Με το επιχείρημα ότι η συγχώνευση θα δημιουργούσε συνθήκες μονοπωλίου στην ελληνική αγορά αερομεταφορών η Κομισιόν απαγόρευσε τη συνένωση της Aegean με την...
Olympic Air.Οπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η συγχώνευση θα προκαλούσε αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων για τα 2/3 των ταξιδιωτών από και προς την Αθήνα.
Οι δύο εταιρείες προσέφεραν αντισταθμιστικά μέτρα, δηλώνοντας πρόθυμες να παραχωρήσουν χρονοθυρίδες προσαπογείωσης (slots) σε ελληνικά αεροδρόμια, ωστόσο όπως αναφέρει η Κομισιόν "στα αεροδρόμια αυτά δεν παρατηρείται η συμφόρηση που διαπιστώθηκε σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια στο πλαίσιο προηγούμενων συγκεντρώσεων ή συμμαχιών".
Σε δηλώσεις του ο Χοακίν Αλμούνια, επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού, δήλωσε πως η πλευρά του έκαν "ό,τι ήταν δυνατό για να βρούμε μια λύση", όμως τα μέτρα που πρότειναν οι Aegean και Olympic Air "δεν θα προστάτευαν επαρκώς τα συμφέροντα" των επιβατών.
Η συγχώνευση (εφόσον πραγματοποιείτο) "θα οδηγούσε σε οιονεί μονοπωλιακή κατάσταση" στις γραμμές από την Αθήνα που εξυπηρετούν τους εξής προορισμούς:
Θεσσαλονίκη
Ηράκλειο
Χανιά
Ρόδο
Σαντορίνη
Μυτιλήνη
Χίο
Κω
Σάμο
Olympic Air.Οπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η συγχώνευση θα προκαλούσε αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων για τα 2/3 των ταξιδιωτών από και προς την Αθήνα.
Οι δύο εταιρείες προσέφεραν αντισταθμιστικά μέτρα, δηλώνοντας πρόθυμες να παραχωρήσουν χρονοθυρίδες προσαπογείωσης (slots) σε ελληνικά αεροδρόμια, ωστόσο όπως αναφέρει η Κομισιόν "στα αεροδρόμια αυτά δεν παρατηρείται η συμφόρηση που διαπιστώθηκε σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια στο πλαίσιο προηγούμενων συγκεντρώσεων ή συμμαχιών".
Σε δηλώσεις του ο Χοακίν Αλμούνια, επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού, δήλωσε πως η πλευρά του έκαν "ό,τι ήταν δυνατό για να βρούμε μια λύση", όμως τα μέτρα που πρότειναν οι Aegean και Olympic Air "δεν θα προστάτευαν επαρκώς τα συμφέροντα" των επιβατών.
Η συγχώνευση (εφόσον πραγματοποιείτο) "θα οδηγούσε σε οιονεί μονοπωλιακή κατάσταση" στις γραμμές από την Αθήνα που εξυπηρετούν τους εξής προορισμούς:
Θεσσαλονίκη
Ηράκλειο
Χανιά
Ρόδο
Σαντορίνη
Μυτιλήνη
Χίο
Κω
Σάμο
Οι ανωτέρω προορισμοί, επισημαίνει η Κομισιόν, δεν καλύπτονται από το πρόγραμμα των "άγονων" γραμμών. Η Κομισιόν αναφέρει επίσης πως με μόνη εξαίρεση τη Μύκονο, η ακτοπλοϊα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν ικανοποιητικά τις αεροπορικές μεταφορές προκειμένου να υπάρξει ανταγωνισμός.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη της Κομισιόν σύμφωνα με την οποία "δεν υπάρχει προοπτική να εισέλθει νέος αεροπορικός ή οικονομικός παράγοντας στην ελληνική αγορά" μετά τη συγχώνευση.
Η πρόταση των εταιρειών να παραχωρήσουν slots δεν έγινε δεκτή καθώς η Κομισιόν διαπίστωσε πως σε αντίθεση με όσα ισχύουν σε πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια στην Ελλάδα το "κύριο πρόβλημα δεν ήταν η διαθεσιμότητα χρονοθυρίδων", που υπάρχουν προς χρήση στο "Ελευθέριος Βενιζέλος" και στα περισσότερα ελληνικά αεροδρόμια.
enet.gr
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη της Κομισιόν σύμφωνα με την οποία "δεν υπάρχει προοπτική να εισέλθει νέος αεροπορικός ή οικονομικός παράγοντας στην ελληνική αγορά" μετά τη συγχώνευση.
Η πρόταση των εταιρειών να παραχωρήσουν slots δεν έγινε δεκτή καθώς η Κομισιόν διαπίστωσε πως σε αντίθεση με όσα ισχύουν σε πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια στην Ελλάδα το "κύριο πρόβλημα δεν ήταν η διαθεσιμότητα χρονοθυρίδων", που υπάρχουν προς χρήση στο "Ελευθέριος Βενιζέλος" και στα περισσότερα ελληνικά αεροδρόμια.
enet.gr
ΝΑ ΠΟΥ ΟΙ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΕΣΤΩ ΓΙΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΓΙΑΤΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΜΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΗ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΑΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΡΦΙΝ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΕΠΕΤΥΓΧΑΝΑΝ ΤΗΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΕΙ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Η ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΘΑΤΑΝ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΠΛΟΥΣΙΩΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφή...και να που κι ακομη μια φορα, η δικη μας κυβερνηση, σαν αιωνια κοτα, που δεν τολμαει να βαλει τους μεγαλοεπιχειρηματιες στην θεση τους, προτιμησε την σιωπη. Απλος θεατης, που αφησε τις Βρυξελλες να βγαλουν το φιδι απ την τρυπα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυτυχώς που δεν ολοκληρώθηκε διότι την επομένη θα είχαμε και αλλες αυξησεις στα εισιτήρια που σίγουρα δεν θα αντέχαμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνας ανώνυμος σκεπτόμενος
Ti lete tora? To oligopolio einai eksisou isxuro me to monopolio kai xeirotero, an enas exei diathesi na riksei tis times o allos de tha ton afisei. Giati oloi autoi sunexeia milane kai trone me xrusa koutalia eis baros mas. 1+1=1
ΑπάντησηΔιαγραφήTo eisitirio Athina-Rodo einai to akribotero tou kosmou se sxesi me tin apostasi kai ti diarkeia ptisis. Ti mas prostatepse i komision? Apo ti? Kanonika prepei na mpei ena plafon sta 50 euro apli metabasi kai 100 me epistrofi.