ροή ειδήσεων

Ο πόλεμος της ξαπλώστρας στις πισίνες – Τουρίστες στη Ρόδο κατέφυγαν στο δικαστήριο



Ο πόλεμος της ξαπλώστρας στις πισίνες των ξενοδοχείων είναι μία ενοχλητική συνήθεια που στερεί από πολλούς επισκέπτες ένα βασικό δικαίωμά τους, όπως αποφάνθηκε δικαστήριο στη Γερμανία.

Πολλοί ένοικοι ξενοδοχείων κατεβαίνουν χαράματα για να αφήσουν τις πετσέτες τους στις ξαπλώστρες, εξασφαλίζοντας μία από τις λίγες – αναλογικά με τον αριθμό των δωματίων – θέσεις στις πισίνες. Οι ίδιοι μπορεί να εμφανιστούν και να κάνουν χρήση της πισίνας μετά από ώρες, γνωρίζοντας ότι οι ξαπλώστρες και οι ομπρέλες τους περιμένουν.
Ο πόλεμος της ξαπλώστρας στα δικαστήρια

Η υπόθεση που εκδικάστηκε πρόσφατα από το Πρωτοδικείο του Ανόβερου φέρνει στην επιφάνεια τη νομική πλευρά του ζητήματος.

Τουρίστες που είχαν κλείσει πακέτο διακοπών στη Ρόδο κατήγγειλαν ότι ενώ το ξενοδοχείο είχε θεσπίσει κανόνα απαγόρευσης κράτησης ξαπλώστρας, στην πράξη δεν τον εφάρμοζε. Οι ίδιοι σεβάστηκαν τον κανονισμό, όμως, όπως ισχυρίστηκαν, τελικά δεν κατάφερναν να βρουν ξαπλώστρες μέσα στην ημέρα, με αποτέλεσμα να στερούνται μια βασική παροχή των διακοπών τους.

Η απαγόρευση της πρόωρης κράτησης ξαπλώστρας μπορεί να εφαρμοστεί πρακτικά με την αφαίρεση πετσετών και αντικειμένων από τις ξαπλώστρες που παραμένουν αχρησιμοποίητες για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα – συνήθως 30 λεπτά. Στη συνέχεια, οι πετσέτες μεταφέρονται σε προκαθορισμένο σημείο φύλαξης, και οι τουρίστες καλούνται να πάρουν άλλη διαθέσιμη ξαπλώστρα.


Το δικαστήριο τους δικαίωσε και έκρινε ότι πρόκειται για “φάουλ” του ξενοδοχείου, το οποίο κλήθηκε να πληρώσει στους παραθεριστές αποζημίωση 15% επί της τιμής της ημερήσιας διαμονής τους – περίπου 320 ευρώ σε συνολική τιμή πακέτου 5.260 ευρώ. Η απόφαση (Αρ. υπόθεσης: 553 C 5141/23) θεωρείται σημαντική, καθώς αναγνωρίζει ότι η μη εφαρμογή των όρων που έχει επιβάλει το ίδιο το ξενοδοχείο μπορεί να θεωρηθεί νόμιμος λόγος αποζημίωσης.


Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι ο διοργανωτής του ταξιδιού είχε υπερασπιστεί τη στάση του ξενοδοχείου, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση ως ένα «ειρηνικό αγώνα δρόμου για τις καλύτερες θέσεις στην πισίνα». Το δικαστήριο, ωστόσο, δεν συμμερίστηκε αυτή την άποψη και τόνισε ότι η ύπαρξη κανόνα σημαίνει και υποχρέωση εφαρμογής του.

Για τους τουρίστες που δεν επιθυμούν να εμπλακούν στον «πόλεμο της πετσέτας», η καλύτερη πρακτική είναι να ενημερώνονται εκ των προτέρων για τον κανονισμό του ξενοδοχείου σε ό,τι αφορά την κράτηση ξαπλώστρας. Αν προβλέπεται απαγόρευση, οι ταξιδιώτες έχουν κάθε δικαίωμα να περιμένουν την εφαρμογή της.

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε μαζί μας

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *