επικαιρότητα

Επεκτατική στρατηγική των Τούρκων. Μία υπόθεση με πολλές ερμηνείες



Ήταν πρωτοχρονιά του 2001, όταν διέρρευσε μία σημαντική πληροφορία που η διασταύρωσή της έμελλε να φέρει στη δημοσιότητα ένα Απόρρητο έγγραφο του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών. Με μια συγκλονιστική αποκάλυψη – ειδικά την περίοδο αυτή που η μεσουρανούσε η “Ελληνοτουρκική Φιλία” των Παπανδρέου και Τζέμ- εμφανίστηκε ένα περίεργο έγγραφο του ελληνικού ΥΠΕΞ το οποίο έφερε τη διαβάθμιση «ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ – ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟ» και καμία, μα καμία, Εφημερίδα δεν προχώρησε σε αναδημοσίευση.

Η τουρκική πλευρά εξέδωσε ΝΟΤΑΜ (δηλαδή ειδοποιήσεις για αεροπορικές ασκήσεις) μέσα στα όρια του ελληνικού FIR(!), περιλαμβάνει στον δικό της εναέριο χώρο μέρος της περιοχής ανάμεσα στον Τσεσμέ (Ερυθρές) και τη βόρεια ακτή της Σάμου, θεωρεί δικό της ένα τμήμα της τερματικής περιοχής Ρόδου καθώς και τμήμα του αεροδιαδρόμου R-19 που βρίσκεται εντός του FIR Αθηνών!! Σημειωτέων ότι η περιοχή αυτή ξεκινά περίπου γεωγραφικά στην περιοχή των νήσων Ιμια. Στο άκρως απόρρητο αυτό έγγραφο της Α4 Δ/νσης του Τμήματος Ελληνοτουρκικών Σχέσεων του ΥΠΕΞ αναφέρετε ότι:

Το τουρκικό ΥΠΕΞ είχε πραγματοποιήσει τότε δύο διαβήματα προς την Πρεσβεία μας στην Αγκυρα (10/4/02 και 5/8/02) διαμαρτυρόμενο για το ότι η Ελλάδα σχεδιάζει αεροπορικές ασκήσεις στην περιοχή που υπάρχει μεταξύ Τσεσμέ και βορείου ακτής της Σάμου. Φτάνει, μάλιστα, στο σημείο να ζητεί την ακύρωση της ελληνικής άσκησης «ΤΡΙΑΙΝΑ»(!!!) , κατηγορεί την Ελλάδα ότι παραβιάζει τον τουρκικό εναέριο χώρο και τα τουρκικά χωρικά ύδατα (!!!) και διατυπώνει την εξής ευθεία απειλή:

«σε περίπτωση συνέχισης παρομοίων παραβιάσεων η Τουρκία δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να αντιδράσει καταλλήλως» (όπως το διαβάζετε!!)

Το Ελληνικό ΥΠΕΞ σημειώνει ότι ακόμη και στον επίσημο τουρκικό χάρτη του 1953 το κομμάτι μεταξύ Τσεσμέ και Σάμου φαίνεται καθαρά ότι ανήκει στο ελληνικό FIR(!!), αλλά η Τουρκία άρχισε να επικαλείται – τα τελευταία αυτά χρόνια της Ελληνοτουρκικής «φιλίας» … – κάποιους άλλους χάρτες.

Το ίδιο έγγραφο σημειώνει ότι «στην τουρκική αεροναυτική άσκηση με πυρά (ονομασία «TASMO») μεταξύ 16/8 και 20/9/02 η Τουρκία εξέδωσε ΝΟΤΑΜ με την οποία δεσμεύει περιοχή του FIR Αθηνών βορείως της Λήμνου και δυτικώς της Ιμβρου»(!!!) Η ΝΟΤΑΜ αυτή είναι, όπως αναφέρει το έγγραφο «εντός του ελληνικού εναερίου χώρου των 10 μιλίων και εντός της τερματικής περιοχής του αεροδρομίου της Λήμνου».

Να σημειωθεί ότι από το 1999 η Τουρκία δεσμεύει δύο περιοχές ασκήσεων (μία στο Β. Αιγαίο και μία στο Ν.Α. Αιγαίο) «με παράτυπη έκδοση σχετικών ΝΟΤΑΜ εντός του FIR Αθηνών»( !!). Φυσικά, η Τουρκία δεσμεύει τις περιοχές αυτές, αλλά μέχρι σήμερα δεν τις χρησιμοποιεί»…

Ακριβώς ένα χρόνο μετά, η Τουρκία επανέρχεται στο θέμα των αεροδιαδρόμων στο Αιγαίο επανέρχεται για άλλη μία φορά η Αγκυρα και αποσύρει τη ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε, σύμφωνα με την οποία τα αεροσκάφη που διέρχονται στο Αιγαίο με προορισμό την Κύπρο και τη Ρόδο θα πρέπει να καταθέτουν σχέδια πτήσεως στην τουρκική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας.

Η Αγκυρα, αναγνωρίζοντας προφανώς ότι τέτοια ενέργεια είναι πρακτικώς αδύνατη, αφού για 45 δευτερόλεπτα πτήσης εντός του FIR Κωνσταντινούπολης υποχρεώνει τους πιλότους των αεροσκαφών να αναφέρονται σε αυτήν και να υποβάλλουν σχέδια πτήσεως, έδωσε χθες σημεία επανεξέτασης της στάσης της, περιορίζοντας την αξίωσή της μόνον για τα … ελληνικά στρατιωτικά αεροσκάφη.

Οι δύο επίμαχοι αεροδιάδρομοι που διασχίζουν τα Ανατολικά όρια του FIR Αθηνών σε κάποιο σημείο διασχίζουν και το έδαφος της Τουρκίας. Πρόκειται για μια πολύ μικρή περιοχή απέναντι από τη Ρόδο στην οποία δεν υπάρχει ουδεμία Τουρκική στρατιωτική βάση.

Για να δικαιολογήσει η Αγκυρα αυτή την υπαναχώρησή της, και για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης, δηλώνει τότε δια του στρατηγού Χουσείν Κιβρίκογλου ότι «ορισμένα ελληνικά αεροσκάφη φωτογραφίζουν τουρκικές περιοχές και είναι δικαίωμά μας να έχουμε πληροφόρηση για αυτά τα κατασκοπευτικά αεροσκάφη». Φυσικά μετά τις παράλογες απαιτήσεις των Τούρκων ακολούθησαν οι αντιδράσεις πολλών διεθνών οργανισμών που θεωρούσαν αδιανόητο για μια πτήση εντός του FIR Αθηνών τα αεροσκάφη να αναφέρονται στον πύργο ελέγχου της Κωνσταντινούπολης.

ΜΠΑΛΙΚΕΣΙΡ

Στο διάστημα αυτό, η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία, (Turk Hava Kuvetleri), πραγματοποιεί μαζικές μετακινήσεις και μετασταθμεύσεις πολεμικών αεροσκαφών . Ειδικά την περίοδο Οκτώβριου – Δεκέμβριου 2001, 12 αεροσκάφη της 151 AJU (Πτέρυγα Μάχης) που εδρεύει σε περιοχή της Βόρειας Τουρκίας (Μαύρη Θάλασσα) είχαν μετασταθμεύσει επί μακρόν σε αεροδρόμια κοντά στα Μικρασιατικά Παράλια.

Συγκεκριμένα, μετά τον Οκτώβριο του 2000 αρκετοί τούρκοι Στρατηγοί και πολιτικοί εισηγήθηκαν τον πολλαπλασιασμό των αεροπορικών «επισκέψεων» των τουρκικών F16 στο Αιγαίο ως μέτρο πίεσης προς την Ελλάδα εν όψει των συνομιλιών για τον Ευρωστρατό.

Το θέμα τέθηκε στο Ανώτατο συμβούλιο Ασφαλείας των Τούρκων και παρ ότι ο υπουργός οικονομικών είχε τονίσει την αρνητική επίπτωση που θα επιφέρουν τέτοιες μαζικές μετακινήσεις της αεροπορίας σε μια στιγμή που το τουρκικό κράτος πραγματοποιεί περικοπές ακόμη και σε εξοπλιστικά προγράμματα του. Οι Στρατοκράτες που δεν υπολογίζουν κανένα κόστος προκειμένου να πραγματοποιήσουν τα σχέδιά τους αντέδρασαν δυναμικά και θύμισαν στον τότε Πρωθυπουργό Μπουλέντ Ετζεβίτ πόσο εύθραυστη είναι η συνοχή της κυβέρνησής του.

Την λύση έδωσε ένας σύμβουλος του τούρκου υπουργού Εθνικής Αμυνας Σαμπαχατίν Τσακμάκογλου (και μετέπειτα Υπουργός), ο οποίος την άνοιξη του 2001 έφερε στο τραπέζι μια ιδέα που ελάττωνε στο ελάχιστο τις αντιδράσεις όσων Τούρκων υποστήριζαν ότι οι αεροπορικές επιδρομές στο Αιγαίο θα σημάνουν την οικονομική καταστροφή της Τουρκίας. Σύμφωνα με την εισήγηση, τμήμα κάποιων μοιρών που εδρεύουν στην ενδοχώρα θα μεταφερόταν προσωρινά σε πλησιέστερες περιοχές στην Ελλάδα για όσο χρονικό διάστημα διαρκούσαν οι «επισκέψεις» των Τούρκων πιλότων στο Αιγαίο. Εικάζεται ότι κάτι τέτοιο συνέβη σε περιοχή κοντά στην Αττάλεια όπου οι τούρκοι μεταστάθμευσαν κάποια αεροσκάφη τους. Το ίδιο συνέβη και σε άλλα αεροδρόμια.

Το σίγουρο είναι ότι τμήμα της τουρκικής 151 AJU (Πτέρυγα Μάχης) και ειδικότερα 12 F16 με το πρόσχημα των στρατιωτικών ασκήσεων μεταστάθμευσαν μια ανάσα από τη Λέσβο και συγκεκριμένα στο Μπαλικεσίρ. Η μοίρα αυτή που είναι ειδικευμένη σε πολλαπλούς ρόλους (βομβαρδισμοί, αναχαιτίσεις, συνοδεία αεροσκαφών κτλ) ανέλαβε ουσιαστικά το έργο της διαρκούς εμπλοκής στο Αιγαίο και πραγματοποίησε πολλαπλές επιδρομές στον Ελληνικό Εναέριο χώρο σε χρόνο ρεκόρ.

Το Μπαλικεσίρ είναι εκτός βεληνεκούς σχεδόν όλων των Ελληνικών οπλικών συστημάτων αλλά είναι η πλησιέστερη βάση που τηρεί τις προδιαγραφές για να φιλοξενήσει για μεγάλα χρονικά διαστήματα τέτοιου τύπου αεροσκάφη. Από εκεί οι τούρκοι κατάφεραν να μειώσουν στο ελάχιστο την οικονομική δαπάνη που απαιτεί ένα αεροσκάφος που εισέρχεται στον Ελληνικό Εναέριο χώρο. Οι παραβιάσεις συνήθως γίνονταν από τουρκικά μαχητικά που απογειώνονταν από βάσεις που βρίσκονται στα βάθη της Τουρκίας και τις περισσότερες φορές απαιτούσαν πάντα τον εν πτήση ανεφοδιασμό των τουρκικών αεροσκαφών από ιπτάμενα τάνκερ.

Το κόστος πτήσης μειώθηκε κατά 40% με 60% και η τουρκική αεροπορία απέφυγε τον δαπανηρό εναέριο ανεφοδιασμό για πολλούς μήνες. Στο Μπαλικεσίρ, είναι σίγουρο ότι βρίσκονταν επί ένα μήνα 12 αεροσκάφη της 151 AJU. Η Πτέρυγα μάχης αυτή διαθέτει τους πλέον έμπειρους πιλότους πολλοί από τους οποίους είναι γνωστοί σε Ελληνες χειριστές από τις συναντήσεις τους σε σχολές του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ. Σήμερα στο Μπαλικεσίρ μετασταθμεύουν τακτικά, αεροσκάφη και είναι οι πρωτεργάτες των αεροπορικών επιδρομών στο Αιγαίο αφού σε σύντομο χρονικό διάστημα βρίσκονται εντός του Ελληνικού FIR.

H κίνηση αυτή των Τούρκων είναι πρωτοφανής και άκρως επιθετική, αφού το θέμα έχει τεθεί ήδη από την ελληνική πλευρά και η επίσημη απάντηση των τούρκων είναι ότι τα μαχητικά «μετασταθμεύουν» στην περιοχή λόγω ασκήσεων. Φυσικά οι Τούρκοι, με το να δεσμεύουν μεγάλες περιοχές στο Αιγαίο επί μεγάλα χρονικά διαστήματα, για υποτιθέμενες ασκήσεις, που δεν γίνονται ποτέ, καταφέρνουν να κάνουν «κουρέλι» τον Εθνικό Εναέριο χώρο μας

Την ίδια εποχή, διαρρέει η πληροφορία σύμφωνα με την οποία συστοιχίες πυραύλων έχουν τοποθετηθεί στην Ιμβρο και Τένεδο και έχουν στοχοποιήσει όλα τα σημαντικά κτήρια στη Λήμνο. Κινεζικοί πύραυλοι μεγάλου βεληνεκούς έχουν εγκατασταθεί στα 2 νησιά αυτά με σκοπό την άσκηση ψυχολογικής πίεσης στους Λημνιούς αλλά και στην Ελληνική Αεροπορία που εδρεύει στο νησί.

Ένα άλλο σημαντικό γεγονός που πέρασε στα «ψιλά» των εφημερίδων είναι η μεταφορά της Ναυτικής Διοίκησης του τουρκικού στόλου στην περιοχή Γενίκαλε της Σμύρνης, απέναντι από τις ακτές της Χίου. Το γεγονός αυτό συνέβη στις 27 Σεπτεμβρίου του 2000, ύστερα από τις εκτεταμένες καταστροφές που υπέστη η έδρα του στο Γκιολτζούκ της Θάλασσας του Μαρμαρά, εξαιτίας του σεισμού που έπληξε τη δυτική Τουρκία το προηγούμενο καλοκαίρι. Πολλοί μάλιστα τούρκοι αξιωματικοί εξέφρασαν την πεποίθηση τους ότι η Ναυτική διοίκηση θα ασκείται καλύτερα από τη νέα θέση του Στρατηγείου στο Γενίκαλε(!)

Θα έλεγε κανείς ότι τα τρία αυτά γεγονότα όσο και αν τα θεωρήσει κάποιος ανεξάρτητα μεταξύ τους, δίνουν την αίσθηση ότι οι Τούρκοι ολοένα και «αγκαλιάζουν» το Αιγαίο. Και παρά την δεινή οικονομική τους κατάσταση, πάντοτε βρίσκουν τρόπους να μας υπενθυμίζουν πόσο «κοντά» μας βρίσκονται!

Εμπνευστής του τουρκικού σχεδίου των Αεροδιαδρόμων, φέρεται να είναι ο γνωστότερος πλέον τούρκος διπλωμάτης – από την επίθεση εναντίων του της Τ.Ο. 17Ν- Ντενίζ Μπουλούκμπασι. Όταν συνέλαβε το επεκτατικό του σχέδιο ο νεαρός τότε Μπολούκμπασι, είχε ένα και μόνο στόχο. Η αναθεωρημένη πολιτική των Τούρκων ήταν βασισμένη σε ένα σχέδιο που κακώς σήμερα είναι γνωστό ως η πολιτική των «γκρίζων ζωνών» στο Αιγαίο.

Η Τουρκία, με την ανοχή των ΗΠΑ, κατήρτισαν στις αρχές της δεκαετίας του 90, ένα 20ετές σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο, η ανατροπή του statuw quo, στο Αιγαίο, δεν θα ερχόταν από θαλάσσης αλλά από αέρος. Η ελληνική Εξωτερική πολιτική, αποκοιμήθηκε με τα «πανηγύρια» των Παπανδρέου Τζεμ, πιστεύοντας ότι θα υπερισχύσει έναντι των σκληροπυρηνικών τούρκων. Ειδικά μετά το 1998, έγιναν τρομακτικά λάθη από την Ελληνική πλευρά, η οποία όσα θέματα χειρίστηκε, τα … χειρίστηκε μόνο σε επίπεδο ΜΜΕ και όχι σε διπλωματικό επίπεδο.

Σύμφωνα με το σχέδιο των Τούρκων, η Ελλάδα, θα συρόταν σε μια διαμάχη για τις νησίδες που οι Τούρκοι κατέγραψαν ως ορφανές, με προφανή στόχο την συνεκμετάλλευση του Αιγαίου. Εάν κάποια θέματα κινήθηκαν από το Ελληνικό ΥΠΕΞ, αφορούσαν την Αιγιαλίτιδα ζώνη και την κυριαρχία στα νησιά του Αιγαίου. Την στιγμή που ο Γ. Παπανδρέου, αρνούνταν πεισματικά να ασχοληθεί με τις προκλήσεις των Τούρκων, είχε ξεκινήσει ένας διπλωματικός πυρετός, για να περάσει η Αγκυρα το πάγιο αίτημά της σε διάφορους Οργανισμούς. Όταν κατάλαβαν ότι η κυριαρχία στο Αρχιπέλαγος, δεν θα αποφέρει καρπούς, ξεκίνησαν την υλοποίηση του σχεδίου Μπουλούκμπασι, το οποίο, είχε ένα και μοναδικό στόχο. Την Τουρκική Κυριαρχία, ανατολικά του 25 μεσημβρινού.

Για όσους δεν γνωρίζουν, ο 25ος Μεσημβρινός διασχίζει νοητά την Θάσο, τις Κυκλάδες και ανατολικά αυτού βρίσκονται τα νησιά, Λέσβος, Λήμνος, Χίος, Σάμος, Κως Πάτμος, Ρόδος , Καστελόριζο και πολλά άλλα. Η ιδέα του βασιζόταν στην σκέψη ότι αφού δεν μπορεί η Τουρκία να ελέγξει τη ναυσιπλοία και την υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο, παρά τις προσπάθειές της από το 1968, να ελέγξει τον διεθνή εναέριο χώρο.

Με ειδικούς χειριστές σε διενίς οργανισμούς, ξεκίνησε κάποιους ψιθύρους, το 1990 για να συναντήσει την σθεναρή άρνηση των Ελλήνων Επιτετραμμένων. Σταδιακά, και ενώ με την κρίση των Ιμίων, ο Θ. Πάγκαλος και κατόπιν ο Γ. παπανδρέου, έδωσαν βάση στο θέμα της υφαλοκρηπίδας, και των 12 μιλίων, οι Τούρκοι δούλεψαν «υπόγεια» το σχέδιο Μπουλούκμασι. Σιγά και σταθερά. Οι παραβιάσεις τους εστιάζονται σε τρεις κυρίως περιοχές, πάντοτε ανατολικά του 25ου μεσημβρινού.
Στις περιοχές Μπάμπουρα της Θάσου τα Ζγόραφα της Σαμοθράκης (Β.Α. Αιγαίο) και νότια της Λήμνου
μεταξύ Λέσβου και Χίου και
Στο νότιο άκρο της Δωδεκανήσου, όπου πρόσφατα ανακάλυψαν … Τουρκική μειονότητα και αναβάθμισαν επιχειρησιακά το Προξενείο της Ρόδου με την έλευση της κ. Νιλουφέρ Φεϊτζόγλου

Το σχέδιο Μπουλούκμασι, τηρείται ευλαβικά περίπου δώδεκα χρόνια και στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί η αξία των αεροδιαδρόμων G-18 και R-19. Αποτελούν τα ανατολικά όρια του FIR Αθηνών και τα αεροσκάφη υπερίπτανται πάνω από τις περιοχές όπου υπάρχουν κοιτάσματα υδρογονανθράκων. Το κοίτασμα του Μπάμπουρα, της Λέσβου όπως είχε δηλώσει και ο κ .Κουλουμπής, καθώς και η αρχή του τεράστιου ταμιευτήρα που ξεκινά από τα Ιμια και κάνοντας ένα “S” καταλήγει στην Γαύδο. Την Γαύδο, την οποία οι Τούρκοι αξιώνουν … ως Τουρκικό έδαφος!

Πριν το σχέδιο Μπουλούκμπασι, η Τουρκία προσπαθούσε να ελέγξει την ναυσιπλοΐα, από τα στενά του Βοσπόρου με το ειδικό καθεστώς που ισχύει. Το Αιγαίο όμως, αποτελέι μια δύσκολη θάλασσα, την οποία επί 3.000 χρόνια ελέγχουν οι Ελληνες. Η Τουρκική ναυτοσύνη, είναι στο τέλος της παγκόσμιας κατάταξης και εκεί βρίσκονται και οι πιέσεις που μπορεί να επιφέρει σε διεθνή επιχειρηματικά “λόμπυ” όπως αυτό του Λονδίνου. Μετά από 20 χρόνια αποτυχιών, η Τουρκία κατάλαβε ότι κανείς δεν θέλει να ανατραπεί η ισχύουσα κατάσταση στο αιγαίο. Οσο για τα πολεμικά της πλοία, δεν διακρίνονται για την εμπειρία των πληρωμάτων της.

Η Τουρκία ουσιαστικά επιθυμεί, τον έλεγχο του Νοτίου Αιγαίου απ όπου θα μπορέσει να επιβάλει νέους θαλάσσιους δρόμους στην ανατολική Μεσόγειο, και να αποκτήσει ισχυρότερο λόγο όταν θα οριοθετηθεί η υφαλοκρηπίδα μεταξύ Ελλάδας, Τουρκίας , Κύπρου, Ισραήλ και Αιγύπτου. Εάν η Τουρκία, καταφέρει να αποκτήσει τον έλεγχο των δύο αυτών αεροδιαδρόμων , ουσιαστικά ελέγχει το μισό Αιγαίο.

Και φυσικά , ποιος οργανισμός είναι αυτός που θα δεχτεί , άλλος να ελέγχει τον εναέριο χώρο και άλλος τον θαλάσσιο. Σήμερα, η Τουρκία, εκμεταλλευόμενη την Αδράνεια του Γ. Παπανδρέου και των συνεργατών του, κατάφερε, να επιβάλει μέσω των διαφόρων think tank, μια αλλαγή στην Αμερικανική πολιτική. Το Αιγαίο, ακόμη και σε επίσημα αμερικανικά έγγραφα, αναφέρεται ως AEGEAN TERRITORY! Δηλαδή , σαν να επρόκειτο για μια ανεξάρτητη διοικητικά περιοχή, που σε καμία περίπτωση δεν ανήκει στην Ελλάδα. Υπό αυτό το πρίσμα, ο Μπουλούκμασι, κατάφερε τον αρχικό του στόχο, που δεν ήταν άλλος παρά η αμφισβήτηση της εθνικής μας εναέριας κυριαρχίας. Οι τουρκικές διεκδικήσεις κορυφώθηκαν με τις πρόσφατες παρενοχλήσεις πολιτικών αεροσκαφών τόσο της Ελλάδας αλλά όσο και ξένων χωρών.

Είχε προηγηθεί όμως η παρενόχληση του C-130 που μετέφερε τον τότε ελληνα υπουργό Άμυνας Ακη Τσοχατζόπουλου ενώ πετούσε από την Κύπρο, πάνω στον αεροδιάδρομο R-19. σήμερα, η Microsoft, στο γνωστό τηλεπαιχνίδι Flighth Simulator, έδωσε τον έλεγχο του Αιγαίου στον Πύργο ελέγχου της Κωνσταντινούπολης, παραπληροφορώντας τους 150.000.000 χρήστες του παιχνιδιού. Και ναι μεν αυτό το «αθώο» παιχνίδι συνηγορεί υπέρ των επιδιώξεων των Τούρκων, αλλά δύσκολα θα βρει κανείς σήμερα, μαθητευόμενο πιλότο που να μην … γνωρίζει ότι ο G-18 kai o R-19, ελέγχονται από την Τουρκία.

Το πόσο δίκιο είχε ο Θ. Πάγκαλος, όταν κατηγορούσε ανοιχτά τον Γ. Παπανδρέου, με σκληρές φράσεις για την πολιτική που ακολουθεί, φαίνεται από την ίδια την τακτική του Ελληνα ΥΠΕΞ. Ο πρωθυπουργός είναι ιδαιέρτερα ενοχλημένος από τις πρόσφατες εξελίξεις. Παρά το γεγονός ότι η Τουρκία, βρίσκεται (κατά τις εκτιμήσεις του κ. Παπανδρέου) απομονωμένη και σε δυσμένεια από τον αμερικανικό παράγοντα λόγω της στάσης της στο ΙΡΑΚ, η ελληνική διπλωματία, έχασε μια ολόκληρη πενταετία, αποδυναμώνοντας τον Ελληνικό «πατριωτικό» πόλο, σε αντίθεση με την Τουρκία, η οποία έχει αναπτύξει τεράστιο δίκτυο προώθησης των Εθνικών της θεμάτων.

Στην Ελλάδα σήμερα, όταν κάποιος θίγει Εθνικά θέματα, κρίνεται ως «υπερπατριώτης», νοσταλγός του «κακού» μας παρελθόντος και κατατάσσεται στη «μαύρη λίστα» του Ελληνικού ΥΠΕΞ. Αντίθετα, στην Τουρκία, η Κυβέρνηση καλλιεργεί συστηματικά τον «εθνικιστικό πόλο», βάζοντάς του όμως τον «φερετζέ» της οικονομικής συνεργασίας των δύο λαών.

Εδώ και δύο μήνες, από τούτη εδώ τη στήλη, η «Χ» έχει προβεί σε ιστορικές αποκαλύψεις και αναλύσεις που πρέπει να μας κάνουν να αναρωτηθούμε:

Το «χάσαμε» το Αιγαίο ή όχι;

To σίγουρο είναι ότι υπάρχει σχέδιο. Σχέδιο συνεκμετάλλευσης του Αιγαίου. Συνεκμετάλλευσης του ορυκτού πλούτου, συνεκμετάλλευσης του τουριστικού προϊόντος, συνεκμετάλλευσης των θαλασσίων συγκοινωνιών! Υπάρχει σχέδιο συγκυριαρχίας στον εναέριο χώρο, συγκυριαρχίας στη θάλασσα, συγκυριαρχίας στα νησιά του Αρχιπελάγους.

Το σχέδιο είναι παλιό. Δεν είναι όμως σε θέση να γνωρίζει κανείς αν τελικά η συγκυριαρχία και η συνεκμετάλλευση θα είναι διμερής μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας ή τριμερής ή ακόμη και … πολυμερής , αλλά ένα είναι σίγουρο. Η Τουρκία από μόνη της, στον διεθνή στίβο, είναι πολύ μικρή για να άλλάξει το καθεστώς. Οι προσπάθειές της ενισχύονται από πολιτικούς και οικονομικούς πόλους, που έχουν συμφέροντα στην περιοχή.

Με δεδομένο, ότι πριν είκοσι χρόνια κανείς δεν τολμούσε να μιλήσει για τίποτε άλλο ΠΑΡΑ την Ελληνική θάλασσα που λέγεται ΑΙΓΑΙΟ και την επί τρεις χιλιάδες χρόνια επικυριαρχία μας στο Αρχιπέλαγος, ΣΗΜΕΡΑ, η Ελλάδα έχει απολέσει κάτι από αυτό το μεγαλείο. Εχει απολέσει το δικαίωμα να αυξήσει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια, παρά τις δηλώσεις υπουργών ότι «θα το κάνουμε όποτε θέλουμε». Παρά το ότι η Ε.Ε. με εσωτερικά έγραφα αναρωτιέται γιατί δεν το έχουμε κάνει ακόμη, και παρά το ότι η Τουρκία το έχει υλοποιήσει στα νότια και στα βόρεια παράλιά της, η Ελλάδα έχει χάσει αυτό το … παγκόσμιο αυτό δικαίωμα.

Οι καθημερινές παραβιάσεις και υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών στο ΑΙΓΑΙΟ, έχουν δώσει στην διεθνή κοινή γνώμη, την αίσθηση από τότε που λέγαμε «οι ουρανοί είναι δικοί μας», ότι μάλλον ΔΕΝ είναι και … «τόσο δικοί μας», αφού οι Τούρκοι πετούν ακόμη και πάνω από το αεροδρόμιο της Ρόδου. Από την προσάραξη της φρεγάτας «Γιαβούζ» στην Κω, έχουν περάσει πολλά χρόνια για να φτάσουμε σήμερα, ακόμη και οι Ελληνες Ψαράδες του Εβρου να φοβούνται να ψαρέψουν στα δύο μίλια από την … Αλεξανδρούπολη. Από το «Βυθίσατε το Χόρα» του Ανδρέα Παπανδρέου, φτάσαμε σήμερα στα «ζειμπέκικα» του υιού Παπανδρέου, που όμως κατέστησαν την Ελλάδα στα μάτια των συμμάχων μας στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε. ως μια άβουλη χώρα. Και φυσικά, δεν γίνεται λόγος για σκληρή αμυντική πολιτική και προστασία των νησιών μας, αφού ακόμη και οι λαθρομετανάστες, βγαίνουν ακριβώς κάτω από στρατιωτικά παρατηρητήρια χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από κανέναν!!!

Υπό αυτή την έννοια, η ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΙΓΑΙΟ έχει χαθεί! Το μόνο που μένει είναι να βρεθεί άλλο ένα επικοινωνιακό τρυκ, για να μπορέσει να το «καταπιεί» ο Ελληνικός λαός και ιδιαίτερα οι νησιώτες. Άποψη μου είναι ότι επί υπουργίας Γ. Παπανδρέου η Ελληνική Εξωτερική πολιτική, αποκοιμήθηκε.

Ήταν δυνατό, να προβλεφθούν όλες οι επιδιώξεις των Τούρκων. Το «Παπανδρεικό λόμπυ» του ΥΠΕΞ, έφτασε στο σημείο να αγνοεί ακόμη και εκκλήσεις Πρέσβεων, προς χάριν της … «πολιτικής της απραξίας». Προσφάτως μάλιστα καλλιεργούν στα ΜΜΕ και την ιδέα, «εάν αφήσουμε τους Τούρκους να πετούν ελεύθερα πάνω από το Αιγαίο , τι θα συμβεί;…»!!! Οι τουρκικές ακταιωροί πλησιάζουν ακόμη και στο 1 ΜΙΛΙ τις ελληνικές ακτές και ενώ παρακολουθούνται από τα ραντάρ, οι επιχειρησιακοί προϊστάμενοι δίνουν εντολή για … μη κινητοποίηση.

Φτάσαμε σήμερα, από την πολιτική του «ΜΗ πόλεμος» να λέμε «ΜΗ .. χειρότερα»! Αγαπητοί μας φίλοι, όταν επί 3.000 χρόνια, είχαμε ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ και σήμερα δεν μπορούμε να ασκήσουμε τα βασικά κυριαρχικά μας δικαιώματα, ΤΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ μπορούμε να πούμε ότι «το χάσαμε το Αιγαίο». Αυτό που μένει είναι να δούμε, πόσα χάσαμε οριστικά και αμετάκλητα, πόσα θα παραμείνουν δικά μας υπό την μορφή συνεκμετάλλευσης και τελικά, πήραμε κάτι ως αντάλλαγμα ή «πέσαμε αμαχητί» φοβούμενοι την … απειλή πολέμου; Να είστε σίγουροι, ότι το μόνο που θα «δώσει» η Τουρκία, είναι η απαλοιφή του όρου Casus Beli (αιτία πολέμου) από το σύνταγμά της ! O καιρός πλησιάζει …

Σχόλια

S M S

Αναγνώστης: το κλεισιμο δρομου για παγοδρόμιο θα παιζει στα αθηναικα μμε...

M M S

M M S
παράπονα Ρόδου

Δείτε επίσης