Κίνδυνος απάτης: “Καμπανάκι” για “phishing” μέσω της Booking.com | H Action Fraud προειδοποιεί το ταξιδιωτικό κοινό
Τον “κώδωνα του κινδύνου” κρούει η Action Fraud, προειδοποιώντας το ταξιδιωτικό κοινό να είναι υποψιασμένο ότι χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Booking.com για να κλείσει τις διακοπές ή τη διαμονή του σε κάποιο κατάλυμα μπορεί να πέσει στην παγίδα του “phishing“, τονίζοντας πως το διάστημα από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Σεπτέμβριο του 2024, έλαβε 532 αναφορές από ιδιώτες, που έχασαν συνολικά 370.000 λίρες.
Σύμφωνα με τις αναφορές της Action Fraud, τα άτομα εξαπατήθηκαν αφού έλαβαν αναπάντεχα μηνύματα και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από λογαριασμό της Booking.com, που ανήκε σε ξενοδοχείο στο οποίο είχαν κάνει κράτηση και το οποίο είχε “καταληφθεί” από κάποιον επιτήδειο.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον λογαριασμό, οι απατεώνες στέλνουν μηνύματα στην εφαρμογή, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μηνύματα μέσω WhatsApp σε πελάτες, παραπλανώντας τους ώστε να προβούν σε πληρωμή ή ζητώντας τους ακόμη και στοιχεία πιστωτικής κάρτας.
Οι συγκεκριμένες “καταλήψεις” λογαριασμών είναι πιθανό να είναι αποτέλεσμα στοχευμένης επίθεσης “phishing” κατά του ξενοδοχείου ή του παρόχου καταλύματος και όχι του backend συστήματος ή της υποδομής της Booking.com.
Η Booking.com και η Action Fraud παρέχουν τις ακόλουθες συμβουλές για να βοηθήσουν το ταξιδιωτικό κοινό στην πρόληψη της απάτης και στην προστασία του λογαριασμού του:Καμία νόμιμη συναλλαγή της Booking.com δεν θα απαιτήσει ποτέ από κάποιον πελάτη να γνωστοποιήσει τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας μέσω τηλεφώνου, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή γραπτού μηνύματος (συμπεριλαμβανομένου του WhatsApp).
Ορισμένες φορές ένας πάροχος ξενοδοχείου που διαχειρίζεται τις δικές του πληρωμές μπορεί να επικοινωνήσει για να ζητήσει πληροφορίες πληρωμής, όπως στοιχεία πιστωτικής κάρτας. Πριν ο πελάτης δώσει οποιαδήποτε πληροφορία, πρέπει να επαληθεύει τη γνησιότητα της επικοινωνίας μεταξύ του ιδίου και του λογαριασμού του ξενοδοχείου.Τα αιτήματα πληρωμής που απαιτούν άμεση αντιμετώπιση, όπως η ακύρωση μιας κράτησης, απαιτείται να κοινοποιούνται στην ομάδα εξυπηρέτησης πελατών της Booking.com μέσω των στοιχείων στην επίσημη ιστοσελίδα της Booking.com και να ελέγχονται για επιβεβαίωση.
Οποιοδήποτε αίτημα πληρωμής που δεν συμφωνεί με τις πληροφορίες στην αρχική επιβεβαίωση της κράτησης θα πρέπει επίσης να ελέγχεται και να επιβεβαιώνεται από την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών της Booking.com πριν προχωρήσει.Οποιαδήποτε μηνύματα που υποτίθεται ότι προέρχονται από την Booking.com και περιέχουν οδηγίες για να ακολουθήσει ο πελάτης συνδέσμους ή/και να ανοίξει/κατεβάσει αρχεία θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με προσοχή.
Εάν κάποιος έχει αμφιβολίες σχετικά με κάποιο μήνυμα, θα πρέπει επικοινωνήσει απευθείας με την Booking.com.
Σε δηλώσεις του ο αναπληρωτής επικεφαλής της Action Fraud, Adam Mercer, τονίζει: “Με περισσότερες από 500 αναφορές να έχουν γίνει στην Action Fraud, όσοι έχουν κάνει κράτηση διακοπών στην πλατφόρμα της Booking.com θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση για τυχόν απροσδόκητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματα από ένα ξενοδοχείο που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της Booking.com, καθώς ο λογαριασμός τους ενδέχεται να έχει καταληφθεί από κάποιον επιτήδειο. Εάν λάβετε ένα απροσδόκητο αίτημα από τον λογαριασμό ενός ξενοδοχείου στο οποίο κάνατε κράτηση χρησιμοποιώντας την Booking.com, ζητώντας τραπεζικά στοιχεία ή στοιχεία πιστωτικής κάρτας, είναι πιθανό να πρόκειται για κάποιον απατεώνα, που προσπαθεί να σας εξαπατήσει και να σας αποσπάσει χρήματα. Επικοινωνήστε με την Booking.com ή απευθείας με τον οργανισμό, αν δεν είστε σίγουροι”.
“Θυμηθείτε να αναφέρετε τυχόν ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προωθώντας τα στο report@phishing.gov.uk, ή αν λάβετε ένα δόλιο γραπτό μήνυμα, μπορείτε να το προωθήσετε στο 7726”, προειδοποιεί το ταξιδιωτικό κοινό ο κ. Mercer.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.