επικαιρότητα

Βγήκαν -επιτέλους- τα υγειονομικά πρωτόκολλα | ΚΥΑ | ΦΕΚ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΑΛΕΙ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΤΟ ΦΕΚ



Την κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Υγείας, Τουρισμού και Οικονομικών, με θέμα «Ειδικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου βάσει των οποίων λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι του κορωνοϊού COVID-19», φέρνει στην δημοσιότητα αποκλειστικά το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.

Με χθεσινή ημερομηνία και αριθμό πρωτοκόλλου 1881/29.5.2020, τα υγειονομικά πρωτόκολλα απεστάλησαν στο Εθνικό Τυπογραφείο για να δημοσιευθούν στο ΦΕΚ, μία μόλις ημέρα πριν επαναλειτουργήσουν τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας.
Τα πρωτόκολλα

Διαβάστε τα πρωτόκολλα αποκλειστικά στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΏΝ &
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ
ΚΑΛΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΗΣ
Ταχ. δ/νση: Λεωφ. Βασ. Αμαλίας 12,
105 57, Αθήνα
Πληροφορίες: Ε. Νικολάου, Α. Μπαμπάκου
Τηλ.: 210 3736346, 210 3736371
email: nikolaou_e@mintour.gr,
babakou_a@mintour.gr
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Αθήνα, 30.5.2020
Α. Π. : 1881/29.5.2020
ΠΡΟΣ:
Εθνικό Τυπογραφείο
(για δημοσίευση)
ΑΔΑ: #Αριθμός ΑΔΑ#

ΘΕΜΑ: «Ειδικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου βάσει των οποίων
λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι του
κορωνοϊού COVID-19»
ΚΟΙΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΥΓΕΙΑΣ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α. Της παρ. 1 του άρθρου 60 του ν. 4688/2020 «Ειδικές μορφές τουρισμού και
διατάξεις για την τουριστική ανάπτυξη» (Α’ 101).
β. Του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση
νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών
οργάνων στο διαδίκτυο» (A’ 112).
γ. Του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Υγείας» (Α’148).
δ. Του π.δ. 127/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Τουρισμού» (Α’ 157).
ε. Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών,
Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).
στ. Του ν.δ. 356/1974 «Περί Κώδικος Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων» (Α’ 90).
ζ. Της υπ’ αρ. 340/18.7.2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του
Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών,
Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 3051).
2. Την έγκριση των ειδικών υγειονομικών πρωτοκόλλων των τουριστικών
επιχειρήσεων από την Εθνική Επιτροπή Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι
του κορωνοϊού COVID-19 στην 60η Συνεδρίασή της, την 28η Μαΐου 2020.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος
του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 8025/29-5-2020
εισήγηση της Προϊσταμένης Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών
Υπηρεσιών του Υπουργείου Τουρισμού.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής – ορισμοί
1. Ορίζουμε ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας των τουριστικών
επιχειρήσεων της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 (Α’ 155), τα οποία
λειτουργούν συμπληρωματικά και κατισχύουν κατά περίπτωση των ισχυόντων όρων
λειτουργίας των επιχειρήσεων αυτών.
2. Για την εφαρμογή της απόφασης αυτής ισχύουν οι κάτωθι ορισμοί:
α) Μέσα Ατομικής Προστασίας (εφεξής ΜΑΠ): μάσκα (απλή χειρουργική ή
πάνινη/υφασμάτινη), γάντια μιας χρήσης. Ειδικά για το προσωπικό της υπηρεσίας
υποδοχής, μπορεί να γίνεται χρήση προσωπείου/ασπίδας προσώπου.
β) Βασικά μέτρα αποφυγής μετάδοσης του κορωνοϊού – COVID-19: υγιεινή χεριών,
χρήση αντισηπτικών, αποφυγή χειραψιών, τήρηση σωματικών αποστάσεων,
αποφυγή επαφής των χεριών με το πρόσωπο και εν γένει τήρηση μέτρων προσωπικής
και αναπνευστικής υγιεινής.
γ) Διαχείριση ύποπτου κρούσματος COVID-19: η διαδικασία που περιγράφεται στο
Παράρτημα ΙΙΙ της παρούσας, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της
παρούσας.
δ) Βιβλίο συμβάντων – COVID-19: βιβλίο (μη θεωρημένο), το οποίο περιλαμβάνει
την καταγραφή περιστατικών που συνδέονται με την πρόληψη ή αντιμετώπιση
πιθανού κρούσματος
ε) Προσωπικό του τουριστικού καταλύματος: το σύνολο των απασχολούμενων,
συμπεριλαμβανομένων όσων πραγματοποιούν πρακτική άσκηση.
3. Τα πρωτόκολλα εφαρμόζονται έως 31.12.2020, στο πλαίσιο της λήψης μέτρων
αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19 και περιλαμβάνονται στα οικεία
Παραρτήματα της απόφασης αυτής, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της.
Άρθρο 2
Ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα
ΑΔΑ: #Αριθμός ΑΔΑ#
3
1. Για τα ξενοδοχεία της υποπερίπτωσης αα’ της περίπτωσης α΄ της παρ. 2 του
άρθρου 1 του ν. 4276/2014 εφαρμόζεται το Παράρτημα Ι, το οποίο αποτελεί
αναπόσπαστο κομμάτι της παρούσας.
2. Για τις λοιπές κατηγορίες καταλυμάτων (πλην των οργανωμένων τουριστικών
κατασκηνώσεων) εφαρμόζεται το Παράρτημα I, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο
κομμάτι της παρούσας, ανάλογα με τις παρεχόμενες υπηρεσίες του καταλύματος.
3. Για τις οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (κάμπινγκ) της υποπερίπτωσης
ββ’ της περίπτωσης α’ της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 εφαρμόζεται το
Παράρτημα ΙΙ, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παρούσας.
4. Τα τουριστικά και ναυλομεσιτικά γραφεία λειτουργούν σύμφωνα με το ισχύον
νομοθετικό πλαίσιο, ενδεικτικά αναφορικά με την τήρηση αποστάσεων σε κλειστούς
χώρους, τη χρήση ΜΑΠ, την ενθάρρυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και της
ηλεκτρονικής/τηλεφωνικής πληροφόρησης με συνεργάτες, προμηθευτές, πελάτες.
5. Τα τουριστικά γραφεία και Τουριστικές Επιχειρήσεις Οδικών Μεταφορών
(ΤΕΟΜ) που εκμεταλλεύονται τουριστικά λεωφορεία κλειστού ή/και ανοικτού τύπου,
λειτουργούν σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, ενδεικτικά αναφορικά με το
μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό επιβατών και τη χρήση των ΜΑΠ και επιπλέον:
– Ενημερώνονται σχετικά με την επιδημία του COVID-19 και παρέχουν καθοδήγηση
στο προσωπικό τους για την αναγνώριση των σημείων και συμπτωμάτων.
– Το προσωπικό ενημερώνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για τη σχολαστική
τήρηση των μέτρων υγιεινής, τις τεχνικές πλυσίματος χεριών, την ορθή χρήση των
ΜΑΠ, τις περιπτώσεις χρήσης αντισηπτικών, την αποφυγή επαφής με ασθενείς
που έχουν συμπτώματα του αναπνευστικού, την κατάλληλη διαχείριση
αποβλήτων.
– Το προσωπικό ενημερώνεται σχετικά με τις ακολουθούμενες διαδικασίες για τη
διαχείριση ύποπτου κρούσματος -όταν ένας ταξιδιώτης στο λεωφορείο εμφανίζει
σημεία και συμπτώματα ενδεικτικά της λοίμωξης COVID-19, για την παροχή
βοήθειας και για σωστή επιλογή και χρήση των Μ.Α.Π., σύμφωνα με τις οδηγίες
του ΕΟΔΥ.
– Αναπτύσσουν γραπτό σχέδιο για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος COVID-19,
σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
– Μεριμνούν για την επάρκεια στις ποσότητες αντισηπτικών, απολυμαντικών,
μέσων προστασίας και ειδών καθαρισμού.
– Στην είσοδο των τουριστικών λεωφορείων υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά.
– Συνιστάται η τοποθέτηση ειδικού διαφανούς διαχωριστικού πετάσματος μεταξύ
του οδηγού και των επιβατών (plexiglass ή άλλο ομοιογενές υλικό επαρκούς
πάχους και ανθεκτικότητας) και η πόρτα του οδηγού να παραμένει κλειστή.
– Για την περίπτωση των ειδικών τουριστικών λεωφορείων ανοικτού τύπου, θα
προηγείται αυστηρά η αποβίβαση και στη συνέχεια θα ακολουθεί η επιβίβαση.
– Συνιστάται η χρήση γαντιών από τον οδηγό κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμων,
καθώς και άλλων διαδικασιών που απαιτούν να αγγιχθούν επιφάνειες
εξοπλισμού που χρησιμοποιούνται από πολλά άτομα και δεν υπάρχει κοντά
εγκατάσταση για πλύσιμο χεριών ή σταθμός με αντισηπτικά.
– Συνιστάται ο συνεχής φυσικός αερισμός των τουριστικών λεωφορείων. Στην
περίπτωση οχημάτων με μη ανοιγόμενα παράθυρα όπου χρησιμοποιείται
κλιματισμός θα πρέπει να απενεργοποιείται η επανακυκλοφορία του αέρα.
ΑΔΑ: #Αριθμός ΑΔΑ#
4
– Σχολαστική και πλήρης απολύμανση μετά από κάθε μεταφορά ή μετά το τέλος
της βάρδιας. Συνιστάται μετά το πέρας κάθε δρομολογίου ο καθαρισμός με
αντισηπτικό των επιφανειών και των σημείων συχνής επαφής εντός των
οχημάτων (πχ. χειρολισθήρες).
6. Τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων λειτουργούν σύμφωνα με το ισχύον
νομοθετικό πλαίσιο, ενδεικτικά αναφορικά με το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό
επιβατών, τη χρήση ΜΑΠ και την τήρηση αποστάσεων και επιπλέον απαιτείται
καθαρισμός και απολύμανση των οχημάτων μεταξύ των χρήσεων από διαφορετικούς
πελάτες.
7. Για τις επιχειρήσεις εκμίσθωσης μοτοσικλετών, τρίτροχων και τετράτροχων
οχημάτων άνω των 50 κ.εκ. απαιτείται καθαρισμός και απολύμανση των οχημάτων
μεταξύ των χρήσεων από διαφορετικούς πελάτες.
Άρθρο 3
Εκπαίδευση στην τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων
των τουριστικών καταλυμάτων
1. Η παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος για τα υγειονομικά
πρωτόκολλα των τουριστικών καταλυμάτων είναι υποχρεωτική και συνδέεται με την
ασφαλή και νόμιμη λειτουργία κάθε επιχείρησης.
2. Η διαδικασία της πιστοποιημένης εκπαίδευσης τελεί υπό την ευθύνη του
Υπουργείου Τουρισμού, το οποίο μπορεί να αναθέτει στο Ξενοδοχειακό
Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ) και συνεργαζόμενους φορείς την εκτέλεσή της.
Άρθρο 4
Σήμα Πιστοποίησης “Health First”
1. Θεσπίζεται Σήμα Πιστοποίησης με τον τίτλο “Health First”, το οποίο είναι
υποχρεωτικό για τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων που θα λειτουργήσουν
κατά το έτος 2020.
2. Το Σήμα αναρτάται σε εμφανές σημείο του κοινόχρηστου χώρου υποδοχής του
καταλύματος και αποδεικνύει ότι η επιχείρηση τηρεί τα πρωτόκολλα υγειονομικού
περιεχομένου, όπως αποτυπώνονται κατά περίπτωση στα Παραρτήματα I και ΙΙ.
3. Η κατάρτιση του πρωτοκόλλου υγειονομικού περιεχομένου για τα κύρια
ξενοδοχειακά καταλύματα και η χορήγηση του Σήματος διεκπεραιώνεται
ηλεκτρονικά μέσω ειδικής διαδικτυακής εφαρμογής του ΞΕΕ. Οι
αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας/ ΕΟΔΥ μπορούν να αντλούν τα
υποχρεωτικά στοιχεία επικοινωνίας για τον υπεύθυνο εφαρμογής του σχεδίου
διαχείρισης ύποπτου κρούσματος και το συνεργαζόμενο ιατρό ανάλογης ειδικότητας
ή εμπειρίας όπου αυτό είναι εφικτό ή πάροχο υπηρεσιών δευτεροβάθμιας υγείας
κάθε καταλύματος μέσω web service.
4. Για τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, το Σήμα χορηγείται από το Υπουργείο
Τουρισμού μετά από αίτηση της επιχείρησης, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του
(http://www.mintour.gov.gr/).
5. Το Σήμα αποτυπώνεται στο Παράρτημα ΙV, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο
τμήμα της παρούσης.
ΑΔΑ: #Αριθμός ΑΔΑ#
5
6. Για την έκδοση του Σήματος ενημερώνεται αυτόματα η Περιφερειακή Υπηρεσία
Τουρισμού, στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας λειτουργεί το κατάλυμα.
7. Έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου ορίζεται η 20η Ιουνίου 2020.
Άρθρο 5
Αρμόδιες αρχές επιβολής κυρώσεων
1. Αρμόδιες αρχές για την επιβολή του διοικητικού προστίμου, καθώς και του
διοικητικού μέτρου της αναστολής λειτουργίας για παραβάσεις των διατάξεων της
παρούσας είναι οι κατά τόπο αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού του
Υπουργείου Τουρισμού. Όπου στην παρούσα προβλέπεται το διοικητικό μέτρο της
αναστολής λειτουργίας, νοείται η διακοπή λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος
με τη σφράγισή του σύμφωνα με την υπ’ αρ. 7471/15.4.2019 απόφαση του Υπουργού
Τουρισμού «Διαδικασία σφράγισης τουριστικών επιχειρήσεων, καθώς και
καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και κολυμβητικών δεξαμενών που
βρίσκονται εντός τουριστικών καταλυμάτων» (Β’ 1479).
2. Αρμόδιες αρχές για την επιβολή κυρώσεων για παραβάσεις διατάξεων που
προβλέπονται σε άλλες κανονιστικές πράξεις (και αναφέρονται στην παρούσα ως
«σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο») είναι οι ειδικώς οριζόμενες από τις
οικείες διατάξεις αρχές και ακολουθούνται οι διαδικασίες που προβλέπονται στην
κείμενη νομοθεσία.
Άρθρο 6
Διαδικασίες ελέγχων – πιστοποίηση παραβάσεων
1. Οι αρμόδιες αρχές του άρθρου 5 διενεργούν τακτικούς ελέγχους, έκτακτους
ελέγχους και ελέγχους κατόπιν καταγγελίας και ενημερώνουν εγγράφως την οικεία
Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού για τα αποτελέσματα των ελέγχων. Κατά τη
διάρκεια των ελέγχων φέρουν και επιδεικνύουν υποχρεωτικώς την υπηρεσιακή τους
ταυτότητα ή άλλο έγγραφο αποδεικτικό της ιδιότητάς τους.
2. Οι έλεγχοι αυτοί πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της ελεγκτικής δράσης των
αρμόδιων αρχών, κατά τα οριζόμενα στην παρούσα και στους οικείους οργανισμούς
λειτουργίας τους και αναλόγως των αρμοδιοτήτων τους.
Άρθρο 7
Επιβολή προστίμων
1. Το διοικητικό πρόστιμο επιβάλλεται με αιτιολογημένη πράξη της οικείας
Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού για κάθε παράβαση των μέτρων που
προβλέπονται στην παρούσα. Τα πρόστιμα εντάσσονται ως δημόσια έσοδα (ν.δ.
356/1974) στον Αναλυτικό Λογαριασμό Εσόδων (Α.Λ.Ε.) 1560989001 «Λοιπά
πρόστιμα και χρηματικές ποινές».
ΑΔΑ: #Αριθμός ΑΔΑ#
6
2. Στα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που παραβιάζουν τους όρους των ειδικών
πρωτοκόλλων υγειονομικού περιεχομένου όπως αποτυπώνονται στα Παραρτήματα
της απόφασης αυτής επιβάλλεται με αιτιολογημένη πράξη του Προϊσταμένου της
οικείας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού, διοικητικό
πρόστιμο από πεντακόσια (500) ευρώ έως πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ και αναστολή
λειτουργίας της τουριστικής επιχείρησης για χρονικό διάστημα από δεκαπέντε (15)
έως ενενήντα (90) ημέρες.
3. Η κύρωση επιβάλλεται με βάση την κλιμάκωση που περιλαμβάνεται στον Πίνακα
ως εξής:
Παράβαση των στοιχείων του ειδικού υγειονομικού πρωτοκόλλου με αριθμό 1
Πρόστιμο 500 ευρώ
Παράβαση των στοιχείων του ειδικού υγειονομικού πρωτοκόλλου με αριθμό 2
Πρόστιμο από 501 έως 1.000 ευρώ
Παράβαση των στοιχείων του ειδικού υγειονομικού πρωτοκόλλου με αριθμό 3
Πρόστιμο από 1.001 έως 2.000 ευρώ
Παράβαση των στοιχείων του ειδικού υγειονομικού πρωτοκόλλου με αριθμό 4
Πρόστιμο από 2.001 έως 3.000 ευρώ
Παράβαση των στοιχείων του ειδικού υγειονομικού πρωτοκόλλου με αριθμό 5
Πρόστιμο από 3.001 έως 4.000 ευρώ
Παράβαση των στοιχείων του ειδικού υγειονομικού πρωτοκόλλου με αριθμό 6
Πρόστιμο 4.001 έως 5.000 ευρώ.
Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται αναστολή λειτουργίας του τουριστικού
καταλύματος για δεκαπέντε (15) ημέρες.
4. Η παράβαση των διατάξεων των παρ. 5, 6 και 7 του άρθρου 2 για τον καθαρισμό
και απολύμανση των οχημάτων λογίζεται ως παράβαση με αριθμό 5.
5. Κατά των αποφάσεων επιβολής διοικητικών κυρώσεων χωρεί προσφυγή
ενώπιον της Επιτροπής Προσφυγών του άρθρου 4 παρ. 6 του ν. 3270/2004 (Α’ 187),
όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Άρθρο 8
Αρχή ενημέρωσης του κοινού
Ως αρμόδια υπηρεσία για την ενημέρωση του κοινού ως προς την εφαρμογή της
παρούσας ορίζεται το Υπουργείο Τουρισμού, μέσω του τετραψήφιου τηλεφωνικού
αριθμού 1572 και άλλων ηλεκτρονικών μέσων (www.mintour.gov.gr).
Το ΞΕΕ είναι αρμόδιο για την ενημέρωση των μελών του ως προς την εφαρμογή της
παρούσας.
Άρθρο 9
Ισχύς
Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
έως και τις 31.12.2020.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι - ΙΙ
Ειδικό πρωτόκολλο υγειονομικού περιεχομένου για τη λειτουργία των
τουριστικών καταλυμάτων, πλην των οργανωμένων τουριστικών
κατασκηνώσεων.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ (ΠΛΗΝ ΚΑΜΠΙΝΓΚ)

Δείτε ΕΔΩ


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ
Διαχείριση ύποπτου κρούσματος COVID-19
Εάν ένας επισκέπτης παρουσιάσει συμπτώματα συμβατά με την λοίμωξη COVID-
19, εφαρμόζονται τα παρακάτω:
1. Καλείται ο ιατρός με τον οποίο συνεργάζεται το τουριστικό κατάλυμα για
αξιολόγηση του περιστατικού.
2. Αν ο ασθενής έχει επείγουσα ανάγκη νοσηλείας, παρουσιάζει σοβαρή κλινική
εικόνα, διακομίζεται προς την οικεία μονάδα υγείας, ως ύποπτο κρούσμα COVID-19.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατότητα διαχείρισης περιστατικού COVID-19 από
τις υγειονομικές υποδομές της περιοχής πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για μεταφορά
του ασθενή (ΕΚΑΒ, πλωτό ασθενοφόρο, αεροδιακομιδή) στην πλησιέστερη μονάδα
υγείας όπου μπορεί να το διαχειριστεί.
3. Αν ο ασθενής εμφανίζει ήπια κλινική εικόνα, λαμβάνεται από τον ιατρό δείγμα
για εργαστηριακή επιβεβαίωση COVID.
4. Εφόσον το περιστατικό αξιολογείται ως πιθανό COVID-19 από τον εξετάζοντα
ιατρό, ο υγειονομικός υπεύθυνος του ξενοδοχείου επικοινωνεί ΑΜΕΣΑ με τον ΕΟΔΥ
στα τηλέφωνα 210 5212054 ή τον ειδικό τετραψήφιο αριθμό 1135 (όλο το 24ωρο),
για δήλωση του ύποπτου κρούσματος και οδηγίες αντιμετώπισής του.
5. Ο ασθενής με ήπια κλινική εικόνα παραμένει στο δωμάτιό του, μέχρι τη
γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων του εργαστηριακού ελέγχου.
6. Κατά την ως άνω αναμονή, αποφεύγεται η είσοδος προσωπικού στο δωμάτιο του
ασθενούς, αν δεν υπάρχει σημαντικός λόγος. Αν παρουσιαστεί ανάγκη, ένα μέλος
προσωπικού του καταλύματος συνιστάται να ασχολείται κατά αποκλειστικότητα με
το πιθανό κρούσμα.
7. Ο ιατρός και το προσωπικό του ξενοδοχείου που θα εισέλθει στο δωμάτιο του
ύποπτου η αργότερα επιβεβαιωμένου κρούσματος πρέπει να χρησιμοποιήσει μέσα
ατομικής προστασίας (ΜΑΠ) υψηλής προστασίας (μάσκες, γυαλιά, αδιάβροχες μιας
χρήσης ρόμπες). Το ίδιο ισχύει και για το προσωπικό που θα ασχοληθεί με το
καθαρισμό δωματίου ασθενή με COVID-19
ΑΔΑ: #Αριθμός ΑΔΑ#
43
8. Αν επιβεβαιωθεί ως κρούσμα COVID, μεταφέρεται στο ειδικό ξενοδοχείο
καραντίνας και αργότερα σε υγειονομική μονάδα η οποία θα φιλοξενεί τους ασθενείς
με COVID-19 αν χρήζει νοσηλεία. Αν δεν επιβεβαιωθεί ως κρούσμα COVID,
αντιμετωπίζεται στο χώρο του ξενοδοχείου με τις οδηγίες του θεράποντος ιατρού.
9. Ο ασθενής μεταφέρεται με ΜΑΠ (απλή χειρουργική μάσκα) και ιδιωτικό
μεταφορικό μέσο.
10. Αν υπάρχει συνοδός του ασθενούς, που επιθυμεί να μείνει κοντά του για να τον
φροντίζει (π.χ. σύζυγος), πρέπει να χορηγηθεί στο συνοδό απλή χειρουργική μάσκα
και να του συστηθεί να πλένει τα χέρια του, κάθε φορά που έρχεται σε επαφή με
εκκρίσεις του ασθενή (π.χ. σάλιο) και οπωσδήποτε πριν ο συνοδός αγγίξει το
πρόσωπό του ή φάει ή πιει
11. Πρέπει πάντα να καταγράφονται τα στοιχεία επαφής συγγενικού προσώπου του
ασθενή σε περίπτωση που χρειαστεί συναίνεση για επεμβάσεις όπου ο ασθενής δεν
μπορεί να επικοινωνήσει
12. Ο χρησιμοποιημένος προστατευτικός εξοπλισμός (απλή χειρουργική μάσκα μίας
χρήσεως, γάντια) πρέπει να απορρίπτεται σε κάδο και σε καμία περίπτωση να μην
ξαναχρησιμοποιείται.
13. Μετά την απόρριψη του προστατευτικού εξοπλισμού πρέπει τα χέρια να
πλένονται καλά με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά
το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί σημαντικότατο μέσο πρόληψης.
ΑΔΑ: #Αριθμός ΑΔΑ#
44
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙV
Σήμα Πιστοποίησης Health First.
ΑΔΑ: #Αριθμός ΑΔΑ#
45
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:
1. Γραφείο Υπουργού Τουρισμού
2. Γραφείο Υφυπουργού Τουρισμού
3. Γραφείο Γενικού Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης
4. Γραφείο Υπηρεσιακής Γραμματέως
5. Γραφείο Προϊσταμένης Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών
Υπηρεσιών
6. Γραφείο Προϊσταμένης Γενικής Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής
7. Διεύθυνση Νομοθετικού Συντονισμού και Καλής Νομοθέτησης
8. Διεύθυνση Ποιοτικών Προτύπων


Δείτε το πρωτότυπο αρχείο, ΕΔΩ

money-tourism.gr

Σχόλια

παράπονα Ρόδου

Δείτε επίσης

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διάδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

S M S

Αναγνώστης: οι Ρομά σε ξενοδοχείο... συντομα

M M S

M M S

διαφημιστείτε εδώ

διαφημιστείτε εδώ
οικονομικά & αποδοτικά