ροή ειδήσεων

«Το τραγούδι της φωτιάς» – Ένα τραγούδι απο τη Ρόδο για τους πρόσφυγες (video)


Ένα τραγούδι για τους ανθρώπους που βαδίζουν στον δρόμο της φωτιάς χωρίς πυξίδα...
Αναζητώντας έναν παράδεισο και μια καλύτερη και πιο δίκαιη ζωή.

Λίγα λόγια απο την στιχουργό
Οι στίχοι γεννήθηκαν μετά από έναν βουβό πόνο και μια οργή που ξεχείλισε για την ταλαιπωρία των ανθρώπων που δεν φταίνε σε τίποτα να πληρώνουν τις τακτικές του ιμπεριαλισμού και του θρησκευτικού φανατισμού. Για τα παιδιά που χάθηκαν στα παγωμένα νερά του Αιγαίου, για τα παιδιά που δεν πρόλαβαν να ζήσουν. Μπήκα στη θέση του πρόσφυγα, ένιωσα τον πόνο του, είδα τη μάνα να θρηνεί το νεκρό παιδί της. Με τους στίχους μου διαμαρτύρομαι για όσα σύνορα υψώνουν στις ζωές των ανθρώπων.
Κατάγομαι από τον Αρχάγγελο και ζω εκεί. Έχω κάνει παιδαγωγικές σπουδές και μεταπτυχιακό στη Λογοτεχνία, ενώ είμαι συγχρόνως ραδιοφωνική παραγωγός. Η ποίηση (και η συγγραφή γενικότερα), αλλά και η μουσική είναι τρόπος ζωής και έκφρασης. Συναντήθηκα με τον μουσικό Μάνο Σάββενα που μελοποίησε τους στίχους και στη συνέχεια η Νατάσα με τη φωνή της έδωσε πνοή στο τραγούδι. Ήταν μια πολύ όμορφη και δημιουργική συνεργασία, κάτι που είναι και το ζητούμενο της εποχής μας, μπροστά στον κορεσμό και την εμπορευματοποίηση της μουσικής παραγωγής.

Το τραγούδι της φωτιάς
Στίχοι Μίκα Ντάκα
Μουσική Μάνος Σάββενας
Ερμηνεία-Σκηνοθεσία Νατάσα Καρακατσάνη
Τεχνική υποστήριξη Χριστίνα Γιαλλουράκη




Μ΄ ένα τραγούδι απ’ την πατρίδα / και προορισμό χωρίς πυξίδα
πήρα τον δρόμο της φωτιάς.
Σπασμένα όνειρα μαζί μου / κι ένα κομμάτι απ’ την ψυχή μου
Σημάδι κάποιας προσφυγιάς.

Έχει αγριέψει ο καιρός / και ο παράδεισος κλειστός.
Ζωή ναυάγιο.
Κάποιος με σπρώχνει σα σκυλί / κι άλλος με οίκτο θα μου πει
«φίλε κουράγιο».

Μέρες σκληρές, θανάτου μέρες / και στο μυαλό ηχούν οι σφαίρες
από έναν τόπο μακρινό.
Συρματοπλέγματα με πνίγουν / κι ο ήλιος καίει την πληγή μου
δίχως ψωμί, δίχως νερό.

Και μες στης νύχτας το αγιάζι / είδα μια μάνα να σπαράζει

πάνω απ’ τον γιο της τον νεκρό.

Μια προσευχή πια δεν θυμάμαι / μόνο κρυώνω και φοβάμαι
Απόψε καίω τον θεό.


Σχόλια

  1. Ανώνυμος4/1/16 20:14

    Αγαπητή Μίκα Ντάκα!
    Υπάρχει μία αρχαία ελληνική ρήση :
    Των οικιών υμών εμπιπραμένων, υμείς άδετε (Θουκιδίδης)
    (Τα σπίτια μας καίγονται και εμείς τραγουδάμε)
    Οι "πρόσφυγες" που στέλνει μαζικά Η ΤΟΥΡΚΙΑ μεθοδευμένα και χρήματα έχουν και smartphone 3G και επιδόματα θα πάρουν και ακόμα και διάσημες αμερικάνες ηθοποιοί θα τρέξουν γιαυτούς!!
    Για τα παληκαράκια που πεθαίνουν απο ναρκωτικά στα σκοτεινά δρομάκια, για τα μαθητάκια που λιποθυμάνε απο πείνα , και όταν πάνε σπίτι δεν ξέρουν αν θα έχει φαγητό, για τα παιδιά . ναι για τα δικά μας λέω , τα ξεχασμένα ελληνάκια βρε,για το παιδί μου που ξενιτεύτηκε και αγκομαχάει να ζήσει στην παγωμένη Φρακφούρτη 7 άτομα σε ένα διαμέρισμα ,που σπούδασε με στερήσεις ντε, γι αυτό λέω,εγώ ένας ξεχασμένος γονιός ,Έλληνας είμαι, έτσι λέω ακόμα τουλάχιστον,με κόπο συγκρατώ τα δάκρυά μου,
    πότε βρε παιδάκι μου θα γραφτεί ένα τραγούδι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *