Μεσόγειος “ώρα μηδέν”; Αύξηση τιμών και ύφεση στον αριθμό των πελατών | Ένα ανησυχητικό “κοκτέιλ” στον οργανωμένο Τουρισμό

Η άνοδος των τιμών σε κορυφαίους προορισμούς στον τομέα του οργανωμένου τουρισμού προκαλεί ανησυχία στον κλάδο, σε συνδυασμό με την ύφεση που παρατηρείται στον αριθμό των πελατών. Αυτό υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του δικτύου ταξιδιωτικών γραφείων Schmetterling, Ömer Karaca, κατά την έναρξη του ετήσιου συνεδρίου του δικτύου.
Στην εναρκτήρια ομιλία του στο συνέδριο του Schmetterling, που πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Lujo, στο Μπόντρουμ της Τουρκίας, ο κ. Karaca προειδοποίησε: “Υψηλές τιμές και ταυτόχρονα μειωμένος αριθμός πελατών – αυτό είναι ανησυχητικό”.
Ο κ. Karaca επικεντρώθηκε στην πορεία των τελευταίων τριών ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων, η αύξηση των τιμών έως και 50% στην Τουρκία, αλλά και σε άλλους κορυφαίους προορισμούς διακοπών στη Μεσόγειο, καθιστά τις οργανωμένες διακοπές απρόσιτες για μια μερίδα του καταναλωτικού κοινού.
Κατά την εισαγωγική του ομιλία προς τους περίπου 600 συμμετέχοντες, το αφεντικό του Schmetterling κάλεσε, ως εκ τούτου, τους tour operators “να δημιουργήσουν ταξιδιωτικές προσφορές για το ευρύ κοινό”. Τα πρώτα βήματα έχουν ήδη γίνει, είπε, και η διεύρυνση του χαρτοφυλακιίου τους με προορισμούς με ελκυστικές τιμές, όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Βουλγαρία, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ο Ömer Karaca, από την άλλη πλευρά, τάχθηκε κατά των tour operators, που επιχειρούν να προσελκύουν πελάτες, προσφέροντας εκπτωτικά κουπόνια ακόιμη και κατά την περίοδο αιχμής των κρατήσεων. “Γιατί το κάνουν αυτό όταν η ζήτηση είναι πραγματικά καλή; Πρόκειται για στρατηγική κίνηση ή μάλλον για οικονομικό ρίσκο;”, διερωτήθηκε, επισημαίνοντας πως αυτές οι πρακτικές ενθαρρύνουν το καταναλωτικό κοινό να περιμένει πάντα κάποια έκπτωση προκειμένου να προχωρήσει σε κράτηση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η λύση είναι απλή: Τα ταξιδιωτικά γραφεία, σε αντίθεση με τους διαδικτυακούς, τουριστικούς πράκτορες, θα μπορούσαν να προωθούν κρατήσεις χωρίς εκπτωτικά κουπόνια, υπό την προϋπόθεση αυτό να εφαρμόζεται και σε άλλα κανάλια.
Το δίκτυο επιδιώκει να βελτιώσει τα έσοδα των ταξιδιωτικών γραφείων που βίσκονται υπό την “ομπρέλα” του, με την επέκταση της πλατφόρμας Air Conso και μέσω νέων τεχνολογικών επιλογών για κρατήσεις εκδρομών. “Ρίξτε μια ματιά στο GetYourGuide. Μπορούμε να το κάνουμε κι εμείς”, δήλωσε ο κ. Karaca στους συμμετέχοντες στο ετήσιο συνέδριο, υποσχόμενος ότι μέχρι τον Ιούνιο σε όλους τους χρήστες του συστήματος Argus θα είναι διαθέσιμη η νέα τεχνολογία.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, η ιδιοκτήτρια της Schmetterling, Anya Müller-Eckert, προέτρεψε όλους στον κλάδο να αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλον “με σεβασμό, διαφάνεια και γνήσιο ενδιαφέρον”, επισημαίνοντας το σύνθημα του συνεδρίου “Η συνεργασία δημιουργεί δύναμη”.
“Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις που έρχονται -και υπάρχουν πολλές”, δήλωσε η κόρη του ιδρυτή της εταιρίας Willy Müller.
Η Anya Müller και ο Ömer Karaca εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη της Schmetterling, που διαθέτοντας 1.854 ταξιδιωτικά γραφία, πραγματοποίησε το 2024 κύκλο εργασιών σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ, ενώ ο αριθμός των γραφείων-μελών έχει ήδη αυξηθεί κατά 50 εφέτος.
ΔΗΛΑΔΗ ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ Η ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΦΛΕΓΕΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΠΡΕΚΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή