Ξεψύχησε μια γυναίκα που νοσηλευόταν διασωληνωμένη ● Ερωτήματα για την άρον άρον αποχώρηση από το νησί των επιζώντων μόλις τρία 24ωρα από την τραγωδία και χωρίς να καταθέσουν
Στους εννέα ανέβηκε ο αριθμός των θυμάτων του τραγικού ναυαγίου που συνέβη στη Ρόδο στις 20 Δεκεμβρίου μετά από σύγκρουση περιπολικού σκάφους του Λιμεναρχείου με ταχύπλοο, το οποίο οδηγούσε Τούρκος διακινητής.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Ρόδο, τελευταίο θύμα ήταν η άτυχη γυναίκα που τραυματίστηκε σοβαρά και νοσηλεύτηκε διασωληνωμένη στον θάλαμο εντατικής θεραπείας του Νοσοκομείου Ρόδου, η οποία φέρεται να άφησε την τελευταία της πνοή τα ξημερώματα της Πέμπτης.
Στο μεταξύ, άμεση ήταν η καταγραφή των επιζώντων του ναυαγίου και η αναχώρησή τους από τη Ρόδο. Σε αντίθεση με όσα συμβαίνουν κατά κανόνα στο ακριτικό νησί του νότιου Αιγαίου όπου πρόσφυγες παραμένουν πολλές εβδομάδες στον δρόμο χωρίς καμία κρατική μέριμνα ακόμα και για τις βασικές τους ανάγκες, αυτή τη φορά τα αντανακλαστικά των Αρχών λειτούργησαν άψογα και οι επιζώντες του ναυαγίου φέρονται να έχουν αναχωρήσει από τη Ρόδο ήδη από τη Δευτέρα, μόλις τρία 24ωρα μετά το τραγικό δυστύχημα.
Η εξέλιξη γεννά ερωτήματα, καθώς αποτελεί πάγια τακτική σε περιστατικά τέτοιας βαρύτητας να λαμβάνονται καταθέσεις από το σύνολο των επιβαινόντων.
Στα χέρια, ωστόσο, των Αρχών, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Δημοκρατικής Ρόδου», βρίσκονται οι ομολογίες των δύο Τούρκων κατηγορούμενων για το ναυάγιο, ενός 23χρονου και ενός 19χρονου, που φέρονται αντίστοιχα ως κυβερνήτης και συγκυβερνήτης του μοιραίου ταχύπλοου.
Ο 23χρονος κυβερνήτης, πρώην σερβιτόρος, φέρεται να ομολογεί ότι κρατούσε το τιμόνι την ώρα του ναυαγίου και η έλλειψη ψυχραιμίας και εμπειρίας τον οδήγησε σε λάθος χειρισμό που κατέληξε στη σύγκρουση των σκαφών.
Κίνητρο για να δεχτεί να πιάσει το τιμόνι -σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα- ήταν το χρηματικό ποσό των 4.000 ευρώ που του υποσχέθηκαν οι εγκέφαλοι του κυκλώματος, το οποίο δρα στα γειτονικά παράλια, ώστε να εγκαταλείψει το σκάφος στις ακτές της Ρόδου.
«Εκείνη την ώρα, πάγωσα, πανικοβλήθηκα, αγχώθηκα και έκανα τρομερά λάθος χειρισμό και έριξα το σκάφος μας πάνω στο σκάφος του Λιμενικού, με αποτέλεσμα να προκαλέσω το θανατηφόρο ναυάγιο που στοίχισε τη ζωή σε αρκετούς ανθρώπους. Πάνω στην ταραχή μου, δεν κατάλαβα τι έγινε καθώς βρέθηκαν μέσα στη θάλασσα και εγώ το μόνο που είδα είναι τους άνδρες του Λιμενικού να βγάζουν τον κόσμο από τη θάλασσα» είπε χαρακτηριστικά, ενώ τόνισε ότι δεν συμμορφώθηκε στα φωτεινά και ηχητικά σήματα του περιπολικού σκάφους γιατί «η μηχανή του σκάφους έκανε τρομερό θόρυβο, με αποτέλεσμα πάνω στον πανικό και την ταραχή μου να μην ακούω, ούτε να καταλαβαίνω τα φωτεινά και ηχητικά σήματα του περιπολικού σκάφους, με αποτέλεσμα να προκαλέσω το θανατηφόρο ναυάγιο».
Στο ίδιο μήκος κύματος και η κατάθεση του έτερου κατηγορούμενου που επιβεβαιώνει την κατάθεση του πρώτου.
Δεν είναι γνωστό μέχρι στιγμής με ποιους διερμηνείς λήφθηκαν οι καταθέσεις και υπό ποιες συνθήκες, με δεδομένο ότι στο παρελθόν το Λιμενικό έχει κατηγορηθεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου για πλαστές καταθέσεις επιζώντων από το πολύνεκρο ναυάγιο του Φαρμακονησίου, όπως και για πλημμελείς ενέργειες και αποτυχία να προστατεύσει τη ζωή των προσφύγων του σκάφους που είχε βυθιστεί, αλλά και για σοβαρές πλημμέλειες στη διερεύνηση των ευθυνών του Λιμενικού.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.