ροή ειδήσεων

Τριτοκοσμικές εικόνες αποτύπωσαν οι επιβάτες του “Tui Discovery 2”



Όνειρο δεμένο στο μουράγιο εξακολουθεί να παραμένει και στην έναρξη της καλοκαιρινής ο τομέας της κρουαζιέρας που αν και αποτελεί τον καλύτερο τρόπο ανάδειξης και προβολής ενός τουριστικού προορισμού και μοχλό ανάπτυξης κάθε τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, εντούτοις αυτό δεν ισχύει για τη Ζάκυνθο.
Αυτό μας επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά η άφιξη του κρουαζιερόπλοιου “Tui Diskovery 2” (σημαίας Μπαχάμες) το τέταρτο κατά σειρά κρουαζιερόπλοιο που κατέπλευσε φέτος στη Ζάκυνθο ρίχνοντας άγκυρες αρόδου γύρω στις 8 χθες το πρωί από τα Χανιά, μεταφέροντας με λάντζες εκατοντάδες επισκέπτες στην πόλη.
Το πλοίο έφτασε στη Ζάκυνθο με 1.833 επιβάτες και 739 άτομα πλήρωμα, όπου παρέμεινα στο νησί μέχρι αργά το απόγευμα όπου απόπλευσε για επόμενο λιμάνι εκείνο της Κέρκυρας.
Η άφιξή του, μας υπενθύμισε με τον καλύτερο τρόπο πως χρειαζόμαστε επειγόντως υποδομές, και καθαριότητα και παροχές. Στο σύνολό τους περιηγήθηκαν μέσα στην πόλη και τα αξιοθέατά της αφου προηγουμένως πέρασαν από σωρούς σκουπιδιών φροντίζοντας να τα απαθανατίσουν. Αρκετοί από αυτούς πραγματοποίησαν ημερήσια εκδρομή γνωρίζοντας τα αξιοθέατα και τις ομορφιές του νησιού ενισχύοντας την τοπική οικονομία.

Σε ετοιμότητα…
Οι επιχειρηματίες της πόλης και αυτή τη φορά στάθηκαν και με το παραπάνω στο ύψος της περίστασης. Όλα τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος ήταν σε πλήρη ετοιμότητα για την ευχάριστη αυτή «απόβαση» και η υποδοχή των επιβατών-επισκεπτών, άψογη. Πανέτοιμα να εξυπηρετήσουν, ταβέρνες, σνακ-μπαρ, καφετέριες και εστιατόρια ανταποκρίθηκαν άριστα και εξυπηρέτησαν με τον καλύτερο τρόπο τους επισκέπτες. Η εντύπωσή τους, δεν μπορεί παρά να ήταν απόλυτα θετική. Και αυτό μπορεί κανείς να το διαπιστώσει από μια συνομιλία που θα είχε μαζί τους όση ώρα είχαν κατακλύσει στην κυριολεξία τις καφετέριες στο κέντρο της πόλης απολαμβάνοντας τον καφέ και τα γλυκίσματα τους.



Άφησαν χρήμα
στην αγορά
Μπορεί η γκρίνια να είναι το αγαπημένο μας σπορ αλλά ήταν μια πολύ θετική μέρα που σκόρπισε χαμόγελα στην αγορά. Καφετέριες, ταβέρνες, εστιατόρια, γέμισαν κυριολεκτικά με τους επισκέπτες ενώ ανάλογη ήταν η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, κυρίως σε αυτά που πωλούν τουριστικά είδη. Αν μάλιστα η Αλ. Ρώμα είχε ήδη πεζοδρομηθεί, η πρόσβασή τους εκεί θα ήταν ευκολότερη και βέβαια η κίνηση μεγαλύτερη.

Αρκετές δυσκολίες
Μπορεί ο καιρός να έδειξε το καλύτερό του πρόσωπο για να υποδεχτεί τους επισκέπτες μας, αλλά όχι και το ίδιο το νησί μας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στοιχειώδεις υποδομές. Είδαμε αρκετούς από τους ηλικιωμένους επισκέπτες, σε τροχήλατα καροτσάκια, να αντιμετωπίζουν δυσκολίες πρόσβασης, αφού οι ειδικές ράμπες ήταν κατειλημμένες από σταθμευμένα οχήματα. Εξάλλου, στις περισσότερες διαβάσεις πεζών οι λευκές διαγραμμίσεις ήταν σβησμένες από την πολυκαιρία, κάτι που πρέπει να διορθωθεί άμεσα!

Το master plan
του λιμανιού
Σε εκείνο που δεν θα διαφωνήσει κανείς, είναι στην άποψη πως το έργο για το master plan του λιμανιού από το οποίο εξαρτάται άμεσα η προβλήτα κρουαζιεροπλοίων, αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα. Ακόμη δεν έχουμε καταφέρει, ως τοπική κοινωνία, να λύσουμε το πρόβλημα με την προβλήτα πρόσδεσης. Και ενώ τα υπόλοιπα νησιά διαθέτουν υποδομές, η Ζάκυνθος μένει απ’ έξω. Η μόνη βελτίωση που υπήρχε σε επίπεδο υποδομών από πέρυσι είναι ότι φτιάχτηκε ο χώρος της πλατείας του Ηρώου Πεσόντων στο μόλο, στον οποίο επισκευάστηκε το δάπεδο. Θα μπορούσαμε να έχουμε έναν τεράστιο αριθμό τουριστών από τα κρουαζιερόπλοια, όμως χάνονται και πολύ μεγάλα έσοδα.



Άλυτο πρόβλημα
Εάν υπήρχε προβλήτα θα γινόταν και εξοικονόμηση καυσίμων αλλά και το προσωπικό θα ήταν πολύ λιγότερο. Το παραμικρό από τα κρουαζιερόπλοια, θα μπορούσε να επιφέρει κέρδη στην Ζάκυνθο, αλλά είναι κάτι που δεν το καταλαβαίνουν οι περισσότεροι, ή δεν θέλουν να το καταλάβουν. Συνεπώς εδώ που φτάσαμε αντί να επιδιώκουμε μεγαλύτερο αριθμό κρουαζιεροπλοίων πονοκεφαλιάζουμε γιατι δεν έχουν τα αυτονόητα. Τέλος, να σημειωθεί ότι το γεγονός πως ακόμη δεν έχουμε καταφέρει, ως τοπική κοινωνία, να λύσουμε το πρόβλημα με την προβλήτα πρόσδεσης, είναι ένα σοβαρό αρνητικό στοιχείο, που δημιουργεί εμπόδιο στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού. Και ενώ τα υπόλοιπα νησιά διαθέτουν υποδομές, η Ζάκυνθος μένει απ’ έξω. Μέσα στα νησιά που είναι ψηλά στη λίστα των προτιμήσεων των κρουαζιερόπλοιων είναι και η Κέρκυρα, η Κεφαλονιά, αλλά και το γειτονικό μας Κατάκολο. Μάλιστα η τελευταία περιοχή είναι φημισμένη όχι μόνο για το λιμάνι της, αλλά και τις μεγάλες δυνατότητες του.

Και η χαμένη ευκαιρία
Με την συμμετοχή των κορυφαίων παραγόντων και στελεχών του τουρισμού κρουαζιέρας άνοιξε και φέτος τις εργασίες της η Seatrade Miami 2018, στο Fort Lauderdale της Florida. Μια έκθεση που ακούμε αλλά δεν βλέπουμε ζακυνθινή παρουσία με αποτέλεσμα να μας ψάχνουν και να μην μας βρίσκουν δίπλα στο Κατάκολο αλλά και την Κεφαλονιά που και φέτος φρόντισε να αφήσει το αποτύπωμά της. Και όλα αυτά λίγο πριν την έλευση του πρώτου κρουαζιερόπλοιου στο νησί που έχει προγραμματιστεί για τον επόμενο μήνα και που για τη φετινή σεζόν είναι κατά πολύ λιγότερα από εκείνα που μας επισκέφθηκαν πέρυσι.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν από τους πράκτορες που συνεργάζονται με τις ναυτιλιακές εταιρείες, το 2018 θα φτάσουν στο νησί μας περίπου 14 με 15 κρουαζιερόπλοια ενώ πέρυσι είχαμε αφίξεις 17 κρουαζιεροπλοίων και το 2016 είχαμε 29.



ΑΠΟΨΗ…
Δυστυχώς, η πένα μιας εφημερίδας αποτυπώνει την πραγματικότητα. Δε σχεδιάζει, ούτε χρηματοδοτεί έργα υποδομής. Εάν ήταν στο χέρι μας, σας διαβεβαιώνουμε ότι θα είχαμε κάνει τη Ζάκυνθο, όχι Παρίσι, αλλά Κυλλήνη, Κατάκολο, Αργοστόλι, Λευκάδα και Κέρκυρα. Για αυτό οι αρμόδιοι να μην το αμελήσουν, αφού το έργο αυτό, είναι ζωτικής σημασίας για τη Ζάκυνθο και είναι κρίμα να μην παραδίδεται προς χρήση ενώ είναι σχεδόν ολοκληρωμένο. Και εδώ είναι που μας πιάνει το παράπονο στο Τζάντε και σκεφτόμαστε το “όρσε γαμπρέ κουφέτα”! Στη Ζάκυνθο, την ίδια στιγμή ψάχνουμε κάθε είδους brand name και αναθέτουν εκπόνηση μελετών με βάθος χρόνου στην εφαρμογή της. Τρέχουμε να προκάνουμε να συντηρήσουμε (sic) το ναυαγιο μπας και σακατευτεί κανένας. Μήπως είμαστε πέσε πίτα να σε φάω και περιμένουμε μόνο από τους ιδιώτες τουριστικούς επιχειρηματίες να σώσουν την παρτίδα;
Θα το επαναλαμβάνουμε μέχρι τελικής πτώσεως… Τους Ιθαγενείς δεν θα μπορούμε πλέον για πολύ ακόμη να τους ξεγελάμε με χάντρες!
Αντί, λοιπόν, να μας απασχολεί πως θα προχωρήσει η υλοποίηση νέα προβλήτας, ασχολούμαστε με το ποιος το οραματίστηκε, ποιος το παρήγγειλε, ποιος το ξεκίνησε, ποιος έδωσε το πρώτο ευρώ, σε τι κόμμα ανήκει εκείνος που βοηθά, ποιος είναι λιγότερο ή περισσότερο υπευθυνος, σε ποιο μώλο θα κατασκευαστεί και ου το καθεξής. Η Ζάκυνθος δεν μπορεί να εξακολουθήσει για πολύ να είναι αποδέκτης των θαυμάτων του Αγίου Διονυσίου. “Πάρτε το αλλιώς”… υπάρχει χρόνος. Διαφορετικά καλή σας νύχτα…

imerazante

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *