ροή ειδήσεων

Στα "κάγκελα" οι Κρεμαστενοί για την πολεοδομική μελέτη



Στα «κάγκελα» οι Κρεμαστενοί, για το ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής τους. Αντιδρούν οι κάτοικοι της Κρεμαστής στην πολεοδομική μελέτη του οικισμού της , που προωθεί ο Δήμος, καθώς θεωρούν ότι, το σχέδιο αντί να επιλύσει, δημιουργεί επιπλέον προβλήματα στην περιοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Το Βήμα της Δωδεκανήσου» οι περισσότεροι κάτοικοι της Κρεμαστής δεν είναι ενημερωμένοι για τα το νέο ρυμοτομικό σχέδιο της , με αποτέλεσμα να προκληθεί αναστάτωση στην εν λόγω δημοτική κοινότητα.Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν ,φαίνεται πως θορύβησαν τη δημοτική αρχή και με απόφαση του εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου υπεύθυνου για τον πολεοδομικό σχεδιασμό Γιώργο Κακούλη ,δόθηκε παράταση μέχρι το τέλος Ιουλίου για την κατάθεση εντάσεων καθώς η αρχική ημερομηνία έληξε την περασμένη Παρασκευή.

Όπως υποστηρίζουν κάτοικοι της περιοχής , η πολεοδομική μελέτη σχεδιάστηκε πριν από 10-15 χρόνια με ευθύνη του πρώην Δήμου Πεταλούδων και σήμερα είναι ανεφάρμοστη, αφού η Κρεμαστή συνεχώς αναπτύσσεται , με την κατασκευή ξενοδοχείων , καταστημάτων και οικιών , με αποτέλεσμα τα δεδομένα από τότε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει άρδην.

Μάλιστα το τοπικό συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας Κρεμαστής δεν συναίνεσε ούτε και συμφώνησε με την πολεοδομική μελέτη , που ανήρτησε και προωθεί ο Δήμος που βρήκε έτοιμη στα συρτάρια του από το παρελθόν. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας , αφαιρέθηκε από το τοπικό συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας Κρεμαστής η αρμοδιότητα γνωμοδότησης και απόφασης επί της πολεοδομικής μελέτης της περιοχής και ανατέθηκε εξ ολοκλήρου , στη Διεύθυνση Πολεοδομίας του Δήμου.

Όπως δήλωσε στην εφημερίδα «Το Βήμα της Δωδεκανήσου» , ο πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Κρεμαστής Τσαμπίκος Ποδιώτης , οι κάτοικοι της περιοχής επιβάλλεται να ενημερωθούν λεπτομερώς από τους αρμόδιους για την νέα πολεοδομική μελέτη της περιοχής και τις αλλαγές που προβλέπονται να γίνουν . Στο πλαίσιο αυτό ,συναντήθηκε με τον αντιδήμαρχο Ανάπτυξης Γιώργο Πόκκια , από τον οποίο ζήτησε να παρέμβει προκειμένου εντός της εβδομάδας, να πραγματοποιηθεί στην Κρεμαστή ανοιχτή συνάντηση, με την συμμετοχή του εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου υπεύθυνου για πολεοδομικά ζητήματα Γιώργου Κακούλη , αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων και κατοίκων της περιοχής , προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση και να γίνει εκτενής συζήτηση επί του θέματος αυτού.

Στην απόφαση που υπέγραψε ο κ. Κακούλης αναφέρονται τα εξής:

Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γεώργιος Κακούλης, σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που παραχωρήθηκαν με την υπ’ αριθμό 812/14-3-17 απόφαση Δημάρχου,

ανακοινώνει


ότι αναρτήθηκε στα γραφεία της Δ/νσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Ρόδου, οδός Διαγοριδών αριθμός 1, το α’ στάδιο της Γ’ Φάσης της Πολεοδομικής Μελέτης του οικισμού Κρεμαστής, του Δήμου Ρόδου, Ν. Δωδεκανήσου.

Ειδικότερα, η ανακοίνωση αφορά στην υπ’ αριθμό 707/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ρόδου, αναφορικά με την «Έγκριση της υπ’ αριθμό 141/7-9-2016 απόφασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής» που αφορά σε εξέταση των ενστάσεων για την Β’ Φάση της Πολεοδομικής Μελέτης οικισμού Κρεμαστής. »

Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να λάβουν γνώση της αναφερόμενης πολεοδομικής μελέτης. Η προθεσμία υποβολής ενστάσεων παρατείνεται έως 31-7-2018. Η υποβολή ενστάσεων επιτρέπεται μόνο στις περιοχές τροποποίησης της Β’ φάσης πολεοδομικής μελέτης.

Οι ενστάσεις μπορούν να κατατίθενται στο γραφείο πρωτοκόλλου, της Δ/νσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού Δήμου Ρόδου ή της Δημοτικής Κοινότητας Κρεμαστής, με απαραίτητη προσκόμιση των ιδιοκτησιακών στοιχείων.

Το «Βήμα της Δωδεκανήσου» δημοσιεύει σήμερα την επιστολή – διαμαρτυρίας που απέστειλε κάτοικος της Κρεμαστής για την πολεοδομική μελέτη.

«Το ρυμοτομικό σχέδιο οικισμού Κρεμαστής είναι ένα σχέδιο κατά και όχι υπέρ των κατοίκων της κρεμαστής αφού το 80% του σχεδίου δημιουργεί προβλήματα αντί να τα λύνει.

Αυτό το σχέδιο θα έπρεπε να είχε σχεδιαστή πρίν 40 χρόνια τουλάχιστο και όχι τώρα που οικοδομήσαμε νόμιμα εναποθέτοντας όλες της οικονομίες μίας ζωής και με βάρος τα δάνεια πού έχουμε.

Έρχεται λοιπόν ο συντάξας του Ρυμοτομικού σχεδίου Κρεμαστής και συντάσσει μία μελέτη την οποία την συνυπογράφουν υπάλληλοι της Πολεοδομίας Ρόδου και παίρνει σπίτια, αυλές, οικόπεδα, και βαφτίζει όπως θέλει τα οικοδομικά τετράγωνα, χαράζει δρόμους μέσα στις αυλές και πάνω από σπίτια, σχεδιάζοντας δύο δρόμους ταχείας κυκλοφορίας 12 μέτρων εντός του οικισμού οι οποίοι κατά την γνώμη μου θα δημιουργήσουν τεράστια προβλήματα στους κατοίκους αφού μιλάμε για ήσυχες γειτονιές μέσα στο χωριό.

Κερδισμένος ο Δήμος αφού θα αρπάξει περιουσίες που δεν του ανήκουν για σχολεία πάρκα και λοιπά αντί να τα πληρώσει ως κράτος δικαίου και πρόνοιας έρχεται με έτσι θέλω επιβάλει ένα ανέφικτο ρυμοτομικό σχέδιο σφραγίζοντας το με το ΦΕΚ.

Η πολεοδομική μελέτη οικισμού Κρεμαστής είναι ανέφικτη αναποτελεσματική και δημιουργεί τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα , πού όταν πάρει ΦΕΚ θα είναι μία ταφόπλακα για την Κρεμαστή και τίποτα άλλο.

Σχεδιάζεται από μη κατοίκους της Κρεμαστής υπογράφεται από μη κατοίκους της κρεμαστής δήθεν για το καλό μας πού δεν μπορώ να κατανοήσω το γιατί, επιμένουν να πραγματοποιηθεί ένα σχέδιο που κατά κοινή ομολογία δεν θα είναι λειτουργικό αλλά μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει, γεγονός που φαίνεται από τις δεκάδες ενστάσεις που καταθέτουν οι κάτοικοι και οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως μη γνώστες ενός ρυμοτομικού σχεδίου..

Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να καταλάβεις ότι το σχέδιο αυτό έχει πονηρές και μόνο βλέψεις ‘όπως, αποκόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων προς την Κρεμαστή ‘όπως έχει σχεδιαστεί σήμερα δεν χρειάζεται καμία διαπλάτυνση της γέφυρας ούτε διαπλάτυνση του εσωτερικού στενού δρόμου κάτω από το Κάστρο της Κρεμαστής, ούτε η κατασκευή του δρόμου από το νοσοκομείο στον δρόμο από Φαληράκι αεροδρόμιο ή άλλες τροποποιήσεις για θέσεις στάθμευσης εντός του κέντρου κρεμαστής αφού προβλέπεται πεζόδρομος και το πρόβλημα λύνεται, πέρα από τα προηγούμενα αποκτά δωρεάν οικόπεδα δηλαδή ότι δεν έκαναν οι κατακτητές τα πράττει ο Δήμος Ρόδου με τον νόμο και πάντα για το καλό της Κρεμαστής.

Το χειρότερο δε είναι η καταστροφή της οικονομικής ζωής της Κρεμαστής γιατί θα μαραζώσει τελείως με το προτεινόμενο σχέδιο για δύο λόγους, ο πρώτος διότι ο κεντρικός δρόμος της Κρεμαστής θα είναι πεζόδρομος σχεδιασμένος με πονηρό τρόπο επί του σχεδίου και δεύτερο διότι η ροή των οχημάτων θα μειωθεί στο 30% και εξηγώ το Γιατί.

Στο αρχικό σχέδιο προέβλεπε κατασκευή νησίδας για την πλήρη πεζοδρόμηση του κέντρου της Κρεμαστής τώρα το σχεδίασαν διαφορετικά αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Στο σχέδιο δημιουργούνται δύο στρογγυλές νησίδες μία από την πλευρά της γέφυρας και μία από την πλευρά της εισόδου προς Κρεμαστή αμέσως μετά το κτήριο του Καστέλο Ρόσο η στρογγυλές νησίδες θα έχουν τρείς δρόμους καθώς θα έχεις πορεία προς την Κρεμαστή έναν 12 μετρο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας δεξιά που θα περνά μέσα από τις αυλές των κατοίκων της κρεμαστής από την μεριά της θάλασας ( όχι από την παραλιακή ζώνη) και θα γράφει προς Αεροδρόμιο, Πεταλούδες κλπ. έναν δεύτερο δρόμο 12 μετρο προς Παστίδα , Μαριτσά και σύνδεση με δρόμο Ανατολικές ακτές Αεροδρομίου κλπ και ένας τρίτος πολύ μικρότερος ο υπάρχων σήμερα για Κρεμαστή δηλαδή στην Κρεμαστή θα έλθουν οι κάτοικοι οι οποίοι θα πρέπει και αυτοί να περάσουν μέσα από τα στενά σύμφωνα με το κυκλοφοριακό σχέδιο που είδη προβλέπεται, ένα κυκλοφοριακό τρελό για όσους γνωρίζουν την Κρεμαστή αφού θα πρέπει να περνάς

από στενά που είναι γεμάτα από σταθμευμένα οχήματα των κατοίκων.

Μία δεύτερη νησίδα τοποθετείτε στην άλλη είσοδο της Κρεμαστής μετά την Γέφυρα που και αυτή προσδιορίζει την κίνηση των οχημάτων και την διανέμει σε τρείς δρόμους και οι τρείς δρόμοι διασχίζουν τον οικισμό οι δύο 12 μετροι και ο υφιστάμενος υπάρχων που εξυπηρετεί την κυκλοφορία σήμερα ποίο είναι το κέρδος δεν το καταλαβαίνω.

Ουσιαστικά δηλαδή το κέντρο της Κρεμαστής που σήμερα έχει καταστήματα ,φαρμακεία, Ιατρεία κλπ θα μαραζώσει τελείως λόγω έλλειψης πελατών.

Παράδειγμα το όνειρο της πεζοδρόμησης του κεντρικού δρόμου είναι το χωριό του Παραδεισίου πού πριν χρόνια ήθελαν να αποσυμφορήσουν τον κεντρικό δρόμο δημιουργώντας παράκαμψη με υποχρεωτική πορεία δεξιά αλλά λόγω της ερήμωσης του κεντρικού δρόμου του Παραδεισίου και κατ΄ επέκταση των καταστημάτων σε μία εβδομάδα άλλαξαν γνώμη και άνοιξαν ξανά τον κεντρικό δρόμο για τα οχήματα έως και σήμερα γιατί θα έκλειναν τα καταστήματα τους. Άλλο παράδειγμα είναι όταν κάποτε έκαναν πεζόδρομο την Δ. Θεοδωράκη τα καταστήματα έκλεισαν το ένα μετά το άλλο και μόνο τα μπαρ έσωσαν την κατάσταση.

Οι 12 μετροι δρόμοι οι οποίοι για να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν θα πρέπει να περάσουν μέσα από περιφραγμένες αυλές και όχι από τον παραλιακό κοινόχρηστο δρόμο και σε πολλές περιπτώσεις οι πόρτες των σπιτιών πού σήμερα έχουν πρόσβαση στην αυλή τους δεν θα έχουν διέξοδο παρά μόνο στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας , δηλαδή κατασκευαστικά είναι ανέφικτοι και καταστροφικοί για την υγεία των κατοίκων και το περιβάλλον της Κρεμαστής.

Ο κεντρικός δρόμος σήμερα έχει μία ροή οχημάτων η οποία αυξάνεται του καλοκαιρινούς μήνες με το νέο σχέδιο η κίνηση θα διανεμηθεί σε τρείς δρόμους δηλαδή το πρόβλημα αντί να είναι σε ένα δρόμο θα διανεμηθεί σε τρείς δρόμους και ερωτώ ποιο είναι το όφελος:

Το Ρυμοτομικό σχέδιο της Κρεμαστής σχεδιάστηκε σε τοπογραφική εργασία που πραγματοποιήθηκε πριν από 20 χρόνια δίχως να τοποθετηθούν οι κτηματομερίδες ως έπρεπε με αποτέλεσμα έκοβε και έραβε ο μελετητής χωρίς να γνωρίζει ιδιοκτησίες με αποτέλεσμα σήμερα να έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα αδικίας.

Κερδισμένο δε από την ιστορία αυτή θα είναι το υπουργείο Οικονομικών αφού θα διαμορφωθούν ανάλογα και οι αντικειμενικές αξίες και στις οικοδομές αλλά και στους πρώην αγρούς που θα γίνου οικόπεδα οικοδομήσιμα.

Το ρυμοτομικό σχέδιο θα πρέπει να σχεδιαστή σύμφωνα με την υφιστάμενη κατάσταση πού έχει δημιουργηθεί κατά την οικοδόμηση κατά τόπους με μονοδρομήσεις εκεί που χρειάζεται με μικρότερα οικοδομικά τετράγωνα δημιουργώντας δρόμους μικρότερους και εύκολα πραγματοποιήσιμους και όχι καταστροφικούς για τους κατοίκους.

Εάν πράγματι θέλει ο δήμος να βοηθήσει την κυκλοφορία των οχημάτων από την πόλη της Ρόδου πρός το Αεροδρόμιο θα πρέπει να ξεκινήσει από την πόλη της Ρόδου με νέο δρόμο όπως είχε προγραμματιστή από το Νοσοκομείο μέσα από τα βουνά και όχι από τα σπίτια.

Η Κρεμαστή δεν αποτελεί το πρόβλημα αλλά είναι γενικότερο πού το ζούμε κάθε ημέρα πού ξεκινάμε για την πόλη της Ρόδου, το πρόβλημα ξεκινά από την Ιαλυσό έως την Φανερωμένη και αυτό προκύπτει και γίνεται ποίο αισθητό για μία ώρα δηλαδή από 7,30 π.μ. έως 8,30 π.μ. εκείνη την ώρα εάν υπήρχαν τέσσερις τροχονόμοι το πρόβλημα θα λυνόταν, βλέπε για παράδειγμα το πόσο βοηθά ο ένας τροχονόμος στην Φανερωμένη ο οποίος έρχεται για μία ώρα.

Κύριοι δεν ακολουθούμε το πονά κεφάλι κόψη κεφάλι αλλά βλέπουμε πώς να το θεραπέψουμε γιατί πάντα υπάρχουν λύσεις για όλα πού είναι καλύτερες και ποίο πρακτικές και όχι πάντως με το προτεινόμενο Ρυμοτομικό σχέδιο πού ουσιαστικά καταστρέφει την Κρεμαστή.»

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *