επικαιρότητα

«Μεταφέρει» τουρίστες από την Ισπανία στην Αν. Μεσόγειο ο Thomas Cook

Η Ελλάδα μεταξύ των "κερδισμένων" της εφετινής σαιζόν. Το 59% του προγράμματος έχει ήδη πουληθεί


O Peter Fankhauser, διευθύνων σύμβουλος του Thomas Cook



Ο Thomas Cook «μεταφέρει» μέρος του προγράμματός του από την Ισπανία, στην Ανατολική Μεσόγειο, λόγω ισχυρής ζήτησης, αλλά και καλύτερων περιθωρίων κέρδους, μετά τις σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των ισπανικών ξενοδοχείων τα τελευταία χρόνια.

Η αποκάλυψη αυτή έγινε σήμερα από τον διευθύνοντα σύμβουλο, Peter Fankhauser, καθώς η εταιρεία ανέφερε αύξηση κρατήσεων κατά 4% στο Ηνωμένο Βασίλειο με 6% καλύτερη τιμολόγηση.

Όπως δήλωσε ο κ. Fankhauser: «Εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε οικονομικές πιέσεις εξαιτίας των συναλλαγματικών ισοτιμιών, αλλά και του κόστους των κλινών των ξενοδοχείων σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον αγοράς. Η ισχυρή ανάπτυξη σε προορισμούς της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς και οι υψηλότερες πωλήσεις, μέσω διαδικτύου συμβάλλουν στην άμβλυνση αυτού του αντίκτυπου».

Η εταιρεία ανέφερε μείωση κέρδους κατά 8 εκατομμύρια λίρες τη χειμερινή περίοδο, παρά τις αυξημένες πωλήσεις, ιδιαίτερα λόγω της ισχυρής ζήτηση για την Τουρκία και την Αίγυπτο, ενώ το περιθώριο κέρδους βρισκόταν υπό πίεση ειδικότερα κατά το δεύτερο τρίμηνο.

Τα έσοδα της εταιρείας επηρεάστηκαν κυρίως από τα πολύ χαμηλά περιθώρια κέρδους στα Κανάρια Νησιά, τον πλέον σημαντικό χειμερινό προορισμό του Cook, εξαιτίας του αυξημένου κόστους των ξενοδοχείων, της ασθενέστερης λίρας και του αυξημένου ανταγωνισμού στην αγορά. Ως εκ τούτου, ενώ η ζήτηση παραμένει ισχυρή, η εταιρεία δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει στις αυξήσεις του κόστους των ξενοδοχείων, μέσω υψηλότερων τιμών πώλησης στον τελικό πελάτη.
Η στροφή στην Αν. Μεσόγειο

Και συνέχισε το «αφεντικό» του Thomas Cook: «Υπό αυτές τις συνθήκες κάνουμε κάποιες ενέργειες προκειμένου να βοηθήσουμε στην άμβλυνση αυτών των πιέσεων της αγοράς. Στρεφόμαστε σε πιο κερδοφόρους και ταχύτατα αναπτυσσόμενους προορισμούς, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος, και στοχεύουμε σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Επιπλέον, αυξήθηκαν σημαντικά οι πωλήσεις διαφοροποιημένων πακέτων διακοπών κατά το πρώτο εξάμηνο, κατά 31% σε own brand ξενοδοχεία της εταιρείας και κατά 18% σε επιλεγμένα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των προσφορών μας. Aκόμη, προχωρήσαμε σε μείωση του δικτύου καταστημάτων μας κατά 10%, διατηρώντας περίπου 600 καταστήματα, ενώ ταυτόχρονα βλέπουμε τις online πωλήσεις να αυξάνονται κατά 33% και αυτές μέσω κινητού τηλεφώνου να λειτουργούν ιδιαίτερα καλά. Αναμένουμε ότι η εφαρμογή αυτών των δράσεων θα συμβάλει στην επιστροφή της επιχείρησης στην κερδοφόρα ανάπτυξη».
Η ζήτηση για Ελλάδα και Τουρκία

Η ζήτηση για Τουρκία, Ελλάδα και Αίγυπτο συνεχίζεται πολύ ισχυρή, όμως αύξηση παρατηρείται στις κρατήσεις σε πιο μικρούς προορισμούς, όπως η Κροατία, η Ιταλία και η Τυνησία, η οποία επανήλθε πολύ δυναμικά.

Συνολικά, οι κρατήσεις κινούνται σε πολύ καλά επίπεδα, με το 59% του προγράμματος να έχει ήδη πουληθεί, με αποτέλεσμα τα έσοδα της εταιρείας να καταγράφουν αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Οι προοπτικές

Αναφερόμενος στις προοπτικές, ο CEO του Thomas Cook, είπε: «Προχωρούμε γρήγορα την μετονομασία των καταστημάτων μας μετά το τέλος της συνεργασίας μας με το “The Co-operative Travel”. Παρατηρήθηκε μείωση των ακαθάριστων ζημιών από 314 εκατομμύρια λίρες σε 303 εκατομμύρια, καθώς τα έσοδα του 1ου εξαμήνου αυξήθηκαν κατά 5%, κυρίως προερχόμενα από την ανάπτυξη της Αιγύπτου και των μακρινών προορισμών. Έτσι ο Thomas Cook είχε ένα καλό 1ο εξάμηνο, με βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα σε συνδυασμό με απτή στρατηγική πρόοδο. Η δουλειά που κάναμε τα τελευταία δύο χρόνια για να βελτιώσουμε την εμπειρία των πελατών μας, τόσο στις πτήσεις, όσο και στις διακοπές, με λιγότερα αλλά καλύτερα ξενοδοχεία, έχει αποφέρει καρπούς με αύξηση των εσόδων και πολύ καλές κρατήσεις για το καλοκαίρι. Τα 2/3 των πελατών μας ζητούν εξατομικευμένες διακοπές, κι εμείς καινοτομούμε για να ικανοποιήσουμε αυτό το αίτημα. Σε αυτό βοηθούν οι δύο υπηρεσίες που έχουμε εισάγει, το “Choose Your Room” και το “Choose Your Favorite Sunbed”.
Οι αγορές

Όσον αφορά την πορεία των επιμέρους αγορών, είπε: «Η ζήτηση για αυτό το καλοκαίρι κινείται σε πολύ καλά επίπεδα σε όλες τις αγορές, ιδιαίτερα στη Σκανδιναβία. Εξακολουθούμε, ωστόσο, να αντιμετωπίζουμε οικονομικές πιέσεις στο Ην. Βασίλειο, εξαιτίας του κόστους ξενοδοχείων στην Ισπανία, του αντίκτυπου του νομίσματος και της αύξησης χωρητικότητας στην αγορά».
Οι αεροπορικές εταιρίες

Αναφερόμενος στις αεροπορικές του ομίλου είπε: «Στοχεύουμε σε άμβλυνση αυτής της πίεσης, μεταφέροντας μέρος της χωρητικότητας από την Ισπανία στην ανατολική Μεσόγειο. Εξίσου καλά είναι τα αποτελέσματα του 1ου εξαμήνου για τις αεροπορικές επιχειρήσεις του ομίλου. Η Condor παρουσίασε ισχυρή ανάκαμψη και έτσι μπορούμε να παρέχουμε αξιόπιστη και ποιοτική εξυπηρέτηση σε μια κρίσιμη περίοδο στον τομέα των αερομεταφορών στη Γερμανία. Οι κρατήσεις για το καλοκαίρι είναι πολύ καλές και σύμφωνες με την αύξηση της χωρητικότητας μας κατά 10%, συμπεριλαμβανομένων 70 νέων δρομολογίων».
Οι επενδύσεις

Τέλος αναφερόμενος στις επενδύσεις του ομίλου, τόνισε: «Η δημιουργία του επενδυτικού κεφαλαίου με την LMEY τον Μάρτιο, θα μας επιτρέψει να επιταχύνουμε την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου των own brand ξενοδοχείων μας. Έτσι θα μπορέσουμε να προσφέρουμε καλύτερη ποιότητα και να έχουμε υψηλότερες αποδόσεις. Είμαστε ενθουσιασμένοι για την ευκαιρία που μας δίνει το fund να έχουμε 3 νέα ξενοδοχειακά έργα σε εξέλιξη και το πρώτο Casa Cook στην Ισπανία. Παράλληλα, ελπιδοφόρες προοπτικές υπάρχουν για το νέο brand, Cook’s Club, το οποίο θα είναι “διαθέσιμο” το καλοκαίρι του 2019, για να προσελκύσουμε μια νέα γενιά τουριστών. Ταυτόχρονα νέες συνεργασίες σε συμπληρωματικές δραστηριότητες έχουν πολύ καλή πορεία: η μεταφορά στο Webjet σημείωσε πενταπλάσια αύξηση στις κρατήσεις πέρυσι, συμβάλλοντας στην αύξηση κατά 51% των συνολικών κρατήσεων στο bedbank. Στα άμεσα σχέδιά μας είναι η λειτουργία της Expedia στο Βέλγιο και το Ηνωμένο Βασίλειο φέτος το καλοκαίρι, ανοίγοντας το δρόμο για περαιτέρω βελτίωση της διαδικτυακής εμπειρίας των πελατών. Ξεκινώντας την πιο “γεμάτη” περίοδο του χρόνου, βλέπουμε δυναμική σε όλες τις αγορές μας για να παρέχουμε τις καλύτερες δυνατές διακοπές στους πελάτες μας. Συνεχίζουμε τις αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης ακολουθώντας τη σαφή επιθυμία των πελατών μας. Αυτό θα οδηγήσει σε επίτευξη των προσδοκιών και των στόχων μας, για το έτος που διανύουμε».




ΜΕΣΩ WWW.MONEY-TOURISM.GR

Σχόλια

παράπονα Ρόδου

Δείτε επίσης