Τα περισσότερα από τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται για τα ταξίδια με αεροπλάνο είναι...
γνωστά. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που οι επιβάτες έχουν απορία για κάποια από αυτά. Όπως, για παράδειγμα, για ποιο λόγο οι πιλότοι χαμηλώνουν τον φωτισμό της καμπίνας κατά τη διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης του αεροσκάφος....
Για τους επιβάτες χαμηλώνει ο φωτισμός
Η απάντηση, σύμφωνα με πιλότους και μέλη πληρώματος, είναι απλή: Η απογείωση και η προσγείωση είναι τα δύο πιο κρίσιμα σημεία σε μία πτήση, καθώς μπορεί να συμβεί κάποιο ατύχημα, να χρειαστεί ο πιλότος να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση και οι επιβάτες να πρέπει να εκκενώσουν άμεσα το αεροπλάνο. Όταν χαμηλώνουν τα φώτα λοιπόν (είναι αναμμένα όταν έξω είναι νύχτα), τα μάτια των επιβατών και του πληρώματος συνηθίζουν στο περιορισμένο φως.
Έτσι, αν συμβεί ατύχημα το πιθανότερο είναι να πρέπει να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος μέσα στο απόλυτο σκοτάδι ή στην καλύτερη περίπτωση με πολύ λίγο φωτισμό. Επομένως, αν τα μάτια τους έχουν εξοικειωθεί θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να αντιδράσουν σωστά σε κρίσιμες στιγμές.
Ενδεικτικό είναι αυτό που λέει ένας πιλότος: «Σκεφτείτε ότι βρίσκεστε σε ένα φωτεινό χώρο γεμάτο εμπόδια. Ξαφνικά κλείνουν τα φώτα και εσείς έχετε λίγα δευτερόλεπτα για να βγείτε έξω. Τι πιθανότητες έχετε για να βρείτε την έξοδο γρήγορα;».
Βέβαια, κάποιοι υποστηρίζουν πως στην απογείωση και στην προσγείωση το αεροσκάφος ενδεχομένως να χρειαστεί όλη τη διαθέσιμη ενέργεια, οπότε τα φώτα χαμηλώνουν για να εξοικονομηθεί ενέργεια.
Παράπονα Ρόδου
γνωστά. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που οι επιβάτες έχουν απορία για κάποια από αυτά. Όπως, για παράδειγμα, για ποιο λόγο οι πιλότοι χαμηλώνουν τον φωτισμό της καμπίνας κατά τη διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης του αεροσκάφος....
Για τους επιβάτες χαμηλώνει ο φωτισμός
Η απάντηση, σύμφωνα με πιλότους και μέλη πληρώματος, είναι απλή: Η απογείωση και η προσγείωση είναι τα δύο πιο κρίσιμα σημεία σε μία πτήση, καθώς μπορεί να συμβεί κάποιο ατύχημα, να χρειαστεί ο πιλότος να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση και οι επιβάτες να πρέπει να εκκενώσουν άμεσα το αεροπλάνο. Όταν χαμηλώνουν τα φώτα λοιπόν (είναι αναμμένα όταν έξω είναι νύχτα), τα μάτια των επιβατών και του πληρώματος συνηθίζουν στο περιορισμένο φως.
Έτσι, αν συμβεί ατύχημα το πιθανότερο είναι να πρέπει να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος μέσα στο απόλυτο σκοτάδι ή στην καλύτερη περίπτωση με πολύ λίγο φωτισμό. Επομένως, αν τα μάτια τους έχουν εξοικειωθεί θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να αντιδράσουν σωστά σε κρίσιμες στιγμές.
Ενδεικτικό είναι αυτό που λέει ένας πιλότος: «Σκεφτείτε ότι βρίσκεστε σε ένα φωτεινό χώρο γεμάτο εμπόδια. Ξαφνικά κλείνουν τα φώτα και εσείς έχετε λίγα δευτερόλεπτα για να βγείτε έξω. Τι πιθανότητες έχετε για να βρείτε την έξοδο γρήγορα;».
Βέβαια, κάποιοι υποστηρίζουν πως στην απογείωση και στην προσγείωση το αεροσκάφος ενδεχομένως να χρειαστεί όλη τη διαθέσιμη ενέργεια, οπότε τα φώτα χαμηλώνουν για να εξοικονομηθεί ενέργεια.
Παράπονα Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.