Αν η Attica αποφασίσει να μη συνεχίσει τα δρομολόγιά της προς τα Χανιά, θα είναι η τρίτη εταιρεία της ακτοπλοΐας που αναγκάζεται λόγω κρίσης να εγκαταλείψει μεγάλη γραμμή...
Αυξάνει ο αριθμός των ακτοπλοϊκών εταιρειών που αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό τη συνέχιση της δραστηριοποίησής τους σε διάφορες γραμμές της ακτοπλοΐας. Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος της Attica δεν έχει προχωρήσει στην ανανέωση της δρομολόγησης του πλοίου του Blue Horizon στη γραμμή Πειραίας – Χανιά, η οποία λήγει τις επόμενες εβδομάδες. Φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλος προβληματισμός αν πρέπει να ζητηθεί από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων η επέκτασή της, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος της διαχείρισης του πλοίου μετά την «κούρσα» των τιμών του πετρελαίου, ενώ η επιβατική και μεταφορική κίνηση συνεχώς μειώνονται.
Στην περίπτωση που όντως η Attica αποφασίσει να μη συνεχίσει τα δρομολόγιά της προς τα Χανιά θα είναι η τρίτη εταιρεία της ακτοπλοΐας που σε διάστημα λιγότερο των δύο μηνών αναγκάζεται από τις οικονομικές συνθήκες να εγκαταλείψει μεγάλη ακτοπλοϊκή γραμμή.
ΑΝΕΚ και HSW
Προηγήθηκαν η ΑΝΕΚ, η οποία αποχώρησε από τη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη όπου είχε δρομολογήσει την τελευταία τριετία το πλοίο της Λισσός και η Hellenic SeaWays. H ΗSW άφησε τη γραμμή Πειραιάς – Κως – Ρόδος την οποία είχε εγκαινιάσει το καλοκαίρι του 2010 με το επιβατηγό – οχηματαγωγό Νήσος Ρόδος. Το Λισσός πωλήθηκε πρόσφατα για σκραπ, ενώ το Νήσος Ρόδος μετά τα ταξίδια του προς τη Λιβύη παραμένει εκτός δρομολογίων.
Υπολογίζεται ότι τα οικονομικά αποτελέσματα τα οποία θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες από όλες τις εισηγμένες και συνδεδεμένες εταιρείες θα καταδεικνύουν την απόλυτα προβληματική κατάσταση της ακτοπλοΐας.
Εκτιμάται ότι οι ζημιές θα υπερβούν τα 200 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, η εικόνα από τους πρώτους μήνες του 2011 για την επιβατική και μεταφορική κίνηση στο Αιγαίο εντείνει τους φόβους στην αγορά για τη δημιουργία αδιέξοδων καταστάσεων. Παρατηρείται, στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο μείωση 4,5% στους επιβάτες. 4% στα Ι.Χ. και 11% στα φορτηγά, στη γραμμή των Δωδεκανήσων μείωση 14% στα φορτηγά, 14% στα Ι.Χ. και οριακή αύξηση των επιβατών, καθώς έχει μειωθεί κατά 16% ο αριθμός των δρομολογίων. Στις γραμμές της Ραφήνας υπολογίζεται ότι υπάρχει μείωση 18% στα φορτηγά, 22% στα Ι.Χ. και 11% στους επιβάτες, στη γραμμή Πειραιάς – Νάξος – Πάρος μείωση 10% στους επιβάτες, 15% στα Ι.Χ. και 21% στα φορτηγά, ενώ προς Σύρο – Τήνο – Μύκονο μείωση 8,5% στους επιβάτες, 11% στα Ι.Χ. και 8% στα φορτηγά.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Αυξάνει ο αριθμός των ακτοπλοϊκών εταιρειών που αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό τη συνέχιση της δραστηριοποίησής τους σε διάφορες γραμμές της ακτοπλοΐας. Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος της Attica δεν έχει προχωρήσει στην ανανέωση της δρομολόγησης του πλοίου του Blue Horizon στη γραμμή Πειραίας – Χανιά, η οποία λήγει τις επόμενες εβδομάδες. Φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλος προβληματισμός αν πρέπει να ζητηθεί από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων η επέκτασή της, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος της διαχείρισης του πλοίου μετά την «κούρσα» των τιμών του πετρελαίου, ενώ η επιβατική και μεταφορική κίνηση συνεχώς μειώνονται.
Στην περίπτωση που όντως η Attica αποφασίσει να μη συνεχίσει τα δρομολόγιά της προς τα Χανιά θα είναι η τρίτη εταιρεία της ακτοπλοΐας που σε διάστημα λιγότερο των δύο μηνών αναγκάζεται από τις οικονομικές συνθήκες να εγκαταλείψει μεγάλη ακτοπλοϊκή γραμμή.
ΑΝΕΚ και HSW
Προηγήθηκαν η ΑΝΕΚ, η οποία αποχώρησε από τη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη όπου είχε δρομολογήσει την τελευταία τριετία το πλοίο της Λισσός και η Hellenic SeaWays. H ΗSW άφησε τη γραμμή Πειραιάς – Κως – Ρόδος την οποία είχε εγκαινιάσει το καλοκαίρι του 2010 με το επιβατηγό – οχηματαγωγό Νήσος Ρόδος. Το Λισσός πωλήθηκε πρόσφατα για σκραπ, ενώ το Νήσος Ρόδος μετά τα ταξίδια του προς τη Λιβύη παραμένει εκτός δρομολογίων.
Υπολογίζεται ότι τα οικονομικά αποτελέσματα τα οποία θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες από όλες τις εισηγμένες και συνδεδεμένες εταιρείες θα καταδεικνύουν την απόλυτα προβληματική κατάσταση της ακτοπλοΐας.
Εκτιμάται ότι οι ζημιές θα υπερβούν τα 200 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, η εικόνα από τους πρώτους μήνες του 2011 για την επιβατική και μεταφορική κίνηση στο Αιγαίο εντείνει τους φόβους στην αγορά για τη δημιουργία αδιέξοδων καταστάσεων. Παρατηρείται, στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο μείωση 4,5% στους επιβάτες. 4% στα Ι.Χ. και 11% στα φορτηγά, στη γραμμή των Δωδεκανήσων μείωση 14% στα φορτηγά, 14% στα Ι.Χ. και οριακή αύξηση των επιβατών, καθώς έχει μειωθεί κατά 16% ο αριθμός των δρομολογίων. Στις γραμμές της Ραφήνας υπολογίζεται ότι υπάρχει μείωση 18% στα φορτηγά, 22% στα Ι.Χ. και 11% στους επιβάτες, στη γραμμή Πειραιάς – Νάξος – Πάρος μείωση 10% στους επιβάτες, 15% στα Ι.Χ. και 21% στα φορτηγά, ενώ προς Σύρο – Τήνο – Μύκονο μείωση 8,5% στους επιβάτες, 11% στα Ι.Χ. και 8% στα φορτηγά.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.