Η είσοδος του ελληνικού τουρισμού σε τροχιά ανάπτυξης, αλλά και η ανάγκη για αναβάθμιση του προσφερόμενου ξενοδοχειακού προϊόντος προκειμένου τα ελληνικά πακέτα... να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικά σε σύγκριση με τις ανταγωνίστριες χώρες, έχουν στρώσει το έδαφος για τη δραστηριοποίηση ισχυρών εταιρειών διαχείρισης ξενοδοχείων. Οι εταιρείες hotel management, όπως κοινώς αποκαλούνται, έχουν κάνει ήδη τα πρώτα τους βήματα στον ξενοδοχειακό κλάδο, αναλαμβάνοντας όχι μόνο την προώθηση και την αναδιοργάνωση των μεγάλων ξενοδοχείων, αλλά και πολλών μικρών οικογενειακών μονάδων που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα με το μοντέλο του «room to let».
Η παρουσία της Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία δείχνει τη δυναμική των εταιρειών διαχείρισης. Αν και πρόσφατα η Starwood αποχώρησε από το management του Αστέρα Βουλιαγμένης, το χαρτοφυλάκιό της παραμένει ισχυρό, καθώς διαχειρίζεται το Μεγάλη Βρετανία και το King George. Επίσης, ο αμερικανικός τουριστικός κολοσσός έχει τη διαχείριση των ξενοδοχείων Blue Palace Resort & Spa στην Ελούντα της Κρήτης, το Santa Marina Resort στη Μύκονο, το Vedema Resort και το Mystique στη Σαντορίνη, το Sheraton στη Ρόδο και φυσικά το υπερπολυτελές Costa Navarino της ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου.
Γιατί όμως όλο και περισσότερα ξενοδοχεία έχουν στραφεί στη λύση του hotel management; Όπως σημειώνει στο Capital.gr o Πάνος Παλαιολόγος, πρόεδρος και ιδρυτής της HotelBrain, η οποία εξειδικεύεται στο management και στην ανάπτυξη ξενοδοχειακών μονάδων καθώς και στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, στην Ελλάδα, αν εξαιρέσει κανείς τις μεγάλες αλυσίδες ή μονάδες, τα περισσότερα ξενοδοχεία είναι οικογενειακές επιχειρήσεις, τα οποία μέχρι και πριν από λίγα χρόνια οι ίδιοι οι ξενοδόχοι μπορούσαν να τα διαχειρίζονται και μόνοι τους με επιτυχία.
«Τώρα όμως τα πράγματα άλλαξαν. Για να μπορέσει να είναι ανταγωνιστικό ένα ξενοδοχείο χρειάζεται πολλά που δεν μπορούν να γίνουν από έναν –εκτός κι αν μιλάμε για κάποιον ηπερήρωα» εξηγεί ο πρόεδρος της HotelBrain. Χρειάζεται αυτός που διευθύνει το ξενοδοχείο να γνωρίζει από revenue management, από on line marketing, on line και flash sales, να διαθέτει τμήματα HR, quality control, cost control και ένα σωρό άλλα. Από την άλλη ως οικογενειακή επιχείρηση έχει μειωμένες δυνατότητες, δεν μπορεί να υποστηρίξει όλα αυτά τα τμήματα.
Το κενό αυτό έρχονται να καλύψουν οι εταιρείες διαχείρισης. Χωρίς να χρειαστεί ο ξενοδόχος να πουλήσει, ή και να νοικιάσει το ξενοδοχείο του, αποκτά έναν συνεργάτη με μεγάλο know how ο οποίος τον βοηθά να πετύχει τα maximum αποτελέσματα. Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη εταιρεία, το portfolio της οποίας ξεπερνά τις 80 μονάδες, εντάσσει τα ξενοδοχεία που αναλαμβάνει σε διεθνή affiliations (groups ανεξάρτητων ξενοδοχείων) μέσω των οποίων αποκτούν: α) υπόσταση στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη β) πρόσβαση σε κανάλια marketing και πωλήσεων, τα οποία θα ήταν πολύ δύσκολο ή εξαιρετικά μακροπρόθεσμο να προσεγγίσουν μόνα τους τα ξενοδοχεία και γ) αναγνωρισιμότητα καθώς και πιστοποίηση της ποιότητάς τους. «Υπό αυτή την έννοια βοηθάμε τα ξενοδοχεία που διαχειριζόμαστε να προσφέρουν αφενός υπηρεσίες διεθνών ποιοτικών standards και αφετέρου να γίνονται καθημερινά οικοδεσπότες υψηλού επιπέδου επισκεπτών από όλον τον κόσμο» καταλήγει ο κ. Παλαιολόγος.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
vicky.kourlibini@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Παράπονα Ρόδου
Η παρουσία της Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία δείχνει τη δυναμική των εταιρειών διαχείρισης. Αν και πρόσφατα η Starwood αποχώρησε από το management του Αστέρα Βουλιαγμένης, το χαρτοφυλάκιό της παραμένει ισχυρό, καθώς διαχειρίζεται το Μεγάλη Βρετανία και το King George. Επίσης, ο αμερικανικός τουριστικός κολοσσός έχει τη διαχείριση των ξενοδοχείων Blue Palace Resort & Spa στην Ελούντα της Κρήτης, το Santa Marina Resort στη Μύκονο, το Vedema Resort και το Mystique στη Σαντορίνη, το Sheraton στη Ρόδο και φυσικά το υπερπολυτελές Costa Navarino της ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου.
Γιατί όμως όλο και περισσότερα ξενοδοχεία έχουν στραφεί στη λύση του hotel management; Όπως σημειώνει στο Capital.gr o Πάνος Παλαιολόγος, πρόεδρος και ιδρυτής της HotelBrain, η οποία εξειδικεύεται στο management και στην ανάπτυξη ξενοδοχειακών μονάδων καθώς και στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, στην Ελλάδα, αν εξαιρέσει κανείς τις μεγάλες αλυσίδες ή μονάδες, τα περισσότερα ξενοδοχεία είναι οικογενειακές επιχειρήσεις, τα οποία μέχρι και πριν από λίγα χρόνια οι ίδιοι οι ξενοδόχοι μπορούσαν να τα διαχειρίζονται και μόνοι τους με επιτυχία.
«Τώρα όμως τα πράγματα άλλαξαν. Για να μπορέσει να είναι ανταγωνιστικό ένα ξενοδοχείο χρειάζεται πολλά που δεν μπορούν να γίνουν από έναν –εκτός κι αν μιλάμε για κάποιον ηπερήρωα» εξηγεί ο πρόεδρος της HotelBrain. Χρειάζεται αυτός που διευθύνει το ξενοδοχείο να γνωρίζει από revenue management, από on line marketing, on line και flash sales, να διαθέτει τμήματα HR, quality control, cost control και ένα σωρό άλλα. Από την άλλη ως οικογενειακή επιχείρηση έχει μειωμένες δυνατότητες, δεν μπορεί να υποστηρίξει όλα αυτά τα τμήματα.
Το κενό αυτό έρχονται να καλύψουν οι εταιρείες διαχείρισης. Χωρίς να χρειαστεί ο ξενοδόχος να πουλήσει, ή και να νοικιάσει το ξενοδοχείο του, αποκτά έναν συνεργάτη με μεγάλο know how ο οποίος τον βοηθά να πετύχει τα maximum αποτελέσματα. Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη εταιρεία, το portfolio της οποίας ξεπερνά τις 80 μονάδες, εντάσσει τα ξενοδοχεία που αναλαμβάνει σε διεθνή affiliations (groups ανεξάρτητων ξενοδοχείων) μέσω των οποίων αποκτούν: α) υπόσταση στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη β) πρόσβαση σε κανάλια marketing και πωλήσεων, τα οποία θα ήταν πολύ δύσκολο ή εξαιρετικά μακροπρόθεσμο να προσεγγίσουν μόνα τους τα ξενοδοχεία και γ) αναγνωρισιμότητα καθώς και πιστοποίηση της ποιότητάς τους. «Υπό αυτή την έννοια βοηθάμε τα ξενοδοχεία που διαχειριζόμαστε να προσφέρουν αφενός υπηρεσίες διεθνών ποιοτικών standards και αφετέρου να γίνονται καθημερινά οικοδεσπότες υψηλού επιπέδου επισκεπτών από όλον τον κόσμο» καταλήγει ο κ. Παλαιολόγος.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
vicky.kourlibini@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Παράπονα Ρόδου
Τους Δημάρχους , Περιφερειάρχες ποιος θα τους αναλάβει να τους πουν ότι ο Τουρίστας δεν έρχεται μόνο για το ξενοδοχείο, αλλά πάνω από όλα για τον τόπο , τον οποίο τον θέλει ΚΑΘΑΡΟ, να έχει καλούς δρόμους, πεζοδρόμια, φωτισμούς στους δρόμους, γραμμές στους δρόμους, καλή σήμανση, να μην έχει τσιγγάνους, να μην έχει εγκληματικότητα, να έχει τα απαραίτητα σε μια μεγάλη παραλία δλδ τουαλέτες(καθαρές) ντουζιέρες να ΜΗΝ έχει παράγκες Καντίνες που έχουν γίνει εστιατόρια, να καταστραφούν όλα τα αυθαίρετα, να υπάρχει χρήση γη δλδ αγρότες σε αγροτικές περιοχές, ξενοδοχεία μόνο σε οικισμούς σεβασμό στο οράριο κοινής ησυχίας , μπαράκια με δυνατή μουσική 5 χλμ μακριά από οικισμούς και ξενοδοχεία, , άνετο καθαρό και ξεκούραστο αεροδρόμια, και λιμάνια, μαρίνες , τα φράγματα να τελειώσουν ένα δεύτερο εργοστάσιο της ΔΕΗς εάν όχι υπάρχει ο ήλιος και ο αέρας να παράγεις ρεύμα , να ελεγχθούν πιες επιχειρήσεις η καταλύματα είναι ΠΑΡΑΝΟΜΑ περισσότερη αστυνομία στους δρόμους, και να γράφουν όλους όσοι οδηγούν χωρίς κράνους και ζώνη , όσοι τρέχον κ.τ.λ. να συντηρηθούν όλα ότι μας άφησαν οι Μον πρόγονοι, τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο, Ε έναν κολοσσό τον 50 μέτρων να κάνουν είναι ΝΤΡΟΠΟΙ ένα από τα 7 θαύματα στον κόσμο να μην υπάρχει στην Ρόδο ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν θα τα κάνει αυτά όλα ένας Δήμαρχος και περιφερειάρχης όχι 5 χρόνια αλλά 55 χρόνια θα είναι στην καρέκλα, αλλά τι να πω μάλλον ήρθε η ώρα να ξυπνήσω από τον ύπνο μου, γιατί μόνο στο όνειρο θα συμβούν αυτά.