Αυξημένες κατακόρυφα είναι οι απάτες στον ταξιδιωτικό τομέα, με τους καταναλωτές να είναι έρμαια στο χέρια απατεώνων, που σκοπό έχουν την οικονομική τους αφαίμαξη.
Στέλεχος της Booking.com σε συνέντευξη του στο BBC ανέφερε ότι ο ιστότοπός τους έχει διαπιστώσει μια αύξηση μεταξύ 500% και 900% στις ταξιδιωτικές απάτες, κατά τους τελευταίους 18 μήνες, χάρη στη διάδοση της τεχνητής νοημοσύνης.
Η επικεφαλής διαδικτυακής ασφάλειας της διαδικτυακής πλατφόρμας ταξιδιωτικών κρατήσεων, Marnie Wilking, δήλωσε στο BBC ότι από τότε που εισήλθαν στην αγορά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, υπήρξε σημαντική αύξηση, ιδίως στις απάτες τύπου “phishing”, στις οποίες οι καταναλωτές πείθονται να δώσουν τα οικονομικά τους στοιχεία.
Αλλά αυτή δεν είναι η μόνη απάτη που σχετίζεται με την τεχνητή νοημοσύνη και πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές, όταν περιηγούνται σε διάφορες ταξιδιωτικές σελίδες.
Καθώς ο Δεκέμβριος είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους ταξιδιωτικούς μήνες του έτους, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου της ασφάλειας προειδοποιούν ότι οι απάτες AI όλων των τύπων είναι ακόμη πιο διαδεδομένες.
“Οι απατεώνες αξιοποιούν την προηγμένη τεχνολογία AI για να εκμεταλλευτούν την αυξανόμενη εξάρτηση από τις διαδικτυακές πλατφόρμες για τον προγραμματισμό και την κράτηση ταξιδιών”, δήλωσε στην αμερικανική ιστοσελίδα, TravelPulse, ο Jon Clay, αντιπρόεδρος του τμήματος πληροφοριών απειλών της παγκόσμιας εταιρίας κυβερνοασφάλειας Trend Micro.
Επιπλέον, “οι απατεώνες κάνουν τα δόλια σχέδιά τους πιο πολύπλοκα και πιο δύσκολο να εντοπιστούν”, πρόσθεσε ο κ. Clay.
Χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, οι απατεώνες δημιουργούν τα πάντα, από ψεύτικους ιστότοπους, μέχρι μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ακόμη και αλληλεπιδράσεις με την εξυπηρέτηση πελατών, που μιμούνται νόμιμες ταξιδιωτικές εταιρίες.
Όταν πρόκειται για online κρατήσεις ταξιδιών, για παράδειγμα, η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται για να “κλωνοποιήσει ή να υποδυθεί επίσημες ιστοσελίδες”, δήλωσε. Και πρόσθεσε: “Χρησιμοποιώντας περιεχόμενο που δημιουργείται από την AI, συμπεριλαμβανομένων εικόνων, κριτικών και ημερολογίων, ο ιστότοπος μπορεί να φαίνεται απολύτως νόμιμος”.
“Οι απατεώνες [επίσης] χρησιμοποιούν domain names, που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη και μοιάζουν σχεδόν πανομοιότυπες με τις νόμιμες, εξαπατώντας τους χρήστες να εισάγουν τα στοιχεία τους σε δόλιες πλατφόρμες. Μόλις τα θύματα εισάγουν ευαίσθητες πληροφορίες, οι απατεώνες μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν καταχρηστικά για κλοπή ταυτότητας ή μη εξουσιοδοτημένες συναλλαγές”, εξήγησε ο k. Clay.
Και μόλις ο καταναλωτής ολοκληρώσει τη συναλλαγή, ανακαλύπτει ότι τα εισιτήρια ή τα καταλύματα δεν υπήρξαν ποτέ, σύμφωνα με τον ίδιο.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει απάτες “phishing” προσαρμοσμένες στις online κρατήσεις ταξιδιών. Αυτός είναι ένας ιδιαίτερος κίνδυνος για τους καταναλωτές, που περνούν πολύ χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στο διαδίκτυο.
“Χρησιμοποιώντας τη μηχανική μάθηση, οι απατεώνες αναλύουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη διαδικτυακή συμπεριφορά για να δημιουργήσουν εξατομικευμένα μηνύματα. Οι απατεώνες θα μπορούσαν να στείλουν ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ισχυριζόμενοι ότι προσφέρουν εκπτώσεις σε συγκεκριμένους προορισμούς που το θύμα ερεύνησε πρόσφατα. Αυτά τα μηνύματα συχνά περιλαμβάνουν links σε πλασματικές πλατφόρμες κρατήσεων που έχουν σχεδιαστεί για την κλοπή στοιχείων πληρωμής”, εξηγεί ο κ. Clay.
Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να πλοηγηθούν με περισσότερη γνώση στις ηλεκτρονικές κρατήσεις, τόσο κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, όσο και όλο το, χρόνο.
Συμβουλές για την αποφυγή διαδικτυακών εξαπατήσεων που σχετίζονται με ταξίδια
– Να είστε επιφυλακτικοί απέναντι στις “πολύ καλές για να είναι αληθινές” προσφορές: “Αν κάτι φαίνεται υπερβολικά καλό για να είναι αληθινό, οι πιθανότητες είναι ότι μάλλον είναι. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι σε επιφυλακή για πλαστές ιστοσελίδες έκδοσης εισιτηρίων και ταξιδιωτικών κρατήσεων, που προσφέρουν ακραίες εκπτώσεις για πτήσεις ή καταλύματα”, λέει ο κ. Clay, ο οποίος προτείνει την αποφυγή τέτοιων προσφορών.
– Προσοχή στα chat bots τεχνητής νοημοσύνης: Τα AI chat bots χρησιμοποιούνται για την προσομοίωση ζωντανών αλληλεπιδράσεων υποστήριξης πελατών, σύμφωνα με τον κ. Clay. Αυτά τα chat bots μπορούν να απαντούν πειστικά σε ερωτήσεις σχετικά με ψεύτικες ταξιδιωτικές προσφορές, καταλύματα ή κρατήσεις, δίνοντας στους ταξιδιώτες την εντύπωση ότι αλληλεπιδρούν με έναν νόμιμο εκπρόσωπο. Αυτή η αίσθηση αυθεντικότητας μειώνει την επιφυλακή του θύματος, αυξάνοντας την πιθανότητα να παράσχει προσωπικές ή οικονομικές πληροφορίες”, εξηγεί.
Επαληθεύστε τη γνησιότητα των ταξιδιωτικών ιστότοπων: Οι καταναλωτές οφείλουν να αφιερώνουν λίγο χρόνο για να ελέγχουν δύο φορές τις διευθύνσεις URL του ιστότοπου, διασφαλίζοντας ότι πρόκειται για τον πραγματικό ιστότοπο της εν λόγω αεροπορικής εταιρίας ή του ταξιδιωτικού πρακτορείου.
Μπορεί κανείς να το κάνει αυτό κοιτάζοντας προσεκτικά το domain name για να βεβαιωθεί ότι πρόκειται πράγματι για τον ιστότοπο της Delta, της United Airlines ή οποιουδήποτε μεγάλου ταξιδιωτικού παρόχου. (Όταν το κάνει αυτό, πρέπει να αναζητάει ορθογραφικά λάθη στο εμπορικό σήμα ή άλλα μικρά λάθη. Οι απατεώνες προσφέρουν, για παράδειγμα, τη χρήση πεζών γραμμάτων στο όνομα της μάρκας, όταν η πραγματική μάρκα χρησιμοποιεί κεφαλαία γράμματα. Ή μπορεί να προσθέσουν ένα επιπλέον γράμμα, αλλάζοντας το όνομα έστω και λίγο).
“Όλα τα προγράμματα περιήγησης ιστού (όπως το Safari, το Firefox και το Google Chrome) δείχνουν αν ένας ιστότοπος διαθέτει αυτό που ονομάζεται «πιστοποιητικό ασφαλείας»», αναφέρει η πλατφόρμα ασφαλείας Aura. “Αυτό το πιστοποιητικό -γνωστό και ως πιστοποιητικό SSL- επαληθεύει ότι οι πληροφορίες που στέλνετε στον ιστότοπο δεν μπορούν να υποκλαπούν από χάκερ”.
– Αποφύγετε τις συναλλαγές εκτός πλατφόρμας: Ανακατευθύνσεις σε εμβάσματα χρημάτων ή τραπεζικές μεταφορές εκτός πλατφόρμας για την κλοπή πληροφοριών και την παράκαμψη ασφαλών μεθόδων πληρωμής που εγγυώνται την προστασία του αγοραστή.
– Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε συνδέσμους σε ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Τα ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ένας δημοφιλής τρόπος για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές και να τους οδηγήσουν στην παροχή ιδιωτικών, προσωπικών πληροφοριών. Αυτοί οι κακόβουλοι σύνδεσμοι μπορούν επίσης να τους ανακατευθύνουν σε μια απροσδόκητη ιστοσελίδα, σύμφωνα με τον πάροχο ασφάλειας McAfee. Και εκτός από την παροχή των προσωπικών στοιχείων σε αυτόν τον ιστότοπο, είναι δυνατόν να μολυνθεί και ο υπολογιστής με ιό.
– Συνεργαστείτε με έναν ταξιδιωτικό σύμβουλο: Ένας ακόμη τρόπος για να αποφύγουν οι καταναλωτές τις απάτες είναι να κάνουν κρατήσεις για ταξίδια με τη βοήθεια ενός έμπιστου ταξιδιωτικού συμβούλου, γεγονός που παρακάμπτει εντελώς τους επιτήδειους του διαδικτύου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.