Δ. Τσιλιγκίρης : Η Ρόδος είναι η κορωνίδα του τουρισμού και ο δεύτερος απέχει μακράν – Ο ξενοδοχοϋπάλληλος στη Ρόδο είναι ήρωας
"Η σύνθεση του προσωπικού στενάζει από το ντόπιο δυναμικό και το 99% των μετακλητών υπαλλήλων από τρίτες χώρες δεν έχει εμπειρία"

Για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν στην Ρόδο, τη νέα οικονομική συμφωνία μεταξύ της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου και των ξενοδοχοϋπαλλήλων και τους μετακλητούς υπαλλήλους στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης, μίλησε στον Real Voice 99.5 και τη Νατάσα Παμπρή, ο Διονύσης Τσιλιγκίρης, με πολύχρονη παρουσία εδώ και τέσσερις δεκαετίες στην πρώτη γραμμή του τουρισμού.
Ο κ. Τσιλιγκίρης ανέφερε ότι η φετινή σεζόν είναι “περίεργη”, αφού μπορεί να έκλεισε το α’ εξάμηνο του 2025 με άνοδο στις αφίξεις 0,3% όμως αυτό δεν λέει τίποτα, αφού είναι μειωμένη η καταναλωτική δύναμη. “Τα ξενοδοχεία έχουν καλές πληρότητες στη Ρόδο. Οι αφίξεις και οι πληρότητες των αεροσκαφών αναμένεται να είναι εξίσου πολύ καλές και για τους επόμενους μήνες Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, με βάση τις κρατήσεις”, όπως είπε.
Αναφέρθηκε επίσης στα προβλήματα που αυξάνονται στα ξενοδοχεία ως προς τη στελέχωση του προσωπικού, αφού έχουν αποχωρήσει πολλοί επαγγελματίες του κλάδου, ενώ επισήμανε ότι δεν δίνονται κίνητρα για να ασχοληθεί κάποιος με τον κλάδο, κάτι που θα πρέπει να καταλάβει το υπουργείο Τουρισμού. “Ο ξενοδοχοϋπάλληλος στη Ρόδο είναι ήρωας!!! Η σύνθεση του προσωπικού στενάζει από το ντόπιο δυναμικό και το 99% των μετακλητών υπαλλήλων από τρίτες χώρες δεν έχει εμπειρία και πείρα από τον τουριστικό κλάδο, παρότι μπορεί να επικαλούνται ότι έχουν προϋπηρεσία στο Ντουμπάι κλπ.”, επισημαίνοντας ότι είναι λίγοι πλέον οι νέοι που επιλέγουν να σπουδάσουν τουριστικά επαγγέλματα στις Σχολές Τουρισμού. Επίσης, τόνισε ότι έχει εκλείψει από τον υπάλληλο το χαμόγελο προς τον τουρίστα, αφού για δεκαετίες ο ελληνικός τουρισμός διαφημιζόταν για τη μοναδική φιλοξενία. Επιπλέον αναφέρθηκε στα tips που έχουν εξαφανισθεί καθότι η συντριπτική πλειονότητα πληρώνει με κάρτα. “Το κράτος τιμωρεί το προσωπικό και φορολογεί και τα tips, ενώ το εφάπαξ έχει μειωθεί κατά 60%”, υποστήριξε μεταξύ άλλων.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, ο κ. Τσιλιγκίρης τόνισε ότι η Ρόδος δικαίως έχει τα σκήπτρα της ναυαρχίδας του τουρισμού. “Η Ρόδος είναι η κορωνίδα του τουρισμού και ο δεύτερος απέχει μακράν…‘Όντως είναι η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού και κρατά το σκήπτρο της πρωτοπορίας“. Ως προς τα προβλήματα που χρειάζονται άμεσα παρεμβάσεις στο νησί, υποστήριξε ότι είναι το κυκλοφοριακό και η καθαριότητα.
Τέλος ανέφερε ότι είναι πολύ σημαντική εξέλιξη ότι επήλθε η συμφωνία με την υπογραφή της νέας Τοπικής Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΤΚΣΣΕ), έπειτα από την επιτυχή ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου. Σύμφωνα με την ΕΞΡ, η νέα σύμβαση, διάρκειας τριών ετών, προβλέπει συνολικές αυξήσεις στους μισθούς ύψους 11%, ισορροπημένα κατανεμημένες σε όλη τη διάρκεια της τριετίας, με στόχο τη στήριξη των εργαζομένων αλλά και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του τοπικού τουριστικού προϊόντος.

Για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν στην Ρόδο, τη νέα οικονομική συμφωνία μεταξύ της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου και των ξενοδοχοϋπαλλήλων και τους μετακλητούς υπαλλήλους στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης, μίλησε στον Real Voice 99.5 και τη Νατάσα Παμπρή, ο Διονύσης Τσιλιγκίρης, με πολύχρονη παρουσία εδώ και τέσσερις δεκαετίες στην πρώτη γραμμή του τουρισμού.
Ο κ. Τσιλιγκίρης ανέφερε ότι η φετινή σεζόν είναι “περίεργη”, αφού μπορεί να έκλεισε το α’ εξάμηνο του 2025 με άνοδο στις αφίξεις 0,3% όμως αυτό δεν λέει τίποτα, αφού είναι μειωμένη η καταναλωτική δύναμη. “Τα ξενοδοχεία έχουν καλές πληρότητες στη Ρόδο. Οι αφίξεις και οι πληρότητες των αεροσκαφών αναμένεται να είναι εξίσου πολύ καλές και για τους επόμενους μήνες Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, με βάση τις κρατήσεις”, όπως είπε.
Αναφέρθηκε επίσης στα προβλήματα που αυξάνονται στα ξενοδοχεία ως προς τη στελέχωση του προσωπικού, αφού έχουν αποχωρήσει πολλοί επαγγελματίες του κλάδου, ενώ επισήμανε ότι δεν δίνονται κίνητρα για να ασχοληθεί κάποιος με τον κλάδο, κάτι που θα πρέπει να καταλάβει το υπουργείο Τουρισμού. “Ο ξενοδοχοϋπάλληλος στη Ρόδο είναι ήρωας!!! Η σύνθεση του προσωπικού στενάζει από το ντόπιο δυναμικό και το 99% των μετακλητών υπαλλήλων από τρίτες χώρες δεν έχει εμπειρία και πείρα από τον τουριστικό κλάδο, παρότι μπορεί να επικαλούνται ότι έχουν προϋπηρεσία στο Ντουμπάι κλπ.”, επισημαίνοντας ότι είναι λίγοι πλέον οι νέοι που επιλέγουν να σπουδάσουν τουριστικά επαγγέλματα στις Σχολές Τουρισμού. Επίσης, τόνισε ότι έχει εκλείψει από τον υπάλληλο το χαμόγελο προς τον τουρίστα, αφού για δεκαετίες ο ελληνικός τουρισμός διαφημιζόταν για τη μοναδική φιλοξενία. Επιπλέον αναφέρθηκε στα tips που έχουν εξαφανισθεί καθότι η συντριπτική πλειονότητα πληρώνει με κάρτα. “Το κράτος τιμωρεί το προσωπικό και φορολογεί και τα tips, ενώ το εφάπαξ έχει μειωθεί κατά 60%”, υποστήριξε μεταξύ άλλων.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, ο κ. Τσιλιγκίρης τόνισε ότι η Ρόδος δικαίως έχει τα σκήπτρα της ναυαρχίδας του τουρισμού. “Η Ρόδος είναι η κορωνίδα του τουρισμού και ο δεύτερος απέχει μακράν…‘Όντως είναι η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού και κρατά το σκήπτρο της πρωτοπορίας“. Ως προς τα προβλήματα που χρειάζονται άμεσα παρεμβάσεις στο νησί, υποστήριξε ότι είναι το κυκλοφοριακό και η καθαριότητα.
Τέλος ανέφερε ότι είναι πολύ σημαντική εξέλιξη ότι επήλθε η συμφωνία με την υπογραφή της νέας Τοπικής Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΤΚΣΣΕ), έπειτα από την επιτυχή ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου. Σύμφωνα με την ΕΞΡ, η νέα σύμβαση, διάρκειας τριών ετών, προβλέπει συνολικές αυξήσεις στους μισθούς ύψους 11%, ισορροπημένα κατανεμημένες σε όλη τη διάρκεια της τριετίας, με στόχο τη στήριξη των εργαζομένων αλλά και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του τοπικού τουριστικού προϊόντος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.