Τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν αποβλέπουν στην απελευθέρωση «ζήτησης χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία κατέχει μονοπωλιακή-δεσπόζουσα θέση η «Attica Group»
Σε διευκρινίσεις για τις δεσμεύσεις που ανέλαβε ο όμιλος «Attica Group» έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού τον περασμένο Απρίλιο, προκειμένου αυτή να εγκρίνει την εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Hellenic Seaways» από την «Attica», προχώρησε χθες η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Αφορμή στάθηκαν οι έντονες ανησυχίες που διατυπώνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα από φορείς και κατοίκους του Βορειοανατολικού Αιγαίου σχετικά με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις.
Οπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, αντιλαμβανόμενη τον προβληματισμό και τις ανησυχίες των κατοίκων και φορέων των νησιών του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου, καθώς και την τεράστια σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τους κατοίκους όλων των νησιωτικών περιοχών, ενέκρινε υπό όρους και προϋποθέσεις την εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Hellenic Seaways» από τον όμιλο «Attica Group».
Τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη διατήρηση στα υφιστάμενα επίπεδα της συχνότητας των δρομολογίων αλλά και του ύψους των ναύλων. Οσον αφορά τη διασύνδεση της Χίου και της Μυτιλήνης με την Αττική, η «Attica Group» έχει δεσμευθεί:
1. Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει και να μη μειώσει, ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, Ι.Χ. οχήματα, φορτηγά), τις συχνότητες δρομολογίων, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.
2. Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει τους ναύλους επιβατών, Ι.Χ. και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τους υφιστάμενους, ανά κατηγορία και ανά θέση ναύλους, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, με την επιφύλαξη της ρήτρας καυσίμου.
Η επιτροπή διευκρινίζει ότι τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν αποβλέπουν στην απελευθέρωση «ζήτησης χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία κατέχει μονοπωλιακή-δεσπόζουσα θέση η «Attica Group» με στόχο, αφενός, την αύξηση του επιπέδου ανταγωνισμού και, αφετέρου, την επαρκή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως τονίζει, η «Attica Group» ανέλαβε την υποχρέωση, εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στη σύνδεση Αττικής - Χίου, Μυτιλήνης - Χίου και Μυτιλήνης - Αττικής, να μειώσει τις προσεγγίσεις που εκτελούν τα δικά της συμβατικά πλοία στα λιμάνια των νησιών αυτών.
Ενημερώνει ακόμα ότι η διασύνδεση της Σάμου με τη Ρόδο και την Κω, καθώς και η διασύνδεση Πειραιά - Σάμου δεν αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς τα σχετικά ζεύγη λιμένων δεν συνιστούσαν επηρεαζόμενες αγορές εξ επόψεως δικαίου ανταγωνισμού, είτε γιατί δεν δραστηριοποιούνταν σε αυτά και οι δύο εταιρείες («Attica Group» και «HSW») είτε γιατί η μία εξ αυτών δραστηριοποιούνταν περιστασιακά κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.
Σημειώνεται ότι η εξαγορά της «HSW» από τον όμιλο «Attica Group» έχει προκαλέσει ανησυχίες και προβληματισμό στους κατοίκους των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, καθώς εκτιμούν ότι η μονοπωλιακή κατάσταση που προέκυψε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορειοανατολικού Αιγαίου με την ηπειρωτική χώρα θα δημιουργήσει προβλήματα.
Σε διευκρινίσεις για τις δεσμεύσεις που ανέλαβε ο όμιλος «Attica Group» έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού τον περασμένο Απρίλιο, προκειμένου αυτή να εγκρίνει την εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Hellenic Seaways» από την «Attica», προχώρησε χθες η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Αφορμή στάθηκαν οι έντονες ανησυχίες που διατυπώνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα από φορείς και κατοίκους του Βορειοανατολικού Αιγαίου σχετικά με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις.
Οπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, αντιλαμβανόμενη τον προβληματισμό και τις ανησυχίες των κατοίκων και φορέων των νησιών του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου, καθώς και την τεράστια σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τους κατοίκους όλων των νησιωτικών περιοχών, ενέκρινε υπό όρους και προϋποθέσεις την εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Hellenic Seaways» από τον όμιλο «Attica Group».
Τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη διατήρηση στα υφιστάμενα επίπεδα της συχνότητας των δρομολογίων αλλά και του ύψους των ναύλων. Οσον αφορά τη διασύνδεση της Χίου και της Μυτιλήνης με την Αττική, η «Attica Group» έχει δεσμευθεί:
1. Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει και να μη μειώσει, ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, Ι.Χ. οχήματα, φορτηγά), τις συχνότητες δρομολογίων, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.
2. Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει τους ναύλους επιβατών, Ι.Χ. και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τους υφιστάμενους, ανά κατηγορία και ανά θέση ναύλους, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, με την επιφύλαξη της ρήτρας καυσίμου.
Η επιτροπή διευκρινίζει ότι τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν αποβλέπουν στην απελευθέρωση «ζήτησης χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία κατέχει μονοπωλιακή-δεσπόζουσα θέση η «Attica Group» με στόχο, αφενός, την αύξηση του επιπέδου ανταγωνισμού και, αφετέρου, την επαρκή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως τονίζει, η «Attica Group» ανέλαβε την υποχρέωση, εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στη σύνδεση Αττικής - Χίου, Μυτιλήνης - Χίου και Μυτιλήνης - Αττικής, να μειώσει τις προσεγγίσεις που εκτελούν τα δικά της συμβατικά πλοία στα λιμάνια των νησιών αυτών.
Ενημερώνει ακόμα ότι η διασύνδεση της Σάμου με τη Ρόδο και την Κω, καθώς και η διασύνδεση Πειραιά - Σάμου δεν αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς τα σχετικά ζεύγη λιμένων δεν συνιστούσαν επηρεαζόμενες αγορές εξ επόψεως δικαίου ανταγωνισμού, είτε γιατί δεν δραστηριοποιούνταν σε αυτά και οι δύο εταιρείες («Attica Group» και «HSW») είτε γιατί η μία εξ αυτών δραστηριοποιούνταν περιστασιακά κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.
Σημειώνεται ότι η εξαγορά της «HSW» από τον όμιλο «Attica Group» έχει προκαλέσει ανησυχίες και προβληματισμό στους κατοίκους των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, καθώς εκτιμούν ότι η μονοπωλιακή κατάσταση που προέκυψε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορειοανατολικού Αιγαίου με την ηπειρωτική χώρα θα δημιουργήσει προβλήματα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.