ροή ειδήσεων

Η Aegean, οι Μητσοτάκηδες και η πρεσβεία των ΗΠΑ



Ιστορία αρκετών δεκαετιών έχουν οι σχέσεις του ομίλου Aegean με την οικογένεια Μητσοτάκη και τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ο οποίος καλείται τώρα να στηρίξει την εταιρεία με χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων.


Το Σεπτέμβριο του 2009, όταν ο πρόεδρος της MIG, Ανδρ. Βγενόπουλος βρισκόταν ακόμη σε σύγκρουση με την εταιρεία, κατηγόρησε την τότε υπουργό Εξωτερικών, Ντόρα Μπακογιάννη, για σκοτεινές σχέσεις με την Aegean.

Η Ελευθεροτυπία ανέφερε τότε σχετικά με το θέμα: «Τη διερεύνηση των σχέσεων της Aegean με την πολιτεία και ιδιαίτερα με την Ντόρα Μπακογιάννη προανήγγειλε ότι θα ζητήσει η Marvin Investment Group από την επόμενη κυβέρνηση. Με μια σκληρή ανακοίνωση άφησε αιχμές ότι η Aegean ενισχύθηκε και «ανδρώθηκε» από κρατικούς μηχανισμούς κατά τρόπο αθέμιτο ή ακόμη και παράνομο, με αποτέλεσμα τη ζημίωση της Ολυμπιακής και κατ’ επέκτασιν του Δημοσίου. Καταγγέλλοντας εμπλοκή της Ντόρας Μπακογιάννη ανέφερε ότι «εκτός από πανίσχυρη υπουργός είναι και στενή φίλη της οικογένειας Βασιλάκη».

Ο Βγενόπουλος μάλιστα κατηγορούσε την Μπακογιάννη ότι μεσολάβησε για να πάρει η Aegean δρομολόγια για την Κωνσταντινούπολη στο πλαίσιο ενός μυστικού μνημονίου συνεργασίας που δεν πέρασε από τη βουλή.

H υπουργός Εξωτερικών είχε αρνηθεί τις κατηγορίες ενώ είχε εκφράσει την πρόθεσή της να προσφύγει στη Δικαιοσύνη.

Προφανώς ο Βγενόπουλος είναι ο τελευταίος άνθρωπος τον οποίο θα θεωρούσαμε «αξιόπιστη πηγή» και η κόντρα του με την Aegean ήταν απλώς μια σύγκρουση τμημάτων του ελληνικού οικονομικού κατεστημένου. Πολλές φόρες όμως αυτές οι συγκρούσεις βγάζουν και ειδήσεις.

Δύο χρόνια νωρίτερα το Πρώτο Θέμα ανέφερε ότι «η υπουργός Εξωτερικών πέρασε ένα “χρυσό” weekend στην κοσμική Μύκονο, φιλοξενούμενη στην παραμυθένια βίλα του επιχειρηματία κ. Θεόδωρου Βασιλάκη της “Aegean”». Η εφημερίδα μάλιστα κατηγορούσε την Ντόρα Μπακογιάννη ότι «χωρίς καν να κρατά τα προσχήματα, “επενδύει” στη διαπλοκή για να ενισχύσει το ηγετικό της προφίλ και να διεκδικήσει την αρχηγία της Νέας Δημοκρατίας, μόλις το επιτρέψουν οι πολιτικές συνθήκες».

Οι σχέσεις πάντως της οικογένειας Βασιλάκη με τη δυναστεία Μητσοτάκη και τη Νέα Δημοκρατία έχουν πολύ μεγαλύτερο παρελθόν.

Χαρακτηριστικό είναι αυτό που έγραφε ο Στέφανος Μάνος σε επικήδειο σημείωμα που δημοσίευσε στην Καθημερινή για τον θάνατο του πατριάρχη της οικογένειας Βασιλάκη: «Γνώρισα τον Θόδωρο το 1985. Ήμουν επικεφαλής του εκλογικού αγώνα της Νέας Δημοκρατίας. Αναζήτησα αξιόπιστο άνθρωπο να με καθοδηγήσει στην Κρήτη. Έτσι ήλθα σε επαφή με τον Θόδωρο… Γίναμε και μείναμε φίλοι. Εκτός από τα αεροπλάνα και τη Hertz, όπου είχε τη δραστήρια βοήθεια της συζύγου του Εμμανουέλας, ήταν και εισαγωγέας αυτοκινήτων. Opel, Seat είναι δύο μάρκες που θυμάμαι. Αργότερα ανέλαβε και τη σουηδική Saab. Ένα αυτοκίνητο για το οποίο ήμουν ξετρελαμένος. Περίμενα 6 μήνες να ολοκληρώσει τις διατυπώσεις με την εταιρεία και να παραλάβω το δεύτερο –νομίζω– Saab που ήρθε στην Ελλάδα».

Έκτοτε η οικογένεια Μητσοτάκη ήταν παρούσα σε όλες τις χαρές και τις λύπες της οικογένειας Βασιλάκη. Το 2015 o Κώστας Μπακογιάννης βρέθηκε στη Σκύρο για τη βράβευση του Θεόδωρου Βασιλάκη από τον δήμο του νησιού, ενώ το 2016 η Ντόρα Μπακογιάννη εκπροσώπησε την οικογένεια στην ανακήρυξη του Βασιλάκη σε επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Ο τότε Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης στη βράβευση του Θεόδωρου Βασιλάκη από το Δήμο Σκύρου.

Παρεμπιπτόντως στην κηδεία του Θεόδωρου Βασιλάκη παρευρέθηκε σύσσωμη η οικογένεια Μητσοτάκη, όπως μαρτυρούν και οι φωτογραφίες της εποχής (στις οποίες δεν εμφανίζεται η Αλεξία Μπακογιάννη, η οποία επίσης ήταν εκεί).Μαρέβα και Κυριάκος Μητσοτάκη, Ντόρα και Κώστας Μπακογιάννη

Η πιο πρόσφατη τιμή βέβαια ήταν η παρουσία του πρωθυπουργού στην παρουσίαση των νέων αεροσκαφών που προμηθεύτηκε η Aegean το Φεβρουάριο του 2020. Κλείνοντας την ομιλία του ο Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη σχέση που είχε με τον Θεόδωρο Βασιλάκη, τον οποίο είχε γνωρίσει πριν από 20 χρόνια, όταν ο σημερινός πρωθυπουργός τοποθετήθηκε σαν στέλεχος της Εθνικής Τράπεζας, στα χρόνια του Κώστα Σημίτη.

Παρουσιάζοντας την αγορά των αεροσκαφών ο Μητσοτάκης σημείωσε ότι «γιορτάζουμε μια αμιγώς ιδιωτική και 100% ελληνική επένδυση». Το «ιδιωτική» βέβαια πάει περίπατο καθώς τώρα ο Βασιλάκης απαιτεί κρατική βοήθεια χωρίς όμως εθνικοποίηση. Το «ελληνική» παραμένει αφού το λογαριασμό καλούνται να πληρώσουν οι Έλληνες φορολογούμενοι και όχι οι μέτοχοι ή τα μεγαλοστελέχη που μοιράζονταν τα κέρδη και τα μπόνους.

Προφανώς η εξέλιξη της πορείας της Aegean ξεπερνά τις οικογενειακές σχέσεις των Μητσοτάκηδων και των Βασιλάκηδων και εμπλέκεται με τη στάση ευρύτερων στρωμάτων του ελληνικού πολιτικού κατεστημένου αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αξίζει να θυμηθούμε εδώ ένα παλαιότερο τηλεγράφημα που έστειλε στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ ο Αμερικανός πρώην πρέσβης στην Αθήνα Τσαρλς Ράις αφού συναντήθηκε το 2015 με τον Θεόδωρο Βασιλάκη και τον γιο του Ευθύμιο. «Είτε το πούμε ρητά είτε εμμέσως» έγραφε ο πρέσβης «είναι δύσκολο να μην οδηγηθούμε στο συμπέρασμα ότι οι Βρυξέλλες ήταν σε θέση να βοηθήσουν την Aegean στον έλεγχο που ασκούσε για το μέλλον της Ολυμπιακής».

Ουσιαστικά ο πρέσβης, στο τηλεγράφημα του προς το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, εξηγούσε ότι η ΕΕ είχε κάθε λόγο να ασκήσει πιέσεις στην ελληνική κυβέρνηση να ξεμπερδεύει με την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, γνωρίζοντας ότι η Aegean θα αντικαθιστούσε όλο τον στόλο της με αεροσκάφη της ευρωπαϊκής Airbus εγκαταλείποντας τα αμερικανικά Boeing.

Οι ιδιοκτήτες της Aegean μάλιστα επιβεβαίωσαν στον Αμερικανό διπλωμάτη ότι πρεσβευτές ευρωπαϊκών χωρών τους είχαν προσεγγίσει για να τους πείσουν να αγοράσουν αεροσκάφη της Airbus. O Τσάρλς Ράις αναρωτιόταν εάν οι πρεσβευτές είχαν μεσολαβήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε αυτή να πιέσει την ελληνική κυβέρνηση να προσχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση. Ο Θεόδωρος Βασιλάκης δεν απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο αν και σημείωσε ότι κανένας από την Aegean δεν ζήτησε πολιτική βοήθεια.

Ιστορίες ιδιωτικοποιήσεων που συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες.

Άρης Χατζηστεφάνου



info-war.gr

Σχόλια

  1. Ανώνυμος23/5/20 08:15

    Είναι άλλο πράγμα μια συνολική κρίση η οποία πλήττει όλους τους τομείς κι άλλο πράγμα να βγαίνει κάθε επιχειρηματίας και να ζητά κρατική ενίσχυση, χωρίς όμως κρατικοποίηση.
    Δηλαδή τι μας λέει ο κ. Βασιλάκης;
    Να πληρώσει ο ελληνικός λαός μέσω επιδοτήσεων ένα ιδιωτικό φορέα για να μπορέσει στο μέλλον ο κ. Βασιλάκης να έχει κέρδη.
    Μα αν είναι έτσι τα πράγματα γιατί το κράτος να μην αγοράσει την εταιρεία και να την δουλεύει μόνο του. Αν είναι να πληρώσει ο ελληνικός λαός την διάσωση μιας ακόμα ιδιωτικής εταιρείας γιατί να μην πάμε σε κρατικοποίηση;
    Αρκετές διασώσεις έχει πληρώσει αυτός ο λαός.
    Αλλά να συνεχιστεί το παιχνιδάκι στα κέρδη χώρια και στην χασούρα όλοι μαζί, ε όχι, αυτό πρέπει να σταματήσει.
    Άλλωστε κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει πώς αποκρατικοποιήθηκε η Ολυμπιακή στο παρελθόν και πώς πουλήθηκε σε ιδιώτες για ψίχουλα.
    Ξεχνιούνται αυτά τα πράγματα;
    Όχι δεν ξεχνιούνται. Και επειδή η ύπαρξη ενός εθνικού αερομεταφορέα είναι και ζήτημα εθνικής σημασίας, αν θέλουμε να είμαστε σοβαρό κράτος πρέπει κάθε ενίσχυση ή χρηματοδότηση προς την Aegean από το Ελληνικό δημόσιο (δηλαδή από τον Έλληνα φορολογούμενο) να μεταφράζεται αυτομάτως σε ποσοστό ιδιοκτησίας του κράτους επί των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας.
    Βασικός μέτοχος το κράτος, να τελειώνουμε.
    Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ο παράδειγμα πως εάν η Aegean βρεθεί να πετά με 25-30 αεροπλάνα αυτό θα σημαίνει πως οι αερομεταφορές στην Ελλάδα θα επιστρέψουν 30 χρόνια πίσω. Με το παράδειγμα αυτό θέλησε να περάσει το μήνυμα πως η Aegean Airlines είναι ο ίδιος ο ελληνικός τουρισμός. Άλλα δεν είναι έτσι. Εάν η Aegean Airlines βρεθεί να πετά με 25-30 αεροπλάνα, το μερίδιο αγοράς της θα το πάρει άλλος παίκτης. Όπως άλλωστε συνέβη και με την Ολυμπιακή.
    Καθαρά πράγματα. Έτσι είναι ο καπιταλισμός. Όταν κερδίζεις… κερδίζεις, κι όταν χάνεις… χάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος23/5/20 08:54

    Ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης λέει με περίσσιο θράσος ότι δεν θα μείνει αβοηθητη μια εταιρεία
    'στρατηγικού ενδιαφέροντος' '
    Ο κρατικός αερομεταφορεας (η ΟΑ) δεν ήταν τότε στρατηγικού ενδιαφέροντος?
    Τι ήταν? Καλλιτεχνικου ενδιαφέροντος?
    Κι ότι δεν αποτελεί πρόβλημα αν το κράτος δεν έχει συμμετοχή στο μετοχικό
    κεφάλαιο!!!!Δηλαδή έρχεται το κράτος - βάζει τα λεφτά όλων μας σε μια
    ιδιωτική εταιρεία αλλά δεν θέλει να έχει μερίδιο από την εταιρεία... Αυτό
    το οικονομικό μοντέλο πως λέγεται ακριβώς?
    Υπάρχουν κι άλλες ιδιωτικές εταιρείες 'στρατηγικού ενδιαφέροντος'???Κι αν
    ναι - ποιες ακριβώς?
    Να του θυμίσει κάποιος ότι ο συνάδελφος του το 2009 Κωστής Χατζηδάκης έταζε νοσοκομεία και
    σχολεία με το κλείσιμο της ΟΑ???? Που είναι? γιατί τα ψάχνουμε ακόμα...
    Μήπως ο υπουργός δεν έχει καταλάβει ακόμα ότι οι κρατικές ενισχύσεις
    δίνονται στους κρατικούς αερομεταφορεις κι όχι σε ιδιωτικές εταιρείες (???)
    Πχ Η Λουφτχανσα αποδέχτηκε τον όρο που έθεσε η Γερμανική κυβέρνηση ότι θα
    τοποθετηθούν τοποπαρατηρητες στο ΔΣ ώστε να ελέγχουν που θα πάνε τα λεφτά
    της κρατικής ενίσχυσης. Η Aegean δεν το δέχτηκε..
    Ο υπουργός λέει ότι δεν χρειάζεται.. Δλδη τα κέρδη στην τσέπη του ιδιώτη -
    οι ζημιές στον φορολογούμενο.. Πολύ 'στρατηγικό ενδιαφέρον' βλέπω...
    Μα δεν δήλωνε η ηγεσία της Aegean ότι έχουν ικανά ταμειακά αποθέματα
    για να αντιμετωπίσουν την τρέχουσα κατάσταση?
    Τόση διορατικοτητα είχαν που ζητάνε τώρα επιτακτικά την κρατική στήριξη?
    Αυτή που κατηγορουσε ότι έπαιρνε η ΟΑ..Ναι δεν ζητάνε δανειο.. .. Στήριξη
    θέλουν..
    10 χρόνια μονοπώλιο και με 2 μήνες χωρίς έσοδα, διαλυθηκε ο γίγαντας των αερομεταφορών... Αυτοί που κατέστρεψαν την Ολυμπιακή έπρεπε να είναι φυλακή..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος23/5/20 11:11

    ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΗΝ ΕΔΩΣΑΝ ΔΩΡΕΑΝ.ΗΤΑΝ ΕΠΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑΣ κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ.ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΕΙΧΕ Ο ΩΝΑΣΗΣ
    ΗΤΑΝ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ.--

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *