ροή ειδήσεων

Μεταδίδοντας στους Σουηδούς το πάθος για διακοπές στην Ελλάδα



Ο Μάρκους επισκέφθηκε πρώτη φορά τη χώρα μας πριν από 20 χρόνια.


«Εφτιαξα τον χαλβά όπως μου είπες! Νοστιμότατος! Σ’ευχαριστώ!», το σύντομο ηλεκτρονικό μήνυμα του καινούργιου φίλου, Μάρκους, από τη Σουηδία. Γνωριστήκαμε στην Ηπειρο. Συγκέντρωνε μανιωδώς πληροφορίες για την Ελλάδα. Για τα πάντα. Το βλέμμα σταματά στη –διόλου τυχαία– γαλανόλευκη κονκάρδα στο σακίδιό του: www.mittgrekland.se / www.mygreece.se. «Είναι το blog μου. Γράφω αποκλειστικά για την Ελλάδα», απαντά στη σχετική ερώτηση. Ηταν και η αφετηρία της συζήτησης.

Πώς ξεκινά ο 43χρονος Βορειοευρωπαίος να γράφει με τόσο πάθος για τη χώρα μας; Διευθυντής σε μία μικρή εταιρεία έξω από τη Στοκχόλμη. Για τα προς το ζην. Η μεγάλη του αγάπη; Τα ταξίδια. «Βρέθηκα για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν από 20 χρόνια. Στην Κρήτη. Ηταν το πρώτο μου ταξίδι στο εξωτερικό – στην οικογένειά μου δεν είχαμε την οικονομική άνεση να ταξιδεύουμε. Οταν όμως άρχισα να εργάζομαι, αποταμίευα χρήματα γι’ αυτό τον σκοπό. Από το 2012 έρχομαι δύο με τρεις φορές τον χρόνο. Είχα φτάσει σε σημείο να δουλεύω 14 ώρες τη μέρα – χρειαζόμουν ένα διάλειμμα. Εμεινα τρεις μήνες. Για ηρεμία, να “φορτίσω” τις μπαταρίες μου», θυμάται ο Μάρκους.

«Επειδή οι δικοί μου ήθελαν να μαθαίνουν πώς περνούσα, άρχισα να γράφω για τις μέρες μου στην Ελλάδα, να τους στέλνω φωτογραφίες – σαν ημερολόγιο. Εκείνοι, με τη σειρά τους, άρχισαν να μοιράζονται με άλλους τις πληροφορίες. Τους άρεσαν. Η ανατροφοδότηση που έπαιρνα ήταν το κίνητρο να συνεχίσω». Ποιο το περιεχόμενο και το ύφος του μπλογκ; «Οι ταξιδιωτικές μου εμπειρίες πλαισιωμένες με πολλές χρηστικές πληροφορίες, κατανεμημένες με βάση τον προορισμό. Αν θέλεις να πας κάπου, βρίσκεις συγκεντρωμένα όλα όσα χρειάζεσαι. Οσο για τις αρνητικές εμπειρίες, αποφεύγω να είμαι επικριτικός – μπορεί να τύχει να “στραβώσει” κάτι μία φορά». Η γαστρονομία καταλαμβάνει, επίσης, σημαντικό χώρο στο μπλογκ του Μάρκους: «Μου αρέσει πολύ η μαγειρική, γράφω για την ελληνική κουζίνα. Λατρεύω το στιφάδο, τη φάβα με κρεμμύδια και κάππαρη, τα ντολμαδάκια. Φτιάχνω ωραίο παστίτσιο, ακόμη και πίτσα με ελληνικά συστατικά. Αλλωστε, μία συνταγή για γιουβαρλάκια στάθηκε η αφορμή για να με προσεγγίσουν από την ελληνική πρεσβεία στη Στοκχόλμη. “Πώς ένας Σουηδός γράφει για ελληνικά φαγητά;” αναρωτήθηκαν κι από τότε έχουμε μία εξαιρετική συνεργασία, ανταλλάσσουμε μέιλ, με προσκαλούν στις εκδηλώσεις τους. Οπως και τον Παύλο στο παράρτημα του ΕΟΤ στη Σουηδία – εκείνος με έστειλε στην Ηπειρο», θα πει ο Μάρκους.
Πόση προετοιμασία χρειάζεται κάθε ταξίδι; «Απαιτείται καλή οργάνωση. Κάθε χρόνο αρχίζω να σχεδιάζω το ταξίδι της επόμενης χρονιάς. Κάθομαι τα βράδια μετά τη δουλειά. Κατά την αναζήτηση προορισμών, αλιεύω από το Διαδίκτυο φωτογραφίες από μέρη που μου αρέσουν ή συμβουλεύομαι άλλους travel bloggers. Στη συνέχεια, διαβάζω για τα μέρη αυτά, προσπαθώ να συγκεντρώσω όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες». Υπάρχουν πολυάριθμα blogs. Τι κάνει ξεχωριστό το συγκεκριμένο; «Η πληθώρα των πληροφοριών για τους προορισμούς. Η λίστα με ελληνικά τραγούδια και μουσική. Οι ελληνικές συνταγές. Εχω κι ένα podcast, όπου μιλώ για τη χώρα. Σύντομα, ξεκινώ το δικό μου κανάλι στο Instagram – θα έχω κάποια “επεισόδια” από την Αθήνα που πήγα πρόσφατα – Ακρόπολη και Μουσείο, ΚΠΙΣΝ, Ψυρρή, Γκάζι. Φυσικά, Λυκαβηττό – μου αρέσει το ηλιοβασίλεμα. Λατρεύω και τις ταράτσες στο Μοναστηράκι – η καλύτερη θέα της Αθήνας. Το μπλογκ μου είναι ένα πρότζεκτ σε διαρκή εξέλιξη – ακόμη κι αν έχω πάει κάπου στο παρελθόν, ξαναπηγαίνω για να εμπλουτίζω το περιεχόμενο». Οσο για τα αγαπημένα μέρη διακοπών; «Η Κάσος, η Δονούσα. Αλλά και η Σίκινος, η Ανάφη, η Σέριφος, η Σίφνος, η Κίμωλος. Η Φολέγανδρος, ασφαλώς. Η Σκύρος, το “ντροπαλό” νησί. Εχω ήδη πάει σε 36 νησιά. Επειδή μου αρέσει πολύ η πεζοπορία, σκοπεύω να εξερευνήσω και την ηπειρωτική χώρα, να βρεθώ πάλι στην Ηπειρο, να περάσω το φαράγγι του Βίκου».

Τι τον ενέπνευσε

Τελικά, τι ήταν εκείνο που ενέπνευσε τον Μάρκους να ασχοληθεί με την Ελλάδα; «Ο τρόπος που συνδυάζονται η φύση, το φως. Το υπέροχο φαγητό. Κυρίως, όμως, οι άνθρωποι. Ο μοναδικός τρόπος που έχουν να σε κάνουν να αισθάνεσαι καλοδεχούμενος».

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *