HMS DIAMOND
Ενα υπερσύγχρονο καταδρομικό του Βασιλικού Ναυτικού έδεσε την Κυριακή στο λιμάνι της Ρόδου, όπου και θα παραμείνει... για τον εορτασμό του Πάσχα. Το όνομά του έφερε παλαιότερο βρετανικό καταδρομικό που βυθίστηκε κατά την εκκένωση της Ελλάδας από τις συμμαχικές δυνάμεις.
Η Ροδιακή αναφέρει στην ηλεκτρονική της έκδοση ότι το HMS Diamond (D34) θα παραμείνει στο νησί μέχρι τις 28 Απριλίου, δίνοντας την ευκαιρία σε κατοίκους και επισκέπτες να γνωρίσουν ένα από τα πιο σύγχρονα πλοία του πολεμικού ναυτικού της Βρετανίας.
Το τύπου 45 Destroyer σκάφος κόστισε ένα δισεκατομμύριο λίρες. Το πλήρωμα του καταδρομικού που έχει μήκος 152 μέτρα, πλάτος 21 και βύθισμα 7 μέτρα ανέρχεται σε περίπου 200 άτομα.
Τραγικό τέλος για το παλαιότερο HMS Diamond
To όνομα του πλοίου δεν είναι καινούργιο στην βρετανική ναυτική παράδοση, καθώς ο «προκάτοχος», το H22 -επίσης καταδρομικό- καθελκύστηκε το 1931 και πρόλαβε να πάρει τόσο το «βάπτισμα του πυρός» όσο και να γνωρίσει τις ελληνικές θάλασσες.
Το 1939 έφτασε στην Μεσόγειο και μετά από ένα μικρό διάλειμμα στις ακτές της Δυτικής Αφρικής, επέστρεψε στην «γειτονιά» μας ως συνοδευτικό σκάφος νηοπομπών από και προς τη Μάλτα. Στις 27 Απριλίου του 1941 και αφού είχε επιβιβάσει συμμαχικές δυνάμεις από το Ναύπλιο, το HMS Diamond απέπλευσε μαζί με άλλα πλοία προς την Κρήτη.
Ωστόσο, στην είσοδο του Αργολικού Κόλπου η νηοπομπή δέχθηκε επίθεση από γερμανικά Stuka και Ju 87 και το HMS Diamond επιβίβασε επιζώντες από ένα από τα πλοία που χτυπήθηκαν. Μάλιστα, του έδωσε την «χαριστική βολή» με τορπίλη, πριν συνεχίσει την πορεία του.
Ωστόσο, νωρίς το μεσημέρι και ενώ βρίσκονταν κοντά στον Κάβο Μαλέα, το HMS Diamond και ένα ακόμη καταδρομικό δέχθηκαν νέα επίθεση, με αποτέλεσμα να βυθιστούν μέσα σε λίγα λεπτά, παίρνοντας μαζί τους εκατοντάδες από τους επιβαίνοντες...
Παράπονα Ρόδου
Ενα υπερσύγχρονο καταδρομικό του Βασιλικού Ναυτικού έδεσε την Κυριακή στο λιμάνι της Ρόδου, όπου και θα παραμείνει... για τον εορτασμό του Πάσχα. Το όνομά του έφερε παλαιότερο βρετανικό καταδρομικό που βυθίστηκε κατά την εκκένωση της Ελλάδας από τις συμμαχικές δυνάμεις.
Η Ροδιακή αναφέρει στην ηλεκτρονική της έκδοση ότι το HMS Diamond (D34) θα παραμείνει στο νησί μέχρι τις 28 Απριλίου, δίνοντας την ευκαιρία σε κατοίκους και επισκέπτες να γνωρίσουν ένα από τα πιο σύγχρονα πλοία του πολεμικού ναυτικού της Βρετανίας.
Το τύπου 45 Destroyer σκάφος κόστισε ένα δισεκατομμύριο λίρες. Το πλήρωμα του καταδρομικού που έχει μήκος 152 μέτρα, πλάτος 21 και βύθισμα 7 μέτρα ανέρχεται σε περίπου 200 άτομα.
Τραγικό τέλος για το παλαιότερο HMS Diamond
To όνομα του πλοίου δεν είναι καινούργιο στην βρετανική ναυτική παράδοση, καθώς ο «προκάτοχος», το H22 -επίσης καταδρομικό- καθελκύστηκε το 1931 και πρόλαβε να πάρει τόσο το «βάπτισμα του πυρός» όσο και να γνωρίσει τις ελληνικές θάλασσες.
Το 1939 έφτασε στην Μεσόγειο και μετά από ένα μικρό διάλειμμα στις ακτές της Δυτικής Αφρικής, επέστρεψε στην «γειτονιά» μας ως συνοδευτικό σκάφος νηοπομπών από και προς τη Μάλτα. Στις 27 Απριλίου του 1941 και αφού είχε επιβιβάσει συμμαχικές δυνάμεις από το Ναύπλιο, το HMS Diamond απέπλευσε μαζί με άλλα πλοία προς την Κρήτη.
Ωστόσο, στην είσοδο του Αργολικού Κόλπου η νηοπομπή δέχθηκε επίθεση από γερμανικά Stuka και Ju 87 και το HMS Diamond επιβίβασε επιζώντες από ένα από τα πλοία που χτυπήθηκαν. Μάλιστα, του έδωσε την «χαριστική βολή» με τορπίλη, πριν συνεχίσει την πορεία του.
Ωστόσο, νωρίς το μεσημέρι και ενώ βρίσκονταν κοντά στον Κάβο Μαλέα, το HMS Diamond και ένα ακόμη καταδρομικό δέχθηκαν νέα επίθεση, με αποτέλεσμα να βυθιστούν μέσα σε λίγα λεπτά, παίρνοντας μαζί τους εκατοντάδες από τους επιβαίνοντες...
Παράπονα Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.