ροή ειδήσεων

Δήμος Βερύκιος: Πέντε αλήθειες κάτω από το «χαλί» της τελευταίας Ελληνοτουρκικής έντασης



Οι πραγματικοί λόγοι που δεν ξεκόλλησε το τουρκικό ερευνητικό σκάφος από τον ναύσταθμο της Αττάλεια


Η διπλωματία ή η ισχύς των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων απέτρεψαν την έξοδο του τουρκικού ερευνητικού σκάφους Oruc Reis στο θαλάσσιο «τετράγωνο» της Νοτιανατολικής Μεσογείου (Ελλάδας - Κύπρου - Αιγύπτου - Τουρκίας);

Σίγουρα και οι δυο αυτοί παράγοντες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για την αποκλιμάκωση της έντασης που εύκολα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κρίση.

Για την διπλωματική κινητικότητα των «Συμμαχικών Δυνάμεων» με προεξέχουσα την Γερμανία και προσωπικά την Καγκελάριο Άγκελα Μέρκελ έχουν ήδη ειπωθεί αρκετά , όχι όμως για τα όσα σημαντικά εξελίχθηκαν στο στρατιωτικό πεδίο και τα οποία ήταν καθοριστικά σε μεγάλο βαθμό για την τύχη - εξέλιξη της συγκεκριμένης έντασης που εκδηλώθηκε αιφνιδίως το μεσημέρι της Τρίτης 21 Ιουλίου2020 με την έκδοση NAFTEX για τουρκικές έρευνες υδρογονανθράκων 100 μίλια νοτίως του Καστελλόριζου και με την μαζική έξοδο των τουρκικών πολεμικών πλοίων από τους Ναυστάθμους του Αιγαίου.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας πούμε αλήθειες που ίσως μέχρι τώρα να θεωρούνται ταμπού και να τις κρύβουμε κάτω από το «χαλί» στο όνομα του κακώς εννοούμενο πατριωτισμού.


1) Το μεσημέρι της Τρίτης 21 Ιουλίου η μαζική έξοδος του τουρκικού Στόλου αιφνιδίασε την Αθήνα; ΝΑΙ την αιφνιδίασε και δεν θα έπρεπε... Για την λόγο αυτό δεν θα πρέπει να επαναληφθεί. (Τέλεια και παύλα και σιγή ασυρμάτου...)

Είναι σαφές ότι ο αρχικός σχεδιασμός του τουρκικού Στόλου ήταν η δημιουργία μιας ναυτικής ασπίδας μεταξύ Ρόδου και Καστελλόριζου που θα απέτρεπε τα ελληνικά πολεμικά σκέψη που θα κατέβαιναν από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας να φτάσουν στο καθορισμένο σημείο των ερευνών!

2) Μετά το πρώτο «σοκ» το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό αντέδρασε σωστά; ΝΑΙ αντέδρασε με ψυχραιμία-επαγγελματισμό αξιοποιώντας όχι μόνο τα φανερά και κρυφά μέσα που διαθέτει αλλά επιστράτευσε και την ιστορία και την εμπειρία της ελληνικής ναυτοσύνης! Κατάφερε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα , μόλις 7 ωρών να αποπλεύσει το σύνολο των πολεμικών πλοίων και ορισμένα απ αυτά βάσει σχεδίου να φτάσουν στην επίμαχη περιοχή νοτίως του Καστελλόριζου μέσω... Σουέζ παρακάμπτοντας την «τουρκική ασπίδα» που είχε ήδη διαμορφωθεί μεταξύ Ρόδου και Καστελλόριζου. Οι δυνάμεις του Ελληνικού Στόλου κατάφεραν να καταλάβουν θέση μάχης πριν αποπλεύσει από την Αττάλεια το Oruc Reis και το βασικότερο χωρίς να έχουν εντοπιστεί από τις αντίπαλες δυνάμεις!


Η ξαφνική εμφάνιση των δυνάμεων του ελληνικού Στόλου νοτίως του Καστελλόριζου σηματοδοτεί την αρχή του τέλους άλλης μιας ελληνοτουρκικής έντασης που δεν πρόλαβε να εξελιχθεί σε κρίση. Και δεν θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κρίση καθ’ ότι ήταν πλέον μαθηματικά βέβαιον ότι η τουρκικά δεν θα τολμούσε να αποστείλει το ερευνητικό της σκάφος ανοιχτά της Ανατολικής Μεσογείου γιατί πλέον είχε χάσει το τακτικό πλεονέκτημα σε μια περιοχή που υστερεί στρατιωτικά σε όλα τα επίπεδα.

3) Και σε ποια επίπεδα υστερεί η Τουρκία έναντι της Ελλάδας στην συγκεκριμένη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου ; Καταρχάς η γεωγραφική μορφολογία στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο δεν βοηθάει την Τουρκία. Δεν διαθέτει πλήρη και αξιόπιστη Αεράμυνα στην συγκεκριμένη περιοχή και τούτο διότι όλα αυτά τα χρόνια βάσει των νατοϊκών αναγκών η τουρκική αεράμυνα ήταν προσανατολισμένη και ενισχυμένη προς τον «από Βορράν κίνδυνο», πρωτίστως στην Μαύρη Θάλασσα και δευτερεύοντος στο Αιγαίο. Ο Νότος των τουρκικών παράλιων είναι «γυμνός» από συστήματα αεράμυνας διότι βάσει των νατοϊκών σχεδιασμών την ευθύνη για την κάλυψη των αεροναυτικών επιχειρήσεων την είχαν οι ΗΠΑ και η Αγγλία με τα αεροπλανοφόρα τους και ποτέ η Τουρκία!

Αποτέλεσμα αυτού του σχεδιασμού ήταν η Τουρκία να μην έχει τις απαραίτητες υποδομές όπως ραντάρ και πυραυλικά συστήματα αέρος και επιφάνειας ώστε να μπορεί να υποστηρίξει μεγάλης κλίμακας αεροναυτικές επιχειρήσεις
Απόδειξη της αντιαεροπορικής γύμνιας που έχει η Τουρκία στην Ανατολική Μεσόγειο είναι ότι εντός του 2020 και μέχρι σήμερα δυο φορές έφτασαν στην Κύπρο πολεμικά αεροπλάνα και πλοία χωρίς να τα αντιληφθεί η Τουρκία.
Και φυσικά ένα η Τουρκία δυσκολεύεται να κάνει επιχειρήσεις νοτίως του Καστελλόριζου πόσο μάλλον νότια της Κρήτης και στο Λιβυκό Πέλαγος όπου παρεμβάλλεται το αβύθιστο ελληνικό «αεροπλανοφόρο» που λέγεται Κρήτη και το οποίο είναι φορτωμένο με μαχητικά αεροσκάφη, 152 ήταν έτοιμα προς απογείωση τα κρίσιμα εικοσιτετράωρα, αντιαεροπορικά συστήματα και έξυπνο μυστικό οπλισμό.

Ως απόδειξη της αδυναμίας να κάνει επιχειρήσεις σε Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία είναι και η καθυστέρηση κατασκευής του αεροπλανοφόρου «ΑΝΑΤΟΛΟΥ» του οποίου οι εργασίες έχουν τεράστια επιβράδυνση ως προς τον σχεδιασμό του. Επίσης το εν λόγω αεροπλανοφόρο είχε σχεδιαστεί ώστε να μπορούν να επιχειρούν στην Ανατολική Μεσόγειο τα F-35 που είναι καθέτου απονήωσης και προσνήωσης. Στόχος της Τουρκίας ήταν με το συγκεκριμένο αεροπλανοφόρο να δημιουργήσει διάσπαση των ελληνικών δυνάμεων. Όμως η αλλοπρόσαλλη πολιτική και στρατηγική του Ερντογάν με την προμήθεια των Ρωσικών S-400 προκάλεσε την οργή και ακύρωση της αγοροπωλησίας των F-35 από τις ΗΠΑ στην Τουρκία.

Αντιθέτως με την γύμνια της Τουρκίας στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, η Ελλάδα αφενός μεν έχει πλήρη κάλυψη όλης της περιοχής από πλευράς επιθετικών και αμυντικών δυνατοτήτων. Έχει παντού αντιαεροπορική και αντιπυραυλική κάλυψη που μάλιστα τελευταία έχει ενισχυθεί με σύγχρονα - έξυπνα μέσα. Ειδικότερα η Κρήτη διαθέτει πλήρη έλεγχο ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου. Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι αμερικανοί οι λοιποί Δυτικοί σύμμαχοι αξιοποιούν αυτή την δυνατότητα που έχει αποκτήσει η Ελλάδα στην Ανατολική Μεσόγειο και διαρκώς πραγματοποιούν κοινά αεροναυτικά γυμνάσια στην περιοχή!

4) Δηλαδή τέλος καλό όλα καλά; Φυσικά και όχι. Κατά τα τρία κρίσιμα εικοσιτετράωρα προέκυψαν αδυναμίες και αστοχίες που θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν. Για παράδειγμα σήμερα ο Απόστολος Τζιτζικώστας τιμάει τον Θεσσαλονικής καταγωγής υιό Ντασό ιδρυτή της εταιρίας κατασκευής του Γαλλικών μαχητικών Μιράζ 200-5 που προμηθεύεται η ελληνική Πολεμική Αεροπορία τις τελευταίες δεκαετίες . Το ερώτημα είναι πόσα από αυτά τα μαχητικά ήταν ετοιμοπόλεμα αφού χρόνια τώρα καθυστερεί η υλοποίηση του προγράμματος συντήρησης και αναβάθμισης των αεροσκαφών και των όπλων που φέρουν; Ίδιες απορίες και ίδιες ανησυχίες για τα αντιαεροπορικά ρωσικής κατασκευής όπως και για τα αερόστρωμνα. Έχει γίνει ποτέ συντήρηση ή αναβάθμιση τους; Διαθέτουν όπλα; Οι ερωτήσεις κάθε άλλο παρά τυχαίες... Και οι απαντήσεις κάθε άλλο μπορεί να είναι γενικόλογες δικαιολογίες. Για κάθε έλλειψη, για κάθε παράληψη για κάθε αδυναμία υπάρχει και μια ευθύνη...

5) Για τον αιφνιδιασμό του τουρκικού Στόλου το μεσημέρι της Τρίτης 21 Ιουλίου κατά την έναρξη της έντασης κάποιοι ευθύνονται στην Αθήνα που δεν είχαν αυξημένα αντανακλαστικά , όπως επίσης ευθύνονται κάποιοι που δεν είχαν αυξημένα αντανακλαστικά για την έκδοση της ελληνικής NAFTEX κατά την λήξη της έντασης. Τέτοιου είδους ερασιτεχνισμοί και παιδικές ασθένειες δεν επιτρέπονται σε στιγμές εντάσεων και κρίσεων...

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *