Γόρδιος δεσμός αποδεικνύεται η λύση του προβλήματος για τον κρατικό αερομεταφορέα με την Κυβέρνηση να εξετάζει τρία σενάρια για το μέλλον του, στα οποία εξετάζεται και το ενδεχόμενο άμεσο κλείσιμο της εταιρείας...
Κάτι τέτοιο όμως θα είχε σοβαρές επιπτώσεις σε ότι αφορά τον τουρισμό κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να κινήσει διαδικασία έρευνας σε βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, για παράνομη στήριξη των Κυπριακών Οργανισμών, ο οποίος θεωρείται ως προβληματικός οργανισμός σε ότι αφορά τη βιωσιμότητα του, μπαίνει σφήνα στο ενδεχόμενο πώλησης της εταιρείας.
Αυτό γιατί εάν η Κομισιόν εκδώσει την απόφαση σε ένα χρόνο, η εταιρεία θα κληθεί να επιστρέψει τα ποσά αυτά πίσω στο κράτος, κάτι που θα συνεπάγεται με πτώχευση.
Το σενάριο που προκρίνει η εταιρεία σήμερα, γνωστό ως 6+1, προνοεί την διατήρηση 6 αεροσκαφών και ενός εφεδρικού από τα 11 που μετρά σήμερα, καθώς και την απόλυση 560 υπαλλήλων.
Σε αυτή την περίπτωση το κράτος θα κληθεί να στηρίξει τις ΚΑ με ένα ποσό της τάξης των 83,2 εκ. από το οποίο 27,8εκ. έχει ήδη δοθεί.
Τα σενάρια:
- Άμεσο κλείσιμο: H επιλογή πτώχευσης της εταιρείας, θα σήμαινε ότι δεν θα χαθούν άλλα χρήματα από τα δημόσια ταμεία, την ίδια ώρα που κάτι τέτοιο θα σήμαινε σοβαρό πλήγμα για τον τουρισμό. Εάν όμως τελικά δεν ανευρεθούν τα αναγκαία ποσά για στήριξη της εταιρείας τότε η επιλογή αυτή θα είναι μονόδρομος, αφού το ποσό που χρειάζεται ανέρχεται στα 50-60 εκ. ευρώ.
- Κλείσιμο μετά το καλοκαίρι: Σε αυτή την περίπτωση το κράτος καλείται να κάνει αγώνα δρόμου για την ανεύρεση των ποσών για στήριξη της εταιρείας ώστε να είναι σε θέση να λειτουργήσει κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Προκειμένου τα ποσά αυτά να περιοριστούν, δεν αποκλείεται να γίνουν δραστικές μειώσεις μισθών, μείωση του πτητικού προγράμματος. Η εταιρεία Hermes πάντως, έχει εκφράσει προφορικά την πρόθεση να διευκολύνει χρηματοδοτικά την εταιρεία σε ότι αφορά τα τέλη αεροδρομίου, νοουμένου ότι θα λάβει το ποσό από το κράτος συν τόκους.
- Συνέχιση λειτουργίας: Το σενάριο αυτό συνεπάγεται ότι το κράτος θα συνεχίσει να στηρίζει την εταιρεία, κάτι που μπορεί να σημαίνει και διαιώνιση του προβλήματος.
Το ενδεχόμενο να βρεθεί αγοραστής θεωρείται απίθανο, αφού η Κομισιόν ενδεχομένως να ζητήσει τα ποσά που δόθηκαν ως στήριξη προς τις ΚΑ και επιβαρύνουν το κράτος. Εάν ισχύσει αυτό το σενάριο τότε η πτώχευση της εταιρείας είναι και πάλι μονόδρομος.
Parapona-Rodou
Κάτι τέτοιο όμως θα είχε σοβαρές επιπτώσεις σε ότι αφορά τον τουρισμό κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να κινήσει διαδικασία έρευνας σε βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, για παράνομη στήριξη των Κυπριακών Οργανισμών, ο οποίος θεωρείται ως προβληματικός οργανισμός σε ότι αφορά τη βιωσιμότητα του, μπαίνει σφήνα στο ενδεχόμενο πώλησης της εταιρείας.
Αυτό γιατί εάν η Κομισιόν εκδώσει την απόφαση σε ένα χρόνο, η εταιρεία θα κληθεί να επιστρέψει τα ποσά αυτά πίσω στο κράτος, κάτι που θα συνεπάγεται με πτώχευση.
Το σενάριο που προκρίνει η εταιρεία σήμερα, γνωστό ως 6+1, προνοεί την διατήρηση 6 αεροσκαφών και ενός εφεδρικού από τα 11 που μετρά σήμερα, καθώς και την απόλυση 560 υπαλλήλων.
Σε αυτή την περίπτωση το κράτος θα κληθεί να στηρίξει τις ΚΑ με ένα ποσό της τάξης των 83,2 εκ. από το οποίο 27,8εκ. έχει ήδη δοθεί.
Τα σενάρια:
- Άμεσο κλείσιμο: H επιλογή πτώχευσης της εταιρείας, θα σήμαινε ότι δεν θα χαθούν άλλα χρήματα από τα δημόσια ταμεία, την ίδια ώρα που κάτι τέτοιο θα σήμαινε σοβαρό πλήγμα για τον τουρισμό. Εάν όμως τελικά δεν ανευρεθούν τα αναγκαία ποσά για στήριξη της εταιρείας τότε η επιλογή αυτή θα είναι μονόδρομος, αφού το ποσό που χρειάζεται ανέρχεται στα 50-60 εκ. ευρώ.
- Κλείσιμο μετά το καλοκαίρι: Σε αυτή την περίπτωση το κράτος καλείται να κάνει αγώνα δρόμου για την ανεύρεση των ποσών για στήριξη της εταιρείας ώστε να είναι σε θέση να λειτουργήσει κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Προκειμένου τα ποσά αυτά να περιοριστούν, δεν αποκλείεται να γίνουν δραστικές μειώσεις μισθών, μείωση του πτητικού προγράμματος. Η εταιρεία Hermes πάντως, έχει εκφράσει προφορικά την πρόθεση να διευκολύνει χρηματοδοτικά την εταιρεία σε ότι αφορά τα τέλη αεροδρομίου, νοουμένου ότι θα λάβει το ποσό από το κράτος συν τόκους.
- Συνέχιση λειτουργίας: Το σενάριο αυτό συνεπάγεται ότι το κράτος θα συνεχίσει να στηρίζει την εταιρεία, κάτι που μπορεί να σημαίνει και διαιώνιση του προβλήματος.
Το ενδεχόμενο να βρεθεί αγοραστής θεωρείται απίθανο, αφού η Κομισιόν ενδεχομένως να ζητήσει τα ποσά που δόθηκαν ως στήριξη προς τις ΚΑ και επιβαρύνουν το κράτος. Εάν ισχύσει αυτό το σενάριο τότε η πτώχευση της εταιρείας είναι και πάλι μονόδρομος.
Parapona-Rodou
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.