ροή ειδήσεων

Travelport: Το 80% των τακτικών ταξιδιωτών αξιοποιεί AI για τον προγραμματισμό ταξιδιών



Αυξημένη ζήτηση για διαφάνεια παρατηρείται στο ευρύτερο κλάδο του τουρισμού και των ταξιδιών, καθώς οι ταξιδιωτικές εταιρίες αντιμετωπίζουν έντονη κριτική για “consumer washing”, μια πρακτική όπου οι επιχειρήσεις αναφέρουν παραπλανητικά χαμηλές τιμές και αποκρύπτουν πρόσθετες χρεώσεις ή όρους μέχρι την ολοκλήρωση της πληρωμής. Εν τω μεταξύ η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει “εισβάλει” για καλά στον προγραμματισμό των ταξιδιών, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία του 80% των τακτικών ταξιδιωτών αισθάνεται ήδη άνετα με τη χρήση AI. Αυτά αποκαλύπτει η τελευταία έκθεση “2025 State of Modern Retailing Report”, της Travelport.


Σε αυτή την ετήσια έκθεση, η Travelport υπογραμμίζει διάφορες αναδυόμενες τάσεις, που αναδιαμορφώνουν την ταξιδιωτική βιομηχανία, με έμφαση στις εξελίξεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και ενισχύουν την εμπειρία λιανικής πώλησης ταξιδιών.


“Οι καταναλωτές είναι σαφείς ως προς το τι θέλουν από την ταξιδιωτική βιομηχανία: απλότητα, διαφάνεια και εμπιστοσύνη”, δήλωσε η Jen Catto, Chief Marketing Officer της Travelport. Και πρόσθεσε: “Η τελευταία μας έρευνα αποδεικνύει ότι τα ταξίδια έχουν φτάσει σε ένα κομβικό σημείο. Οι σύγχρονοι έμποροι λιανικής πώλησης που αγκαλιάζουν τη ριζική διαφάνεια, υιοθετούν υπεύθυνα την τεχνητή νοημοσύνη και προσφέρουν βελτιωμένες εμπειρίες, θα ακμάσουν σε αυτό το εξελισσόμενο τοπίο”.

Πέντε βασικές τάσεις που βρίσκονται στο επίκεντρο το 2025

1. Το “consumer washing” δίνει τη θέση του στη ριζική διαφάνεια
Οι ταξιδιωτικές εταιρίες αντιμετωπίζουν αυξανόμενη κριτική για το “consumer washing”, μια πρακτική όπου οι επιχειρήσεις διαφημίζουν παραπλανητικά χαμηλές τιμές, αποκρύπτοντας τις χρεώσεις ή τους όρους έως ότου ολοκληρωθεί η πληρωμή. Σχεδόν οι μισοί (44%) από τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα κατέταξαν τις αεροπορικές εταιρίες, τα ξενοδοχεία και τις ταξιδιωτικές εταιρίες ως κύριους παραβάτες, με δεύτερες τις εταιρίες πιστωτικών καρτών (45%).

Το σύγχρονο λιανεμπόριο απαιτεί ειλικρίνεια σε κάθε στάδιο του ταξιδιού του πελάτη. Τα brands που καταργούν τις κρυφές χρεώσεις και τα πρακτορεία που παρουσιάζουν σαφείς, συγκρίσιμες επιλογές σε όλους τους προμηθευτές θα κερδίσουν την αφοσίωση των πελατών. Η ριζική διαφάνεια δεν είναι απλώς μια αναγκαιότητα -είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

2. Σημείο αναφοράς οι εταιρίες που απλοποιούν την εμπειρία αγορών
Οι εταιρίες που αναστατώνουν τις χρηματοοικονομικές τεχνολογίες έχουν αναμορφώσει τις τραπεζικές συναλλαγές, με το 47% των καταναλωτών να συμφωνούν ότι έχουν διευκολύνει τη διαχείριση των προσωπικών οικονομικών. Ωστόσο, η ταξιδιωτική βιομηχανία υστερεί. Πάνω από τους μισούς καταναλωτές (56%) αναφέρουν ότι οι προσφορές των αεροπορικών εταιριών έχουν γίνει πιο συγκεχυμένες την τελευταία δεκαετία.

Για να συμβαδίσουν με την επιτυχία των fintech, οι ταξιδιωτικές εταιρίες πρέπει να αγκαλιάσουν την ευέλικτη τεχνολογία API που επιτρέπει την απρόσκοπτη ενσωμάτωση νέου περιεχομένου, δεδομένων και χαρακτηριστικών. Όσοι απλοποιήσουν την εμπειρία αγορών θα ξεχωρίσουν σε μια πολυπληθή αγορά.

3. Συνεργασίες διανομής οδηγούν στην ανάπτυξη
Ο συντριπτικός αριθμός επιλογών περιεχομένου σε όλους τους κλάδους έχει οδηγήσει σε υπερφόρτωση επιλογών. Στις υπηρεσίες streaming, για παράδειγμα, το 56% των καταναλωτών αισθάνεται συντριπτικό από τον όγκο του περιεχομένου που είναι διαθέσιμο στα παραδοσιακά κανάλια και στα κανάλια streaming και το 75% θα προτιμούσε μία συνδυασμένη συνδρομή.

Τα ταξίδια δεν διαφέρουν. Οι προοδευτικά σκεπτόμενες εταιρίες δημιουργούν αντισυμβατικές συνεργασίες για να συναντήσουν τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (LCC) ανοίγουν το περιεχόμενό τους στους ταξιδιωτικούς λιανοπωλητές, αναγνωρίζοντας ότι μια πολυκαναλική προσέγγιση απλοποιεί την εμπειρία του καταναλωτή, ενώ παράλληλα ενισχύει την αφοσίωση.

4. Οι ταξιδιωτικές συνδρομές κερδίζουν έδαφος
Οι ταξιδιώτες στρέφονται όλο και περισσότερο στις συνδρομές. Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) όπως το eDreams ODIGEO έχουν αποδείξει τις δυνατότητες αυτής της προσέγγισης, διαθέτοντας περισσότερους από 6,5 εκατομμύρια συνδρομητές Prime. Το συνδρομητικό μοντέλο της είναι σήμερα ο μεγαλύτερος συντελεστής των εσόδων και των περιθωρίων κέρδους της επιχείρησης.

Ένας στους 3 καταναλωτές (35%) που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο μιας συνδρομής σε ταξιδιωτικό πρόγραμμα το 2025, υπογραμμίζοντας ότι αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο είναι έτοιμο για ανάπτυξη. Οφέλη όπως η ευκολία, η εξοικονόμηση κόστους και τα αποκλειστικά προνόμια καθιστούν τις συνδρομές μια ελκυστική εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά προγράμματα επιβράβευσης.

5. Η τεχνητή νοημοσύνη ανεβάζει τον πήχη στο ταξιδιωτικό λιανεμπόριο
Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης επιταχύνεται, με το 58% των ανθρώπων να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη στην προσωπική ή επαγγελματική τους ζωή. Τα ταξίδια κατατάσσονται στους τρεις πρώτους κλάδους όσον αφορά την εμπιστοσύνη στην τεχνητή νοημοσύνη, με το 42% των καταναλωτών να εμπιστεύονται τις ταξιδιωτικές μάρκες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη με υπευθυνότητα. Στην πραγματικότητα, το 80% των τακτικών ταξιδιωτών αισθάνεται ήδη άνετα με τη χρήση AI για τον προγραμματισμό ταξιδιών.

Τα εργαλεία που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη θα φέρουν επανάσταση στο ταξιδιωτικό λιανεμπόριο το 2025, από την πρόβλεψη της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς έως την επιμέλεια εξατομικευμένων προσφορών. Για τα πρακτορεία, το AI θα απλοποιήσει τη διαχείριση περιεχομένου πολλαπλών πηγών και θα επιτρέψει την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση πελατών και την αύξηση των πωλήσεων.

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *