ροή ειδήσεων

Η προβληματικότητα της κάλυψης θέσεων με κατάλληλο προσωπικό στον κλάδο του τουρισμού και όχι μόνο



Γράφει ο Μιχαήλ Β. Μαντικός, σμήναρχος ε.α

Διάφορες μελέτες και επαγγελματίες του τουρισμού, καταγράφουν και αναφέρουν αντίστοιχα, προβλήματα στελέχωσης του κλάδου φιλοξενίας. Ενδεικτικά αναφέρεται η έλλειψη κατάλληλων στελεχών και συγκεκριμένα σε ειδικότητες όπως: καμαριέρες, κηπουροί, βοηθοί κουζίνας, μάγειροι, σερβιτόροι, ρεσεψιονίστ, μαιτρ κ.α.

Επίσης, σκιαγραφούν ως κατάλληλα στελέχη τα πιο διαβασμένα, τα πολύγλωσσα (δεξιότητες του σκληρού πυρήνα – Hard Skills), τα ευγενικά, τα χαμογελαστά και γενικά τα άτομα εκείνα που είτε έχουν την κατάρτιση, είτε είναι προικισμένα με το αίμα της φιλοξενίας και έχουν όρεξη για δουλειά (ήπιες δεξιότητες- Soft Skills). Δεν παραλείπουν δε να τονίσουν την ανάγκη μεγαλύτερου ποσοτικού αριθμού σχολών τουρισμού, με υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης. Μάλιστα, συμπληρώνουν ότι οι Ελληνίδες και οι Έλληνες έχουν γυρίσει την πλάτη σε αυτά τα επαγγέλματα και ότι τα τελευταία χρόνια δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμα και τις θέσεις των σερβιτόρων και κηπουρών με πρόσωπα ελληνικής καταγωγής.

Παράλληλα, ως πρώτο κίνητρο που παρέχεται στον εργαζόμενο για να είναι ευχαριστημένος και να παραμείνει στην επιχείρηση, αναφέρεται η καλή αμοιβή και ακολουθεί η διαρκής κατάρτιση εντός του εργασιακού χώρου.

Όμως, παρότι δίνονται όλα αυτά, κάτι λείπει ή υπολείπεται. Αυτό το κάτι ξεκινά από το εργασιακό περιβάλλον. Δηλαδή :

1. Αξιοπιστία της διοίκησης, που εμπεριέχει την αποτελεσματική επικοινωνία μέσα στην επιχείρηση , την αποτελεσματική και αποδοτική αξιοποίηση των υπαρχόντων πόρων και την ακεραιότητα, τιμιότητα και ηθική από πλευράς διοικούντων

2. Σεβασμό προς τους εργαζομένους που σημαίνει ότι υπάρχει έμπρακτη- μεθοδική υποστήριξη στην επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη του εργαζομένου, υπάρχει συνεργασία και ουσιαστική εμπλοκή των εργαζομένων στις αποφάσεις και υπάρχει φροντίδα και προσωπικό ενδιαφέρον προς τους εργαζόμενους από τους προϊσταμένους έως το ανώτατο επίπεδο διοίκησης – ιδιοκτητών.
3. Αίσθημα δικαιοσύνης, δηλαδή η συμπεριφορά της διοίκησης είναι ισότιμη και δίκαιη και οι προσλήψεις - προαγωγές γίνονται με αντικειμενικότητα – αμεροληψία , μέσω διαφανών και μετρήσιμων διαδικασιών.

4. Υπερηφάνεια που νιώθουν οι εργαζόμενοι. Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι να έχουν την αίσθηση προσωπικής συμμετοχής και συνεισφοράς στα αποτελέσματα, να νιώθουν ικανοποίηση από την επίτευξη των στόχων της ομάδας και να νιώθουν υπερηφάνεια για τα προϊόντα και το κοινωνικό πρόσωπο της εταιρίας

5. Συντροφικότητα που αναπτύσσεται. Στο πλαίσιο αυτό ο εργαζόμενος νιώθει άνεση, οικειότητα και ειλικρίνεια στις σχέσεις με τους συναδέλφους του, η εργασιακή ατμόσφαιρα είναι ευχάριστη, φιλόξενη και φιλική και γενικά υπάρχει διάχυτο το κλίμα ομαδικότητας, υποστήριξης και κοινότητας μέσα στην εταιρεία.

Όλα όσα προαναφέρθηκαν, ως στοιχεία που λείπουν ή υπολείπονται- ευτυχώς όχι από όλες τις εταιρίες- απαιτούν πρωτίστως, εμπνευσμένους ηγέτες – όχι απλούς διαχειριστές- που ξέρουν να ακούν τους άλλους και να μιλούν ελάχιστα, επιχειρηματίες που έχουν όραμα χωρίς καιροσκοπισμό και αντίληψη ότι δεν τα ξέρουν όλα και τέλος, υπαλλήλους που ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη και των ήπιων δεξιοτήτων τους (Soft Skills). Φυσικά, όλα αυτά εξελίσσονται σε ένα εταιρικό περιβάλλον που ενισχύεται και αναπτύσσεται με σχέδιο, πρόγραμμα και όραμα.

Σχόλια

  1. Ανώνυμος11/1/19 14:16

    Όταν μας φέρονται λες και είμαστε δούλοι, όταν ενώ μας έχουν για μια συγκεκριμένη θέση μας αναγκάζουν να κάνουμε τα πάντα εκτός της ειδικότητας μας, όταν δεν σέβονται τα δικαιώματα μας, όταν μας κόβουν τα ρεπό χωρίς να σκέφτονται ότι είμαστε άνθρωποι και μπορεί να τα χρειαζόμαστε, όταν αργούν να μας πληρώσουν, όταν δεν δίνουν αύξηση όπως λέει ο νόμος, όταν μας απειλούν οι προϊστάμενοι, όταν μας κρατάνε παραπάνω μια με δύο ώρες χωρίς να μας πληρώσουν, όταν δεν μας αφήνουν να κάνουμε ένα διάλειμμα για φαγητό ενώ δικαιούμαστε, όταν αλλάζουν τα ωράρια όπως τους συμφέρουν χωρίς να μας ενημερώσουν και να ρωτήσουν εάν μπορούμε, όταν κάποιος πελάτης γράψει κακή κριτική στο ίντερνετ και μας φέρονται σαν σκουπίδια, όταν δεν σέβονται, όταν δουλεύεις μέσα στον καύσωνα χωρίς να τους νοιάζει, όταν δουλεύεις 15 Αυγούστου χωρίς να πληρώνεσαι, όταν δουλεύεις την 31 του μήνα αλλά πληρώνεσαι για 30 μέρες, όταν δεν δίνουν τους μισθούς που έπρεπε να παίρνουν όλοι όσοι δουλεύουν σεζόν αλλά σου πετάνε 700 ευρώ και νομίζουν ότι με 3 μήνες ανεργία θα περάσεις όλο το χρόνο, όταν έχουν υπαλλήλους τσιράκια και τους δίνουν 1500 και δεν κάνουν σχεδόν τίποτα και αναγκάζεσαι να τα κάνεις όλα εσύ με τα 600 και κουράζεσαι δίπλα χωρίς να σε εκτιμάει κανεις , όταν γενικά δεν σε εκτιμανε γιατί σου λένε μπορώ να βρω ειδικότητα σαν την δική σου άνετα ενώ εσύ παλεύεις να είσαι καλός και τυπικός και αξίζεις, όταν δεν νιώθεις καλά ή έχεις κάποιο πρόβλημα και ενημερώνεις και σου λένε δεν γίνεται τώρα να φύγεις πάνω στην σεζόν έχουμε δουλειά, όταν ζητάνε από σένα τα πάντα να είσαι καλός ευγενικός με πελάτες τυπικός, ικανός ενώ σου δίνουν ελάχιστα χρήματα, όταν κάνουν διακρίσεις και η λίστα συνεχίζεται. Πραγματικά όλοι μας έχουμε κουραστεί. Αν ζούσαμε σε μεγαλύτερο τόπο και δεν ζούσαμε από τον τουρισμό ξέρω ότι πολλοί συναδέρφοι όπως και εγώ δεν υπήρχε περίπτωση να κάναμε αυτή την δουλειά. Πραγματικά λυπάμαι για την κατάσταση μας. Οταν τα ξενοδοχεία μάθουν να μην κάνουν όσα προανέφερα τότε ίσως βρίσκουν πιο εύκολα προσωπικό. Εργοστάσια είναι τα περισσότερα ξενοδοχεία και εμείς όλοι εργάτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *