Σοκ: Η Ε.Ε. με έκθεσή της υπονοεί ξεκάθαρα, πως κάποιοι τρώνε λεφτά από την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα
Σχεδόν κανένας δε σοκαρίστηκε από την έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου που εξέταζε 12 συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (ΣΔΙΤ) προκειμένου να κατασκευαστούν μερικοί από τους μεγάλους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους...
Η έκθεση αφορά τους αυτοκινητοδρόμους Ε65, Ολυμπία Οδό και Μορέα και σύμφωνα με το πόρισμά της, η πλέμπα επιβαρύνθηκε με επιπλέον 1,2 δισ. ευρώ λόγω των πολλαπλών καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους. Ακόμα χειρότερα, οι αυτοκινητόδρομοι που παρδόθηκαν φαίνεται να κάλυψαν τελικά λιγότερα χιλιόμετρα από το αρχικό σχέδιο.
Συγκεκριμένα ο Ε65 παραδόθηκε σχεδόν κατά το ήμιση (55%) με το κόστος να έχει αυξηθεί κατά 47% από την αρχική εκτίμηση, δηλαδή 415 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω κόστος, ενώ λάθος είχε υπολογιστεί και η συχνότητα διέλευσης των οχημάτων, μειωμένη κατά 63%.
Η Ολυμπία Οδός παραδόθηκε μειωμένη κατά 45% με αύξηση του κόστους κατά 59% και συνολική πρόσθετη επιβάρυνση 678 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο αυτοκινητόδρομος Μορέα από την άλλη παραδόθηκε ολόκληρος, με το κόστος να είναι αυξημένο μόλις κατά 16%, δηλαδή κατά 84 εκατομμύρια ευρώ, που μας δημιουργεί την ανάγκη να δώσουμε κάποια συγχαρητήρια σε όσους αναμείχθηκαν, για την εγκράτειά τους στη διασπάθιση δημοσίου χρήματος.
Η έκθεση της Ε.Ε. συνοδεύεται και από συμπεράσματα, στα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ, κατηγορεί τους θεσμούς αλλά και τους ανθρώπους της πραγματικής οικονομίας της χώρας μας, κάνοντας λόγο για αδιαφανείς διαδικασίες, ανεπαρκείς αναλύσεις και αναθέσεις χωρίς ανταγωνισμό.
Η έκθεση αφορά έργα που είχαν σχεδιαστεί να γίνουν από το 2000 και εξετάζει την πορεία υλοποίησής τους μέχρι και το 2014.
Για όσους δεν έχετε κάτι καλύτερο να κάνετε, μπορείτε να διαβάσετε την πολυσέλιδη έκθεση των κουτόφραγκων που θέλουν να αμαυρώσουν τον πολιτικό μας πολιτισμό, εδώ.
Η έκθεση αφορά τους αυτοκινητοδρόμους Ε65, Ολυμπία Οδό και Μορέα και σύμφωνα με το πόρισμά της, η πλέμπα επιβαρύνθηκε με επιπλέον 1,2 δισ. ευρώ λόγω των πολλαπλών καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους. Ακόμα χειρότερα, οι αυτοκινητόδρομοι που παρδόθηκαν φαίνεται να κάλυψαν τελικά λιγότερα χιλιόμετρα από το αρχικό σχέδιο.
Συγκεκριμένα ο Ε65 παραδόθηκε σχεδόν κατά το ήμιση (55%) με το κόστος να έχει αυξηθεί κατά 47% από την αρχική εκτίμηση, δηλαδή 415 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω κόστος, ενώ λάθος είχε υπολογιστεί και η συχνότητα διέλευσης των οχημάτων, μειωμένη κατά 63%.
Η Ολυμπία Οδός παραδόθηκε μειωμένη κατά 45% με αύξηση του κόστους κατά 59% και συνολική πρόσθετη επιβάρυνση 678 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο αυτοκινητόδρομος Μορέα από την άλλη παραδόθηκε ολόκληρος, με το κόστος να είναι αυξημένο μόλις κατά 16%, δηλαδή κατά 84 εκατομμύρια ευρώ, που μας δημιουργεί την ανάγκη να δώσουμε κάποια συγχαρητήρια σε όσους αναμείχθηκαν, για την εγκράτειά τους στη διασπάθιση δημοσίου χρήματος.
Η έκθεση της Ε.Ε. συνοδεύεται και από συμπεράσματα, στα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ, κατηγορεί τους θεσμούς αλλά και τους ανθρώπους της πραγματικής οικονομίας της χώρας μας, κάνοντας λόγο για αδιαφανείς διαδικασίες, ανεπαρκείς αναλύσεις και αναθέσεις χωρίς ανταγωνισμό.
Η έκθεση αφορά έργα που είχαν σχεδιαστεί να γίνουν από το 2000 και εξετάζει την πορεία υλοποίησής τους μέχρι και το 2014.
Για όσους δεν έχετε κάτι καλύτερο να κάνετε, μπορείτε να διαβάσετε την πολυσέλιδη έκθεση των κουτόφραγκων που θέλουν να αμαυρώσουν τον πολιτικό μας πολιτισμό, εδώ.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.