Στα 400 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport Greece στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια για τους 48 πρώτους μήνες της παραχώρησης. Το ποσό είναι κατά 70 εκατομμύρια ευρώ υψηλότερο από αυτό που προβλέπεται στη σύμβαση μεταξύ της παραχωρησιούχου και του ελληνικού Δημοσίου. Τα 95 εκατομμύρια ευρώ, εκ των 400 συνολικά, προορίζονται για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 τέρμιναλ κατά 100.000 τετραγωνικά μέτρα, σε 300.000 τ.μ., αύξηση των σημείων τσεκ-ιν από 213 σε 297, των σημείων ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, των πυλών από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150. Επιπλέον, θα προχωρήσει σε ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του κάθε ενός αεροδρομίου.
Προβλέπεται ακόμα η πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών. Θα ανακαινιστούν επίσης οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών, οι πυροσβεστικοί σταθμοί και οι 100 γεννήτριες ηλεκτροδότησης, όλες οι εγκαταστάσεις υγιεινής, ενώ παντού θα εγκατασταθεί νέο, inline σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών.
Τα περισσότερα εκ των έργων αυτών θα ξεκινήσουν μετά το τέλος της φετινής καλοκαιρινής σαιζόν αλλά άμεσα θα προχωρήσει μία σειρά παρεμβάσεων. Αυτή περιλαμβάνει βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, αναβάθμιση των εγκαταστάσεων υγιεινής, νέες υπηρεσίες όπως η δυνατότητα δωρεάν σύνδεσης με το Διαδίκτυο αλλά και εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας και γενικό καθαρισμό.
Σύμφωνα με στελέχη της Fraport Greece, εκτός από τα 400 αυτά εκατομμύρια ευρώ θα πραγματοποιηθούν μεσοπρόθεσμα και επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης του κάθε αεροδρομίου.
Τα πρώτα έργα αναμένεται να υλοποιήσει η Intrakat, η οποία συμμετείχε ως δηλωμένος εργολάβος (nominated contractor) στη δεσμευτική προσφορά που είχε κάνει η Fraport στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού.
Αν και η προθεσμία υλοποίησης των έργων αρχίζει να «τρέχει» με την έναρξη της παραχώρησης ή CCD (Concession Commencement Date), αυτά αναμένεται να ολοκληρωθούν νωρίτερα σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται ότι η παράδοση των αεροδρομίων εκτιμάται πως θα προσδιοριστεί για τις αμέσως επόμενες εβδομάδες και πάντως πριν από το Πάσχα.
Ταυτόχρονα με την παράδοσή τους θα γίνει και η καταβολή προς το ελληνικό Δημόσιο του εφάπαξ τιμήματος της παραχώρησης, δηλαδή το 1,234 δισ. ευρώ.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν τρεις πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).
H αμοιβή παραχώρησης, εκτός από την εφάπαξ καταβολή του 1,234 δισ. ευρώ και τις επενδύσεις που θα υλοποιηθούν μέχρι το 2021 περιλαμβάνει επίσης την καταβολή 22,9 εκατ. ευρώ ως ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατ’ έτος στο 28,6% των μεικτών κερδών της εκμετάλλευσής τους.
Παράπονα Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.