ροή ειδήσεων

Πως συνδέεται η Παιδεία με τη διακυβέρνηση της... Πολιτείας;



Αναρωτιέται ο Γλαρός Ιωάννης...

«Ὅτι μὲν οὖν νομοθετητέον … ποιητέον, φανερόν·» Ἀριστοτέλους Πολιτικά (Θ2, 1-4)

Ὅτι μὲν οὖν νομοθετητέον περὶ παιδείας καὶ ταύτην κοινὴν
ποιητέον, φανερόν· τίς δ’ ἔσται ἡ παιδεία καὶ πῶς χρὴ παιδεύεσθαι,
δεῖ μὴ λανθάνειν. Νῦν γὰρ ἀμφισβητεῖται περὶ τῶν ἔργων. Οὐ γὰρ
ταὐτὰ πάντες ὑπολαμβάνουσι δεῖν μανθάνειν τοὺς νέους οὔτε πρὸς
ἀρετὴν οὔτε πρὸς τὸν βίον τὸν ἄριστον, οὐδὲ φανερὸν πότερον πρὸς
τὴν διάνοιαν πρέπει μᾶλλον ἢ πρὸς τὸ τῆς ψυχῆς ἦθος· ἔκ τε τῆς
ἐμποδὼν παιδείας ταραχώδης ἡ σκέψις καὶ δῆλον οὐδὲν πότερον
ἀσκεῖν δεῖ τὰ χρήσιμα πρὸς τὸν βίον ἢ τὰ τείνοντα πρὸς ἀρετὴν ἢ τὰ
περιττά (πάντα γὰρ εἴληφε ταῦτα κριτάς τινας)· περί τε τῶν πρὸς
ἀρετὴν οὐθέν ἐστιν ὁμολογούμενον (καὶ γὰρ τὴν ἀρετὴν οὐ τὴν
αὐτὴν εὐθὺς πάντες τιμῶσιν, ὥστ’ εὐλόγως διαφέρονται καὶ πρὸς
τὴν ἄσκησιν αὐτῆς). Ὅτι μὲν οὖν τὰ ἀναγκαῖα δεῖ διδάσκεσθαι τῶν
χρησίμων, οὐκ ἄδηλον· ὅτι δὲ οὐ πάντα, διῃρημένων τῶν τε
ἐλευθερίων ἔργων καὶ τῶν ἀνελευθερίων φανερόν, καὶ ὅτι τῶν
τοιούτων δεῖ μετέχειν ὅσα τῶν χρησίμων ποιήσει τὸν μετέχοντα μὴ
βάναυσον. Βάναυσον δ’ ἔργον εἶναι δεῖ τοῦτο νομίζειν καὶ τέχνην
ταύτην καὶ μάθησιν, ὅσαι πρὸς τὰς χρήσεις καὶ τὰς πράξεις τὰς τῆς
ἀρετῆς ἄχρηστον ἀπεργάζονται τὸ σῶμα τῶν ἐλευθέρων ἢ τὴν
διάνοιαν.

Ο Μέγας Διδάσκαλος Αριστοτέλης συνδέει την Παιδεία με τη διακυβέρνηση της Πολιτείας. Η Παιδεία αποτελεί λοιπόν πολιτικό θέμα, γιατί "επηρεάζει" τη συνολική ζωή του κράτους, αλλά και του κάθε πολίτη ξεχωριστά, αφού καθορίζει το παρόν του και προδιαγράφει το μέλλον του.

1.Τα θέματα της παιδείας πρέπει να ρυθμίζονται νομοθετικά

2.Η παρεχόμενη παιδεία πρέπει να είναι αντικείμενο κρατικής μέριμνας, δηλαδή να έχει Δημόσιο χαρακτήρα.

«νομοθετητέον»: Ο Αριστοτέλης είναι θιασώτης της νομοθετικά κατοχυρωμένης παιδείας. Η παιδεία για τον Αριστοτέλη πρέπει να είναι με νόμο κοινή για όλους, γιατί έτσι υπηρετούνται η ευδαιμονία (αρετή) και η ενότητα της πόλης.

«κοινὴν ποιητέον»: Η κοινή παιδεία αποτελεί αίτημα της κοινωνικής και πολιτικής ισότητας των πολιτών, κατά τον Αριστοτέλη. Η κοινή παιδεία κρίνεται αναγκαία για την ενότητα της πόλης και την ευδαιμονία του συνόλου.

1.Με το πρώτο επιχείρημα επικαλείται τον τελικό σκοπό της πόλης, την ευδαιμονία, καθώς μάλιστα ο άνθρωπος ως φύσει πολιτική οντότητα πραγματώνεται στην πόλη. Η επίτευξη της κοινής ευδαιμονίας προϋποθέτει κοινό αίτημα για όλους τους πολίτες, δηλαδή μία και κοινή παιδεία για όλους τους πολίτες και να μην αφήνεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία.
2.Με το δεύτερο επιχείρημα ο Αριστοτέλης προβάλλει την πόλη ως όλον, μέλος του οποίου είναι ο κάθε πολίτης. Το μέλος (μέρος) δεν είναι δυνατόν να αποφασίζει για το όλον, αλλά το όλον για το μέρος. Η στόχευση μιας τέτοιας πρότασης δεν είναι η ισοπεδωτική ομοιομορφία των πολιτών, αλλά η πολιτική ενότητα της πόλης χωρίς να αποκλείεται η ατομική διαφορά.


Μετά Τιμής

Γλαρός Ιωάννης


Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

  1. Ανώνυμος5/9/14 12:31

    ΠΑΙΔΕΙΑ μόνο που ΔΕΝ έχουμε παιδεία αδερφέ όταν υπάρχουν συνάθρωποι μας που από αγανάχτιση πάνε και ψηφίζουν τους Νεοναζί που σφαγίασαν τη χώρα μας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο ! Πως ένας άνθρωπος με παιδεία μπορεί να πάει να ψηφίσει αυτούς που φωτογραφίζονται με τις εικόνες των Ναζί και των Φασιστών (βλέπε Μιχαλολιάκος Χίτλερ - Παπάς Μουσολίνι κ.α).

    ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΙΔΕΙΑ Η ΜΑΛΑΚΙΑ ΑΡΧΩΝ ΟΛΩΝ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος5/9/14 17:35

    Μην περιμένετε ελεύθερη παιδεία με το παπαδαριό από πίσω να κινεί τα νήματα των μαριονέτων - βλέπε πολιτικών-. Οτι θέλουν αυτοί και ότι συμφέρει στην φάρα τους διδάσκουν στα σχολεία. Για πες μου πότε γράψανε στα σχολικά βιβλία για τον Αβραάμ αυτόν τον τσάτσο που εκπόρνευε την γυναίκα του Σάρρα και την παρουσίαζε σαν αδελφή του για να την παντρεύει με άρχοντες και να πλουτίζει?
    Πότε γράψανε στα σχολικά βιβλία ότι ο ΛΟΤ που δήθεν έσωσε ο θεός από τα Σόδομα και Γόμορα γιατί ήταν ΗΘΙΚΟΣ άνθρωπος, πηδούσε τις κόρες του?
    Γράφουν τα σχολικά βιβλία για τον Γεννάδιο Σχολάριο αυτόν τον σφαγέα του αρχαίου Ελληνικού πνεύματος για την κατάπτυστη επιστολή του προς τον Εμμανουήλ Ραούλ Οισί, και τι οδηγίες έδινε για τον αφανισμό κάθε ελληνιστή? Οχι βέβαια...
    Γράφουν τα σχολικά βιβλία για τις σφαγές των Ελλήνων από τους χριστιανοεβραίους και την καταστροφή του αρχαίου Ελληνικού πνεύματος και του πολιτισμού? Οχι φυσικά, τους παρουσιάζουν σαν "άγιες παρθένες"
    Γράφουν τα σχολικά βιβλία ποιοί ήταν οι πραγματικοί δυνάστες των υποδουλωμένων Ελλήνων μετά την Αλωση και ποιές συμφωνίες έκανε η εκκλησία "υπογείως" πολύ πριν την Αλωση με τους Τούρκους? Οχι φυσικά..... δεν συμφέρει να βγουν τα άπλυτα στην φόρα, ούτε φυσικά τα αίσχη και την διαφθορά της κατά την Τουρκοκρατία απέναντι στους Ραγιάδες.
    Γράφουν τα σχολικά βιβλία για τους αυτοκράτορες της "Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας" (κοινώς Βυζάντιο) και πως συνέβαλαν στην ολοκληρωτική καταστροφή της αρχαίας φιλοσοφίας, των ναών, των βιβλιοθηκών και του πνεύματος? Οχι φυσικά τους παρουσιάζουν και σαν ΕΛΛΗΝΕΣ, ποιούς αυτούς τους ΡΩΜΑΙΟΥΣ που ο ένας παντρεύτηκε μια πόρνη λες και ήταν η τελευταία γυναίκα στον κόσμο να διαλέξει, ο άλλος κατάσφαξε 14.000 Ελληνες (εθνικούς) στον ιππόδρομο της Θεσσαλονίκης, η άλλη αυτοκράτειρα έβγαλε τα μάτια του γιού της για να κυβερνήσει αυτή...... μια Ιστορία συνεχών εγκλημάτων και απύθμενης διαφθοράς ηθών και δολοπλοκιών (εξ ού και το διεθνές πλέον "Βυζαντινές δολοπλοκίες"). Είδες τίποτα τέτοιο γραμμένο στα βιβλία της Ελληνικής Παιδεία? Οχι φυσικά, τα άπλυτά μας τώρα θα βγάλουμε στην φόρα?
    Γιατί δεν αναφέρονται στα σχολικά βιβλία οι πραγματικοί λόγοι της πρώτης του Βυζαντίου και κατασκευάσανε το παραμυθάκι της Κερκόπορτας?
    Γιατί δεν διδάσκεται η αλήθεια? Διότι όπως είπε ο Νίκος Δήμου...."Η αλήθεια είναι πολυτέλεια των ισχυρών. Ο μικρός κι ο φτωχός ζουν με το όπιο του μύθου" και επειδή θα πρέπει να βρούμε αυτό το όπιο, το βρήκανε όπως είπε ο Μαρξ "Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού"
    Και επειδή όπως είπε ο Πλούταρχος "Η πίστη από φόβο, δηλαδή η δεισιδαιμονία δεν μας οδηγεί πουθενά, παρά μόνο στα δίχτυα επιτήδειων οι οποίοι μας θέλουν δούλους". Ακριβώς έτσι μας θέλουν όλους.... δούλους για να μας δουλεύουν και να μας χειραγωγούν διότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια. Δεν θέλουν ανθρώπους με ελεύθερο πνεύμα που τους το δίνει η ΠΑΙΔΕΙΑ, αλλά θέλουν την ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ ώστε να μένουν τα πρόβατα "βλάκες" σε όλη τους την ζωή. Όπως είπε και ο Philip Sydney “Βλέπουμε τους αετούς να πετούν ψηλά μόνοι τους, ενώ τα πρόβατα μαζεύονται σε κοπάδι”.
    συνεχίζεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος5/9/14 17:35

    Συνέχεια
    «Να μας ειπούνε δηλαδή αν έχουν ακουστά τα ονόματα Εμπεδοκλής, Αναξίμανδρος, Αριστίξενος ο Ταραντίνος, Διογένης Λαέρτιος, Αγελάδας, Λεύκιππος, Πυθαγόρας ο Ρηγίνος, Πυθέας, που στον καιρό μας σημαίνει, Αϊνστάιν, Δαρβίνος, Μπετόβεν, Εγγελος, Μιχαήλ Αγγελος, Μαξ Πλανκ, Ροντέν, Κολόμβος, να μας μιλήσουν για κάποιους όρους σειράς και βάσης, όπως «σφαίρος» στον Εμπεδοκλή, «κενό» στο Δημόκριτο, «εκπύρωση» στον Ηράκλειτο, «μηδέν» στον Παρμενίδη, «κατηγορία» στον Αριστοτέλη, «τόνος» στους Στωικούς, να ρωτήσουν τους καθηγητές και τους φιλόλογους τι τους λένε οι λέξεις, «ψυχρά φλογί» στον Πίνδαρο, «μεταβάλλον αναπαύεται» στον Ηράκλειτο, «δακρυόεν γελάσασα» στον Ομηρο, «χαλεπώς μετεχείρισαν» στον Θουκυδίδη και τόσα άλλα…. Πόσοι αλήθεια γνωρίζουν αυτά τα ονόματα? Ερωτείστε όμως αν έχουν ακουστά τα ονόματα, Μωυσής, Αβραάμ, Ησαΐας, Ηλίας με το άρμα, Νώε, Βαφτιστής, Εύα η πρωτόπλαστη, Ιώβ, ο Δανιήλ στον λάκκο κτλ και όχι μόνο τα ονόματα αλλά και την ιστορία και τις πράξεις τους. Ολους τους ξέρουν. Υπάρχει γριά ή γιδοκλέφτης στην Κρήτη που να μην τους ξέρει στην επικράτεια? Και όχι μόνο τα ονόματα αλλά είναι έτοιμοι να σου κάνουν αναλύσεις στην ουνιβερσιτά και στην ακαντέμια για τις ηθικές και άλλες αξίες που εκφράζει το κάθε όνομα!! Το ίδιο με τις τοποθεσίες όπως Ορος Σινά, Καπερναούμ, Γεσθημανή, Τιβεριάς… αν όμως τους πεις για Βάσσες ή Φιγαλία, για Αργινούσες ή Πλημμύριον………» απόσπασμα από το βιβλίο του καθηγητή Δ. Λιαντίνης (Γκέμμα)
    Κατάλαβες τώρα τα περί ….. ΠΑΙΔΕΙΑΣ? Εσύ φαίνεσαι έξυπνος άνθρωπος, μην ξύνεις πληγές…… «Συν όχλω αμαθία πλείστον κακόν». Ευριπίδης. Τώρα θα μου πεις ποιοι πραγματικά κυβερνούν? ….. κατά τον Αριστοφάνη….. «Οι ευρύπρωκτοι»………

    Ορφανίδης Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *