πόσο μικρός αριθμός παιδιών υπηρετούν ¨το Ιερό υποβοηθώντας τον ιερέα κατά την Θείαν Λειτουργίαν.
Το 2011 επί συνόλου 366 γάμων, 56 ζευγάρια επέλεξαν να τελέσουν το μυστήριο του γάμου και 310 ζευγάρια υπέγραψαν συμφωνητικό συμβιώσεως εἰς το Δημαρχείον. Δια το 2012 οι αριθμοί ήταν αντιστοίχως 28 και 315 (στους 343 συνολικά).
Η Ιερά Μητρόπολις Κώου επιτελεί σημαντικόν κοινωνικόν έργον, ιδίως αυτό της σιτίσεως απόρων και εμπεριστάτων ανθρώπων.
Το 2013 η κοινωνία της Πάτμου εταλανίσθη με τα γεγονότα της Ιεράς Μονής, την αλλαγή ηγουμένου, τον έλεγχον, την Πατριαρχικήν Επιτροπείαν του Σεβασμιωτάτου, το ποιός θα υποδυθεί τον Χριστόν κατά την Μεγάλη Πέμπτη.
Σελίδες δημοσιευμάτων, κραυγές από τα ερτζιανά κύματα, παλληκαρισμοί παλαιομοδίτικης λογικής.
Σχολιάζοντας τα ανωτέρω παρατεθέντα, σημειώνω τα εξής:
Αποσυνδεόμεθα από την αίσθησιν του ιερού, δεν επιδιώκουμε την σχέσιν μας με το Θείον.
¨Αναχρονιστικά κατάλοιπα¨ άλλων εποχών τα χαρακτηρίζουμε, προηγείται η άθλησις του σώματος και ο ¨ύπνος του δικαίου¨.
Η τέλεσις του μυστηρίου του γάμου εις την Εκκλησίαν ; πού να βρεθούν τα χρήματα, χιλιάδες ευρώ, για να παντρευθούμε ; Ο γάμος στην Εκκλησία κοστίζει μία περιουσία!
Τι αφέλεια, τι άγνοια, τι διαστρέβλωσις!
Ο εγωϊσμός μας κοστίζει και σπαταλούμε προς χάριν του πολλά χρήματα. Διά να ικανοποιήσουμε τον εγωισμό μας επιδεικνύουμε ¨νυφικά¨ και οργανώνουμε δεξιώσεις.
Αλλά το κριτήριο μας δεν είναι η τέλεσις του μυστηρίου του γάμου και η ευλογία του από την Εκκλησίαν. Αυτό το θεωρούμε περιττόν ως ¨αναγκαίο κακό¨. Η ικανοποίησις εγωισμών και κοινωνικής υστερίας είναι το ζητούμενο. Εάν το ζευγάρι ενδιαφέρεται διά την ιερότητα του μυστηρίου, νυμφεύεται με εκμηδενισμένα τα κόστη, ακόμα και με τη τέλεσιν του μυστηρίου του γάμου κατά την Θείαν Λειτουργίαν της Κυριακής (όπως αρχικώς εγένετο).
Να σημειωθεί βεβαίως ότι εάν συγκρίνει κανείς τα όσα γίνονται, και κυρίως τα όσα δεν γίνονται, εις την Κώ, συγκριτικώς με τα άλλα μέρη της Ελλάδος, το αποτέλεσμα είναι καταθλιπτικό δι΄ημάς, πχ Λάρισα, Ήπειρος, Μακεδονία, Κρήτη, Κάλυμνος.
Ο Σεβασμιώτατος επωμίσθη βαρύ και δύσκολον έργον σχετικώς με την Ιεράν Πατριαρχικήν και Σταυροπηγιακήν Μονήν του Αγίου Ιωάννου Θεολόγου της Πάτμου. Το βασικό πρόβλημα δεν ήτο τα της διοικήσεως της Μονής. Αυτά με την βοήθειαν του Θεού και με αφιερωμένους εις την Μοναστικήν ζωήν Μοναχούς, λύνονται.
Το πρόβλημα είναι η κοινωνία της Πάτμου, σημαντικό ποσοστό της οποίας, ή ¨θορυβώδες¨ ποσοστό, δεν έχει ¨πάρει χαμπάρι¨ σε τι τόπο κατοικεί και πού οφείλει την ζωή της.
Ο Άγιος Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος, εις το προσφάτως εκδοθέν βιβλίον του ¨ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΣΩ¨ αναφέρει τον εξής χαρακτηριστικόν διάλογον με Ελβετίδα μόνιμον κάτοικον της νήσου: ¨This is a holy island, but the people are not holy¨.
Και συμπληρώνει ο Άγιος Μεσογαίας: ¨Ένα νησί που οι πέτρες μιλούν για τον Θεό και οι κάτοικοι του είτε Τον αγνοούν είτε δεν τρέφονται από την πίστη. Τουλάχιστον δεν το καταλαβαίνει ένας τρίτος. Όχι γιατί το κρύβουν, αλλά γιατί κάτι τους λείπει. Είναι άραγε αλήθεια; Αν ναι δεν έχω σχόλιο, μόνον αναστεναγμό.¨.
Τα συσσίτια της Ιεράς Μητροπόλεως ανακουφίζουν τους εμπερίστατους ανθρώπους. Πολλοί δίνουν ¨συγχαρητήρια¨ εις τον Μητροπολίτην. Ο λόγος ; Η παρουσία του τους αποενοχοποιεί από την ανάγκη να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Αλλά αυτός είναι ο ρόλος της Εκκλησίας ; Όχι βέβαια!
Ο ρόλος της είναι το νόημα της ζωής της καθ΄ημάς Ορθοδόξου Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, η σωτηρία της ψυχής, ειδάλλως η Εκκλησία μετατρέπεται εις μίαν ακόμη Μη Κυβερνητική Οργάνωσιν (ΜΚΟ).
Και εμείς έχουμε την τύχη να είναι ο Σεβασμιώτατος κκ Ναθαναήλ ο ποιμενάρχης μας, με αμέριστο ενδιαφέρον διά το ποιμαντικό, κατηχητικό έργο, η μόνη ίσως αξιόπιστη μορφή του σήμερα, η αυθεντική, βασική κινητήριος δύναμις της 'Ελληνο Ορθόδοξης πορείας.
Δημήτριος Κ Γερούκαλης για το Βήμα της Κω.
ΕΝΑΣ ΓΟΝΙΜΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΓΥΡΩ ΜΑΣ...
Η Ιερά Μητρόπολις Κώου και Νισύρου λειτουργεί ¨κατηχητικά¨ σχολεία διά τους μαθητάς δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων. Μικρός ο αριθμός των παιδιών.
Κάθε Τετάρτη 5-6 μμ και 6-7 μμ, εις την αίθουσαν της Πνευματικής Εστίας, γίνονται συναντήσεις ἐνηλίκων, νέων και ζευγαριών, με τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην κκ Ναθαναήλ . Κατά τις συναντήσεις αυτές και μετά την σύντομη εισήγησιν του Σεβασμιωτάτου, διεξάγεται συζήτησις και γόνιμος διάλογος επί θεμάτων πνευματικής ζωής. Σχετικός αριθμός παρακολουθεί ανελλιπώς τις συναντήσεις αυτές.
Οι εκκλησιαζόμενοι διαπιστώνουν πόσο μικρός αριθμός παιδιών υπηρετούν ¨το Ιερό υποβοηθώντας τον ιερέα κατά την Θείαν Λειτουργίαν.
Το 2011 επί συνόλου 366 γάμων, 56 ζευγάρια επέλεξαν να τελέσουν το μυστήριο του γάμου και 310 ζευγάρια υπέγραψαν συμφωνητικό συμβιώσεως εἰς το Δημαρχείον. Δια το 2012 οι αριθμοί ήταν αντιστοίχως 28 και 315 (στους 343 συνολικά).
Η Ιερά Μητρόπολις Κώου επιτελεί σημαντικόν κοινωνικόν έργον, ιδίως αυτό της σιτίσεως απόρων και εμπεριστάτων ανθρώπων.
Το 2013 η κοινωνία της Πάτμου εταλανίσθη με τα γεγονότα της Ιεράς Μονής, την αλλαγή ηγουμένου, τον έλεγχον, την Πατριαρχικήν Επιτροπείαν του Σεβασμιωτάτου, το ποιός θα υποδυθεί τον Χριστόν κατά την Μεγάλη Πέμπτη.
Σελίδες δημοσιευμάτων, κραυγές από τα ερτζιανά κύματα, παλληκαρισμοί παλαιομοδίτικης λογικής.
Σχολιάζοντας τα ανωτέρω παρατεθέντα, σημειώνω τα εξής:
Αποσυνδεόμεθα από την αίσθησιν του ιερού, δεν επιδιώκουμε την σχέσιν μας με το Θείον.
¨Αναχρονιστικά κατάλοιπα¨ άλλων εποχών τα χαρακτηρίζουμε, προηγείται η άθλησις του σώματος και ο ¨ύπνος του δικαίου¨.
Η τέλεσις του μυστηρίου του γάμου εις την Εκκλησίαν ; πού να βρεθούν τα χρήματα, χιλιάδες ευρώ, για να παντρευθούμε ; Ο γάμος στην Εκκλησία κοστίζει μία περιουσία!
Τι αφέλεια, τι άγνοια, τι διαστρέβλωσις!
Ο εγωϊσμός μας κοστίζει και σπαταλούμε προς χάριν του πολλά χρήματα. Διά να ικανοποιήσουμε τον εγωισμό μας επιδεικνύουμε ¨νυφικά¨ και οργανώνουμε δεξιώσεις.
Αλλά το κριτήριο μας δεν είναι η τέλεσις του μυστηρίου του γάμου και η ευλογία του από την Εκκλησίαν. Αυτό το θεωρούμε περιττόν ως ¨αναγκαίο κακό¨. Η ικανοποίησις εγωισμών και κοινωνικής υστερίας είναι το ζητούμενο. Εάν το ζευγάρι ενδιαφέρεται διά την ιερότητα του μυστηρίου, νυμφεύεται με εκμηδενισμένα τα κόστη, ακόμα και με τη τέλεσιν του μυστηρίου του γάμου κατά την Θείαν Λειτουργίαν της Κυριακής (όπως αρχικώς εγένετο).
Να σημειωθεί βεβαίως ότι εάν συγκρίνει κανείς τα όσα γίνονται, και κυρίως τα όσα δεν γίνονται, εις την Κώ, συγκριτικώς με τα άλλα μέρη της Ελλάδος, το αποτέλεσμα είναι καταθλιπτικό δι΄ημάς, πχ Λάρισα, Ήπειρος, Μακεδονία, Κρήτη, Κάλυμνος.
Ο Σεβασμιώτατος επωμίσθη βαρύ και δύσκολον έργον σχετικώς με την Ιεράν Πατριαρχικήν και Σταυροπηγιακήν Μονήν του Αγίου Ιωάννου Θεολόγου της Πάτμου. Το βασικό πρόβλημα δεν ήτο τα της διοικήσεως της Μονής. Αυτά με την βοήθειαν του Θεού και με αφιερωμένους εις την Μοναστικήν ζωήν Μοναχούς, λύνονται.
Το πρόβλημα είναι η κοινωνία της Πάτμου, σημαντικό ποσοστό της οποίας, ή ¨θορυβώδες¨ ποσοστό, δεν έχει ¨πάρει χαμπάρι¨ σε τι τόπο κατοικεί και πού οφείλει την ζωή της.
Ο Άγιος Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος, εις το προσφάτως εκδοθέν βιβλίον του ¨ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΣΩ¨ αναφέρει τον εξής χαρακτηριστικόν διάλογον με Ελβετίδα μόνιμον κάτοικον της νήσου: ¨This is a holy island, but the people are not holy¨.
Και συμπληρώνει ο Άγιος Μεσογαίας: ¨Ένα νησί που οι πέτρες μιλούν για τον Θεό και οι κάτοικοι του είτε Τον αγνοούν είτε δεν τρέφονται από την πίστη. Τουλάχιστον δεν το καταλαβαίνει ένας τρίτος. Όχι γιατί το κρύβουν, αλλά γιατί κάτι τους λείπει. Είναι άραγε αλήθεια; Αν ναι δεν έχω σχόλιο, μόνον αναστεναγμό.¨.
Τα συσσίτια της Ιεράς Μητροπόλεως ανακουφίζουν τους εμπερίστατους ανθρώπους. Πολλοί δίνουν ¨συγχαρητήρια¨ εις τον Μητροπολίτην. Ο λόγος ; Η παρουσία του τους αποενοχοποιεί από την ανάγκη να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Αλλά αυτός είναι ο ρόλος της Εκκλησίας ; Όχι βέβαια!
Ο ρόλος της είναι το νόημα της ζωής της καθ΄ημάς Ορθοδόξου Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, η σωτηρία της ψυχής, ειδάλλως η Εκκλησία μετατρέπεται εις μίαν ακόμη Μη Κυβερνητική Οργάνωσιν (ΜΚΟ).
Και εμείς έχουμε την τύχη να είναι ο Σεβασμιώτατος κκ Ναθαναήλ ο ποιμενάρχης μας, με αμέριστο ενδιαφέρον διά το ποιμαντικό, κατηχητικό έργο, η μόνη ίσως αξιόπιστη μορφή του σήμερα, η αυθεντική, βασική κινητήριος δύναμις της 'Ελληνο Ορθόδοξης πορείας.
Δημήτριος Κ Γερούκαλης για το Βήμα της Κω.
ΕΎΓΕ!!!!!! Η ΕΒΡΑΊΗΛΑ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΙΏΝΕΙ !!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Κισιγκερ είχε πεί . Κτυπήστε τους Έλληνες στην γλώσσα την ιστορϊα και την θρησκεία και τότε θα είναι εύκολο να τους κυβερνήσουμε. Αυτό ακριβώς γίνεται, φυσικα με την εκμετάλευση παντα των χρήσιμων ηλίθιων των πανηλίθιων δωδεκαθεϊστών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΛΙΌ ΤΟ ΛΕΓΌΜΕΝΟ ΦΊΛΕ !!ΚΑΛΌ ΠΑΡΑΜΎΘΙ ΠΆΝΤΩΣ ΕΒΡΑΊΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΎ!!!ΓΙΑΤΊ ΣΑΙΝΊ ΜΟΥ ΤΗΝ ΠΊΣΤΗ ΤΩΝ ΕΛΛΉΝΩΝ ΤΗΝ ΠΟΛΈΜΗΣΑΝ 1650ΧΡΌΝΙΑ ΠΡΙΝ !!ΑΥΤΌΤΟ ΘΡΉΣΚΕΥΜΑ ΠΟΥ ΈΧΟΥΜΕ ΤΏΡΑ ΕΊΝΑΙ ΕΒΡΑΪΚΌ!!!ΞΥΠΝΆ !!
ΔιαγραφήΆΝΤΕ ΝΑ ΔΟΎΜΕ ΑΝΑΤΟΛΉΤΕΣ ΠΑΝΊ ΒΛΆΚΕΣ ΕΣΕΊΣ ΚΑΙ 'ΈΝΑΣ ' ΘΕΌΣ ΣΑΣ !!! ΚΑΤΆΝΤΙΑ !!ΠΙΣΤΕΎΕΤΑΙ ΤΟΝ ΈΝΑ ΘΕΌ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΎΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΥΑΜΕΘΑΝΟΙ ΤΟΝ ΕΒΡΑΊΟ ΒΡΕ ΒΛΆΚΑ ΚΑΙ ΜΙΛΆΣ ΓΙΑ ΕΜΆΣ ΤΟΥΣ ΔΏΔΕΚΑΘΕΟΎΣ;;;;;
ΔιαγραφήΔυστυχως δωδεκαθεε φιλε η βλακεια ειναι ανιατη ασθενια, και επομενως κανεις δεν μπορει να κανει τιποτε για την κατασταση σου . Ευτυχως εισαι μονος σου και ετσι δεν μπορεις να βλαψεις την πατριδα. Επισης δεν ειναι και ποινηκο αδικημα και ετσι δεν πας μεσα. Αν ομως συνεχισεις ετσι ισως κατι καλα παιδια με ασπρες μπλουζες σε πανε σ ενα ευαγες ειδρημα κατα το Δαφνι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΕ ΚΑΜΊΑ ΔΕΚΑΡΙΆ ΧΡΌΝΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΤΆΕΙ ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΓΩΓΈΣ ΣΑΣ!!
ΔιαγραφήΤέλος εποχής του εβραίο χριστιανισμού σας!!
ΔιαγραφήΕπιτελους ξυπναει ο κοσμος και φευγει μακρια απο τις βρωμοεκκλησιες..
ΑπάντησηΔιαγραφή