ροή ειδήσεων

Τα «αγκάθια» του θαλάσσιου τουρισμού

Τα «άκουσε» για τα καλά η κυβέρνηση από τους θεσμικούς φορείς του θαλάσσιου τουρισμού κατά την χθεσινή συνέντευξη Τύπου για το 2ο Posidonia Sea Tourism Forum...

Γράφει: Μαρίζα Θεοτοκάτου

Οι ομιλητές επικεντρώθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο θαλάσσιος τουρισμός (ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, yachting), ένας ζωτικής σημασίας κλάδος για την χώρα, εντοπίζοντας τα σημαντικότερα προβλήματα κυρίως στο ελλιπές και πολλές φορές στρεβλό νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και στην έλλειψη υποδομών.

Από το κυβερνητικό επιτελείο, το παρόν έδωσε ο Αναστάσιος Λιάσκος, Γενικός Γραμματέας Τουρισμού, ο οποίος τόνισε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση.

Ο Γεώργιος Γράτσος, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, επισήμανε ότι «η ακτοπλοΐα θα πρέπει να είναι το βασικότερο μέλημά μας», όπου «ατυχώς παρατηρούνται ακριβά εισητήρια, λόγω του νομοθετικού πλαισίου».

Ο επικεφαλής του ΝΕΕ ήταν ο μόνος που αναφέρθηκε στα ζητήματα της ακτοπλοΐας, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου. «Με αυτές της ζημιές, σε λίγο μπορεί να μην έχουμε βαπόρια» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι σήμερα, δεν υπάρχει ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία, καθώς καταφέραμε με την νομοθεσία να αφανίσουμε τις ελληνικές εταιρείες κρουαζιέρας.

Ο κ. Γράτσος δήλωσε, επίσης. ότι θα έπρεπε χθες να αναπτύξουμε το home porting, αλλά και να βελτιωθεί η προσβασιμότητα στον Πειραιά.

Αναφορικά με το yachting, επισήμανε ότι η σημερινή κατάσταση οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην ελληνική νομοθεσία. Στην Ελλάδα, μία κατεξοχήν νησιωτική χώρα, όπως σημείωσε, αντιστοιχεί ένα σκάφος αναψυχής ανά 601 κατοίκους, την ώρα που ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 1/164.

Ειδικότερα, υπογράμμισε τις αρνητικές συνέπειες της ψήφισης του νόμου 3790 το 2009, όπου αποχώρησε από την χώρα το 25% των θαλαμηγών και χάθηκαν 6.000 θέσεις εργασίας.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες ανέφερε ότι η άρση του καμποτάζ, μετά από αγώνα ετών, βοήθησε, αλλά δεν είναι αρκετή.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρέπει να βελτιωθούν οι λιμενικές υποδομές και για τον λόγο αυτό, όπως είπε, αξίζουν συγχαρητήρια στον ΟΛΠ. Όπως τόνισε, και το Ηράκλειο, η Σαντορίνη και η Κεφαλλονιά βρίσκονται σε καλό δρόμο, αλλά πρόσθεσε ότι υπάρχουν και λιμάνια σε νησιά σε πρωτόγνωρη κατάσταση.

Παράλληλα, επισήμανε ότι ένας από τους λόγους που οι γείτονες χώρες «παίρνουν» τα κρουαζιερόπλοια από την Ελλάδα, είναι και οιαεροπορικές συνδέσεις. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στο Ελ. Βενιζέλος και στην έλλειψη απευθείας πτήσεων από και προς ΗΠΑ.

Επίσης, επικεντρώθηκε και στην ανάγκη μιας απλουστευμένης διαδικασίας για την θεώρηση της VISA. Στο σημείο αυτό, άσκησε κριτική στην κυβέρνηση, η οποία προώθησε το ζήτημα λίγες βδομάδες πριν από την έναρξη της τουριστικής σεζόν, λέγοντας πως τώρα είναι αργά» και ότι μάλλον λόγω αυτού φέτος θα έχουμε λιγότερους Τούρκους επισκέπτες. Τέλος, αναφέρθηκε και στην ανάγκη να διευρυνθεί το ωράριο των μουσείων.

Ο Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, αναφέρθηκε στην έλλειψη ενός επαρκούς ρυθμιστικού πλαισίου για το yachting, επισημαίνοντας ότι τα τελευταία 3,5 χρόνια έχουν υπάρξει 10 διαφορετικά σχέδια νόμου από 10 διαφορετικούς υπουργούς.

Ο Σταύρος Κατσικάρης, Πρόεδρος Ένωσης Μαρινών Ελλάδος, δήλωσε ότι το 2013 θα είναι μία δύσκολη χρονιά για τον κλάδο.

Ειδικότερα, άσκησε δριμεία κριτική στο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, η δημόσια διαβούλευση του οποίου ολοκληρώθηκε την Τρίτη, το οποίο προβλέπει νέο τέλος παραμονής και πλόων, αποτρέποντας τα σκάφη να έρθουν στην χώρα και διώχνοντας τα ήδη υπάρχοντα. Ο κ. Κατσικάρης τόνισε ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου δεν έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα, αλλά εισφοροπρακτικό.

Ο Θεόδωρος Βώκος, project manager των Εκθέσεων «Ποσειδώνια» τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι για το yachting έχουμε χάσει πολύτιμο έδαφος, ενώ αναφέρθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών, θεσμικών μεταρρυθμίσεων και ιδιωτικοποιήσεων.

Από την πλευρά του, ο Σταύρος Χατζάκος, πρόεδρος της Μεσογειακής Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise) επισήμανε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μικρότερα λιμάνια λόγω γραφειοκρατίας προκειμένου να συμμετάσχουν στην Ένωση.

Τέλος, ο Γιώργος Ανωμερίτης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, εστιάζοντας με την σειρά του στα ζητήματα των λιμενικών υποδομών, αναφέρθηκε στα έργα τα οποία προωθεί ο ΟΛΠ.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο ίδιος, την Δευτέρα 27 Μαΐου θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του Δεύτερου Διεθνούς Επιβατικού Σταθμού του ΟΛΠ. Το νέο κτίριο, εμβαδού 5.600 τ.μ., θα υποδέχεται τους επιβάτες των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, τα οποία ελλιμενίζονται στους προβλήτες Αλκίμου, Παλατάκι και Θεμιστοκλέους του Κεντρικού Λιμένα Κρουαζιέρας.

Επίσης, τόνισε ότι μέχρι το τέλος του έτους, θα είναι έτοιμος και ο τρίτος σταθμός, ενώ συμπλήρωσε ότι ετοιμάζεται η πολιτιστική ακτή που θα περιλαμβάνει τρία μουσεία, ενώ έτοιμη είναι και η προμελέτη για την θαλάσσια δίοδο.

Ωστόσο, όλοι οι παρευρισκόμενοι αναφέρθηκαν με θερμά λόγια για την διοργάνωση του Συνεδρίου, 2ο Posidonia Sea Tourism Forum, τονίζοντας την ανάγκη του στην σημερινή συγκυρία.

Το 2ο Posidonia Sea Tourism Forum σχετικά με τις προοπτικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο θαλάσσιος τουρισμός στις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας θα διεξαχθεί στις 28-29 Μαΐου στο Μέγαρο Μουσικής. Δείτε εδώ την σχετική ανακοίνωση.

Parapona-Rodou

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *