ροή ειδήσεων

Στα ύψη η αεροπορική επιβατική κίνηση, παρά την επιβολή των capital controls



Στο αεροδρόμιο της Αθήνας τον Ιούλιο διακινήθηκαν 2,14 εκατομμύρια επιβάτες,...
στο Ηράκλειο 1,15 εκατομμύριο επιβάτες, στη Ρόδο 889 χιλιάδες επιβάτες, στη Θεσσαλονίκη 656 χιλιάδες επιβάτες και στην Κέρκυρα 516 χιλιάδες επιβάτες


Της Μαρίας Μόσχου

Σε ανοδική τροχιά κινήθηκε και τον Ιούλιο η αεροπορική επιβατική κίνηση της χώρας μας παρά το capital control και την οικονομική κρίση που δημιούργησε δυσκολίες ακόμα και στις συναλλαγές με αεροπορικές εταιρείες, αλλά και τα κατά τόπους προβλήματα περιφερειακών αεροδρομίων λόγω έλλειψης ρευστότητας και υλοποίησης έργων αναβάθμισης.

Συγκεκριμένα, η συνολική επιβατική κίνηση (εσωτερικού-εξωτερικού) τον Ιούλιο του 2015 παρουσίασε αύξηση +12,75% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014. Στα ελληνικά αεροδρόμια διακινήθηκαν μόνο τον Ιούλιο 7,7 εκατομμύρια επιβάτες. Το ποσοστό αύξησης για τους επιβάτες εσωτερικού έφτασε το +20,65%, ενώ το ποσοστό αύξησης για τους επιβάτες εξωτερικού έφτασε το +4,85%. Ενδεικτικά τα αεροδρόμια Αθηνών, Ηρακλείου, Ρόδου, Θεσσαλονίκης και Κέρκυρας, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ, παρουσίασαν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση για τον μήνα Ιούλιο.

Στο αεροδρόμιο της Αθήνας τον Ιούλιο διακινήθηκαν 2,14 εκατομμύρια επιβάτες, στο Ηράκλειο 1,15 εκατομμύριο επιβάτες, στη Ρόδο 889 χιλιάδες επιβάτες, στη Θεσσαλονίκη 656 χιλιάδες επιβάτες και στην Κέρκυρα 516 χιλιάδες επιβάτες. Η θετική εικόνα του Ιουλίου οδήγησε σε ένα ιδιαίτερα ικανοποιητικό επτάμηνο, όπου από τα ελληνικά αεροδρόμια διακινήθηκαν 26,5 εκατ. επιβάτες αυξημένοι +12,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το επτάμηνο του 2015 προκύπτουν τα εξής:

Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια έφθασε τις 243.321 χιλιάδες (από τις οποίες 105.644 εσωτερικού και 137.677 εξωτερικού) παρουσιάζοντας αύξηση +7,7% (+10,7% στις πτήσεις εσωτερικού και +5,5% στις πτήσεις εξωτερικού), σε σχέση με τον αντίστοιχο διάστημα του 2014 όπου είχαν πραγματοποιηθεί 226.000 χιλιάδες πτήσεις.

Ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών το επτάμηνο του 2015 έφθασε τα 26,5 εκατομμύρια παρουσιάζοντας αύξηση +12,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο διάστημα του 2014 όπου είχαν διακινηθεί 23,5 εκατομμύρια επιβάτες.

Ιδιωτικοποίηση
Η σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης το επτάμηνο του 2015 είναι ιδιαίτερα σημαντική, αν λάβει κανείς υπόψη του τόσο τις ελλείψεις σε πολλά αεροδρόμια της χώρας, όσο και τα προβλήματα στις υποδομές τους λόγω των ανύπαρκτων κονδυλίων για τον εκσυγχρονισμό τους. «Ανάσα» σε όλα τα παραπάνω αναμένεται να δώσει η ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, η οποία προβλέπεται και στο νέο μνημόνιο.

