Η Τουρκία επανήλθε στην αμφισβήτηση της ελληνικής περιοχής ευθύνης για τις επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης (SAR), η οποία συμπίπτει με το FIR Αθηνών, με αφορμή την τραγική ναυτική τραγωδία κοντά στη Ρόδο. Στο περιστατικό, όπου προσπαθούσαν να διασώσουν πρόσφυγες μετά από ναυάγιο, ενώ ο Σταθμός του Πειραιά είχε εκδώσει ΝΟΤΑΜ για την έναρξη της επιχείρησης, η Τουρκία εξέδωσε τη δική της ΝΟΤΑΜ αμφισβητώντας την ελληνική αρμοδιότητα. Στη ΝΟΤΑΜ της, η Τουρκία υποστήριξε ότι η περιοχή που καλύπτει η ελληνική ΝΟΤΑΜ βρίσκεται εν μέρει εντός της τουρκικής περιοχής ευθύνης Έρευνας και Διάσωσης (SRR), προκαλώντας σύγχυση και καθυστερήσεις στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Η τουρκική ΝΟΤΑΜ δήλωνε ότι όλες οι ενέργειες SAR στην τουρκική SRR πρέπει να συντονίζονται με τις τουρκικές αρχές, αμφισβητώντας την ελληνική αρμοδιότητα στην περιοχή. Από την πλευρά της, η ελληνική NAVTEX αφορούσε έρευνες σε ακτίνα πέντε μιλίων από το σημείο του ναυαγίου, το οποίο βρισκόταν μόλις 4,5 ναυτικά μίλια ανατολικά των ακτών της Ρόδου, εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων.
Η Τουρκία συνεχώς προσπαθεί να επεκτείνει μονομερώς την περιοχή ευθύνης για Έρευνα και Διάσωση μέχρι το μέσο του Αιγαίου, επιδιώκοντας να θέσει τα ελληνικά νησιά υπό τουρκική δικαιοδοσία. Αν και η Τουρκία επιχειρεί να εκμεταλλευτεί τις συνθήκες και την ανθρωπιστική κρίση για να επαναφέρει τις αμφισβητήσεις των ελληνικών αρμοδιοτήτων, η Αθήνα αντέτεινε με νέα ΝΟΤΑΜ, επισημαίνοντας την απαράδεκτη προσπάθεια εκμετάλλευσης μιας ανθρώπινης τραγωδίας για πολιτικούς σκοπούς.
Η Ελληνική ΝΟΤΑΜ ανέφερε χαρακτηριστικά :
«Η Τουρκική ΝΟΤΑΜ είναι άκυρη δεδομένου ότι αναφέρεται σε δραστηριότητες έρευνας και διάσωσης εντός του FIR Αθηνών όπου η μόνη αρμόδια Αρχή για την δημοσίευση ΝΟΤΑΜ’s σύμφωνα με τις διατάξεις του ICAO είναι η Πολιτική Αεροπορία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η περιοχή Έρευνας και Διάσωσης υπό ελληνική ευθύνη συμπίπτει με το FIR Αθηνών όπως αποφασίστηκε στα περιφερειακά Συνέδρια Αεροναυτιλίας στην Κωνσταντινούπολη (1950), Παρίσι (1952) και Γενεύη (1958) που εγκρίθηκαν από όλα τα συμμετέχοντα κράτη συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας και επικυρώθηκαν με ομόφωνες αποφάσεις του Συμβουλίου του ICAO.
Έχει επίσης καταχωρηθεί στον ΙΜΟ και συμβαδίζει με τις συστάσεις του ΙΜΟ και του ICAO για την ευθυγράμμιση των ορίων έρευνας και διάσωσης με το αντίστοιχο FIR. Επιπλέον, το JRCC Πειραιά είναι η μόνη αρμόδια αρχή που συντονίζει αποτελεσματικά και αποδοτικά όλες τις επιχειρήσεις SAR εντός της ελληνικής περιοχής SRR. Τέλος, η περιοχή όπως περιγράφεται στην ελληνική ΝΟΤΑΜ βρίσκεται εντός ελληνικού εδάφους, ελληνικών χωρικών υδάτων και ελληνικού Εθνικού Εναέριου Χώρου όπου η Ελλάδα ασκεί κυριαρχία σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο.
Όπως και στο παρελθόν, η εσφαλμένη ερμηνεία και παραποίηση του γράμματος και πνεύματος των Διεθνών Κειμένων από τις τουρκικές Αρχές όσον αφορά τις ευθύνες της Ελλάδας για Έρευνα και Διάσωση απορρίπτονται από την Ελλάδα καθώς μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρές θεσμικές και πρακτικές επιπλοκές στην διεξαγωγή επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης».
ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΟΥΣ .ΑΚΟΜΑ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝΕ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΙΘΩΝΑ ? ΜΠΡΕ ΝΙΚΟΛΑ ΠΑΣΟΚΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΠΡΕ ?
ΑπάντησηΔιαγραφή