Όσο ακριβά ήταν και πέρυσι παραμένουν τα ακτοπλοϊκά, με το πήγαινε-έλα στη Ρόδο να βγαίνει ακριβότερο από ένα αεροπορικό για τη Ρώμη.
Ήλπιζες σε αλλαγές μετά το περσινό πατατράκ των ακτοπλοϊκών; Κι εμείς ελπίζαμε, δεν θα το κρύψουμε. Θα σε απογοητεύσουμε, όμως, όπως απογοητευτήκαμε κι εμείς, γιατί η κατάσταση παραμένει απελπιστικά ίδια, όπως διαπιστώσαμε με μια γρήγορη ματιά στις φετινές τιμές.
Τις πταίει;
Μέσα σε ένα μόλις χρόνο, από το 2021 στο 2022, οι τιμές των ακτοπλοϊκών αυξήθηκαν κατά ένα ιλιγγιώδες 34%, εξαιτίας αφενός της αύξησης στο κόστος των καυσίμων, και αφετέρου της άρνησης της κυβέρνησης να λάβει μέτρα. Συγκεκριμένα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας είχε προτείνει, τον Μάρτιο του 2022, να μπει πλαφόν στα καύσιμα, να μειωθεί προσωρινά ο ΦΠΑ, να επιδοτηθούν οι ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών, να αυξηθεί η επιδότηση για τις άγονες γραμμές, ή να καταβάλει η κυβέρνηση στις ακτοπλοϊκές τα 50 εκατομμύρια ευρώ που τους χρωστούσε για τις άγονες γραμμές. Η κυβέρνηση αρνήθηκε να λάβει έστω και ένα από αυτά τα μέτρα, και φτάσαμε εκεί που φτάσαμε.
Πόσο κάνουν τα ακτοπλοϊκά φέτος;
(Spoiler alert: Περίπου όσο και πέρυσι, σε κάποιες περιπτώσεις και λίγο παραπάνω)
Θα ξεκινήσουμε τον θρήνο το ρεπορτάζ από τις Κυκλάδες: Το κόστος για το πήγαινε-έλα στη Νάξο από τον Πειραιά ανέρχεται στα 103€ με συμβατικό πλοίο (όχι ταχύπλοο δηλαδή) συν άλλα 116€ για το αυτοκίνητο. Για να πας από τη Ραφήνα στην Τήνο, η οικονομικότερη επιλογή που έχεις είναι 70€ το άτομο, συν 67€ το αυτοκίνητο πήγαινε-έλα. Το Πειραιάς-Σέριφος και πίσω βγαίνει μίνιμουμ 75€ το άτομο και 73€ το αυτοκίνητο, η δε Σίφνος τα βλέπει και ανεβάζει: 87€ το άτομο, 74€ το αυτοκίνητο. Σε κάπως καλύτερη μοίρα είναι η Κύθνος, που συνδέεται με το Λαύριο και έχει το πήγαινε-έλα στα 30€ το άτομο και 42€ το αυτοκίνητο. Αν θέλεις να πας μια Ανάφη θα χρειαστείς 116€ το άτομο συν 128€ το αυτοκίνητο, ενώ η Φολέγανδρος θα σε αφήσει κατά 96€ φτωχότερο –και άλλα 102€ για το αυτοκίνητο.
Ο δε Αργοσαρωνικός ζει το δικό του δράμα: Για την Αίγινα, απόσταση μίας ώρας και 10 λεπτών από το λιμάνι του Πειραιά, το κόστος είναι 24€ το άτομο πήγαινε-έλα, και άλλα 58€ για το αυτοκίνητο. Στην Ύδρα το πήγαινε-έλα θα σε αφήσει 72€ φτωχότερο (αυτοκίνητα στο νησί δεν κυκλοφορούν) ενώ για το Αγκίστρι θέλεις μίνιμουμ 27€ το άτομο και 64€ για το αυτοκίνητο. Στον Πόρο θα πας και θα ‘ρθεις με 32€ το άτομο, συν 70€ αν θέλεις και αυτοκίνητο μαζί.
Η Κρήτη, που κρατά παραδοσιακά τα σκήπτρα της καλύτερης σχέσης απόστασης – τιμής των ακτοπλοϊκών, ξεκινά από 60€ το άτομο πήγαινε-έλα Πειραιάς-Ηράκλειο συν 142€ για το αυτοκίνητο. Για τα Χανιά, θα υπολογίσεις 80€ το άτομο και 158€ το αυτοκίνητο.
Τα Δωδεκάνησα θα τα πιάσουμε μόνο για να γελάσεις, έτσι κι αλλιώς πάντα συνέφερε καλύτερα από τα ακτοπλοϊκά το αεροπλάνο για Ρόδο, και μετά τοπικές συνδέσεις από εκεί. Η Ρόδος, που λες, κάνει 147€ το άτομο συν άλλα 270€ το αυτοκίνητο (πήγαινε-έλα πάντα, πάλι καλά). Η Κάλυμνος ξεκινά από τα 118€ το άτομο και 271€ το αυτοκίνητο, και η Κως από 124€ το άτομο συν 270€ το αυτοκίνητο.
Πάμε και λίγο πιο βόρεια; Η Σάμος βγαίνει 119€ το άτομο και 245€ το αυτοκίνητο, σε καλό μας. Η Ικαρία μίνιμουμ 104€ το άτομο, και επίσης 245€ το αυτοκίνητο, και η Χίος 78€ το άτομο και 212€ το αυτοκίνητο. Η Λήμνος συνδέεται με το Λαύριο (ενώ όλα τα προηγούμενα με τον Πειραιά) εξ ου και βγαίνει οικονομικότερη, στα 57€ το άτομο και 150€ το αυτοκίνητο.
Σε καλύτερη μοίρα είναι, όπως πάντα, το Ιόνιο, με το Κυλλήνη-Ζάκυνθος να ανέρχεται στα 25€ το άτομο και 77€ το αυτοκίνητο, πήγαινε-έλα. Στην Κεφαλονιά, επίσης από την Κυλλήνη, θα πας με 27€ το άτομο και 90€ το αυτοκίνητο. Η Λευκάδα έχει γέφυρα οπότε ξενοιάζεις, και η Κέρκυρα συνδέεται με την Ηγουμενίτσα με 10,60€ το άτομο καταρρίπτοντας όλα τα φετινά προς τα κάτω ρεκόρ. Το αυτοκίνητο θα το πάρεις και θα το φέρεις με 44,50€. Πριν ωστόσο προλάβεις να χαρείς πολύ, να πούμε και ότι αν ξεκινάς από την Αθήνα, το κόστος για διόδια και βενζίνες ως την Ηγουμενίτσα θα σου βγει 118€ (το οποίο βέβαια ευτυχώς διαιρείται διά όσους επιβάτες είστε στο αυτοκίνητο).
Με τις υγείες μας.
in2life
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.