Η ελληνική κυβέρνηση είχε ανακοινώσει πριν από περίπου τρεις μήνες ότι στόχος είναι να ολοκληρωθεί η συμφωνία, ωστόσο με αναθεωρήσεις ορισμένων σημείων της σύμβασης που θα προβλέπει και τη συμμετοχή του Δημοσίου μέσω της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ παράλληλα ήθελε να μειώσει και τον χρόνο παραχώρησης που στον διαγωνισμό της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν 40 συν 10 χρόνια.

Ωστόσο, όπως φαίνεται πλέον η συμφωνία που θα ισχύσει θα είναι η αρχική που είχε προωθήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, παρά τις πληροφορίες που κυκλοφόρησαν το τελευταίο διάστημα και ήθελαν το αεροδρόμιο των Χανίων εκτός της διαδικασίας.

Για τα 40 χρόνια παραχώρησης η κοινοπραξία Fraport - Sientel είχε προσφέρει εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και για τις δύο ομάδες αεροδρομίων όπου είχε αναδειχθεί μειοδότης (η πρώτη περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Άκτιου και Καβάλας και η δεύτερη ομάδα τα αεροδρόμια (Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου).

Για το σύνολο της περιόδου παραχώρησης υπολογίζεται πως το Δημόσιο θα έχει συνολικά έσοδα περίπου 10 δισ. ευρώ, καθώς η συμφωνία περιλαμβάνει και ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα για τις δύο ομάδες αεροδρομίων 22,9 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα τεσσάρων ετών ανέρχονται σε 330 εκατ. ευρω, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης θα ανέλθουν σε 1,4 δισ. ευρώ.

Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας

Εξοντωτικές συνθήκες εργασίας, τόσο στη Μύκονο, όσο και στη Σαντορίνη και τη Σκιάθο καταγγέλλουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Μάλιστα επισημαίνουν ότι κάθε λεπτό καθυστέρησης στα ελληνικά αεροδρόμια κοστίζει στις αεροπορικές εταιρείες περίπου 80 ευρώ! Αυτός είναι ο λόγος που ζητούν τον εκσυγχρονισμό του συστήματος ραντάρ των αεροδρομίων, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών στα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια.

Σε τραγική κατάσταση
Αερολιμένας Μυκόνου

Την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Αερολιμένας, σ’ έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως, με αυξημένες ανάγκες στις αερομεταφορές, τη Μύκονο, επισημαίνουν με ερώτησή τους ο βουλευτής Ηρακλείου και Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων, Χωροταξίας και Πολεοδομίας της ΝΔ κ. Λ. Αυγενάκης και ο βουλευτής Κυκλάδων κ. Γ. Βρούτσης και απευθύνεται στον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Σπίρτζη.

Στην κοινοβουλευτική παρέμβαση υπογραμμίζεται η τραγική κατάσταση που δημιουργείται καθημερινά με τριτοκοσμική υγιεινή, ανεπαρκείς χώρους αναμονής, μεγάλες καθυστερήσεις, σχεδόν ανύπαρκτη συντήρηση, απαρχαιωμένες υποδομές και εξαντλητικές ώρες εργασίας στα όρια της ασφάλειας για τους εργαζομένους.

Ο Αερολιμένας Μυκόνου βρίσκεται σε απόσταση 3 χιλ. από την πόλη της Μυκόνου, διαθέτει διάδρομο προσγείωσης με μήκος 1.900μ. και λειτούργησε πρώτη φορά τον Ιούνιο του 1971. Πρόκειται για ένα αεροδρόμιο που τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει εντυπωσιακή άνοδο, συνοδεύοντας την αλματώδη ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί της Μυκόνου, εξυπηρετώντας μεγάλο αριθμό αεροσκαφών. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο ίδιο αεροδρόμιο το 2010, οι συνολικές πτήσεις (αφήξεις και αναχωρήσεις) ανήλθαν στις 6.142 εξυπηρετώντας 432.455 επιβάτες, ενώ το 2014, οι συνολικές πτήσεις (αφίξεις και αναχωρήσεις) ανήλθαν στις 9.428 εξυπηρετώντας 778.729. Σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς επρόκειτο να έχει αύξηση κίνησης περί το 20% σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο.

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *