ροή ειδήσεων

Επίσκεψη Μιχάλη Αγγελόπουλου αύριο στη Ρόδο

υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Ν.Δ



Τη Δευτέρα, 18 Μαρτίου 2019, ο Δήμαρχος Σάμου και υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Ν.Δ., Μιχάλης Αγγελόπουλος θα βρίσκεται στη Ρόδο, στο πλαίσιο της περιοδείας του σε όλη την Επικράτεια εν όψει των Ευρωκλογών της 26ης Μαϊου 2019.


Το πρόγραμμά του στο νησί της Ρόδου


10πμ-11πμ Συνέντευξη στην ΕΡΑ Ρόδου

11πμ - 12πμ Συναντήσεις με θεσμικούς εταίρους στην Περιφέρια

12πμ - 13μμ Συνέντευξη Τύπου στο Γραφείο Συμπαραστάτη του Πολίτη

13.30μμ - 14.30μμ Ομιλία στην Ημερίδα του Δήμου και του Δικτύου “Δάφνη" με θέμα: "Kαινοτόμες τεχνολογίες και πολιτικές για την μετάβαση των Ελληνικών νησιών στην καθαρή ενέργεια"

15.00μμ - 15.30μμ Συνέντευξη στο KOSMOS TV

16.00μμ Συναντήσεις με θεσμικούς εταίρους (Πολιτικούς και Οικονομικούς παράγοντες Δωδεκανήσου)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

ΜΙΧΑΛΗΣ Α. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ - ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΑΜΟΥ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΓΚΡΕΣΟΥ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Γεννήθηκα στην Αθήνα. Σπούδασα Νομικά στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνέχισα τις σπουδές μου αποκτώντας μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στο Δίκαιο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων από το Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών (Universite Libre de Bruxelles) και στις Διεθνείς Σχέσεις από το Κέντρο Στρατηγικών και Διπλωματικών Σπουδών στο Παρίσι (Centre d'Etudes Diplomatiques et Strategiques).

Από το 1986 μέχρι το 2004 άσκησα μάχιμη δικηγορία με ειδίκευση στο Κοινοτικό Δίκαιο και στα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Παράλληλα, διετέλεσα Νομικός Σύμβουλος της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα για 9 χρόνια, από το 1995 μέχρι το 2004, και Επιστημονικός συνεργάτης-σύμβουλος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στην Επιτροπή Νομικών θεμάτων & Δικαιωμάτων των πολιτών, στην Επιτροπή Εξωτερικών Οικονομικών Σχέσεων και στην Επιτροπή Ελέγχου του Προϋπολογισμού ανήκοντας στην ομάδα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (1986-1989).

Από το 2004 έως και το 2007 διετέλεσα Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Κατά τη διάρκεια της θητείας μου σημειώθηκε αύξηση της απορροφητικότητας έργων του ΠΕΠ ΑΜΘ από 13%-70% και παράλληλα εγκρίθηκαν 250 ιδιωτικές επενδύσεις 200.000.000 ευρώ.

Την ίδια περίοδο ήμουν πρόεδρος της Επιτροπής Βαλκανίων και Μαύρης Θάλασσας της Διάσκεψης Παράκτιων Περιφερειών Ευρώπης (CPMR), στην οποία συμμετέχουν 160 ευρωπαϊκές περιφέρειες. Από το 2008 έως το 2009 διετέλεσα Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης του Υπουργείου Εσωτερικών της Ελλάδος και συνέβαλα καθοριστικά στην έναρξη αξιοποίησης κοινοτικών πόρων του προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση», προϋπολογισμού 675.000.000 ευρώ.

Το 2013 ανέλαβα Νομικός Σύμβουλος στον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε. (ΔΕΔΔΗΕ).

Τον Σεπτέμβριο του 2014 εξελέγην Δήμαρχος Σάμου.

Τον Οκτώβριο του 2014 εξελέγην μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ). Είμαι ταυτόχρονα πρόεδρος της Επιτροπής Νησιωτικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ.

Από τον Δεκέμβριο του 2014 είμαι επικεφαλής της Ελληνικής Αντιπροσωπείας στο Κογκρέσο Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Τον Οκτώβριο 2016 εξελέγην Αντιπρόεδρος του Κογκρέσου Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών του Συμβουλίου της Ευρώπης. Από τον Οκτώβριο 2016 είμαι επίσης και Αντιπρόεδρος στην Ομάδα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΡΡ/ΡΡΕ).

Παράλληλα, είμαι πρόεδρος του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Ευρωπαϊκής Κίνησης (European Movement International), της παλαιότερης και πολιτικά πιο σημαντικής πανευρωπαϊκής οργάνωσης για την Ένωση της Ευρώπης με μέλη σε 36 χώρες). Είμαι επίσης ιδρυτικό μέλος και επίτιμος Πρόεδρος του Συνδέσμου Ευρωπαϊκών Σπουδών καθώς και των Νέων Ευρωπαίων Φεντεραλιστών.

Είμαι παντρεμένος με την Έφη Χρυσοχοΐδου, δικηγόρο, και έχουμε ένα γιο.

Μιλάω Αγγλικά, Γαλλικά, Ισπανικά και Ιταλικά.

Εκδόσεις – Δημοσιεύσεις (που συμμετέχω):

«Οι σημαντικότερες νομοθετικές διατάξεις του παράγωγου κοινοτικού δικαίου» (Σάκκουλας, 1981)
Περιοδικό «Φεντεραλιστικός Διάλογος» (1986-1991)
«Σάμος, Ικαρία, Φούρνοι Η δική μας προοπτική», Ελληνικά Γράμματα 2004
«Η Περιφερειακή Πολιτική της Ευρώπης το μέλλον των Ευρωπαϊκών Περιφερειών – Το Ελληνικό μοντέλο», Εκδόσεις Λιβάνη
«Η Μάχη του Έβρου Ένα μοντέλο διαχείρισης κρίσης», Ελληνικά Γράμματα




ΘΕΣΕΙΣ

Νησιωτικότητα και Εξωστρέφεια
Αντί να περιμένουμε μόνο υιοθέτηση και εξειδίκευση συγκεκριμένων πολιτικών για τα νησιά είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να χαράξουμε ως χώρα και κράτος - μέλος πολιτικές μέσα στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, προτείνοντας μεταρρυθμίσεις που θα μπορούσαν να καινοτομήσουν στη σημερινή Ευρώπη.

H σημερινή ταλανιζόμενη Ευρώπη προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ των αντανακλαστικών των ηγετών και των κοινωνιών που μετά τον πόλεμο ένιωσαν την μείζονα ανάγκη να ενωθούν και των νέων πραγματικοτήτων που έχει δημιουργήσει ο 21ος αιώνας. Μέσα στο πλαίσιο των νέων δεδομένων της παγκοσμιοποίησης, της οικονομικής ύφεσης, της κοινωνικής ανέχειας, της έλλειψης ηγετικών φυσιογνωμιών παρατηρείται μια ενδιαφέρουσα, πολιτικά, κινητικότητα στον Ευρωπαϊκό νησιωτικό χώρο.

Ο Οδικός Χάρτης για τη Νησιωτικότητα, το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 4ης Φεβρουαρίου του 2016 για την κατάσταση στα Ευρωπαϊκά νησιά (2015/3014 (RSP)) (P8_TA (2016) 0049), οι διαβουλεύσεις για τα (φορολογικά) καθεστώτα στα νησιά, η μάχη για το Φ.Π.Α. στα ελληνικά νησιά, που συνεχίζεται, οι νέες πολιτικές για τις μεταφορές, τα ευρωπαϊκά δίκτυα, την ενεργειακή αυτοτέλεια, οι επιπτώσεις από την προσφυγική / μεταναστευτική κρίση, η προστασία και η ασφάλεια των συνόρων της Ευρώπης που επηρεάζει άμεσα τα νησιά, αλλά και η ανάδειξη των νησιών ως αυτοτελών πολιτιστικών χώρων και τουριστικών προορισμών μάς οδηγούν σε ένα κρίσιμο σημείο ανάληψης ευθύνης και πρωτοβουλιών εκφοράς συγκροτημένου "Ευρωπαϊκού" πολιτικού λόγου. Είναι επιτακτική η επιλογή μίας συγκεκριμένης στρατηγικής, αλλά και της υπέρβασης στερεοτύπων και δογματισμών.

Αντί να περιμένουμε μόνο υιοθέτηση και εξειδίκευση συγκεκριμένων πολιτικών για τα νησιά είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να χαράξουμε ως χώρα και κράτος - μέλος πολιτικές μέσα στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, προτείνοντας μεταρρυθμίσεις που θα μπορούσαν να καινοτομήσουν στη σημερινή Ευρώπη.

Ας αντιστρέψουμε τη θέση μας, ας σκεφτούμε όλοι τι συμβολίζει ο ελληνικός νησιωτικός χώρος για τα κράτη - μέλη και τις Ευρωπαϊκές κοινωνίες.

Για όλους θεωρούμεθα και είμαστε η μείζων νησιωτική χώρα της Ευρώπης με το μεγαλύτερο αριθμό νησιών και με μία πανίσχυρη ναυτιλία. Κάθε ελληνικό νησί συγκροτεί από μόνο του μία ιστορική και πολιτιστική πραγματικότητα, διαχρονική, που στις ρίζες της βρίσκεται το αξιακό σύστημα πάνω στο οποίο στηρίζεται ο Ευρωπαϊκός πολιτισμός και όσα προσδιορίζονται στις ιδρυτικές συνθήκες της Ένωσης.

Κάθε ελληνικό νησί, όχι μόνο τα μεγάλα, από τους αρχαίους χρόνους έως σήμερα αναγνωρίζεται μέσα στον κόσμο από μία διακριτή ιστορία, από τον αιγιακό πολιτισμό, από την εγγύτητα του Ιονίου στη Δύση, από το δυναμισμό και τη δημιουργικότητα των τοπικών κοινωνιών της σημερινής εποχής.

Έτσι μας βλέπουν και θεωρούμενοι σύμμαχοι και θεωρούμενοι εχθροί.

Γιατί άραγε περιοριζόμαστε σε έναν πατριωτισμό άμυνας που προσπαθεί πάντοτε να προστατέψει τα εθνικά δίκαια με ένα σχεδιασμό συρρίκνωσης και λιανοντούφεκου; Γιατί καλλιεργούμε και ενισχύουμε την ψευδαίσθηση ενός κυνηγημένου Έθνους και ενός διωκόμενου κράτους που όλοι το επιβουλεύονται;

Στην ασταθή Ευρώπη των ημερών μας διαθέτουμε ένα αναξιοποίητο, όπως συχνά συμβαίνει, όπλο: την αδιαμφισβήτητη υπεροχή μας στο νησιωτικό ευρωπαϊκό χώρο που σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη πνευματική κινητικότητα και, προφανώς, μία νέα μεταρρυθμιστική στρατηγική για τα Ευρωπαϊκά νησιά, που θα προέρχεται από εμάς, θα μας φέρει στην πρώτη γραμμή του θετικού Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Στην πρώτη γραμμή των κρατών που εκπροσωπούν τις πρώτιστες ανθρώπινες αξίες: τη δικαιοσύνη, την ισονομία, την ελευθερία, τη δημοκρατία και την αλληλεγγύη, αλλά και το Ευρωπαϊκό πολιτιστικό κεκτημένο.

Ας μην βλέπουμε πλέον παθητικά τη συνεχή υιοθέτηση μέτρων υπέρ των υπερπόντιων γαλλικών νησιών (Γουιάνα, Γουαδελούπη, Μαρτινίκα, Μαγιότ, Ρεϊνιόν και Άγιος Μαρτίνος), ζητώντας ψίχουλα και παρατάσεις ισχύος κάποιων ρυθμίσεων. Ας πρωτοστατήσουμε σε μία νέα Ευρωπαϊκή Νησιωτική Αρχιτεκτονική με βάση τη γνώση μας, την εμπειρία μας, την εξοικείωση με τον θαλάσσιο χώρο, εν τέλει με την ιστορική διαδρομή μας.

Η Ελληνική αυτή πρωτοβουλία  που πρέπει να θεωρηθεί ως ένα σχέδιο-σημαία (flagshipproject) θα μπορούσε να βασιστεί:

α) Σε ένα στρατηγικό πλαίσιο της Ε.Ε. για τα νησιά με προοπτική την διασύνδεση των μέσων που θα μπορούσαν να έχουν σημαντικό εδαφικό αντίκτυπο.

β) Στην αξιολόγηση του επιπλέον κόστους της ζωής στις νησιωτικές περιοχές σε ό,τι αφορά στο σύστημα μεταφορών για πρόσωπα και εμπορεύματα, στον ενεργειακό εφοδιασμό και την πρόσβαση στις αγορές.

γ) Σε ένα θεματολόγιο για τις νησιωτικές περιοχές της Ε.Ε. ως προοίμιο μίας Λευκής Βίβλου για τα νησιά που θα εμπεριέχει και βέλτιστες πρακτικές και τη συμμετοχή των Εθνικών Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών.

Για να εξειδικεύσουμε τη θεωρία και να προσεγγίσουμε την πράξη, στοιχεία αναφοράς θα μπορούσαν να είναι:

1) Επέκταση ή προσαρμογή των διευρωπαϊκών δικτύων στα νησιά, συμπεριλαμβανόμενου του «μεταφορικού ισοδύναμου»

2) Ειδικό καθεστώς στους κανονισμούς των Διαρθρωτικών και των Επενδυτικών Ταμείων (ESI Funds) της ΕΕ, για τις νησιωτικές περιοχές ή/και τα νησιά, που θα τροποποιεί ή εξειδικεύει τους κανονισμούς που πρόσφατα εγκρίθηκαν

3) Ειδικό καθεστώς κρατικών ενισχύσεων

4) Ειδικό φορολογικό καθεστώς και μειωμένοι συντελεστές Φ.Π.Α.

5) Ρήτρα νησιωτικότητας σε όλα τα νομοθετήματα της Ε.Ε. και ειδική αναφορά στα νησιά στις εκθέσεις αξιολόγησης επιπτώσεων (impact assessment reports) που συνοδεύουν κάθε νέα νομοθετική πρωτοβουλία της Ε.Ε.

6) Στήριξη κατά προτεραιότητα των έργων κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (PCIs) που συνδέονται κυρίως με την Μάλτα και την Κύπρο (νησιά κράτη-μέλη), την Κρήτη, καθώς και άλλων που μπορούν στο μέλλον να καλύψουν και τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά νησιά.

Σημαίνοντα ρόλο σε αυτή την προσπάθεια θα παίξει μία οριζόντια δομή-παρατηρητήριο για τα νησιά που θα προσδιοριζόταν από τη διαλειτουργικότητα και τη συνεχή παρακολούθηση των οικονομικών, κοινωνικών και διοικητικών μεγεθών δυσκολιών / προβλημάτων των νησιών και θα έδινε, ίσως, το στίγμα μίας πολιτικής επιλογής που θα έφερνε κοντά τη νησιωτική περιφέρεια με το κέντρο, ως έμπρακτη υλοποίηση όσων προέβλεπε το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 4ης Φεβρουαρίου 2016, σχετικά με την ειδική κατάσταση των νησιών (2015/3014 (RSP)) (P8_TA (2016) 0049).

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *