ροή ειδήσεων

Η εφορία αλλάζει



του Σπύρου Δημητρέλη

Από τα μέσα Οκτωβρίου άλλες τέσσερις εφορίες βάζουν λουκέτο αφού θα απορροφηθούν στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειας να περιοριστεί το λειτουργικό κόστος της φορολογικής διοίκησης αλλά και να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των φορολογούμενων.

Από τις 8 Οκτωβρίου η ΔΟΥ Nέου Ηρακλείου μεταφέρεται στην ΔΟΥ Νέας Ιωνίας, η ΔΟΥ Γ’ Πειραιά στην Α’ Πειραιά ενώ από τις 22 Οκτωβρίου η ΔΟΥ ΣΤ’ Αθηνών μεταφέρεται στην Α' Αθηνών και η Δ' ΔΟΥ Πειραιά στην Ε' ΔΟΥ Πειραιά.

Οι συνεχιζόμενες συγχωνεύσεις εφοριών είναι μόνο ένας από τους πυλώνες του εκσυγχρονισμού της φορολογικής διοίκησης που εφαρμόζει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Τρέχει παράλληλα ένα πρόγραμμα πλήρους αναδιοργάνωσης του τρόπου και των διαδικασιών εξυπηρέτησης των φορολογούμενων με στόχο απλοποιήσεις και τελικά πλήρη κατάργηση των φυσικών επισκέψεων στην εφορία.

Με απόφαση της ΑΑΔΕ ορίστηκε ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων η οποία θα έχει ως έργο την πλήρη αξιολόγηση και μελέτη των δομών και διαδικασιών εξυπηρέτησης των φορολογούμενων. Στο μικροσκόπιο θα μπουν όχι μόνο οι διαδικασίες και συναλλαγές που εξακολουθούν να ταλαιπωρούν φορολογούμενους και εφοριακούς με υποχρεωτικές φυσικές επισκέψεις, αλλά ακόμη και τις διαδικασίες που έχουν ηλεκτρονικοποιηθεί.

Σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκονται τα εξής:

- η απευθείας ενημέρωση των αρχείων της εφορίας για τις μεταβολές που πραγματοποιούνται στα στοιχεία των φορολογούμενων. Αυτό θα γίνει με την ηλεκτρονική διασύνδεση της φορολογικής διοίκησης με αρχεία άλλων υπηρεσιών, προκειμένου να υπάρχει αυτόματη ενημέρωση του αρχείου της εφορίας για γάμους, σύμφωνα συμβίωσης, διαζύγια, καταστροφές και αποσύρσεις οχημάτων, κλοπή οχημάτων, αλλαγή διεύθυνσης κατοικίας, αλλαγή αριθμού αστυνομικής ταυτότητας κα.


-ηλεκτρονικοποίηση των τμημάτων Κεφαλαίου των εφοριών. Πρόκειται για τα τελευταία τμήματα των εφοριών όπου οι συναλλαγές συνεχίζουν να γίνονται χειρόγραφα και οι φορολογούμενοι που προχωρούν σε κάθε είδους μεταβίβαση ακινήτων θα πρέπει να υποβάλλουν χειρόγραφα τις σχετικές δηλώσεις

-τήρηση αρχείου επισκέψεων των φορολογούμενων στις εφορίες. Στο αρχείο θα καταγράφεται ποιο γραφείο και ποιον υπάλληλο συνάντησε ο φορολογούμενος, καθώς και η τύχη κάθε υπόθεσης του φορολογούμενου. Από την καταγραφή θα προκύψουν και άλλες συναλλαγές για τις οποίες απαιτείται η επίσκεψη των φορολογούμενων στην εφορία προκειμένου να μελετηθεί ο τρόπος για την αντιμετώπισή τους.

-η "επίσκεψη” της εφορίας στους φορολογούμενους. Πρόκειται για ειδικό πρόγραμμα όπου στέλεχος της φορολογικής διοίκησης θα επισκέπτεται οργανωμένα μέλη επαγγελματικών ομάδων (π.χ. αγρότες) προκειμένου να τους ενημερώνει για τα φορολογικά δικαιώματα και υποχρεώσεις τους. Παράλληλα εξετάζεται και η παροχή σε πιλοτική βάση της υπηρεσίας εξυπηρέτησης κατ' οίκον για φορολογούμενους όπως είναι οι ηλικιωμένοι και στην επαγγελματική εγκατάσταση των ελευθέρων επαγγελματιών

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *