Πώς οι μικρές ιδιωτικές εταιρείες «σηκώνουν κεφάλι» απέναντι στις παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου
Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται πλέον στην ελληνική ακτοπλοΐα. Τα όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα αλλάζουν με τις μικρές ιδιωτικές εταιρείες να «σηκώνουν κεφάλι» απέναντι στις παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου και τις εισηγμένες μεγάλες εταιρείες.
Μετά τις τελευταίες αγοραπωλησίες, ειδικά την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της Hellenic Seaways από τον όμιλο Attica, το σχήμα αποτελεί το μεγαλύτερο της ελληνικής ακτοπλοΐας κατέχοντας το 30% της χωρητικότητας των πλοίων και το 33% της ζήτησης των επιβατών.
Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το κυριακάτικο φύλλο του Πρώτου Θέματος, τα τελευταία επτά χρόνια ο στόλος των εισηγμένων εταιρειών διαρκώς μειώνεται διαρκώς και πλέον έχει μειωθεί στο μισό σε σχέση με 7 χρόνια πριν. Οι εταιρείες αποσύρουν συνεχώς πλοία από την αγορά αφού η ζήτηση μειώνεται.
Την ίδια ώρα όμως τα πλοία άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά είναι 49. Οι εταιρείες αυτές δεν αποτελούν πλέον αμελητέα ποσότητα αφού στο σύνολό τους διαθέτουν περισσότερα πλοία από όσο οι μεγάλοι.
Το συγκριτικό πλεονέκτημα που φαίνεται να διαθέτουν αυτές οι μικρές εταιρείες σε σχέση με τα μεγάλα, παραδοσιακά σχήματα είναι ότι χαρακτηρίζονται από στοιχεία φρεσκάδας και επιθετικότητας με την πρόθεση να αυξήσουν την δραστηριότητά τους σε όλο και περισσότερες γραμμές δρομολογίων ή και να κατακτήσουν αποκλειστικά τις γραμμές αυτές.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.