Ρεύµα στα Δωδεκάνησα από την Αθήνα: Με υποβρύχιο καλώδιο 380 χλµ. η ηλεκτρική διασύνδεση από το 2027 του Ανατολικού Αιγαίου
Η «καρδιά» της ηλεκτρικής διασύνδεσης των ∆ωδεκανήσων µε την ηπειρωτική Ελλάδα θα χτυπά στο νησί της Κω από το 2027, όταν και θα ενωθεί πρώτη µέσω υποβρύχιου καλωδίου µήκους 380 χιλιοµέτρων και µεταφορικής ικανότητα 1.000 MW
Το πρώτο µεγάλο βήµα για την ηλεκτρική διασύνδεση των ∆ωδεκανήσων µε το ηπειρωτικό σύστηµα της χώρας κάνει η ελληνική κυβέρνηση, τερµατίζοντας κάθε σενάριο ηλεκτροδότησης των νησιών από τη γειτονική Τουρκία και παράλληλα δηµιουργώντας τις προϋποθέσεις ώστε τα επόµενα χρόνια να εξοικονοµούνται πάνω από 150 εκατοµµύρια ευρώ ετησίως από τους λογαριασµούς ρεύµατος που σήµερα πληρώνουν οι καταναλωτές µέσω των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.
Ρεύµα στα ∆ωδεκάνησα από την Αθήνα: Στην Κω η «καρδιά» της ηλεκτρικής διασύνδεσης του Ανατολικού Αιγαίου Η «καρδιά» της ηλεκτρικής διασύνδεσης των ∆ωδεκανήσων µε την ηπειρωτική Ελλάδα θα χτυπά στο νησί της Κω από το 2027, όταν και θα ενωθεί πρώτη µέσω υποβρύχιου καλωδίου µήκους 380 χιλιοµέτρων και µεταφορικής ικανότητα 1.000 MW, το οποίο θα ξεκινά από την Κόρινθο και στις δύο άκρες του θα δηµιουργηθούν σταθµοί µετατροπής. Ο συνολικός προϋπολογισµός διασύνδεσης των ∆ωδεκανήσων µε το ηπειρωτικό ηλεκτρικό σύστηµα εκτιµάται ότι θα ξεπεράσει τα 2 δισεκατοµµύρια ευρώ, το έργο έχει επιλεγεί για χρηµατοδότηση από το Ταµείο Απανθρακοποίησης Νησιών, ενώ µόνο για τη διασύνδεση Κορίνθου - Κω, η οποία -αν όλα πάνε καλά- θα ολοκληρωθεί το 2027, θα απαιτηθούν 1,419 δισ. ευρώ.
Ο Α∆ΜΗΕ ανακοίνωσε χθες την έναρξη του σχετικού διαγωνισµού, ο οποίος προβλέπει τίµηµα 630 εκατ. ευρώ για τη µελέτη, κατασκευή, πόντιση και λοιπά του καλωδίου που θα φτάνει στην Κω και άλλα 789,1 εκατ. ευρώ για τους δύο σταθµούς µετατροπής. Η ανάθεση του έργου θα γίνει µε κριτήριο την πλέον συµφέρουσα οικονοµική προσφορά. Με την ολοκλήρωση της διασύνδεσης Κορίνθου - Κω πρόκειται να συνδεθούν στη συνέχεια έξι αυτόνοµα ηλεκτρικά συστήµατα των ∆ωδεκανήσων (Καρπάθου, Ρόδου, Σύµης, Καλύµνου, Πάτµου και Αρκιών), θωρακίζοντας την ασφαλή ηλεκτροδότηση δέκα ακόµη νησιών που τροφοδοτούνται εµµέσως από καλώδια µέσης τάσης.
Και η διασύνδεση της Κω µε τη Ρόδο Η διασύνδεση της Κω µε τη Ρόδο θα γίνει στη συνέχεια µέσω τριών υποβρύχιων καλωδίων εναλλασσόµενου ρεύµατος, µήκους 100 χιλιοµέτρων περίπου. Επίσης, θα διασυνδεθεί η Ρόδος µε την Κάρπαθο µε ένα υποβρύχιο εναλλασσόµενου ρεύµατος, µήκους 88 χιλιοµέτρων. Σύµφωνα µε τον Α∆ΜΗΕ, η ηλεκτρική διασύνδεση των ∆ωδεκανήσων -το δεύτερο µεγάλο project ύστερα από αυτό της διασύνδεσης µε την Κρήτη- αναµένεται ότι θα αποφέρει σηµαντικά περιβαλλοντικά και οικονοµικά οφέλη. Αφενός θα οδηγήσει στη σταδιακή απόσυρση των ρυπογόνων και πανάκριβων πετρελαϊκών σταθµών ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν µέχρι σήµερα στα µη διασυνδεδεµένα νησιά, αφετέρου εκτιµάται ότι θα µειώσει το κόστος των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας για όλους τους καταναλωτές έως και 3,64 δισ. ευρώ για την περίοδο 2029-2053.
Η διασύνδεση Κορίνθου - Κω και συνολικά των ∆ωδεκανήσων θα είναι «διπλής κατεύθυνσης». Θα παρέχει µεν φτηνό ρεύµα στους περίπου 210.000 µόνιµους κατοίκους των νησιών, που το καλοκαίρι δεκαπλασιάζονται λόγω τουρισµού, και παράλληλα θα ανοίξει τον δρόµο για την πλήρη αξιοποίηση του χερσαίου και υπεράκτιου ανανεώσιµου δυναµικού δεκάδων νησιών (φωτοβολταϊκά, ανεµογεννήτριες κ.ά.).
ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΟΒΟΥΝ ΚΑΘΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΛΙΓΑΚΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΚΑΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ
ΑπάντησηΔιαγραφή