ροή ειδήσεων

Ο ΕΟΤ αναδεικνύει τη χώρα γενικότερα και ως τουριστικό προορισμό

Αναφερόμενος στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στην εφημερίδα “Εξπρές”, ο υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού... κ. Παύλος Γερουλάνος διευκρίνισε ότι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου προέρχεται από τρία διαφορετικά πράγματα: Πρώτον, το άνοιγμα νέων αγορών οι οποίες προτιμούν να ταξιδεύουν άλλες εποχές του χρόνου. Δεύτερον τη δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων και τρίτον τη μείωση των τιμών στους περιφερειακούς μήνες. “Δηλαδή δημιουργείς συνθήκες, ώστε να πείσεις τον τουρίστα του καλοκαιριού να έρθει τον Οκτώβριο, διότι οι τιμές είναι συμφέρουσες. Αυτοί είναι οι τρεις τρόποι που μπορείς να διευρύνεις την τουριστική σαιζόν. Ξεκινάω από το τελευταίο, γιατί σχετίζεται με το είδος του τουρισμού που έχουμε σήμερα. Πρέπει να γίνει ένας συντονισμός του κόστους του ξενοδοχείου και του κόστους του αεροδρομίου. Γι’ αυτό μειώσαμε τα τέλη των αεροδρομίων, ενώ παράλληλα μιλάμε με τους ξενοδόχους για να κρατήσουν χαμηλά τις τιμές. Επιπλέον, έχουμε βάλει νέες αγορές στο παιχνίδι. Οι Ισραηλινοί, οι Ρώσοι και οι Κινέζοι δεν ταξιδεύουν μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Προσελκύοντας καινούριες αγορές δημιουργείς νέα κοινά, ώστε να κρατήσεις τα ξενοδοχεία ανοιχτά, τα αεροδρόμια φτηνά και να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το τελευταίο που έχει να κάνει με τη δημιουργία νέων προϊόντων είναι πιο δύσκολο και μακροχρόνιο. Δηλαδή οι Ρώσοι θέλουν ιαματικές πηγές το Νοέμβριο, εγώ έχω ιαματικές πηγές, μπορώ να προωθήσω το συγκεκριμένο προϊόν, στο συγκεκριμένο πελάτη, τη συγκεκριμένη εποχή; Για παράδειγμα πέρυσι, αυτό εφαρμόσαμε με το Μαραθώνιο. Τοποθετήσαμε το Μαραθώνιο της Αθήνας στο τέλος της σεζόν και έτσι ‘αγοράσαμε’ μια εβδομάδα τουρισμού επιπλέον για την πρωτεύουσα. Δεν χρειάζεται μεγαλεπήβολα σχέδια, θέλει πρακτικές λύσεις”.

Ο υπουργός δήλωσε ότι το νομοσχέδιο για τον ιαματικό τουρισμό θα ολοκληρωθεί μάλλον πριν τα Χριστούγεννα. “Υπάρχουν προϊόντα τα οποία μπορείς να τα αναπτύξεις άμεσα, όπως ας πούμε το να διεθνοποιήσεις το Φεστιβάλ Αθηνών ή το Μαραθώνιο, ένα υπάρχον προϊόν. Η ανάπτυξη όμως νέων προϊόντων θέλει χρόνο. Ας πάρουμε ένα παράδειγμα: έχουμε σημαντική αύξηση στην κρουαζιέρα. Όμως τα πραγματικά έσοδα της κρουαζιέρας δεν έρχονται μόνο από τις επισκέψεις των κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα, αλλά από τη χρήση των ελληνικών λιμανιών ως σημείων εκκίνησης για την κρουαζιέρα. Για να το πετύχουμε αυτό θέλαμε δύο πράγματα: 1ον η άρση του καμποτάζ, 2ον η υποδομή των λιμανιών πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να εξασφαλίζεται στα κρουαζιερόπλοια, ένα αίσθημα ασφάλειας. Το δεύτερο είναι ελλειμματικό αυτή τη στιγμή. Η αναβάθμιση του Πειραιά, αλλά και των άλλων λιμανιών θα πάρει χρόνο, αλλά είναι απαραίτητη αν θέλουμε τα λιμάνια να αρχίζουν και να τελειώνουν τις κρουαζιέρες τους εδώ”.

Μιλώντας για τον ρόλο του ΕΟΤ, ο κ. Γερουλάνος τόνισε ότι ο ΕΟΤ αναδεικνύει τη χώρα γενικότερα και ως τουριστικό προορισμό. Ένας φορέας ο οποίος συνδέεται με τον ιδιωτικό τομέα κινείται με μεγαλύτερη έμφαση στον τουρισμό και λιγότερο στη χώρα γενικά και πολύ περισσότερο στις ήδη ανεπτυγμένες μορφές τουρισμού που έχει η Ελλάδα. “Δηλαδή ενώ ο ΕΟΤ πρέπει να είναι καθολικός, να συμπεριλαμβάνει κάθε γωνιά της Ελλάδας και την ίδια ώρα να σκέφτεται πώς θα αναπτύξει τα Γιάννενα και την Πελοπόννησο, μια σύμπραξη του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα τείνει να δίνει έμφαση εκεί που οι μεγάλοι επιχειρηματίες δραστηριοποιούνται, εκεί που συγκεντρώνεται η οικονομική δραστηριότητα. Γι’αυτό και χρειάζεσαι και έναν καθαρά δημόσιο τομέα, ο οποίος κοιτάει την Ελλάδα ολόκληρη και έναν ιδιωτικό ο οποίος επιδιώκει να κάνει πιο αποτελεσματική τη δουλειά που γίνεται στην ήδη ανεπτυγμένη βιομηχανία της χώρας”.

Αναφερόμενος στην προώθηση της χώρας στο εξωτερικό, δήλωσε ότι είμαστε σε μια διαδικασία όπου διορθώνουμε λάθη του παρελθόντος και με πολύ λίγα χρήματα μπορούμε να πετύχουμε τα ίδια ή και καλύτερα αποτελέσματα από αυτά που είχαμε στο παρελθόν. “Για παράδειγμα στην Κίνα βλέπουμε ότι ανοίγει αεροπορική γραμμή που συνδέει Αθήνα και Πεκίνο. Σε μια τέτοια γραμμή, αξίζει να επενδύσεις για να μείνει ζωντανή, για να διατηρήσεις την πρόσβαση. Με ελάχιστα χρήματα κάνεις τη γραμμή γνωστή και μετά μπαίνει μια άλλη εταιρεία. Αυτοί διαφημίζουν την Ελλάδα ακόμα περισσότερο. Ένα άλλο παράδειγμα: κάναμε την πρώτη διαφήμιση του ΕΟΤ στα ρωσικά. Τα ταξιδιωτικά γραφεία πουλούσαν την Ελλάδα μέσα από μια διαφήμιση με μηδενικό κόστος για εμάς, η οποία επειδή πήγε κατευθείαν στην πηγή, είχε πολύ θετικά αποτελέσματα. Το ίδιο ισχύει με τους tour operators. Στη Γερμανία είναι μεγάλοι πολλαπλασιαστές της Ελλάδας και το πώς θα πουλήσουν την Ελλάδα είναι καίριας σημασίας.

Το τελευταίο παράδειγμα που θα σας δώσω είναι η Αμερική. Εμείς την τελευταία χρονιά δώσαμε έμφαση σε ένα συγκεκριμένο κοινό, το οποίο το εκπροσωπεί ένας οργανισμός που λέγεται AARP (American Association of Retired People). Είναι Αμερικάνοι άνω των 55 ετών οι οποίοι έχουν πολύ υψηλό εισόδημα και ελεύθερο χρόνο. Ταξιδεύουν και ενδιαφέρονται για τον πολιτιστικό τουρισμό. Δημιουργώντας αυτή τη σχέση, έχουμε πρόσβαση σε ένα κοινό 65.000.000 μελών. Η σχέση μας έχει αναπτυχθεί σε σημείο που μας δίνουν τεχνογνωσία για το πώς η Ελλάδα μπορεί να γίνει καλός προορισμός για τα μέλη τους”.

Και ο υπουργός κατέληξε: “Η φοβικότητα με την οποία αναπτυχθήκαμε εμείς στις περισσότερες περιοχές εκτός από την Κω και τη Ρόδο λειτούργησαν στο να σωθούν τα ελληνικά παράλια και να διατηρηθεί, παρθένα η ελληνική φύση. Αυτό αποτελεί συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Εκεί, λοιπόν, που πριν από 3-4 χρόνια αυτομαστιγωνόμασταν γιατί δεν είχαμε τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης, σήμερα μπορούμε να αναπτύξουμε τον τουρισμό της Ελλάδας πιο αποτελεσματικά. Αν μου λέγατε ποιο είναι το είδος του τουρισμού που πρέπει να δώσουμε έμφαση θα έλεγα στον υψηλής ποιότητας τουρισμό. Ένα ξενοδοχείο, το οποίο έχει ένα δυνατό brand μιας αλυσίδας όχι μόνο φέρνει καλής ποιότητας τουρισμό, αλλά δημιουργεί μια φήμη για την Ελλάδα διαφορετική από αυτή που έχει σήμερα. Όταν αναπτύξαμε άναρχα τον τουρισμό, προέκυψαν προβλήματα όπως είναι στο Φαληράκι, στα Μάλια και σε άλλες περιοχές που έφεραν κακό τουρισμό με λίγα ανταποδοτικά οφέλη. Εκεί πρέπει να βάλουμε μια τάξη και να φέρουμε επενδύσεις στην Ελλάδα οι οποίες θα προσελκύσουν υψηλής ποιότητας τουρισμό, ενώ και οι υπηρεσίες που θα παρέχουμε από τη δική μας την πλευρά θα είναι αντίστοιχης ποιότητας. Υπάρχουν κάποιοι Έλληνες ξενοδόχοι που πιστεύουν σε αυτό. Μπαίνουμε σε μία νέα γενιά στον ελληνικό τουρισμό η οποία βλέπει τα πράγματα πολύ διαφορετικά από παλιά. Δεν βασίζονται στις επιδοτήσεις και επενδύουν στην πελατεία τους. Έτσι, αλλάζει και η αίσθηση που υπήρχε κατά το παρελθόν ότι η Ελλάδα είναι ένας πολύ ακριβός προορισμός με κακές υπηρεσίες”

tourportal

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *