ροή ειδήσεων

"Πνίγει" το κυκλοφοριακό το κέντρο της Ρόδου



«Πνίγει» το κυκλοφοριακό το κέντρο της πόλης μας προκαλώντας «πονοκέφαλο» στη δημοτική αρχή η οποία αναζητά λύσεις για την επίλυση της που ωστόσο , δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν ριζικά το πρόβλημα την φετινή χρονιά.


Με την έναρξη της τουριστικής σεζόν το κυκλοφοριακό χάος, στο ήδη επιβαρυμένο κέντρο της πόλης, κατάντησε «εφιάλτης» στους οδηγούς αλλά και στα στελέχη της δημοτικής αρχής που γίνονται καθημερινά δέκτες παραπόνων από τους πολίτες.
Βέβαια το κυκλοφοριακό κομφούζιο επιδεινώνει και η έλλειψη χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης αλλά και ο ελλιπής σχεδιασμός των δρομολογίων της ΔΕΣ ΡΟΔΑ που δεν εξυπηρετεί τους πολίτες στις μετακινήσεις τους. Ήδη φέτος νωρίτερα από άλλες χρονιές λόγω και της κυκλοφορίας των ενοικιαζομένων αυτοκίνητων στους δρόμους του νησιού μας, η πόλη της Ρόδου θυμίζει Ομόνοια.
Όμως σκηνές απείρου κάλλους διαδραματίζονται καθημερινά και στην πλατεία του δημαρχείου από τους οδηγούς που «αγκομαχούν» προκειμένου να εξασφαλίσουν μια θέση στάθμευσης για τα οχήματα τους. Την όλη κατάσταση βέβαια επιβαρύνουν τα διπλό- σταθμευμένα οχήματα αλλά και τα τουριστικά λεωφορεία που οι οδηγοί τους έχουν μετατρέψει τον χώρο μπροστά από το Εθνικό Θέατρο και ένας μέρος της πλατείας του δημαρχείου σε παρκινγκ.
Πάντως ούτε και φέτος πρόκειται να μπει το νερό στο αυλάκι για να ξεκινήσει έστω και σταδιακά η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, αφού η δημοτική αρχή δεν δείχνει διατεθειμένη να βάλει το δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων. Από τις μέχρι σήμερα δηλώσεις του δημάρχου Ρόδου Φώτη Χατζηδιακού φαίνεται, ότι τόσο ο ίδιος όσο οι και οι στενοί συνεργάτες του , μπορεί να προβληματίζονται για το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί και τους προκαλεί «πονοκέφαλο» , όμως δεν προτείνουν και ριζικές λύσεις για την άμεση αντιμετώπιση του.
Ο κ. Χατζηδιάκος μπορεί προ ημερών να δήλωσε ότι, στόχος της δημοτικής αρχής είναι να δώσει τη δυνατότητα στους κατοίκους και τους επισκέπτες να βρίσκουν ευκολότερα θέσεις στάθμευσης μέχρι να αντιμετωπιστεί οριστικά αυτό το σοβαρό θέμα όμως απαιτείται χρόνος για την επίτευξη του. Η δημιουργία χώρων στάθμευσης των οχημάτων στο λιμένα της Ακαντιάς, δίπλα στα παλιά σφαγεία και στο οικόπεδο που βρίσκεται απέναντι από τα γραφεία του ΟΑΕΔ μπορεί να αποτελεί λύση για τη δημοτική αρχή, εντούτοις από μόνη της δεν επαρκεί για την οριστική επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Βέβαια η ευθύνη για το


το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στο κέντρο της πόλης βαραίνει και το Τμήμα Τροχαίας Ρόδου. Η ανεπαρκής αστυνόμευση των δρόμων που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης συνέβαλε στην επικράτηση της ασυδοσίας και της αταξίας στο κυκλοφοριακό της. Από την στιγμή που η Τροχαία αδυνατεί να ελέγξει την κατάσταση με την επιβολή προστίμων στους παραβάτες οδηγούς, οι τελευταίοι παρανομούν.
Ευθύνη όμως για την επιδείνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο κέντρο της πόλης έχουν και όλοι εκείνοι οι επαγγελματίες που ενώ συμμετέχουν σε συσκέψεις που πραγματοποιούνται στο Δημαρχείο και συναινούν, με τις όποιες αποφάσεις λαμβάνονται στην συνέχεια τις αναιρούν προτάσσοντας τα συντεχνιακά και προσωπικά συμφέροντα ,από τα συμφέροντα του κοινωνικού συνόλου.





Στα συρτάρια….οι μελέτες

Το ζητούμενο πάντως και το ερώτημα που τίθεται είναι, αν η παρούσα δημοτική αρχή έχει την πολιτική βούληση να συγκρουστεί και να ξεκινήσει έστω και σταδιακά την εφαρμογή των κυκλοφοριακών μελετών που βρίσκονται σκονισμένες στα συρτάρια του δήμου Ρόδου.
Τις τελευταίες δεκαετίες οι εκάστοτε δημοτικές αρχές στην προσπάθεια τους να πείσουν τους δημότες ότι, ασχολούνται με την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος συντάσσουν μελέτες που ωστόσο παραμένουν στα αζήτητα καθώς διαχρονικά δεν έγινε καμία απόπειρα για την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται και στόχο έχουν την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης μας.

Τα πόσα που δαπανήθηκαν από το δήμο της Ρόδου προς τους μελετητές ήταν μεγάλα, χωρίς ωστόσο να έχουν έστω και ένα μικρό αποτέλεσμα μέχρι σήμερα. Η τελευταία προσπάθεια για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος με την εφαρμογή της μελέτης που συνέταξε ο συγκοινωνιολόγος κ. Φραντζεσκάκης και η ομάδα του,όπως και τις προηγούμενες στο παρελθόν, έγινε το 2013 επί δημαρχίας του Στάθη Κουσουρνά. ‘Όμως οι αντιρρήσεις που εκφράστηκαν από τους αρμόδιους φορείς για τις αδυναμίες και στις αστοχίες που είχε η συγκεκριμένη μελέτη οδήγησε την τότε δημοτική αρχή στην απόφαση να την παραπέμψει στις… καλένδες.
Πάντως η παρούσα δημοτική αρχή , ενώ αρχικά φαινόταν αποφασισμένη να προχωρήσει στην τμηματική εφαρμογή της εν λόγω κυκλοφοριακής μελέτης από τον περασμένο Οκτώβρη εντούτοις στην πορεία αναδιπλώθηκε .
Πάντως το βασικότερο που απαιτείται για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι να υπάρχει η πολιτική βούληση από πλευράς της δημοτικής αρχής καθώς τα όποια μέτρα ληφθούν για την αποσυμφόρηση του κέντρου από τα οχήματα θα έχουν πολιτικό κόστος και αυτό το γνωρίζουν καλά ο κ. Χατζηδιάκος και τα άλλα μέλη της δημοτικής αρχή

Σχόλια

Δείτε επίσης

εικονογράφημα

εικονογράφημα
loading...
Εγγραφείτε